Offertecheck 8 panelen op schuur met APS-QS1 micro's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Foto's
Foto's oude situatie, inmiddels staat er een nieuwe schuur vandaar het grotere getekende dakvlak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9vfYdWzFv2MpJI0XpJWloXlhWI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zkEfNM1HVIH4fYAAT90mmhyE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrXAyMvkCgqr_MY6zmEzSpnRebA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ijQdeHNbyLjn4dsLBzkcdNMW.png?f=fotoalbum_tile
Beschikbare (dak)ruimte
8,45 x 2,40 zadeldak met pannen.
Helling schat 45 graden.
Richting ZZW
Schaduw
Zon komt in loop van ochtend boven huis uit maar verdwijnt rond 14:30 achter de hoge bomen in mijn achtertuin. Daartussen staat het dak wel volledig in de zon.
Jaarverbruik
Op het huis liggen al panelen.
Verbruik op meter: 3700
teruggeleverd op meter: 2100
Opgewerkt volgens mijn omvormer: 3600
Huidige elektriciteitsaansluiting
1X35A
Budget en doel
Doel is meer opwekken met in toekomst minder gas en mogelijk warmtepomp. Tot die tijd hopelijk leuke terugleververgoeding.
Wie gaat het project uitvoeren
Zelf doen zou een optie kunnen zijn maar eigenlijk niet zoveel zin in en weinig tijd. Daarom toch offerte gevraagd.
Bijhouden van data
Standaard portaal fabrikant is prima. Heb nu een Growatt hangen en ben daar tevreden over.
Reeds verkregen offertes
Offerte van zelfde persoon die naar tevredenheid de panelen op mijn huis geplaatst heeft. Hierbij aangegeven dat het van mij B merken mogen zijn met een voorkeur voor optimizers of micro omvormers vanwege de schaduw.

Wat vinden jullie van dit aanbod? Ben nog in afwachting van levertijd.

Prijs vind ik gevoelsmatig hoog, voor een vergelijkbaar bedrag hadden we in 2019 een grotere installatie op het huis maar tijden zijn veranderd gok ik. APS is volgens mij een oudje maar als die bewezen goed is dan hoeft dat geen probleem te zijn. Over aftoppen kwam ik dit topic tegen waardoor ik mij daar niet zoveel zorgen over maak.

8X Longi 370wp Full Black
2X APS QS1
1X Logger ECU-R
Incl installatie en installatiemateriaal
Totaal € 3932,50 incl BTW
Regio
Midden NL

[ Voor 3% gewijzigd door mrnn op 22-04-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb de non-full black panelen oktober 2020 gekocht voor 119 euro per stuk. April 2021 kochten m'n buren voor dezelfde prijs 375 Wp. Maand geleden kocht een andere buur 380 Wp voor 165 ps..

De solarstell connect plat dak frames zijn tussen 2020 en 2022 ook +50% gegaan dus denk dat deze offerte niet slecht is, maar ook niet goedkoop.

Wanneer kunnen ze dit plaatsen? Als relatief snel (binnen een maand of zo) zou ik het gewoon doen want de verkrijgbaarheid is momenteel ruk.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@Termy Levertijd nog in afwachting.

Ik heb overigens geen extreme haast. Hoe eerder hoe beter natuurlijk maar als dit een piekmoment is met verwachting dat het komende tijd qua prijzen weer beter wordt zou ik gerust kunnen wachten. Heb de marktsituatie niet echt gevolgd maar gok dat niemand in die toekomst kan kijken en ondertussen wordt salderen verder afgebouwd natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

Altijd lastig, de toekomst, maar het was al niet mooi en met de huidige oorlog is het nog een tandje matiger geworden. Liander kan bv geen 3fase aansluiting meer regelen voor het najaar.

Het is niet alleen de prijs die mogelijk stijgt, maar ook dat je opwekking mist in de beste maanden, wat met de huidige prijzen vrij veel waard is (ook als het overschot is).

Maar ja, als ze niet sneller kunnen dan kunnen ze niet sneller.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
@Termy klopt zo denk ik er ook over. Gezien het feit dat die micro's al wat ouder zijn heb ik stille hoop dat hij ze heeft liggen. Gaan het zien...