Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:40
Hallo,

Nav wat tips van medetweakers, bedacht dat ik een bijgebouwtje (32 vierkante meter, plat dak, geïsoleerd) prima zou moeten kunnen verwarmen met een Hewalex Warmtepomp 3,0kW - KA17678 - Voor Tapwater En Ruimteverwarming.

Er komen waarschijnlijk 4 relatief kleine zone's op de verdeler.

Aangezien ik dus ook de vloerverwarming aan wil sturen, zal er vermoedelijk een boiler of buffervat nodig zijn, met daarin 1 wisselaar, die naar de vloerverwarming gaat?

Waar moet ik aan denken? Qua boiler/buffervat?

S.J.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:41

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Je had zo'n mooie start in het FAQ topic ;)
En dat topic had je al gevonden, dus dan weet je waarom je eigenlijk niet de vloerverwarming via een wisselaar in de SWW tank wil gebruiken. Het kan wel, maar is niet optimaal.

Dat bijgebouwtje lijkt me trouwens veel te klein om een zoneregeling te rechtvaardigen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:40
Proton_ schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:05:
Je had zo'n mooie start in het FAQ topic ;)
Klopt, maar ja. dat was nog niet af :-(
En dat topic had je al gevonden, dus dan weet je waarom je eigenlijk niet de vloerverwarming via een wisselaar in de SWW tank wil gebruiken. Het kan wel, maar is niet optimaal.
Inderdaad gelezen, maar zit met name met het tap water....
Zou dat eventueel elektrisch kunnen doen, en dan de warmtepomp enkel op de vloer.
Dat bijgebouwtje lijkt me trouwens veel te klein om een zoneregeling te rechtvaardigen.
Klopt. zit een werkplaatsje bij die eigenlijk niet zo warm hoeft, dus denk ik er 2 maak.

S.J.