Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-fqUcGpvDZVqldkq8OZ42BSaSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqQ8EAbTF4cMhxxM7e2ZgKKU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg wel vaker een dergelijke piek in mijn stroomverbruik, deze keer waren wij zelfs niet thuis. Iemand een idee waardoor dit kan komen?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je dit alleen bij de solaredge logging?
Als je via enelogic/umeter/energieleverancier/eigen logging kijkt hebt je dat dan ook?

Wise enough to play the fool

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 22:18
RideWithUz schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:04:
[Afbeelding]

Ik krijg wel vaker een dergelijke piek in mijn stroomverbruik, deze keer waren wij zelfs niet thuis. Iemand een idee waardoor dit kan komen?
Toevallig een warmtepomp die de salmonella legionella run (>65°) laat lopen met het verwarmings element actief? 11kW, dat is namelijk flink :X

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
RideWithUz schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:04:
[Afbeelding]

Wat heb je er extra tussen zitten om de consumptie te meten?

• RideWithUz
Rouske schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:25:
[...]

Toevallig een warmtepomp die de salmonella run (>65°) laat lopen met het verwarmings element actief? 11kW, dat is namelijk flink :X
Nee, die wordt volgende maand pas geïnstalleerd

• RideWithUz
FF1987 schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:24:
[...]

Wat heb je er extra tussen zitten om de consumptie te meten?
Eigenlijk niets, alleen de solaredge app en m'n vattenfal app :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikkzCw6OC3xoLYUMuThKiMBAUqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vchjavMFfU6PDjNYyFt7zPz.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is uit de vattenfal app, weinig info

[ Voor 46% gewijzigd door RideWithUz op 18-04-2022 13:51 ]

• FF1987
  • Niet online
RideWithUz schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:49:
[...]

[Afbeelding]

Dat is vreemd. Wanneer ik de solaredge app gebruik zie ik alleen de PV productie. En zoals je zelf ook aangeeft via de Vattenfall app zie ik het verbruik en teruglevering.

Naar mijn weten heb je het volgende nodig om de consumptie in te kunnen zien bij Solaredge: https://www.solaredge.com/nl/products/metering-and-sensors

Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe jij die extra informatie ziet in je mysolaredge app. :)

• RideWithUz
FF1987 schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:56:
[...]

Dat is vreemd. Wanneer ik de solaredge app gebruik zie ik alleen de PV productie. En zoals je zelf ook aangeeft via de Vattenfall app zie ik het verbruik en teruglevering.

Naar mijn weten heb je het volgende nodig om de consumptie in te kunnen zien bij Solaredge: https://www.solaredge.com/nl/products/metering-and-sensors

Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe jij die extra informatie ziet in je mysolaredge app. :)
Wij zijn er net komen wonen, dus het lag er allemaal al. Zal eens navraag doen ..

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:43

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@RideWithUz 2? uur lang strak 11 kW, dat is consistent met een laadpaal, sauna, jacuzzi vullen. Hoe dan ook iets met krachtstroom (11 kW=3x16A), dus dat kan niet moeilijk te vinden zijn. Je kan misschien kwartierlogging aanzetten bij je leverancier?
Zelf p1 logging doen kan ook, dan zie je ook de verdeling en spanning van de fases.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

[Afbeelding]

En als je bij de vattenfal app per uur bekijkt?

En je hebt een eigen topic, dit is niet per se iets van solaredge.

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 18-04-2022 20:09 ]

Wise enough to play the fool

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:42
Vattenfal en SolarEdge zijn het iig niet met elkaar eens:
Vattenfal zegt 5kWh import op 17 april
SolarEdge zegt 27,5kWh verbruik met een 40% eigenverbruik quote, dus 60% import. 60% van 27,5kWh is 16,5kWh

5kWh en 16,5kWh daar zit nog wel flink wat verschil tussen.

Dit duid wel op een meetfout.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RideWithUz schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:06:
[...]
Wij zijn er net komen wonen, dus het lag er allemaal al. Zal eens navraag doen ..
Misschien zie jij in de SolarEdge app op een magische manier het verbruik van de vorige eigenaar zijn nieuwe adres?
Het komt i.i.g. niet overeen met je Vattenval app.

Alles kan stuk.

• RideWithUz
Paul C schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:57:
Vattenfal en SolarEdge zijn het iig niet met elkaar eens:
Vattenfal zegt 5kWh import op 17 april
SolarEdge zegt 27,5kWh verbruik met een 40% eigenverbruik quote, dus 60% import. 60% van 27,5kWh is 16,5kWh

5kWh en 16,5kWh daar zit nog wel flink wat verschil tussen.

Dit duid wel op een meetfout.
Ja , ik heb een donkerbruin vermoeden dat de solaredge app niet helemaal goed werkt. Neem aan dat vattenfal het wel goed heeft, die regelt de rekening ;)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Rouske schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:25:
[...]

Toevallig een warmtepomp die de salmonella run (>65°) laat lopen met het verwarmings element actief? 11kW, dat is namelijk flink :X
Ik hoop niet dat iemand echt salmonella in z'n drinkwater heeft :+

Kan je met de SolarEdge app zien of de pv opbrengst overeen komt met wat er op je dak ligt?
Kijk eens naar het model omvormer, kan die rond 4000W leveren?
Het ligt idd voor de hand dat je een andere installatie ziet, waarschijnlijk is de vorige bewoner niet echt handig met apps als hij op zijn adres ook SolarEdge heeft.
Iemand zal een nieuw account moeten maken en de juiste omvormer koppelen :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 22:18
Speedy-Andre schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:54:
[...]

Ik hoop niet dat iemand echt salmonella in z'n drinkwater heeft :+
hihi, je hebt helemaal gelijk |:( , was vast de griep die invloed had 8)7

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:38
Even voor 30 euro een homewizard p1 meter kopen? Om te kijken of het klopt.
Als het wel klopt zou het inderdaad iets met serieus veel krachtstroom verbruik moeten zijn.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• FF1987
  • Niet online
ice-T106 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:50:
Even voor 30 euro een homewizard p1 meter kopen? Om te kijken of het klopt.
Als het wel klopt zou het inderdaad iets met serieus veel krachtstroom verbruik moeten zijn.
Dat zou toch dezelfde waarden moeten geven als Vattenfall?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

FF1987 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:47:
[...]

Dat zou toch dezelfde waarden moeten geven als Vattenfall?
Ja, alleen is de data direct beschikbaar en kan je er meer uit halen omdat er x keer/minuut data komt.
Ik vertrouw een leverancier niet die allerlei fouten kan maken, liever zelf checken zodat je het kan toetsen en weergeven zoals je zelf mooi/duidelijk vindt ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 21:30
Gaat er niet iets mis met het registreren van de zonne energie? Als je denkbeeldig even ervan uitgaat dat tijdens de hoge piek de geleverde zonne energie doorgaat, alleen om een of andere reden geregistreerd wordt als gebruikte energie, dan klopt het plaatje opeens best aardig. Dan gaat er misschien ergens gewoon iets mis met een minteken?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

[...]

[Afbeelding]

Rare app, een negatieve teruglevering?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:46

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@RideWithUz
Ben je er al achter waarom jij energie verbruik ziet in je SolarEdge App ?
Ook ik ben erg nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

boaty schreef op woensdag 20 april 2022 @ 06:17:
Gaat er niet iets mis met het registreren van de zonne energie? Als je denkbeeldig even ervan uitgaat dat tijdens de hoge piek de geleverde zonne energie doorgaat, alleen om een of andere reden geregistreerd wordt als gebruikte energie, dan klopt het plaatje opeens best aardig. Dan gaat er misschien ergens gewoon iets mis met een minteken?
Je ziet dat export (terugleveren) naar 0 gaat door het hoge verbruik, het lijkt erop dat de vorige eigenaar zijn account gegevens heeft verstrekt en vervolgens zijn nieuwe eigen installatie heeft toegevoegd.
De TS zegt immers dat de installatie er al was toen ze de woning betrokken.
Stel dat een doorstroomverwarmer aan gaat, dat gebeurt als het goed is niet wanneer er niemand is :P

• RideWithUz
cyclone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:25:
@RideWithUz
Ben je er al achter waarom jij energie verbruik ziet in je SolarEdge App ?
Ook ik ben erg nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikkzCw6OC3xoLYUMuThKiMBAUqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vchjavMFfU6PDjNYyFt7zPz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-fqUcGpvDZVqldkq8OZ42BSaSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqQ8EAbTF4cMhxxM7e2ZgKKU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg elke dag een dergelijke piek in mijn solaredge app . Echter in de vattenfal app blijft hij normaal. Ik zie er ook niets van terug op mijn maandafrekeningen dus neem toch aan dat er een fout in de solaredge app zit. Verder heb ik nog gezocht maar kan eigenlijk alleen de omvormer zien hangen, verder geen extra meter. Dus geen idee waarom hij het verbruik ook laat zien (ook al klopt hij niet)

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:38
Neem aan dat je zelf in de vattenfal site wel per uur hebt gekeken of er daar ook niks geks is.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is het steeds op hetzelfde moment? In dat geval zou je even op je slimme meter kunnen kijken wat het verbruik terwijl het gebeurt. Paar keer op het knopje duwen om actueel verbruik weer te geven.
Pagina: 1