Als je via enelogic/umeter/energieleverancier/eigen logging kijkt hebt je dat dan ook?
Wise enough to play the fool
Toevallig een warmtepomp die de salmonella legionella run (>65°) laat lopen met het verwarmings element actief? 11kW, dat is namelijk flinkRideWithUz schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:04:
[Afbeelding]
Ik krijg wel vaker een dergelijke piek in mijn stroomverbruik, deze keer waren wij zelfs niet thuis. Iemand een idee waardoor dit kan komen?
Wat heb je er extra tussen zitten om de consumptie te meten?RideWithUz schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:04:
[Afbeelding]
Ik krijg wel vaker een dergelijke piek in mijn stroomverbruik, deze keer waren wij zelfs niet thuis. Iemand een idee waardoor dit kan komen?
Nee, die wordt volgende maand pas geïnstalleerdRouske schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:25:
[...]
Toevallig een warmtepomp die de salmonella run (>65°) laat lopen met het verwarmings element actief? 11kW, dat is namelijk flink
Eigenlijk niets, alleen de solaredge app en m'n vattenfal appFF1987 schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:24:
[...]
Wat heb je er extra tussen zitten om de consumptie te meten?
:strip_exif()/f/image/4vchjavMFfU6PDjNYyFt7zPz.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is uit de vattenfal app, weinig info
[ Voor 46% gewijzigd door RideWithUz op 18-04-2022 13:51 ]
Dat is vreemd. Wanneer ik de solaredge app gebruik zie ik alleen de PV productie. En zoals je zelf ook aangeeft via de Vattenfall app zie ik het verbruik en teruglevering.RideWithUz schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:49:
[...]
Eigenlijk niets, alleen de solaredge app en m'n vattenfal app
[Afbeelding]
Naar mijn weten heb je het volgende nodig om de consumptie in te kunnen zien bij Solaredge: https://www.solaredge.com/nl/products/metering-and-sensors
Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe jij die extra informatie ziet in je mysolaredge app.
Wij zijn er net komen wonen, dus het lag er allemaal al. Zal eens navraag doen ..FF1987 schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:56:
[...]
Dat is vreemd. Wanneer ik de solaredge app gebruik zie ik alleen de PV productie. En zoals je zelf ook aangeeft via de Vattenfall app zie ik het verbruik en teruglevering.
Naar mijn weten heb je het volgende nodig om de consumptie in te kunnen zien bij Solaredge: https://www.solaredge.com/nl/products/metering-and-sensors
Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe jij die extra informatie ziet in je mysolaredge app.
Zelf p1 logging doen kan ook, dan zie je ook de verdeling en spanning van de fases.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
En als je bij de vattenfal app per uur bekijkt?RideWithUz schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:49:
[...]
[Afbeelding]
En je hebt een eigen topic, dit is niet per se iets van solaredge.
[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 18-04-2022 20:09 ]
Wise enough to play the fool
Vattenfal zegt 5kWh import op 17 april
SolarEdge zegt 27,5kWh verbruik met een 40% eigenverbruik quote, dus 60% import. 60% van 27,5kWh is 16,5kWh
5kWh en 16,5kWh daar zit nog wel flink wat verschil tussen.
Dit duid wel op een meetfout.
Misschien zie jij in de SolarEdge app op een magische manier het verbruik van de vorige eigenaar zijn nieuwe adres?RideWithUz schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:06:
[...]
Wij zijn er net komen wonen, dus het lag er allemaal al. Zal eens navraag doen ..
Het komt i.i.g. niet overeen met je Vattenval app.
Alles kan stuk.
Ja , ik heb een donkerbruin vermoeden dat de solaredge app niet helemaal goed werkt. Neem aan dat vattenfal het wel goed heeft, die regelt de rekeningPaul C schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:57:
Vattenfal en SolarEdge zijn het iig niet met elkaar eens:
Vattenfal zegt 5kWh import op 17 april
SolarEdge zegt 27,5kWh verbruik met een 40% eigenverbruik quote, dus 60% import. 60% van 27,5kWh is 16,5kWh
5kWh en 16,5kWh daar zit nog wel flink wat verschil tussen.
Dit duid wel op een meetfout.
Ik hoop niet dat iemand echt salmonella in z'n drinkwater heeftRouske schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:25:
[...]
Toevallig een warmtepomp die de salmonella run (>65°) laat lopen met het verwarmings element actief? 11kW, dat is namelijk flink
Kan je met de SolarEdge app zien of de pv opbrengst overeen komt met wat er op je dak ligt?
Kijk eens naar het model omvormer, kan die rond 4000W leveren?
Het ligt idd voor de hand dat je een andere installatie ziet, waarschijnlijk is de vorige bewoner niet echt handig met apps als hij op zijn adres ook SolarEdge heeft.
Iemand zal een nieuw account moeten maken en de juiste omvormer koppelen
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
hihi, je hebt helemaal gelijkSpeedy-Andre schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:54:
[...]
Ik hoop niet dat iemand echt salmonella in z'n drinkwater heeft
Als het wel klopt zou het inderdaad iets met serieus veel krachtstroom verbruik moeten zijn.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Dat zou toch dezelfde waarden moeten geven als Vattenfall?ice-T106 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:50:
Even voor 30 euro een homewizard p1 meter kopen? Om te kijken of het klopt.
Als het wel klopt zou het inderdaad iets met serieus veel krachtstroom verbruik moeten zijn.
Ja, alleen is de data direct beschikbaar en kan je er meer uit halen omdat er x keer/minuut data komt.FF1987 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:47:
[...]
Dat zou toch dezelfde waarden moeten geven als Vattenfall?
Ik vertrouw een leverancier niet die allerlei fouten kan maken, liever zelf checken zodat je het kan toetsen en weergeven zoals je zelf mooi/duidelijk vindt
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Rare app, een negatieve teruglevering?RideWithUz schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:49:
[...]
[Afbeelding]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ben je er al achter waarom jij energie verbruik ziet in je SolarEdge App ?
Ook ik ben erg nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Je ziet dat export (terugleveren) naar 0 gaat door het hoge verbruik, het lijkt erop dat de vorige eigenaar zijn account gegevens heeft verstrekt en vervolgens zijn nieuwe eigen installatie heeft toegevoegd.boaty schreef op woensdag 20 april 2022 @ 06:17:
Gaat er niet iets mis met het registreren van de zonne energie? Als je denkbeeldig even ervan uitgaat dat tijdens de hoge piek de geleverde zonne energie doorgaat, alleen om een of andere reden geregistreerd wordt als gebruikte energie, dan klopt het plaatje opeens best aardig. Dan gaat er misschien ergens gewoon iets mis met een minteken?
De TS zegt immers dat de installatie er al was toen ze de woning betrokken.
Stel dat een doorstroomverwarmer aan gaat, dat gebeurt als het goed is niet wanneer er niemand is
cyclone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:25:
@RideWithUz
Ben je er al achter waarom jij energie verbruik ziet in je SolarEdge App ?
Ook ik ben erg nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
:strip_exif()/f/image/4vchjavMFfU6PDjNYyFt7zPz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lqQ8EAbTF4cMhxxM7e2ZgKKU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg elke dag een dergelijke piek in mijn solaredge app . Echter in de vattenfal app blijft hij normaal. Ik zie er ook niets van terug op mijn maandafrekeningen dus neem toch aan dat er een fout in de solaredge app zit. Verder heb ik nog gezocht maar kan eigenlijk alleen de omvormer zien hangen, verder geen extra meter. Dus geen idee waarom hij het verbruik ook laat zien (ook al klopt hij niet)
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant