Foto's
/f/image/qcqfAZsUQyxyaLFMuPdj9NCC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GB5w0w7X3W8h4MKhx1sYnom3.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6xzKhHmW6Cm5iTklXh3O9pFU.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Volgens mij zouden 11 stuks wel moeten passenSchaduw
Er is wat schaduw vanaf het huis ten westen van ons. Ik weet niet hoe hoog het dak is, ik krijg binnenkort een lasermeter binnen om het even op te meten.Jaarverbruik
rond de 2200kWh op dit moment maar dit gaat binnenkort omhoog vanwege een nieuwe keuken (met alle elektrische foefjes) en potentiele warmtepomp in de toekomst. Ik heb de panelen boeren 3500kWh doorgegeven.Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase. Plan is voor 3-fase binnenkort.Budget en doel
Rond de 6500 euro (Mag meer indien overtuigend)Wie gaat het project uitvoeren
PanelenboerBijhouden van data
Nog niet super veel over gelezenReeds verkregen offertes
/f/image/WCAvdNoVdvCQ9i7xUwkYY24F.png?f=fotoalbum_large)
Alle prijzen zijn inclusief BTW. De euro/Wp is ook gebaseerd op de prijs incl. BTW.
De meterkast is oud en de zegels moeten geknipt worden bij het vervangen dus ik laat dit liever tegelijkertijd met de meterkast doen. Heb wel gemerkt dat dit het ongeveer 650euro duurder maakt ex btw. Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag!
Regio
Mid-limburgIk vroeg me af of jullie slimme mensen mij misschien kunnen helpen met de volgende vragen:
- Zijn dit normale prijzen tegenwoordig? Elke offerte komt uit op ongeveer dezelfde watt piek wat vergeleken met offertes die ik hier rond heb zien komen best hoog zijn.
- Ik wil over gaan op 3-fase, is het slim om een omvormer op 3 fase of op 1 fase te nemen? Ik zelf zou denken 3 fase omdat ik dan over alle fases opgewekte elektriciteit kan gebruiken.
- Sommige aanbieders roepen dat vanwege de schaduw van de buren aan de west kant, de zonnepanelen kappen met werken na 13:00. Dus sommige raden aan om mini-omvormers te gebruiken of solar edge. Andere zeggen ja die waar schaduw op komt, die zonnepanelen kunnen wel op een aparte string dus dat zou de inefficiëntie moeten verminderen. En weer anderen zeggen, ja die inefficiëntie is minimaal dus gewoon een string omvormer en klaar. Ik hoor graag van jullie wat jullie denken.
- Nog bepaalde suggesties of aanraders m.b.t. aanbieders van zonnepanelen in midden limburg?
[ Voor 3% gewijzigd door Ammo123 op 16-04-2022 20:25 ]