[varia] Downloadsnelheid blijft laag met AX200 wifi kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20
ik heb problemen met een trage verbinding via 2.4ghz wifi op een xps 9360 gebruikmaken van een AX200 non-pro. Al vanalles geprobeerd met dank onder andere van de vriendelijke community op het Endeavour OS forum. Mijn laatste optie is andere distro's proberen. Ik heb er al heel wat geprobeerd in live environment, maar geen enkele gaf goede resultaten: de downloadsnelheid blijft traag:

- Ubuntu
- Mint
- Endeavour
- MX Linux
- Manjaro
- Pop
- Opensuse
- Fedora

Is er nog iets anders dat ik kan proberen anders gaat windows 10 het worden voor die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

cy-gor25 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:56:
ik heb problemen met een trage verbinding via 2.4ghz wifi op een xps 9360 gebruikmaken van een AX200 non-pro. Al vanalles geprobeerd met dank onder andere van de vriendelijke community op het Endeavour OS forum. Mijn laatste optie is andere distro's proberen. Ik heb er al heel wat geprobeerd in live environment, maar geen enkele gaf goede resultaten: de downloadsnelheid blijft traag:

- Ubuntu
- Mint
- Endeavour
- MX Linux
- Manjaro
- Pop
- Opensuse
- Fedora

Is er nog iets anders dat ik kan proberen anders gaat windows 10 het worden voor die laptop.
Je moet vooral kijken waar komt het issue van. Een aantal zal in de basis overlappend zijn.

Weet ook niet of die netwerkkaart te vervangen is zodat je niet meer vast zit aan de huidige drivers

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21

Dus enkel met Linux distro's heb je dit voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Touchdomex schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:58:
[...]

Je moet vooral kijken waar komt het issue van. Een aantal zal in de basis overlappend zijn.

Weet ook niet of die netwerkkaart te vervangen is zodat je niet meer vast zit aan de huidige drivers
heb ik gedaan inderdaad. Er zijn heel veel posts over deze kaart. T is een ouder beestje waarvan ik de Killer kaart had vervangen. Daarmee was er ook slechte ontvangst. Bij nader inzien is het misschien een antenne probleem. Die xps laptops zijn naar mijn ervaring niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
jmignolet schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:09:
[...]

Dus enkel met Linux distro's heb je dit voor?
Ik heb nog geen windows 10 install geprobeerd sinds de netwerkkaart is ontvangen. de netwerkkaart past niet in mijn andere laptop (dell e5440) dus ik zou het eens moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ik heb problemen met een trage verbinding via 2.4ghz wifi op een xps 9360 gebruikmaken van een AX200 non-pro.
Wat is in jouw ervaring traag :?
Al vanalles geprobeerd
Wat dan precies :?
Ik heb er al heel wat geprobeerd in live environment, maar geen enkele gaf goede resultaten: de downloadsnelheid blijft traag:

- Ubuntu
- Mint
- Endeavour
- MX Linux
- Manjaro
- Pop
- Opensuse
- Fedora

Heb je ook geprobeerd om een nieuwere Kernel te installeren onder één van die distro's :?

Daarnaast vraag ik me af :
- Is die laptop wel zo vriendelijk tegenover nieuwe WiFi NIC's zonder een Custom BIOS ?!
- Hoeveel antennes moest de originele WiFi NIC aansturen en hoeveel kan de Intel AX200 er aansturen ?
- Weet je zeker dat de antennes goed zijn aangesloten ?
Ik ken gevallen waarbij men een script liet draaien om RX en TX om te draaien! ;)

Vragen... vragen... zoveel vragen! :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
nero355 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:37:
[...]

Wat is in jouw ervaring traag :?

[...]

Wat dan precies :?

[...]

Heb je ook geprobeerd om een nieuwere Kernel te installeren onder één van die distro's :?

Daarnaast vraag ik me af :
- Is die laptop wel zo vriendelijk tegenover nieuwe WiFi NIC's zonder een Custom BIOS ?!
- Hoeveel antennes moest de originele WiFi NIC aansturen en hoeveel kan de Intel AX200 er aansturen ?
- Weet je zeker dat de antennes goed zijn aangesloten ?
Ik ken gevallen waarbij men een script liet draaien om RX en TX om te draaien! ;)

Vragen... vragen... zoveel vragen! :P :+
Gecompliceerde vragen :-)
Ja antennes zijn goed aangesloten. Er was een vergelijkbaar probleem met de killer kaart dus misschien is het de antenne zelf. Het is 1 antenne.

Nieuwste kernel geprobeerd, lts kernel en een oude kernel in endeavour. Ik ga eens fedora volwaardig installeren en updaten, lees daar goede dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tja, wel de dingen die je moet weten als je aan zoiets begint! :P
Ja antennes zijn goed aangesloten. Er was een vergelijkbaar probleem met de killer kaart dus misschien is het de antenne zelf. Het is 1 antenne.
Antennes of Antenne :?

Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld een 2x2 WLAN NIC het niet zo goed doet i.c.m. een 1x1 Antenne setup ;)
Nieuwste kernel geprobeerd, lts kernel en een oude kernel in endeavour. Ik ga eens fedora volwaardig installeren en updaten, lees daar goede dingen over.
ik zou eens iets proberen dat meer richting Unstable/Beta gaat zeg maar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
nero355 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:49:
[...]

Tja, wel de dingen die je moet weten als je aan zoiets begint! :P

[...]

Antennes of Antenne :?

Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld een 2x2 WLAN NIC het niet zo goed doet i.c.m. een 1x1 Antenne setup ;)

[...]

ik zou eens iets proberen dat meer richting Unstable/Beta gaat zeg maar :)
1 antenne zover ik weet (t is een xps 13 inch laptop, antenne zit in het scherm.
Unstable/Beta zoals? Gentoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

cy-gor25 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:05:
1 antenne zover ik weet (t is een xps 13 inch laptop, antenne zit in het scherm.
Als je dus een 1x1 antenne setup hebt dan kan je beter ook een 1x1 WLAN NIC erin zetten! ;)
Unstable/Beta zoals? Gentoo?
Nee, zoiets als een 5.15 of nieuwere Kernel :P

Zie :
- https://www.kernel.org/releases.html
- Wikipedia: Linux kernel version history

Onder welke distro je dat doet moet je zelf maar effe kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb je posts en de betrokken reacties uit het Welk-OS topic gehaald, want problemen met je hardware heeft niets te maken met de vraag welke distro je zou moeten nemen. Het is daar off-topic en hoort er niet.

Vul je post nog wel even aan met meer informatie, want klagen over 'lage downloadsnelheid' zonder je internetverbinding zelf te noemen schiet niet op. Als je namelijk al maar 20 Mbps down hebt en dat is wat je met wifi haalt, is er dus in dat opzicht geen probleem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1