Webwinkel voert oud app niet af, neemt klacht niet serieus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germaine
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-04-2022
Als je een apparaat koopt, is de leverancier verplicht het oude apparaat in te nemen, als de consument dat aangeeft. Dit is de oud-voor-nieuw regeling vanuit onze overheid. De leverancier heeft een verantwoordelijkheid om apparaten op een goede, mileubewuste manier af te voeren. Het meenemen van het oude apparaat is door Webwinkel geweigerd. Ze voeren aan dat ze de bezorging van magnetrons, want daar gaat het hier om, door een ander bedrijf laten doen. Voor mij als consument verandert dat niets aan hun verplichting. Ik heb geen keuze in wie de magnetron bezorgd, ik ging er van uit dat dat door eigen personeel gebeurt.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:20
Wat is je vraag?

Misschien tijd om je rechtsbijstand verzekering in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:26
Wat is het complete beeld en wat Bartske, wat is je vraag precies? Waar woon je, op sommige plekken in NL doen ze het namelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
Beetje de standaard Tweakers dooddoener, maar wat zei webwinkel toen je dit aan hen vertelde?

Volgens de wetgeving mag webwinkel je ook een verzendlabel sturen en dan kan je het kostenloos terugsturen. Als ik de webwinkel website bekijk bieden ze dit ook aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2022 16:17 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier staat het één en ander uitgelegd

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2022 16:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Nat-Water schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:01:
Beetje de standaard Tweakers dooddoener, maar wat zei webwinkel toen je dit aan hen vertelde?
Ten eerste is de standaard Tweakers reactie op die dooddoener: Doe het gewoon niet, je voegt helemaal niets toe aan het gesprek.
Ten tweede: Dat geeft TS al aan in de OP.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:38

PB-powell

Mr. Laziness

Direct meenemen is webwinkel niet toe verplicht, mits ze een van de andere opties aanbieden:
Later ophalen of door jou kosteloos laten opsturen.

https://www.thuiswinkel.o...mmunicatie-op-de-website/

Ik zou nog even met webwinkel contact opnemen hierover hoe ze jou hierin gaan ondersteunen. Andere optie is zelf naar de milieustraat rijden.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2022 16:18 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
Croga schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:02:
[...]

Ten eerste is de standaard Tweakers reactie op die dooddoener: Doe het gewoon niet, je voegt helemaal niets toe aan het gesprek.
Ten tweede: Dat geeft TS al aan in de OP.
Ik heb het idee dat TS het halve verhaal verteld en niet de alternatieven die webwinkel heeft gegeven benoemt. Lijkt me zeer sterk dat webwinkel die niet geeft als ze met 2 klikken te vinden zijn voor particulieren zoals de 1e posts hier, laat staan voor de medewerkers die er dagelijks mee werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2022 16:19 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het forum is, in de regel, niet bedoeld om shopreviews te plaatsen, zie ook het Shopping Forum Beleid, met de huidige opzet van je topicstart lijkt het daar meer op. Ook is het noemen van de naam van de webwinkel niet zomaar de bedoeling op het forum, deze heb ik dan ook uit de titel, TS en een aantal reacties verwijderd (of tussen mo-tags geplaatst).

Wat is verder je vraag/doel van dit topic? Misschien kunnen we je dan beter helpen.

[ Voor 53% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2022 16:21 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germaine
Ik ben nogal verbaasd dat het oude apparaat niet meegenomen werd. Dit bedrijf heeft een Tweakers award gewonnen, maar ik ben dus niet te spreken over de service. Ik heb uiteraard contact opgenomen, maar het wordt afgeleverd door een andere partij (niet post NL) en daardoor vinden ze dat ze het apparaat niet mee hoeven te nemen. Ik vind dat afschuiven. De magnetron is te zwaar voor mij om te tillen en ik woon 2 hoog zonder lift. Ik moet dus of iemand vragen me te helpen, of rechtsbijstand inschakelen. Gepost in de hoop op een creatieve oplossing of anders een waarschuwing aan mede-kopers. Het is namelijk niet incidenteel, m'n onderbuurman heeft extra moeten bellen om de vorige koelkast mee te laten nemen. Die wordt door eigen personeel geleverd, in eerste instantie geweigerd, maar daarna heeft hij het dus alsnog kunnen regelen. En dan die spotjes de laatste tijd dat het het oude apparaat afvoeren, netjes (en dan zie je twee van die vlindernetjes) Op zich leuk bedacht, nog fijner als het het daadwerkelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germaine
Ik woon in Eindhoven, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:18
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Volgens mij wordt het hier toch ook goed uitgelegd?
Pakketten via Postnl
Kleine pakketten worden door PostNL bezorgd. We leggen op deze pagina uit wat je precies moet doen om dan je oude apparaat mee te geven

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2022 19:50 . Reden: Link naar webwinkel in mo-tags geplaatst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26

slaay

Natuurbeleven.com

Germaine schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:55:
Als je een apparaat koopt, is de leverancier verplicht het oude apparaat in te nemen, als de consument dat aangeeft. Dit is de oud-voor-nieuw regeling vanuit onze overheid. De leverancier heeft een verantwoordelijkheid om apparaten op een goede, mileubewuste manier af te voeren. Het meenemen van het oude apparaat is door [mbr]Webwinkel[/] geweigerd. Ze voeren aan dat ze de bezorging van magnetrons, want daar gaat het hier om, door een ander bedrijf laten doen. Voor mij als consument verandert dat niets aan hun verplichting. Ik heb geen keuze in wie de magnetron bezorgd, ik ging er van uit dat dat door eigen personeel gebeurt.
Een creatieve oplossing zou zijn, oude magnetron in de doos stoppen van je nieuwe magnetron. Daarna een retourlabel aanmaken en dan de kosten voor het pakket bij je thuis op te laten halen door de betreffende webwinkel te laten vergoeden.
Dan hoef je niet verder dan de voordeur te slepen met de magnetron en dan ben je alsnog van je magnetron af.
Eventueel kun je nog zelf de kosten betalen, gaat je iets van 7 euro kosten volgens mij.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Germaine
super fijn dat jullie meedenken. Het is een (combi) magnetron, dus die is niet klein genoeg voor PostNL. Het probleem is om het ding de trappen af te krijgen, te zwaar/groot voor mij. En als ik daar toch hulp voor vraag kan ik 'm ook in m'n auto laten zetten, naar de milieustraat rijden en daar zal ook vast wel iemand 'm er uit willen halen. Ik baal er gewoon van dat je aanvinkt "oud apparaat meenemen" en dat het door een keuze van het bedrijf, door door anderen af te laten leveren, afgeschoven wordt op mij als consument. Zij maken de winst en ik moet moeilijk gaan lopen doen? En ze maken reclame dat ze het allemaal zo netjes doen? Als ik het dan meldt wordt er steeds gezegd waar ik het apparaat naar toe kan sturen. Maar er wordt ophalen beloofd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:01
Je kan de oudijzer boer kunnen bellen grote kans dat ze hem kosteloos meenemen. En die gasten zeulen met alles wat los en vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germaine
@loki504Da's in ieder geval een creatief idee

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Germaine schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:45:
super fijn dat jullie meedenken. Het is een (combi) magnetron, dus die is niet klein genoeg voor PostNL. Het probleem is om het ding de trappen af te krijgen, te zwaar/groot voor mij. En als ik daar toch hulp voor vraag kan ik 'm ook in m'n auto laten zetten, naar de milieustraat rijden en daar zal ook vast wel iemand 'm er uit willen halen. Ik baal er gewoon van dat je aanvinkt "oud apparaat meenemen" en dat het door een keuze van het bedrijf, door door anderen af te laten leveren, afgeschoven wordt op mij als consument. Zij maken de winst en ik moet moeilijk gaan lopen doen? En ze maken reclame dat ze het allemaal zo netjes doen? Als ik het dan meldt wordt er steeds gezegd waar ik het apparaat naar toe kan sturen. Maar er wordt ophalen beloofd.
Dan vraag je iemand die even komt helpen. Je buurman bijvoorbeeld.
Beetje moeilijk doen om het moeilijk doen heb ik hier het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:40

Tijntje

Hello?!

Gratis op marktplaats werkt ook vaak.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germaine
@Tux3.14Zo is het niet bedoeld

@TijntjeDa's ook een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37

Illusion

(the art of)

De wet staat hier:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0034782/2020-12-10#Artikel4

En daarin staat (art4.2) dat door jou verzenden een toegestane optie is.
Indien een nieuw apparaat bij verkoop op afstand na verzending ter beschikking wordt gesteld, zorgt de distributeur ervoor dat een afgedankt apparaat als bedoeld in het eerste lid bij aflevering van een nieuw apparaat om niet wordt ingenomen, binnen een redelijke termijn wordt opgehaald of door de consument kan worden verzonden naar de distributeur of de ontvanger die het apparaat namens de distributeur in ontvangst neemt. Hij wijst de consument duidelijk zichtbaar op deze mogelijkheden voordat koop en voordat levering van het apparaat hebben plaatsgevonden.
Aanvullend geldt (art 4.3)
In afwijking van het tweede lid geldt de daarin genoemde optie van verzending door de consument naar de distributeur of de ontvanger niet voor grotere apparatuur als bedoeld in bijlage III, onderdeel 1, 2 of 4, van richtlijn nr. 2012/19/EU, tenzij de consument hiervoor uitdrukkelijk kiest en deze optie door de distributeur mogelijk wordt gemaakt.
Hiervoor wordt verwezen naar: https://eur-lex.europa.eu...PDF/?uri=CELEX:32012L0019

En dan denk ik dat je magnetron in de klasse 4 (kleine appartuur <50cm) of klasse 5(grote apparatuur >50cm) valt.

Ik lees dat dan als:
Als je magnetron groter is dan 50cm dan moeten ze hem ophalen, als hij kleiner is, dan is het aanbieden van een verzendmogelijkheid ook voldoende.

En aangezien de meeste combimagnetrons die ik bij webwinkel zie ca 52cm zijn, mogen ze hem dus lekker op komen halen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2022 21:41 . Reden: Naam winkel weggehaald ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germaine
@illusionYep, de oude magnetron is groter dan 53 en staat klaar om opgehaald te worden door C...En ik heb voor de ophaal-optie gekozen. Nu nog even kijken wat meer energie kost; C... overtuigen of toch maar de buurman vragen. Bedankt voor de juridische onderbouwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Germaine schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:08:
@illusionYep, de oude magnetron is groter dan 53 en staat klaar om opgehaald te worden door C...En ik heb voor de ophaal-optie gekozen. Nu nog even kijken wat meer energie kost; C... overtuigen of toch maar de buurman vragen. Bedankt voor de juridische onderbouwing!
Volgens mij zijn ze niet wettelijk verplicht om het apparaat bij jou binnen op te halen. De meeste bedrijven die ik ken hebben dan ook aangegeven dat het apparaat klaar dient te staan bij de voordeur en deze schoon dient te zijn. Ik denk dat die buurman dus sowieso op de koffie mag komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Prx schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:56:
[...]

Volgens mij zijn ze niet wettelijk verplicht om het apparaat bij jou binnen op te halen. De meeste bedrijven die ik ken hebben dan ook aangegeven dat het apparaat klaar dient te staan bij de voordeur en deze schoon dient te zijn. Ik denk dat die buurman dus sowieso op de koffie mag komen dan.
Dat had ik bij zo'n zelfde apparaat maar andere winkel.
Man zette m op steekwagen, ik loop naar binnen en hoor hard kedeng.
Lag dat ding al op de grond, gelukkig buiten de poort en de man was het glas al aan het verzamelen.
Tot zo ver de recycling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53
Germaine schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:20:
Ik ben nogal verbaasd dat het oude apparaat niet meegenomen werd. Dit bedrijf heeft een Tweakers award gewonnen, maar ik ben dus niet te spreken over de service. Ik heb uiteraard contact opgenomen, maar het wordt afgeleverd door een andere partij (niet post NL) en daardoor vinden ze dat ze het apparaat niet mee hoeven te nemen. Ik vind dat afschuiven. De magnetron is te zwaar voor mij om te tillen en ik woon 2 hoog zonder lift. Ik moet dus of iemand vragen me te helpen, of rechtsbijstand inschakelen. Gepost in de hoop op een creatieve oplossing of anders een waarschuwing aan mede-kopers. Het is namelijk niet incidenteel, m'n onderbuurman heeft extra moeten bellen om de vorige koelkast mee te laten nemen. Die wordt door eigen personeel geleverd, in eerste instantie geweigerd, maar daarna heeft hij het dus alsnog kunnen regelen. En dan die spotjes de laatste tijd dat het het oude apparaat afvoeren, netjes (en dan zie je twee van die vlindernetjes) Op zich leuk bedacht, nog fijner als het het daadwerkelijk doet.
Die tweakers award krijgen ze elk jaar omdat iedereen ze kent of er wel eens wat heeft besteld. Ondertussen scoren ze nog maar 3,5 ster in de shopsurveys hier op de site... de aftersales is inmiddels tanende.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germaine
@prxxHet lijkt er op dat de verplichting inmiddels duidelijk is, het apparaat staat nog steeds schoon en wel naast mijn voordeur op de tweede verdieping klaar te staan.
@sambalbajVervelend als het mis gaat, maar die werd in ieder geval wel netjes meegenomen door het bedrijf.
@stylezzzDa's het vervelende; ik vind het een fijne winkel om te bestellen, duidelijke info, filmpjes, selecties, helemaal top. Des te vervelender dus dat die aftersales te wensen over laat. Je kunt ook van de feedback van je klanten leren, het is een verbeter mogelijkheid.

Even om het hele verhaal te vertellen: er is mij wel € 20,= aangeboden voor mijn volgende aankoop "vanwege de verwarring" En voor het klaar zetten bij de voordeur heb ik inderdaad hulp gevraagd, maar ik hoopte dat ik het daarbij kon laten. Vind het niet fijn om een buurman lastig te vallen met iets wat dit bedrijf gewoon op had moeten lossen, maar ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben wel vaker gezeik gehad met dit soort apparaten, van wat ik begrijp in deze post bij dezelfde webwinkel. Hun eigen dienst is super, maar de partij waar ze grotendeels mee samenwerken voor grote apparaten is dan weer de edit: budgetbezorgdienst, mag natuurlijk geen naam noemen van de grote dozen. Contact gehad met een stuk of 8 bezorgers van diezelfde (derde) partij, en ze waren allemaal flink brutaal, hadden enorme haast en geen tijd om even mee aan te pakken, en ondanks dat op de site van de webwinkel stond dat ze gewoon tot de 4e verdieping bezorgen en wij op verdieping 3,5 woonde hebben ze onze wasmachine een verdieping lager voor de deur gezet want dat vonden ze goed genoeg.

Maar goed, een klachtentopic is het hier natuurlijk niet. Ik heb uiteindelijk de webwinkel gebeld en gewoon geëist dat ze met een oplossing kwamen. Die hebben uiteindelijk twee weken later een monteur (van diezelfde derde partij) langsgestuurd om onze wasmachine netjes aan te sluiten en te testen (belangrijk ivm garantie).

Ook in dit geval werkt de bezorgdienst in opdracht van de webwinkel, je moet dus bij de webwinkel eisen dat je oude apparaat opgehaald wordt. Kost je een telefoontje of twee, maar ze hebben gewoon die verplichting en het is niet jouw probleem. Dan sturen ze hun eigen bezorgdienst maar een keer langs, zo groot is Nederland niet, dat moet te regelen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Germaine
@Oon Nou ja, "fijn" om een lotgenoot te hebben. Ik heb gemotiveerd door jouw laatste alinea de telefoon weer gepakt, maar ik krijg dezelfde onzin over zelf afvoeren te horen, nu aangevuld met "het is nu te laat" (hoezo, hij staat nog steeds in de weg naast mijn deur) en nog erger. De bezorgdienst had, als ze 'm niet meteen mee kunnen nemen, een andere afspraak met mij moeten maken om 'm alsnog op te halen. Dat gaan ze nu niet meer doen, want bedrijf vindt het nu te laat. Knettergek daar, ik ga een ander plan verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Germaine schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:40:
@Oon Nou ja, "fijn" om een lotgenoot te hebben. Ik heb gemotiveerd door jouw laatste alinea de telefoon weer gepakt, maar ik krijg dezelfde onzin over zelf afvoeren te horen, nu aangevuld met "het is nu te laat" (hoezo, hij staat nog steeds in de weg naast mijn deur) en nog erger. De bezorgdienst had, als ze 'm niet meteen mee kunnen nemen, een andere afspraak met mij moeten maken om 'm alsnog op te halen. Dat gaan ze nu niet meer doen, want bedrijf vindt het nu te laat. Knettergek daar, ik ga een ander plan verzinnen.
Jammer om te horen, volgens mij zijn ze alsnog gewoon wettelijk verplicht het op te lossen maar er komt een punt dat het inderdaad de moeite niet meer waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germaine
aan alle reageerders: bedankt voor jullie meedenken, super fijn! Ik denk dat we dit topic nu wel kunnen sluiten. Geniet van je avond/dag
Pagina: 1