Ondertussen niet stil gezeten en een offerte voor een Nibe aangevraagd bij de Nibe dealer in de buurt maar die gaf in zijn offerte aan dat Nibe niet paste en dus niet geschikt is, Nibe heeft niet het juiste toestel.
Onze ervaringen in Zweden zijn zeer goed vandaar dat ik een Nibe wil maar als dat niet kan omdat ze niet de juiste toestellen hebben voor onze ruimte dan houd het op.
Mijn hoop was op Nibe Nederland gericht maar die geven ook geen uitsluitsel op mijn voorgestelde 2 keuzes.
Dat waren als volgt :
Keuze 1 : F2040 + UKV100 + SMO20
Keuze 2 : F2040 + VPB S200 + SMO20
De VPB S200 moet dan op de zolder komen en dat is ±5m van de F2040 verwijderd
De Nibe dealer heeft een offerte gemaakt voor een Ecodan installatie.
Een SUZ-SWM80 VA i.c.m. een EHST20D-VM2D
Wat ik niet snap is waarom de EHST20D-VM2D wel past die 1600 x 595 x 680 is en de VPB S200 niet en die is 1500 x 600 x 626 en Nibe NL geeft daar ook geen uitsluitsel over.
Nibe kapt het af omdat ik geen volledige opsomming geeft van de benodigde onderdelen en kleinmateriaal zoals het missen van een transportpomp, elektrisch element, driewegklep en kleinmateriaal.
In mijn ogen zijn deze dingen altijd nodig met een boiler op een andere verdieping ongeacht de toestellen zoals ik in keuze 1 en 2 heb opgegeven.
Buiten dat is dat een probleem voor de installateur, ik wil eerst weten welke toestellen bij elkaar passen en daarmee een gesprek aan gaan met de installateur dus of keuze 1 of keuze 2