Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28
Is het mogelijk om de F2120-8 direct op de vloerverwarming aan te sluiten dus op de plek waar nu de CV ketel zit aangesloten ?
Of moet je altijd een buffervat plaatsen ?
Zo ja is de UKV100 daarvoor geschikt ?
Weet iemand een klein buffervat die ook ww kan leveren ?
Ons huishouden bestaat uit 2 personen en ik wil het zelf plaatsen

Alle reacties

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Lees vooral Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #10 goed door en stel je vraag daar nog eens als je er dan nog niet uit bent. Wel met meer gegevens want niemand hier heeft een glazen bol om op basis van wat je nu vraagt in te kunnen schatten of je wel of geen buffer nodig hebt ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• gsm
Gedaan en bedankt.

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 08:25
Hou er rekening mee dat zonder buffervat geen master/master naregeling mogelijk is.

Eksit

• gsm
Ondertussen niet stil gezeten en een offerte voor een Nibe aangevraagd bij de Nibe dealer in de buurt maar die gaf in zijn offerte aan dat Nibe niet paste en dus niet geschikt is, Nibe heeft niet het juiste toestel.
Onze ervaringen in Zweden zijn zeer goed vandaar dat ik een Nibe wil maar als dat niet kan omdat ze niet de juiste toestellen hebben voor onze ruimte dan houd het op.
Mijn hoop was op Nibe Nederland gericht maar die geven ook geen uitsluitsel op mijn voorgestelde 2 keuzes.
Dat waren als volgt :
Keuze 1 : F2040 + UKV100 + SMO20

Keuze 2 : F2040 + VPB S200 + SMO20
De VPB S200 moet dan op de zolder komen en dat is ±5m van de F2040 verwijderd

De Nibe dealer heeft een offerte gemaakt voor een Ecodan installatie.
Een SUZ-SWM80 VA i.c.m. een EHST20D-VM2D
Wat ik niet snap is waarom de EHST20D-VM2D wel past die 1600 x 595 x 680 is en de VPB S200 niet en die is 1500 x 600 x 626 en Nibe NL geeft daar ook geen uitsluitsel over.
Nibe kapt het af omdat ik geen volledige opsomming geeft van de benodigde onderdelen en kleinmateriaal zoals het missen van een transportpomp, elektrisch element, driewegklep en kleinmateriaal.
In mijn ogen zijn deze dingen altijd nodig met een boiler op een andere verdieping ongeacht de toestellen zoals ik in keuze 1 en 2 heb opgegeven.
Buiten dat is dat een probleem voor de installateur, ik wil eerst weten welke toestellen bij elkaar passen en daarmee een gesprek aan gaan met de installateur dus of keuze 1 of keuze 2