Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06-2024
Mijn vraag
Welke (type) camera is geschikt voor een rondreis?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben van plan software te gebruiken om na de tijd de videos te bewerken is Adobe Premiere Pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voorheen heb ik altijd gebruik gemaakt van Cam recorders om te filmen, maar dit lijkt achterhaald of alleen geschikt voor de professionals. De GoPro wordt voor alles gebruikt, maar ik vraag mij af of die geschikt is voor een rondreis, het is niet alleen maar actief en beweging. Veelal zal lopen, rijden en vrije rustige momenten zijn. Een 'normale' camera is misschien ook geschikt, maar deze zijn uiteindelijk gemaakt voor het fotograferen en niet het filmen.
Door al deze gedachtes is mijn vraag vooral nu heel breed, wat is het meest geschikt, voor een rondreis?

Budget ligt op 400 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:53
De vraag is inderdaad vrij breed en in feite zijn er nog steeds mensen die camcorders gebruiken dus dat zou niet de beperking hoeven te zijn.

Maar er zit vast iets in je hoofd wat voor shots je wilt maken met je camera. Kijk daar eens na als het grotendeels veilige shots zijn waarbij je camera niet gevaar loopt om kapot te gaan koop een goede camcorder als je foto's erbij wil maken dan kun je naar een systeemcamera kopen maar dan heb je voor het budget denk ik net een oude a6000 die filmt op 1080p

Als je denk ok misschien ga ik hem gebruiken voor het Mountainbiken of ik wil hem aan de zijkant van een auto hangen dan is een gopro misschien een goede optie. Ik gooi maar wat balletjes op

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:43

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik denk dat een GoPro sowieso wel een goede optie is.
Compact en met de goede instellingen kan je mooi en prima filmen.

Grootste voordeel van een GoPro is natuurlijk de compactheid en de mogelijkheid om de GoPro praktisch overal aan vast te zetten zodat je je handen vrij heb.
Met een goede powerbank kan je uren door filmen (let op bij sommige modellen met oververhitting).

Een nadeel die ik zo snel bedenk is dat je beperkt ben met instellingen en opties wat je mogelijk terug kan zien in de beeldkwaliteit.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:52

JTfoto

Work hard

Je zou tweedehands (zie tweakers pricewatch) ook nog eens kunnen kijken naar een Panasonic Lumix DMC-GX80 incl 12-60mm lens. Leuke combinatie, licht en compact en heeft prima kwaliteit (zie bijv. review op dpreview).

Je kan er gewoon 4k30 of 1080p60 mee filmen en er komen ook prima foto's uit (zowel in JPEG als RAW). Het systeem is ook dusdanig dat je voor niet al teveel geld er nog andere lenzen bij kan halen, mocht dat je interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zou ook kijken naar een tweedehands systeemcamera met goed videocapaciteit.
Voordeel van mft is de goede stabilisatie, maar misschien heeft fuji ook wel wat moois.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik zou eens kijken naar een DJI Osmo Pocket 2. Klein en dankzij de gimbal heel stabiel filmen. De beeldkwaliteit lijkt meer dan in orde. Blijft ook ruim onder je budget van 400 euro waardoor je nog ruimte hebt voor accessoires.

Ervaringentopic over de Pocket en Pocket 2: [Gimbal] DJI Osmo Pocket ervaringen & discussie

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Lang geleden een Full HD camcorder met tapes (jawel!) gekocht. Enorme miskoop want, dat ding was zwaar, altijd tapes meeslepen, reserve accu's, opladers. En dan thuis de ellende om alles over te zetten van tape naar pc en dan nog bewerken. De stap erna was een veel kleinere met lichtere accu's en memorycards. Veel makkelijker.
Op dit moment film ik met mijn IPhone. Of, als we echt ver en lang op reis zijn met mijn Canon DSRL camera (als we die ook mee hebben). Het gemak waarmee je met een moderne telefoon kunt filmen en de filmpjes kunt delen is geweldig. Wellicht niet helemaal rellevant voor het budget, maar het bevalt prima.
Zie ook heel veel mensen met een GoPro, als dan niet op een helm, fiets, stok. Wellicht iets om eens te bekijken. Ligt er allemaal aan wat je uiteindelijk wil gaan doen met de camera en de beelden.
Pagina: 1