Programmeer / "game" laptop - Budget 2.000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:33
Wat ga je met je laptop doen?
Alleen op de bank gebruiken voor programmeren en spelletjes (bijv. Factorio).

Wat is je budget?
2.000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar moet wel comfortabel op de bank kunnen zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Intel / Nvidia. Vaak AMD geprobeerd, wordt altijd teleurgesteld. (drivers, crashes, etc)

Ik heb momenteel een Dell XPS 15 9550 die erg veel last heeft van throttling. Daardoor kan ik zelfs een spel als Factorio niet meer spelen. Door de Dell ben ik wel enigszins verwend qua scherm en looks.

Huidige optie lijst:
MacBook Pro -> Te duur, voldoet verder wel aan alles. Gamen is niet altijd even makkelijk op een Apple.
Lenovo Legion 5 Pro -> Erg lelijk, maar lijkt verder wel te voldoen?
Asus ROG Zephyrus G14 -> Goed geprijsd, raakt warmte kwijt door de achterkant met scharnier iets op te tillen. Weet niet of dat gaat werken op de bank. Is tevens ook een AMD...

Wat vinden jullie een goede optie? Mag natuurlijk een optie zijn die niet hier in de lijst staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Angilo op 09-04-2022 11:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Lenovo Slim Pro 7 AMD icm RTX 3050. Dit zijn stille doosjes met goede koeling, geen throttling en zeer capabele AMD Ryzen 7 en 9 met prettige 14 en 16 inch IPS schermen in 2.2k of 2.8k resolutie. Ook zeer betaalbaar.

Heb zelf de ryzen 7 5800H doe ik ook voor Visual Studio gebruik (vb.net). Een beest.

Eventueel de iets minder ingeschaalde Ideapad 5 met zelfde cpus en gpus.

[ Voor 20% gewijzigd door Boeryepes op 09-04-2022 18:28 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
De slim pro is een hele goede suggestie. Echt een fan van de looks!

Ik heb zojuist de lelijkere lenovo legion 5 pro besteld. Reden voor deze keuze is dat ik er met verbazing achter kwam dat een 5800h icm met 3070 betere prestaties (aardig veel beter) dan mijn desktop pc. Zou dus mijn pc kunnen vervangen. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Reizen doe ik niet met deze laptop. Daar heb ik een zakelijke ultrabook voor. Dus het gewicht is prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:04
Lenovo Legion 5 Pro, lelijk (smaken verschillen, ik vind deze wel mooi) maar goed

Als game laptop is deze top ten voor programmeren, zal toetsenbord ook wel belangrijk zijn?, die vind ik zelf top.

en qua prijs is die op dit moment gunstig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:04
Angilo schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:38:
De slim pro is een hele goede suggestie. Echt een fan van de looks!

Ik heb zojuist de lelijkere lenovo legion 5 pro besteld. Reden voor deze keuze is dat ik er met verbazing achter kwam dat een 5800h icm met 3070 betere prestaties (aardig veel beter) dan mijn desktop pc. Zou dus mijn pc kunnen vervangen. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Reizen doe ik niet met deze laptop. Daar heb ik een zakelijke ultrabook voor. Dus het gewicht is prima voor mij.
Top keuze :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is de Xps 15 9510 dan geen goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 20:50
Angilo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:32:
MacBook Pro -> Te duur, voldoet verder wel aan alles. Gamen is niet altijd even makkelijk op een Apple.
Ik heb hier een MacBook Pro M1, welke recentelijk mijn i7 MacBook Pro verving. Gamen kan je nu eigenlijk wel vergeten. Met Wine / Crossover werkt het meeste niet, met Parabels of andere virtualisatie heb je een flinke performance hit.

Dat is de enige reden dat ik mijn vorige laptop mis, dual boot naar Windows om af en toe te gamen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
@Angilo Welke uitvoering van de Dell XPS 15 9550 heb je precies? Heb je een linkje of modelnummer? Vooral qua CPU, GPU, RAM en scherm is dat wel relevant, dan hebben we een referentiekader :).

Ik ben overigens naar iets vergelijkbaars op zoek, ben al eventjes lijstjes aan het maken. Kijk eens in:

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 13-04-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
freaky35 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:24:
Lenovo Legion 5 Pro, lelijk (smaken verschillen, ik vind deze wel mooi) maar goed

Als game laptop is deze top ten voor programmeren, zal toetsenbord ook wel belangrijk zijn?, die vind ik zelf top.

en qua prijs is die op dit moment gunstig
Gisteren bij de mediamarkt laatste legion 5 pro meegenomen. Was nooit aan geweest volgens de verkoper (maar wel show model). Direct bedenkingen daarover natuurlijk. Dacht, neem hem wel mee (1tb, 32gb, 3070 versie voor 1500) en check de smart status. 1500 draaiuren en al 4tb aan write acties… Maar weer terug gebracht. Gisteravond online een nieuwe besteld en vandaag binnen gekomen. Toetsenbord voelt inderdaad goed. Behuizing ziet er minder premium uit dan de xps en voelt ook minder. Net wat meer flex allemaal. Maar goed, deze specs voor deze prijs zijn top natuurlijk. Eerste indruk van vanavond is een heel fijn apparaat!
ZpAz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:20:
[...]

Ik heb hier een MacBook Pro M1, welke recentelijk mijn i7 MacBook Pro verving. Gamen kan je nu eigenlijk wel vergeten. Met Wine / Crossover werkt het meeste niet, met Parabels of andere virtualisatie heb je een flinke performance hit.

Dat is de enige reden dat ik mijn vorige laptop mis, dual boot naar Windows om af en toe te gamen.
Dat had ik inderdaad ook gelezen. Thanks voor de bevestiging.
indexample schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:13:
Is de Xps 15 9510 dan geen goede optie?
Had ik wel naar gekeken, spec wise krijg je echter veel minder waar dan de Legion pro. Ligt niet aan de XPS, maar aan de gunstige prijs voor de Legion momenteel. En tevens had ik gelezen dat de 9510 nog steeds throttling issues heeft die je zelf kunt verhelpen. Vind ik onacceptabel voor een laptop in die prijsklasse. Qua behuizing en looks is de xps echter nog steeds ongeëvenaard voor mij.
Balance schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:24:
@Angilo Welke uitvoering van de Dell XPS 15 9550 heb je precies? Heb je een linkje of modelnummer? Vooral qua CPU, GPU, RAM en scherm is dat wel relevant, dan hebben we een referentiekader :).

Ik ben overigens naar iets vergelijkbaars op zoek, ben al eventjes lijstjes aan het maken. Kijk eens in:
Als ik het mij goed herinner was het de meest luxe versie destijds. i7, 960m, 4K touchscreen, 32gb, 1tb. Ik heb online wat guides gezien op Reddit hoe je de throttling issues kunt verbeteren met thermal pads, paste en software aanpassingen. Dat ga ik binnenkort doen en dan heeft mijn vrouw een leuke laptop. Ik zal je topic eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
@Angilo Ook wel interessant: De Dell XPS 17 (9700, 9710 en 9720) heeft een vapor chamber voor de koeling. Op dit moment is de 9720 alleen met een RTX 3050 te krijgen gek genoeg, eerder was hij ook met 3060 verkrijgbaar. Blijft wel een peperduur ding.

Vraag is denk ik vooral hoe dik/zwaar je je laptop wilt laten zijn. Een Legion is beste bang for the buck, maar ook het duurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
Ik heb de laptop nu een aantal dagen in gebruik en ben er erg blij mee. Ik gebruik de laptop op twee plekken, bank en eerste verdieping. Voorheen laadde ik de laptops via de monitor, echter heeft deze slechts een output van 95w. Ik wil dus een tweede adapter kopen. Is er iemand die een betrouwbare website voor laders heeft?
Via de Lenovo website is de lader 184 euro. Dat lijkt mij vrij veel...
Pagina: 1