Verbouwde badkamer met continu gebreken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1982
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
De aannemer die wij toegewezen hebben gekregen via de badkamerzaak zou 2 maart dit jaar al klaar zijn maar nu ruim een maand verder is hij bog steeds niet klaar.

De eerste problemen begonnen al snel.
Het kitwerk was bedroevig. We hebben 2 inbouwkranen 1 zat zo verkeerd gemonteerd dat deze bijna naast de wasbak zat. Tegelstrip in de hele badkamer terwijl we aan de verkoper hadden gezet dat de tegels koud op elkaar moesten. Voegen niet tot boven aan gevoegd. Overal kitvlekken op het plafond. Over schade in het huis. Tegel butsen in de voordeur en kozijn. Butsen in muren.

Na dit gemeld te hebben kwamen ze de kranen opnieuw plaatsen dus de tegels er van af en ja hoor tegels opnieuw erop en wat blijkt boorgaten te groot.
Na weer zeuren kwamen ze weer de tegels eraf halen en weer nieuwe op te zetten. Nu bleek dat ze de verkeerde tegels geplaats hadden en andere tint grijs. Dus nu moeten er voor de 4x de tegels ervan af. Intussen hangen de inbouwkranen niet even hoog.

De kit is overal half uitgesneden. Ik zei nog is dit wel voldoende. Ja zei de kitter als je dezelfde kit gebruikt hecht het wel. Maar je raad het al. Het is een andere kleur grijs en een sndere merk. Nu zie je al in de douche dat de kit al los laat. Dat er allemaal vingerafdrukken in de kit staan. Dat de kit in de wc en badkamer anders zijn terwijl wij de wc en badkamer hetzelfde wilde.

Is de nisje zitten tegelstrip wat wij niet wilde. Nu staan de tegelstrip scheef erin of sluiten ze niet mooi aan.

Meerdere tegels hebben nu een andere kleur vanwege reperatie nu zie je ook dat de voegen een andere kleur krijgen.

Spiegel hangt scheef dan maak je een mooi waterpaslijn met potlood en dan boor je 1 gat op de lijn en de andere er onder dan hangt de spiegel scheef

Douchedeur beschadigd. Vloer tegel beschadigd een flinke scheur in de muur die geplaatst is. En zo zijn er nog meer klachten.

We hebben nu al meerdere keren dit gemeld bij de aannemer en badkamerzaak maar ze blijven ons maar ontwijken inmiddels is er al 90%betaald dus ja niet veel onderhandeling meer . Wat kunnen wij nog doen? We zijn inmiddels naar uitgesprokenzaak.nl gestapt maar hebben jullie nog idee. Want de aannemer wil alleen nog de spiegelverhangen en een paar tegels en dan vind hij de badkamer badkamer waardig.

Dus kunnen jullie ons nog helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1982
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_C-dVw5UoJ7vtkOFhuO71_sKyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zP9WPnPvLyIhVfJMd55Oos09.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Om1EsWy0VRRXMrhCBnW3N2L2efc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmFgkqzTNs9ecOY45qqhLCig.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhobmD9KMfIvsa_zcGbjTKQqgRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22owgx0vu2Hcfs3Z63BeEr0k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUkq7BH3wyGqfvnci9aALRYF5T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEjRm1KU4QmeI2Wt3cjbnwy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3L-1PGwrYgU8LvqpcO0vw-3-LE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzolJjsQUWyj8cLXROaAAJAS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqTjkvQR6rPGFzYf4yIUEhSySkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHFerX961753mK01dhSjV2TC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnBj2fq1LVfxsiEsX57oebQ3-o4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBh97Vr1itmudq3VcujjDjWO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXWFlIdiEfTdzoXJnPQtf3lf_Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkKjYHsF2b6naouc7R9N3aKh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUzzY3_nRUo0T3gqjpnPq-KSUtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkyrNUKAVYY5YmxVayxKBPYW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLtJ5RxuyhbMVag6hNyjcTR6PrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ea7gP3hTuZua4n4lbEh5LbwA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:18
Rechtsbijstand erop zetten... Alles wat je nu zelf doet kan tegen je gebruikt worden.

Heel erg naar deze situatie, maar dit is gewoon broddelwerk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1982
En als je geen rechtsbijstand hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:21
Afhankelijk van het bedrag dat je voor de badkamer hebt betaald, zelf rechtshulp betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 00:33
Joost1982 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 05:18:
Aannemer of de badkamer zaak ingebreken stellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Badkamer zaak dus, met de aannemer heb je niks te maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 12:16
Man man man, hoe krijg je het voor elkaar in die hoek.

Kitrand? -> Tegelstrip RVS -> Tegelstrip Wit -> Voeg? :/

Ik zou nog is naar de badkamerwinkel gaan, alles op papier en in foto’s aanleveren en is vragen of de beste man zelf ook akkoord zou gaan met dit broddelwerk en eisen dat een andere aannemer het maar komt afmaken. De aannemer heeft ondertussen kansen genoeg gehad.

Mocht dit allemaal tot niets leiden zou ik de winkel in gebreke stellen.

Daarnaast, op alle grote reviewsites een negatieve review met foto’s plaatsen. Soms blijkt er dan opeens weer wat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Van wie heb je een offerte gekregen en heb je betaald voor de installatie? De badkamerwinkel of de aannemer?

Ik zou beginnen met een lijst te maken van zaken die niet in orde zijn en die te communiceren + redelijke termijn bieden voor oplossing.

[ Voor 39% gewijzigd door Sethro op 09-04-2022 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoPiDo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-02-2024
Is de winkel aangesloten bij een geschillencommissie?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sethro
Een duurdere winkel geeft echt geen garantie voor succes. Ooit een loeidure Siematic keuken gekocht en nog nooit zoveel gedoe gehad.

Minste risico is imho een lokale goed aangeschreven vakman vinden. En ver weg blijven bij grote ketens, marktplaats en werkspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03 12:16

madsector

Insert Beer Here

Ik ken mensen die voor de eerste keer zijn gaan klussen en een beter resultaat boekten... Hebben die bedrijven ook een aanwezigheid op social media?

Nog maar één servertje thuis!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Op een zaterdagmiddag op een beschaafde manier met een groot bord met foto's bij de ingang gaan zitten met een tekst eronder dat als mensen op zoek zijn naar deze kwaliteit ze aan het juiste adres zijn.

Sterkte, en laat je niet afschepen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 16:37

LankHoar

Langharig tuig

Scuderia110 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:43:
Op een zaterdagmiddag op een beschaafde manier met een groot bord met foto's bij de ingang gaan zitten met een tekst eronder dat als mensen op zoek zijn naar deze kwaliteit ze aan het juiste adres zijn.

Sterkte, en laat je niet afschepen.
Leuk idee, maar pas op dat dit kan aangezien voor smaad.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Heel erg klote dit. Ik zou;
Alle punten verzamelen en overzichtelijk noteren.
Niks zelf er aan gaan doen.
Deze punten overhandigen naar de badkamerzaak en een ultimatum stellen. (bijv: Ik hoor graag binnen 5 werkdagen wanneer deze punten opgelost gaan worden.) Als ze vervolgens niet thuis geven zou ik ze in gebreken stellen. Je kunt ook het juridisch loket raadplegen.

Succes, ik zou de foto's wel bewaren voor een mooie review op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:02
Hoeveel liter kit wil die beste man hier in gaan spuiten om tot een resultaat te komen 8)7
Alle andere foto’s zijn helaas niet veel beter sterkte :'(

https://tweakers.net/i/yi...5qqhLCig.jpg?f=user_large

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:55
Zonde van de mooie spulletjes. Had een leuke badkamer geweest als die enorme beunhaas er niet aan was gekomen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:33
Even een beetje tegengas.

Toen onze badkamer gezet werd was ik eerst heel blij. Toen kwam er iemand langs die wees op alle gebreken. Daarna dacht ik dat er prutswerk geleverd was. Inmiddels maken we al weer 4 jaar gebruik van de badkamer zonder mokken.

De foto's die je laat zien, bevatten vooral kitwerk wat slordig is en waarschijnlijk ook niet waterafsluitend. Aan de andere kant zit je er ook wel af en toe bovenop met de lens. Vanaf 5 cm is elke ongerechtigheid een enorme misser. Als je gewoon rondloopt valt het soms ook wel weer mee.

Dingen die scheef zitten zijn wel irritant. Aan de andere kant, als je een waterpas nodig hebt om te constateren dat het scheef zit, moet je je misschien ook afvragen of het een enorm probleem is. Uiteindelijk moet je het gewoon gebruiken. Als je een hoofdprijs hebt betaalt ligt dat misschien anders.

Mijn punt, kijk even wat werkelijk een probleem is (loszittend kit) en laat zitten waar je mee kunt leven. ALs je op elke slak zout legt, denkt de winkel misschien ook wel "wat een zeikerd". Succes!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Joost1982
Dat is makkelijk van jou gezegt. Maar als je staat de douche sta je met je gezicht naar de nisjes te kijken. Als je op de plee gaat zitten zit je met je neus tegen een verkleurde tegel te kijken. Als je voor de spiegel gaat staat zie je met het blote oog dat de spiegel scheef zit. Overal ergenis

Als je 2 keer heel de badkamer kit en het is nog steeds niet goed mag je je in mijn ogen wel dood schamen. 4x op dezelfde plaats tegels verwijderen is toch echt werkelijk niet bezig met je vak zijn. Aangegeven dat het mij beter leek om niet alles te kitten voordat de verkleurde tegels eruit zouden zijn en dan toch alles afkitten. Betekent dat je op sommige plekken voor de 2e keer het kit uit moet snijden en dan voor de 3 keer kitten. Daar word alles toch niet beter van. Misschien kijk ik ook nu wel te kritisch maar al hadden ze nu niet zoveel domme fouten gemaakt dan had ik sommige dingen wel weggekeken. De buitenmuur van de douche is nu al 2x gescheurd omdat tegels eraf moeten. 5 x al een vrachtwagen van de MM-groep zorg meer weer dat je thuis bent.

Misschien moet ik de badkamerzaak ingebreken stellen. Geschillencommissie komen we niet in aanmerking schijnt alleen zaak voor 2020 te behandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

HKLM_ schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:48:
Hoeveel liter kit wil die beste man hier in gaan spuiten om tot een resultaat te komen 8)7
Alle andere foto’s zijn helaas niet veel beter sterkte :'(

https://tweakers.net/i/yi...5qqhLCig.jpg?f=user_large
Geen tegel ertegen zetten en gat is dicht. J/k eerst een hoop Knauf er tegen en daarna pas afwerkingsmiddelen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
Joost1982 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:33:
Dat is makkelijk van jou gezegt. Maar als je staat de douche sta je met je gezicht naar de nisjes te kijken. Als je op de plee gaat zitten zit je met je neus tegen een verkleurde tegel te kijken. Als je voor de spiegel gaat staat zie je met het blote oog dat de spiegel scheef zit. Overal ergenis

Als je 2 keer heel de badkamer kit en het is nog steeds niet goed mag je je in mijn ogen wel dood schamen. 4x op dezelfde plaats tegels verwijderen is toch echt werkelijk niet bezig met je vak zijn. Aangegeven dat het mij beter leek om niet alles te kitten voordat de verkleurde tegels eruit zouden zijn en dan toch alles afkitten. Betekent dat je op sommige plekken voor de 2e keer het kit uit moet snijden en dan voor de 3 keer kitten. Daar word alles toch niet beter van. Misschien kijk ik ook nu wel te kritisch maar al hadden ze nu niet zoveel domme fouten gemaakt dan had ik sommige dingen wel weggekeken. De buitenmuur van de douche is nu al 2x gescheurd omdat tegels eraf moeten. 5 x al een vrachtwagen van de MM-groep zorg meer weer dat je thuis bent.

Misschien moet ik de badkamerzaak ingebreken stellen. Geschillencommissie komen we niet in aanmerking schijnt alleen zaak voor 2020 te behandelen
Ik wil het prutswerk niet bagataliseren, begrijp me niet verkeerd. Drie keer moeten kitten slaat nergens op. Steeds weer gasten over de vloer krijgen, bloedirritant, stressvol ook.

Ik raad je aan om je te concentreren op de dingen die echt fout zijn. Een putje in de kit of een tegel die een mm naar voren komt kan je laten gaan. Een kast die uit het lood hangt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1982
Ik snap dat je kleine dingen moet laten varen.
Je betaald een kapitaal voor badkamer en montage dan lees je bij de aannemer dat zijn review een 9.1 is maar dat jij dan een badkamer krijgt die nog niet eens een 4 waard is. En dan komt een werknemer om alles op te lossen en die zegt dan ook nog ff ik kan van je badkamer geen 8 meer maken. Volgens blijven er weer punten liggen of zijn er nieuwe problemen ontstaan. Je word gewoon knallend gek en je blijft maar tegen een muur lopen aangezien ze doen of het allemaal wel meevalt. Een aannemer kan toch niet zo door blijven modderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00
Maar waarom praat je na een maand nog met de aannemer? Direct naar de badkamerwinkel waar je een koopcontract mee hebt gesloten. Dat deze een onderaannemer naar jou sturen is daarmee hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
Die heb ik ook zovaak gebeld of gemaild maar dan zeggen ze dat ze het gaan oplossen maar dat zijn weer loze beloftes. Dus de oplossing naar de winkel toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Joost1982 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:19:
Die heb ik ook zovaak gebeld of gemaild maar dan zeggen ze dat ze het gaan oplossen maar dat zijn weer loze beloftes. Dus de oplossing naar de winkel toe?
Mijn broer heeft vergelijkbare zaken gehad met 2x toilet en 1x badkamer. In beide gevallen ga je eerst bellen, maar uiteindelijk gewoon met foto's naar de winkel zelf om deze te tonen en vervolgens een afspraak maken om gezamenlijk alle punten ter plaats op te bekijken en opte nemen.

Bij mijn broer war het onder andere ook om een badkamer ging heeft men uiteindelijk alle tegels van de muur mogen halen en alles opnieuw kunnen doen met nieuwe tegels. Beide toiletten waren bij ophangen verkeerd uitgemeten, waardoor deze veel te laag hingen. Deze zijn opnieuw op gehangen, maar omdat toen het tegel werk ook niet meer in orde was heeft men ook hier alle tegels opnieuw mogen doen, met name ook om kleurverschil tegen te gaan. Dit geintje heeft de aannemer/keukenboer veel geld gekost (dit was namelijk een deel van alles).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:50
Als de badkamer inclusief installatie is aangeschaft bij de badkamer winkel dan zijn zij verantwoordelijk voor de aannemer.
De focus van de communicatie zal dan ook naar die partij gelegd moeten worden, dat zij met onderaannemers werken is niet jouw probleem (je hebt er wel problemen van dat snap ik)
Ik zou naar die zaak toe gaan, telefoon op tafel met daarbij te zeggen dat je het gesprek ook opneemt.
Zo kan je ze ook houden aan de afspraken. Bij het niet nakomen daarvan kan je ze dan ook in gebreken stellen.
Nu hoop ik voor je dat dit een nieuwe ruimte is die tot badkamer wordt verbouwd en niet dat het een bestaande is die verbouwd wordt want 4 weken is dan echt lang. Staat normaal 2 weken voor.

ps. ik dacht dat ik een beunhaas over de vloer had met mijn badkamer maar dit gaat nergens over. Bij mij duurde het ook 4 weken maar dit was ik volledig nieuwe ruimte en kon tussentijds nog normaal douche

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
Dat is een goed idee van je. Het is een nieuwbouwhuis maar de bedoeling was dat de badkamer 2 maart klaar zou zijn en we wilden eind maart gaan verhuizen. We wilde eind februari ons tijdelijk huurhuis opzeggen maar ik had niet het vertrouwen dat dit goed ging komen dus we hebben ons huurhuis nog een maand aangehouden dus nu moeten we er eind april uit maar deze douche is denk nog niet douche waardig aangezien het kit al loslaat ik de douche ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Mooi dat badkamerwinkels inmiddels met vele onderaannemers moeten werken vanwege drukte.. daar zitten ook echt wel slechte tussen die je als winkel snel kwijt wil zijn.

Dit is wel echt heel slecht werk.. ongetwijfeld gaat dit lekkages opleveren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
DeKever schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:56:
Even een beetje tegengas.

Toen onze badkamer gezet werd was ik eerst heel blij. Toen kwam er iemand langs die wees op alle gebreken. Daarna dacht ik dat er prutswerk geleverd was. Inmiddels maken we al weer 4 jaar gebruik van de badkamer zonder mokken.

De foto's die je laat zien, bevatten vooral kitwerk wat slordig is en waarschijnlijk ook niet waterafsluitend. Aan de andere kant zit je er ook wel af en toe bovenop met de lens. Vanaf 5 cm is elke ongerechtigheid een enorme misser. Als je gewoon rondloopt valt het soms ook wel weer mee.

Dingen die scheef zitten zijn wel irritant. Aan de andere kant, als je een waterpas nodig hebt om te constateren dat het scheef zit, moet je je misschien ook afvragen of het een enorm probleem is. Uiteindelijk moet je het gewoon gebruiken. Als je een hoofdprijs hebt betaalt ligt dat misschien anders.

Mijn punt, kijk even wat werkelijk een probleem is (loszittend kit) en laat zitten waar je mee kunt leven. ALs je op elke slak zout legt, denkt de winkel misschien ook wel "wat een zeikerd". Succes!
Ben ik niet mee eens, om zomaar alles te accepteren wat eigenlijk niet goed zit. Het is goed of niet. Je betaald er tenslotte genoeg voor. (badkamers, zijn de duurste oppervlakte in het huis). Dus geen compromis.
Goed kitten, is iets wat een installateur en of timmerman optimaal moet kunnen. Anders moet die het uitbesteden aan een kitter. kitwerk hoort bij een goede afwerking en valt op als dit slecht gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
Dixie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:07:
[...]

Ben ik niet mee eens, om zomaar alles te accepteren wat eigenlijk niet goed zit. Het is goed of niet. Je betaald er tenslotte genoeg voor. (badkamers, zijn de duurste oppervlakte in het huis). Dus geen compromis.
Goed kitten, is iets wat een installateur en of timmerman optimaal moet kunnen. Anders moet die het uitbesteden aan een kitter. kitwerk hoort bij een goede afwerking en valt op als dit slecht gedaan is.
Het is mensenwerk. Dus er zal altijd iets te vinden zijn wat niet perfect is. En dat is ook logisch.

Maar dat van ts zou ik nooit accepteren. Al denk ik dat veel met een goede kitter al opgelost zou zijn.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
mierenfokker schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:22:
Mooi dat badkamerwinkels inmiddels met vele onderaannemers moeten werken vanwege drukte.. daar zitten ook echt wel slechte tussen die je als winkel snel kwijt wil zijn.

Dit is wel echt heel slecht werk.. ongetwijfeld gaat dit lekkages opleveren
Jammer dat badkamerwinkels niet gewoon zeggen dat je over een jaar de eerste bent. Meer klanten aannemen dan ze kunnen bedienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:23
Joris748 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:42:
[...]

Jammer dat badkamerwinkels niet gewoon zeggen dat je over een jaar de eerste bent. Meer klanten aannemen dan ze kunnen bedienen.
Dit dus. Maar ja, als je centjes kan verdienen... Dan is 1 meer dan de ene die je al had beter. Dus hup, die man zonder armen kan ook gewoon stucen met zijn mond. Die kerel die niets kan zien kan dan weer naast die man met die vlakspaan in zijn mond schilderen op diens aanwijzingen. Wat kan er mis gaan? De meeste klanten zijn gewoon sukkels die pas, als alles af is, gaan kijken en ontdekken dat het kak. Dan gaan ze achteraf klagen. Die klachten nemen wij mega serieus (not) en sturen een bosje bloemen van 3,95 (want die kopen we tegenwoordig per 1000 in) en dan sturen we het team dat net iets beter is dan het duo uit de opening en dan hopen dat de klant niet te kieskeurig is.
En wederom komt er een berichtje op tweakers met mensen die zoveel afschot in de douche hebben dat ze erop kunnen surfen . 7(8)7
Wat een verschrikkelijke verspilling van geld en materialen. :r :r
Waarbij de winkel waarschijnlijk het minste geld misloopt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Tja, zo te lezen wordt het allemaal of erg onderschat, of deze zaak heeft bijzonder lage kwaliteitseisen of het kan ze gewoon geen bal schelen. Maakt ook niet uit waardoor het komt, jij komt er geen stap verder mee.

Ingebrekestelling sturen (per mail én aangetekend) waarin je ze een redelijke termijn geeft om met een oplossing te komen. Doen ze dat niet, rechtsbijstand inschakelen. Die gaan dan waarschijnlijk een onafhankelijke partij de badkamer laten inspecteren. Die zullen zonder twijfel met een lijst aan mankementen komen en deze documenteren.

Dan moet de kantonrechter hier maar iets van vinden. Zit je allemaal niet op te wachten, snap ik, maar naar mijn mening en op basis van mijn ervaring is dat vaak het enige waar je in dit soort situaties verder mee komt. Sterkte.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
tcw82 schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:44:
[...]

Dit dus. Maar ja, als je centjes kan verdienen... Dan is 1 meer dan de ene die je al had beter. Dus hup, die man zonder armen kan ook gewoon stucen met zijn mond. Die kerel die niets kan zien kan dan weer naast die man met die vlakspaan in zijn mond schilderen op diens aanwijzingen. Wat kan er mis gaan? De meeste klanten zijn gewoon sukkels die pas, als alles af is, gaan kijken en ontdekken dat het kak. Dan gaan ze achteraf klagen. Die klachten nemen wij mega serieus (not) en sturen een bosje bloemen van 3,95 (want die kopen we tegenwoordig per 1000 in) en dan sturen we het team dat net iets beter is dan het duo uit de opening en dan hopen dat de klant niet te kieskeurig is.
En wederom komt er een berichtje op tweakers met mensen die zoveel afschot in de douche hebben dat ze erop kunnen surfen . 7(8)7
Wat een verschrikkelijke verspilling van geld en materialen. :r :r
Waarbij de winkel waarschijnlijk het minste geld misloopt..
Wij zijn meerdere keren wezen kijken tijdens de verbouwing en sangegeven dat het niet goed gaat en fan toch eigenwijs door gaan. Op den duur moest de kit eruit. De kitter beld mij op wat er gedaan moet worden. Ik zeg alle kit moet er goed uit gesneden worden want hoe het nu is kan niet. Ik zeg je kan beter niet komen want er moeten nog tegels vanaf omdat tegels niet dezelfde kleur hebben. Dus ja de wasbak moet er nog af en nog meer dingen. Hij zegt ik ga mijn opdrachtgever bellen want ik heb ook geen zin om 2x naar jullie te komen. Kom ik in mijn nieuwbouwhuis zijn ze toch stiekem geweest en ja hoor wasbak vast gekit en noem het maar op. Dan heb je toch een grote plaat voor je kop. Je kan ook niet alle dagen thuis zijn als hun er zijn. Ik heb maar een limit aan vakantiedagen. Ik ben zelf ook leidinggevende en soms moet je ook mensen kunnen vertrouwen dat ze niet constant op hun vingers gekeken worden. Blijkbaar moet dat bij deze aannemer wel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31

Yucon

*broem*

Dit lijkt de richting op te gaan dat je zelf iets zult moeten gaan schrijven. Ik vind het flauw om over taalfouten in posts te gaan zeuren, maar je maakt ze echt structureel en door de manier waarop heb ik ook het idee dat je het niet beter kunt dan dit. Maar die moet je natuurlijk niet in een formelere brief hebben zitten.

We zijn hier allemaal om elkaar te helpen, dus als je iets geschreven hebt wil ik voorstellen dat je het eerst hier post voor je het echt verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:14
je heb ook Rechtshulp On Demand voor een vast bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:14

_Apache_

For life.

Vergelijkbare situatie gehad met plaatsen van 2 dakkapelen.

De onder aangenomen timmerman plaatste een al gescheurde vensterbank (wist dat 100% zeker dat ie al gescheurd was voor het plaatsen, want had het al gezien toen het klaarlag in de zolder, en maakte er nog een grapje over 'die ga je toch niet plaatsen he? En werd weggelachen'.
Maar meneer pakte een kitspuit en lijmde hem vast, op andere plekken nog flinke kieren gezien en veelste ruw afgewerkt houtwerk..

De beste man mocht 4x terugkomen voordat het gerepareerd was.

Enige wat ik nu kan adviseren is goede foto's maken en met de badkamer toko in gesprek gaan. Zij vinden het ook niet leuk als je via via (familie, vrienden) gaat laten weten dat je hun absoluut niet zo aanraden.

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 11-04-2022 08:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:55
Wat ik mij nog afvraag, heeft deze aannemer alles zelf gedaan of heeft hij weer verschillende vaklieden laten komen voor de verschillende klussen? Maakt uiteindelijk voor de aansprakelijkheid niet uit, maar verklaart wellicht wel het uiteindelijke resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
Zal het proberen te typen zonder schrijf fouten!!!

De aannemer heeft verschillende mensen gebruikt.

Er zijn zo wie zo 7 verschillende mensen geweest

2 timmermannen
2 loodgieters + afmontage
2 tegelzetters
1 persoon heeft de nisje in de muur gemaakt.

De kitter was 1 van de 7.

Na klachten heeft de aannemer geprobeerd de werkzaamheden te herstellen wat niet gelukt is. Daarvoor heeft hij andere werklui gestuurd.

1 persoon om dingen af te breken.
2 personen om tegelwerk en kit weg te snijden
1 kitter
1 schilder om het plafond te verfen aangezien deze helemaal onder de kit zat.

Dus ja minimaal 12 man + hij zelf om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wie er allemaal geweest is is eigenlijk niet relevant. Hij is eindverantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

_Dune_ schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:34:
In beide gevallen ga je eerst bellen, maar uiteindelijk gewoon met foto's naar de winkel zelf om deze te tonen en vervolgens een afspraak maken om gezamenlijk alle punten ter plaats op te bekijken en opte nemen.
* Thijsmans is with ^^

De geposte foto's op A4 uitprinten en in de winkel tonen. Als het meezit, staan er andere klanten in de buurt :) Probeer afspraken te maken voor een oplossing binnen een week, want "anders zal ik een ander pad moeten bewandelen om u tot nakoming te bewegen." Laat de telefoon vanuit je zak opnemen - ja, dat mag. Als het meezit, heb je op opname staan dat men het resultaat zelf ook onvoldoende vindt.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
Thijsmans schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:44:
[...]

* Thijsmans is with ^^

De geposte foto's op A4 uitprinten en in de winkel tonen. Als het meezit, staan er andere klanten in de buurt :) Probeer afspraken te maken voor een oplossing binnen een week, want "anders zal ik een ander pad moeten bewandelen om u tot nakoming te bewegen." Laat de telefoon vanuit je zak opnemen - ja, dat mag. Als het meezit, heb je op opname staan dat men het resultaat zelf ook onvoldoende vindt.
Ik zou een goed en duidelijk foto verslag maken, van ergste naar minder erg (dan begin je goed), en dan op een laptop of tablet meenemen dat je nog extra kan inzoomen. Mogelijk ook een meeting vragen / eisen met een manager in de vorm van een escalatie, want je wilt nu verandering. Zoek van te voren uit of je legale stappen kan en wilt maken, dan heb je dat als laatste optie in de zak als er echt niet wordt meegewerkt.
Opnemen kan geen kwaad, maar zorg wel dat het de audio mee kan krijgen. In een broekzak is dat mogelijk wat twijfelachtig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23
Joost1982 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:19:
Het eerste wat in mij opkwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDMKoEs6U0JuWg0tFoUsRZMqcEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ozPZBsK6hvqhUslBWvJjorc.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je niet de mogelijkheid om er eens langs te gaan op een moment dat het druk is in de winkel? Paasweekend komt er aan, vaak een leuk uitje voor mensen ;)
En dan daar eens je problemen op tafel gooien tegen de verkoper/manager. ze willen natuurlijk niet dat andere mensen jou ervaring zullen horen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the pearl
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-08-2022
De MM groep met diverse verschillende winkels werkte eerst met een puntensysteem voor de aannemers die voor hun werken.
De slechte aannemers vielen na een paar keer onvoldoende af.
Maar ze hebben het zo druk, dat het punten systeem niet meer aangehouden wordt en nu ook alle pruts aan nemers werk blijven krijgen van hen.
Ook is er veel verloop van personeel, en controleurs.
De verkopers werken allemaal op provisie van wat ze verkocht hebben.
Een enkeling denkt met de klant mee, maar de meeste proberen je zo veel mogelijk aan te smeren.
Wij maken ook badkamers voor de MM groep, en staan in de top 10 van beste aannemers van hen.
De getoonde badkamer van joost1982 slaat nergens op qua afwerking, en ik zou daar zeker niet mee akkoord gaan.
Wij zouden het zo niet achterlaten.
Het kleurverschil van de tegels komt door het tintverschil, omdat dezelfde tint waarschijnlijk niet meer leverbaar is.
Dat de inbouwkranen in eerste instantie niet goed zaten, is al helemaal een knullig iets wat niet zou mogen.
Ook de profielen rondom de nisjes zien er niet uit, die hadden in ieder geval in verstek gemaakt worden.
En om nog maar stil te zijn van het kit werk, dat had mijn kleinzoon van 12 jaar beter gedaan.
Al met al klopt er bijna niets van die badkamer.
Het verloop van de badkamer controleurs is niet voor niets.
Dus aan blijven houden met bellen, of even langs het hoofdkantoor in waalwijk gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
the pearl schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:20:
De MM groep met diverse verschillende winkels werkte eerst met een puntensysteem voor de aannemers die voor hun werken.
De slechte aannemers vielen na een paar keer onvoldoende af.
Maar ze hebben het zo druk, dat het punten systeem niet meer aangehouden wordt en nu ook alle pruts aan nemers werk blijven krijgen van hen.
Ook is er veel verloop van personeel, en controleurs.
De verkopers werken allemaal op provisie van wat ze verkocht hebben.
Een enkeling denkt met de klant mee, maar de meeste proberen je zo veel mogelijk aan te smeren.
Wij maken ook badkamers voor de MM groep, en staan in de top 10 van beste aannemers van hen.
De getoonde badkamer van joost1982 slaat nergens op qua afwerking, en ik zou daar zeker niet mee akkoord gaan.
Wij zouden het zo niet achterlaten.
Het kleurverschil van de tegels komt door het tintverschil, omdat dezelfde tint waarschijnlijk niet meer leverbaar is.
Dat de inbouwkranen in eerste instantie niet goed zaten, is al helemaal een knullig iets wat niet zou mogen.
Ook de profielen rondom de nisjes zien er niet uit, die hadden in ieder geval in verstek gemaakt worden.
En om nog maar stil te zijn van het kit werk, dat had mijn kleinzoon van 12 jaar beter gedaan.
Al met al klopt er bijna niets van die badkamer.
Het verloop van de badkamer controleurs is niet voor niets.
Dus aan blijven houden met bellen, of even langs het hoofdkantoor in waalwijk gaan
toon volledige bericht
Er is al een project begeleider montage al langs geweest van badenman. Hij vertelde dat hij verbaast was dat deze aannemer dit gedaan had. Iedereen kan een keer een off day hebben vertelde hij. Ik zei 1 dag of 10 dagen. In tussen heeft hij de aannemer lekker verder laten modderen dus ja. Ik heb hem nu zover gekregen dat hij en de aannemer langs gaan komen om te kijken. Misschien moet jij deze badkamer maar afmaken of slopen en opnieuw beginnen the pearl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
Ik heb nog 1 vraag.

In de badkamer op de grond zijn ze met hele tegels begonnen. Bij de douche loopt de vloer naar beneden, maar de eerste rij tegels blijven doorlopen op dezelfde hoogte. Maak je het dan niet onnodig moeilijk om daar een grote dikke kitrand aan te brengen aangezien de douche het zwakste punt is van de badkamer? Hadden ze niet beter met een halve tegel kunnen beginnen en deze dan schuiner afsnijden zodat de tegel beter bij de vloertegel zou komen om een kleine kitrand te krijgen. Nu zie je op de foto's al dat de kit dik is en de oude kit steekt er boven uitAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUkq7BH3wyGqfvnci9aALRYF5T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEjRm1KU4QmeI2Wt3cjbnwy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXWFlIdiEfTdzoXJnPQtf3lf_Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkKjYHsF2b6naouc7R9N3aKh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:27
Joost1982 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:38:
Ik heb nog 1 vraag.

In de badkamer op de grond zijn ze met hele tegels begonnen. Bij de douche loopt de vloer naar beneden, maar de eerste rij tegels blijven doorlopen op dezelfde hoogte. Maak je het dan niet onnodig moeilijk om daar een grote dikke kitrand aan te brengen aangezien de douche het zwakste punt is van de badkamer? Hadden ze niet beter met een halve tegel kunnen beginnen en deze dan schuiner afsnijden zodat de tegel beter bij de vloertegel zou komen om een kleine kitrand te krijgen. Nu zie je op de foto's al dat de kit dik is en de oude kit steekt er boven uit[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dacht even dat het een plint was :o

Nee, dit is niet normaal. Er wordt nooit onderaan met een hele tegel begonnen op de muur. Je kiest hiervoor een hoogte welke mooi uitkomt in de rest van de ruimte. Bijvoorbeeld bovenaan je inbouwreservoir, als je dan verder geen rare stukken krijgt.

Geen idee hoever je hebt ingezoomd op je foto, maar dit lijkt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the pearl
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-08-2022
De getoonde kitvoeg dekt ook niet goed af, en staat een beetje open.
Een te kleine kitvoeg is ook niet goed, die kan niet ver genoeg mee uitrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 15:03
De laatste termijn bij oplevering in ieder geval niet betalen, totdat alle manco's zijn opgeleverd.

Schakelen met de badkamerzaak en niet met de aannemer.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-06 13:54
Je kan de verantwoordelijke (badkamerzaak) een redelijk ultimatum stellen wanneer het af moet zijn. Dat kan bijvoorbeeld 1 maand zijn. Mochten er dan nog steeds gebreken zijn kun je hem in gebreken stellen. Hierdoor kun jij op papier bewijzen dat jij hem een ultimatum hebt gegeven en dat jij recht kan hebben op schadevergoeding of terugbetaling. *De rijdende rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Er zijn verzekeraars die ook eenmalige diensten aanbieden, bijvoorbeeld Univé. Zijn dezelfde mensen die daar achter zitten, maar natuurlijk beperkter en duurder.

Uiteindelijk wordt het dan toch een kwestie van gewoon een advocaat inhuren en de volledige kosten voor de badkamer + de kosten voor de advocaat eisen via een civielrechtelijke procedure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1982
Daar gaat het waarschijnlijk wel op uit lopen. Maar wil je dat? Aan de ene kant gaat het een hoop tijd en energie kosten en aan de andere kant heb ik ook zoiets van hier mogen ze niet mee wegkomen. Ik heb het nu voor elkaar gekregen dat volgende week donderdag de aannemer en de projectbegeleider montage van badenman komen kijken dus we gaan het zien. Iemand nog idee om dit goed aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:55
Ik zou de focus leggen op de meest lelijke stukken zodat ze niet de kans krijgen te bagitaliseren op basis van redelijke stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja: afspraken op papier (laten) zetten en een krabbel er onder. Duidelijk aangeven wat jij wilt dat er gebeurt en niet wat zij willen wat er gebeurt.

Redelijke termijn geven om het op te lossen en wanneer dat niet haalbaar is alsnog de juridische stap nemen. Dat is de enige manier om het "er niet bij te laten zitten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:20
Joost1982 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:17:
Daar gaat het waarschijnlijk wel op uit lopen. Maar wil je dat? Aan de ene kant gaat het een hoop tijd en energie kosten en aan de andere kant heb ik ook zoiets van hier mogen ze niet mee wegkomen. Ik heb het nu voor elkaar gekregen dat volgende week donderdag de aannemer en de projectbegeleider montage van badenman komen kijken dus we gaan het zien. Iemand nog idee om dit goed aan te pakken?
Zorg dat je er zelf ook iemand bij hebt, anders is het twee tegen in.
Verder, bespreek met die tweede persoon wat je er minimaal uit wilt slepen en hou je daaraan. Zij hebben vaker met dit bijltje gehakt en jij voelt je misschien overrompeld. Dus bereid je daarop voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Deze draad gaat vooral over de zichtbare problemen, maar als het er zo slordig uit ziet, maak je je dan niet ook een beetje zorgen om wat je niet ziet? Ik denk aan de aardmat, kimband, gekoppelde leidingen, etc. Of heb je daar tijdens de werkzaamheden wel voldoende zicht op gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1982
Ik maak me nu druk om heel de badkamer. In het begin had ik zoiets het zijn vakmannen die weten wat ze moeten doen. Maar nu denk je wat voor figuren zijn er binnen geweest. Ik denk als we volgende week er niet goed uitkomen dat ik een onafhankelijk inspecteur erbij haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:18
Wat je nog zou kunnen doen is Vereniging Eigen Huis laten komen en hen de badkamer laten beoordelen. Hieruit volgt een onafhankelijk todo-lijst(je), waar je de aannemer en de badkamerzaak aan kunt houden.
En kans is aanwezig dat zij zeggen dat alles eruit moet en opnieuw mag.

Laat het er niet bij zitten. Het gezeur dat het nu oplevert is het het waard. Je zit er namelijk minimaal de komende 10 jaar tegenaan te kijken, los van alle verborgen gebreken, mogelijke lekkages etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
We hebben vereniging eigen huis gebeld maar die zeiden dat ze alleen hele huizen beoordelen en niet alleen de badkamer. Of is dit niet zo? Misschien weet iemand een onafhankelijke inspecteur hier? Of misschien iemand hier die dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Spreek alvast uit tegen de aannemer dat je diverse zaken hebt genoteerd die je van ondermaatse kwaliteit vind. (Waardoor je dus de deur openhoudt voor nieuwe zaken.)

Hoe constructiever jij erin zit (normale toon aanspreken, niet schelden ed) hoe eerder hij zal meewerken.

En ik neem aan dat je nog niet (af)betaald hebt? Dat die zaken eerst opgelost moeten worden voordat de laatste betaling de deur uitgaat.

Als het om geld gaat is er opeens een boel mogelijk, mits je je poot stijf houdt.

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 14-04-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Ik weet niet of je het ook had gezien maar op de foto's waar de vloer te zien is valt ook erg op dat er een waas op zit van ws voegmiddel/tegellijm. Ik weet niet of dat maar zo lijkt en je het er makkelijk af krijgt maar anders zou ik daar ook over beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:30
Ik zou beginnen met een deftige brief/e-mail, zijn voorbeelden van op internet. Dat je ze in gebreken stelt en een tijdsperiode geeft etc. etc. En vanaf daar rustig verder afpellen en doen.

Hoeveel euro vertegenwoordigt 10%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 15:23
Het is misschien niet heel netjes, maar vaak helpt het wel om dit soort foto's op facebook te knallen en de badkamer zaak te taggen. Verhaal erbij dat je al weken aan het lijntje wordt gehouden. Zie dat er dan vaak INEENS een snelle oplossing is.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Joost1982 Zoals ik het lees heb je een overeenkomst met de verkoper 'badkamerzaak´, deze stel je schriftelijk in gebreke, en stel ze een termijn om je klachten naar wens te verhelpen.

(doe dit zowel aangetekend als per e-mail, met lees/ontvangst bevestiging)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mijn badkamer word as we speak afgemonteerde (ook Bademan/Brugman, andere tegelman/installateur/aannemer), maar ik schrik hier wel van.

Wij hebben bijna exact dezelfde materialen en tot nu toe gaat het echt vlekkeloos (no phun intended).

Ik heb letterlijk net de controleurs uitgezwaaid.

@Joost1982 Niet accepteren, volgens mij moet die hele badkamer opnieuw. We hebben het hier al gauw over een badkamer van een 17k+, het moet gewoon goed zijn en dat zou de controleur vanuit hoofdkantoor Waalwijk gewoon met je eens moeten zijn. Fix het maar.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
Dit moet overnieuw... Dat ze met een hele tegel zijn begonnen en de douchehoek op hebben gelost met een kitnaad van 1,5cm is nooit meer netjes op te lossen zonder alle tegels er af te halen. Wees hier duidelijk in ts, accepteer geen compromissen...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

En dus moet de aannemer ook nieuwe tegels regelen, want die oude ga je er nooit goed uitkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:03
Wat je het beste kan doen is de badkamerzaak schriftelijk in gebreke stellen en eisen dat ze binnen een maand opleveren (je moet een redelijke termijn hanteren).

Voorbeeld ingebrekestelling

Wanneer het dan nog niet is opgelost raad in je aan gezien het bedrag rechtshulp in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Makrolon schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:43:
Dit moet overnieuw... Dat ze met een hele tegel zijn begonnen en de douchehoek op hebben gelost met een kitnaad van 1,5cm is nooit meer netjes op te lossen zonder alle tegels er af te halen. Wees hier duidelijk in ts, accepteer geen compromissen...
Er zit natuurlijk nog wel wat nuance tussen "netjes oplossen" en "alle tegels eraf halen"... Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een plinttegel (desnoods door de hele badkamer zodat alles gelijk is) ook een oplossing kan zijn. Zolang het technisch deugdelijk is en esthetisch past, zou ik zoiets prima acceptabel vinden.

Met de verkeerde kleur tegel achter de kraan, kun je bijvoorbeeld voorstellen hier een aantal tegels te vervangen door een contrasterende tegelkleur op een manier dat het een net geheel vormt, zonder dat gelijk de hele muur opnieuw getegeld hoeft te worden.

Met een pragmatische instelling krijg je over het algemeen meer voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
Er blijft niet veel meer zitten als.

-de onderste rij tegels eruit moet
-douche deur die beschadigd is
-veel kitwerk wat niet goed is
-nisjes die niet goed zijn
-vloertegel waar stukken uit zijn
-tegelstrip door heel de badkamer terwijl wij tegel op tegel wilde
En dan nog 4 a 5 tegels verspreid door de badkamer in kleur verschil.

Dan blijft er weinig nog zitten en dan moeten ze heel voorzichtig werken om alles mooi op te lossen.

Deze mensen hebben bij de 1e keer als een tegel in de voordeur geramd.
Wandcontact doos door de muur hem gedrukt en kozijn kapot gelopen. Een put in de muur gelopen met een tegel. Op de overloop gemix met witte muren erom heen.

Of ik hoop heb dat het nu wel voor de 4de keer goed gaat. Nee dat heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Joost1982 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:31:

Of ik hoop heb dat het nu wel voor de 4de keer goed gaat. Nee dat heb ik niet
Heb je de badkamerboer bij die derde keer al schriftelijk in gebreke gesteld?

Zo ja dan zijn ze nu in verzuim en kan je als dusdanig handelen.

Mogelijk zijn ze als gevolg van BW 6 artikel 83 lid c in verzuim, alleen dat ligt eraan of je het hard kan maken met correspondentie met de badkamerboer.

Mochten ze al in verzuim zijn huur dan een advocaat in.

[ Voor 25% gewijzigd door DVX73 op 14-04-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
Ik zou nog even voorzichtig zijn met een advocaat inschakelen. Dat wordt hier wel heel makkelijk geroepen. Op het moment dat jij een advocaat inschakelt gaat die uren schrijven. Er gaan dan heel veel brieven heen en weer tussen jouw advocaat en de juristen badkamerboer. Als er dan uiteindelijk geschikt wordt krijg jij niet je advocaatkosten vergoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
mcDavid schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:12:
[...]

Er zit natuurlijk nog wel wat nuance tussen "netjes oplossen" en "alle tegels eraf halen"... Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een plinttegel (desnoods door de hele badkamer zodat alles gelijk is) ook een oplossing kan zijn. Zolang het technisch deugdelijk is en esthetisch past, zou ik zoiets prima acceptabel vinden.

Met de verkeerde kleur tegel achter de kraan, kun je bijvoorbeeld voorstellen hier een aantal tegels te vervangen door een contrasterende tegelkleur op een manier dat het een net geheel vormt, zonder dat gelijk de hele muur opnieuw getegeld hoeft te worden.

Met een pragmatische instelling krijg je over het algemeen meer voor elkaar.
Ik kan me voorstellen als je 17k (oid) betaald voor een badkamer dat deze wordt zoals je hem wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:36

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Chatslet schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:07:
Als er dan uiteindelijk geschikt wordt krijg jij niet je advocaatkosten vergoed.
Dat zal, maar je kunt zelf met 1 mail meer stukmaken dan 10 advocaten weer recht kunnen breien. Voorlopig lijkt me een degelijke jurist voldoende, iemand die officieel de badkamerboer in gebreke kan stellen, een lijst met te repareren punten aanlevert, en een goede termijn eraan kan hangen.

Daarnaast is schikken een keuze, en als jij al 15k betaald hebt voor een badkamer die nogal suboptimaal geleverd is, en 2k juridische kosten erbij hebt moeten maken om dat te laten verbeteren, ga je niet akkoord met een schikking van 200 euro en een bos vergeet-me-nietjes.

In any case: documenteren documenteren documenteren (ja, ik klink als Steve B. maar het is echt nodig).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
akatar schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:41:
[...]

Ik kan me voorstellen als je 17k (oid) betaald voor een badkamer dat deze wordt zoals je hem wil hebben.
Sure. Persoonlijk heb ik niet zo'n uitgesproken smaak, en kan ik me best schrikken naar een kleine ontwerpwijziging als daar het proces een stuk soepeler door gaat. Anders is niet persé slechter.

Maar ja als ik de opsomming van TS zo lees wordt het in dit geval idd wel een beetje veel om in deeloplossingen te werken... dan is dat ook niet pragmatisch meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
Ik heb vandaag de wc grondig bekeken maar daar zijn de kitranden ook niet best of het halve plafond is mee genomen met kit. De achterwand van de wc als je binnen komt is ook niet symmetrisch eerst een tegel van 49cm dan 1 van 60cm en daarna 1 van 15cm daardoor lopen de voegen wel gelijk met de voegen in de vloertegels. Is dit een bewusten keuze of was er een andere oplossing. Mijn broer zegt ik had liever de achterwand symmetrisch gedaan dan gelijk met de vloertegels aangezien je vaak recht uit kijkt en mindere snel naar beneden naar de vloertegels kijkt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sTzPhACtTITw-CLRIV1zfEIu6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wvhd5KW3md968reJSyhM0JXm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-zHjUAZUTSlk1XRFb-uZdXa40U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtOlgLiP0C4NQVJHAQFvQYYm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eejjgan3JErRclJQYlqz3jpS76o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4OOi4JlsxD3JH2JwzapA2oZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DG_udYYg5grAOwkrRQ9TfcPsxEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVrgBLJuICUy8F84FsLcn0Ia.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YIY1sO_zfIi7c98s6MGPJmBoKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVliK59UMWHWywgc6413I5lw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H88Z5-OQ7L6zwjSU2NWEvcg5gFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFXn8Wsjs1816kpPJugW70Qo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Die tegels is echt dom werk. Je begint met de maat nemen, en in het midden de hele tegel en de zijkanten gelijke afmeting verdeeld.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Laatst online: 10:35

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Hier bij de badkamer en wc nieuwbouw (beiden via het project) kreeg je van beiden eerst een render waarop je precies kon zien hoe de tegels geplaatst zouden worden. Ik had hetzelfde probleem als jij op de wc, en ze vroegen wat ik daar graag wou. Hun standaard advies was symmetrisch en dat is het ook geworden. Dat het niet aansluit op de vloer valt niet eens op. Heb je zelf geen schets gehad waar je voor akkoord moest tekenen?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
Wij konden via het nieuwbouw project alles bestellen, maar dan moesten wij alles online bestellen zonder alles te kunnen zien. Dus ja toch maar gekozen voor te kijken en voelen met je ogen. De badkamer/wc casco op laten leveren. 4 badkamerzaken bezocht uiteindelijk gekozen voor de badkamerzaak die alles ging begeleiden dus leveren en plaatsen zodat mocht het fout gaan wij niet tussen de badkamerzaak en aannemer terecht zouden komen. Maar ja zoals jullie hebben kunnen lezen staan we nu precies juist wel tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
En nee geen schets gehad. Ik mag het misschien niet zeggen maar ik denk dat het 2 beunhazen waren die per meter betaald worden. In 2 dagen een wc en badkamer helemaal van boven tot beneden tegelen. Vind ik wel heel knap terwijl het schema van de aannemer 6 dagen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Joost1982 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:15:
En nee geen schets gehad. Ik mag het misschien niet zeggen maar ik denk dat het 2 beunhazen waren die per meter betaald worden. In 2 dagen een wc en badkamer helemaal van boven tot beneden tegelen. Vind ik wel heel knap terwijl het schema van de aannemer 6 dagen was
Hier een badkamer en toilet in vijf lange dagen gedaan door één tegelzetter.
Dus twee beunhazen in twee dagen is snel maar niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-06 14:14
Dit is wel echt bedroevend zeg.

Foto’s maken, uitprinten en naar die toko toe en ze vragen of ze zelf ook akkoord zouden gaan met dit prutswerk….

Die tegels in je toilet ook. Daar zou ik echt heel slecht opgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00
8 dagen verder. Al bij de badkamerverkoper geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:22
Plucky schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:16:
[...]

Hier een badkamer en toilet in vijf lange dagen gedaan door één tegelzetter.
Dus twee beunhazen in twee dagen is snel maar niet onmogelijk.
Hier een badkamer, toilet en 65m2 benedenvloer gedaan door 2 man in 5 dagen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1982
renegrunn schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:31:
8 dagen verder. Al bij de badkamerverkoper geweest?
Niemand reageert meer omdat wij aankomende donderdag een gesprek met de projectleider van badenman en de aannemer hebben. Dus iedereen wacht dat gesprek af. Zelf heb ik er niet zoveel vertrouwen in. Aangezien andere gesprekken ook niet zoveel nut hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
Behalve een tegel die scheef is en opgelost met een joekel van een kitrand (en ook niet mooi uitlijnt met de voeg van de tegels haaks erop), toch nog even die verdeling verdedigen: de tegelzetter heeft onderaan symmetrisch uitgemeten en heeft er geen rekening mee gehouden dat de muur boven het toilet ineens een stuk breder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:31:
Behalve een tegel die scheef is en opgelost met een joekel van een kitrand (en ook niet mooi uitlijnt met de voeg van de tegels haaks erop), toch nog even die verdeling verdedigen: de tegelzetter heeft onderaan symmetrisch uitgemeten en heeft er geen rekening mee gehouden dat de muur boven het toilet ineens een stuk breder wordt.
^dit. Verdeling is altijd een keuze. Heb je jouw voorkeur vooraf kenbaar gemaakt? Anders lijkt mij dit geen punt van discussie.

edit: overigens resteert voldoende om de discussie alsnog over aan te gaan...

[ Voor 6% gewijzigd door gysman11 op 16-04-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 19:16
Wat een situatie Joost!

Veel succes en ik hoop dat je eruit gaat komen, niet leuk maar als je er niet uit komt kan je altijd nog alles op internet gooien.

TheBase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:13

jjust

Het leven is een strijd

Dit is niet erg best en het zal nog een hele toer worden om dit hersteld te krijgen. Op basis van de toon van je laatste berichten lijk je -begrijpelijk- emotioneel te reageren. Zoeken naar meer punten die niet goed zijn etc. Dat maakt het misschien lastig om wat gedaan te krijgen. Als jij er straks met gestrekt been in gaat dan zetten zijn waarschijnlijk hun hakken in het zand.

Het lijkt mij daarom verstandig om een onafhankelijk deskundige in te huren die je bijstaat in het gesprek met de badkamerwinkel. Iemand die de badkamer kan beoordelen en kan afwegen wat terechte punten zijn die opgelost moeten worden welke niet. Ik denk dat de tegenpartijen je dan ook serieuzer nemen. Als eigenhuis het niet doet is er misschien een lokale bouwbegeleider die je kan helpen.

Veel succes en ik hoop dat het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@Joost1982
Erg vervelende situatie!

Advies voor komende donderdag, zet een aantal scenario's voor jezelf op een rijtje.
Dus van het meest positieve geval (we halen alles eruit, vergoeden alles, maken het netjes etc) tot de slechte (het werk is prima, we doen niks meer, we willen onze 10%).
Per scenario bepalen wat voor je acceptabel is en wat eventueel vervolgstappen zijn (naar rechtbank etc).

In mijn omgeving al een paar keer meegemaakt dat een aannemer er een potje van maakte. Ik maakte dan altijd de grap dat het voor gratis werk er prima uitziet.
Dus ga voor jezelf na of dit een optie voor je is.
Iedereen wil nu z'n badkamer verbouwd hebben, dus werk genoeg. Een badkamer herstellen kost naast het herstellen ook de omzet van gemiste klussen. Dus het kan voor hen voordelig zijn om je geld terug te geven en nieuwe klussen te gaan uitvoeren.
Dus ga voor jezelf na hoeveel geld je wil hebben om de huidige badkamer te laten zitten.
Voor sommige mensen is dit totaal geen optie omdat ze de komende jaren zich aan de badkamer blijven ergeren. Voor andere is bijv. 10K terug voldoende reden om tevreden te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1982
Compenseren hebben we al gevraagd. We hebben bij de aannemer en badkamerzaak neergelegd als ze de helft terug betalen dan zouden wij stoppen met zeuren zodat wij over 3 jaar een nieuwe badkamer zouden laten plaatsen. Dit gaat niet als wij geen terug krijgen. Maar ze wilden allebei niet akkoord gaan. Ze willen helemaal niet compenseren. Ik ga donderdag gewoon rustig het gesprek in en zal alle punten meenemen die niet goed zijn en dingen die hier genoemd zijn. Als ik na dit gesprek geen vertrouwen of niet de juiste resultaat heb gehaald. Dan ga ik opzoek naar onafhankelijk iemand en de badkamerzaak ingebreken stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
Zou ze meteen ingebreke stellen. Daar is alle aanleiding toe. Dat proces is er een van lange adem en dan kun je maar beter vroeg beginnen.

Als je dat nu doet kun je donderdag daar verder praktische afspraken over maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Sethro op 18-04-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joost1982 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:44:
Compenseren hebben we al gevraagd. We hebben bij de aannemer en badkamerzaak neergelegd als ze de helft terug betalen dan zouden wij stoppen met zeuren zodat wij over 3 jaar een nieuwe badkamer zouden laten plaatsen. Dit gaat niet als wij geen terug krijgen. Maar ze wilden allebei niet akkoord gaan. Ze willen helemaal niet compenseren. Ik ga donderdag gewoon rustig het gesprek in en zal alle punten meenemen die niet goed zijn en dingen die hier genoemd zijn. Als ik na dit gesprek geen vertrouwen of niet de juiste resultaat heb gehaald. Dan ga ik opzoek naar onafhankelijk iemand en de badkamerzaak ingebreken stellen.
Dat had ik eerder al geschreven. een gerechtsdeurwaarder kan je daarbij verder helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Joost1982 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:44:
Ingebrekestelling is nu al van de orde, want ze hebben het gewoon zwaar verkloot.
Dat proces dus nu in gang zetten, en donderdag bespreken hoe ze het gaan oplossen. Doen ze dat niet (tijdig), dan kun je het geld terugvorderen via een civielrechtelijke procedure.

Daarmee voorkom je ook dat ze donderdag allemaal beloften gaan doen die ze toch niet gaan nakomen en je daarmee alleen maar langer zit te wachten. Nu zorgen dat je een termijn vast hebt staan waarbinnen het opgelost moet zijn, dan hebben ze geen andere opties meer en sta je veel sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:30
Chatslet schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:07:
Ik zou nog even voorzichtig zijn met een advocaat inschakelen. Dat wordt hier wel heel makkelijk geroepen. Op het moment dat jij een advocaat inschakelt gaat die uren schrijven. Er gaan dan heel veel brieven heen en weer tussen jouw advocaat en de juristen badkamerboer. Als er dan uiteindelijk geschikt wordt krijg jij niet je advocaatkosten vergoed.
Dat valt wel mee, soms kun je 30 keer bellen en een sjieke brief proberen te sturen en 5 mails. Maar dat werkt vaak niet.
Als er één keer iemand belt die zegt dat hij of zij van advocatenkantoor dit en dat is dan maakt dat veel meer indruk en dat kan soms al de stap zijn dat het toch ineens afgehandeld wordt, gewoon omdat die partij geen zin in een advocaat heeft en het dan serieus neemt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
De hamvraag is wat staat er zwart op wit?

Mogelijk zijn ze in al in verzuim (juridische term, dat overeenkomst niet wordt nageleefd).

Verzuim kan namelijk op meerdere manieren ontstaan, waarbij het verlopen van de termijn na het schriftelijk in gebreke stellen het meest makkelijk te volgen is. Daarom wordt meermaals in dit topic gezegd dat je dit zou moeten doen.

Wanneer de wederpartij in verzuim is heb je twee opties
  1. naleving van overeenkomst eisen
  2. overeenkomst ontbinden
Hiernaast kan je een schadevergoeding eisen.

Hiervoor stuur je een aangetekende brief naar de wederpartij.
Mochten jullie er samen niet uitkomen dan zal je ze moeten dagvaarden.
In de rechtbank zal je gezien het bedrag een advocaat moeten inschakelen.

Mogelijk is de volgende stap het dagvaarden van de keukenboer, dit hoeft niet te betekenen dat je in de rechtbank beland, het kan in de tussentijd nog opgelost worden.

[ Voor 3% gewijzigd door DVX73 op 19-04-2022 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
No Hands schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:32:
[...]

Dat valt wel mee, soms kun je 30 keer bellen en een sjieke brief proberen te sturen en 5 mails. Maar dat werkt vaak niet.
Als er één keer iemand belt die zegt dat hij of zij van advocatenkantoor dit en dat is dan maakt dat veel meer indruk en dat kan soms al de stap zijn dat het toch ineens afgehandeld wordt, gewoon omdat die partij geen zin in een advocaat heeft en het dan serieus neemt.
Ik spreek in dit geval helaas uit eigen ervaring. Flinke schadepost en tegenpartij die niet mee werkte. Uiteindelijk advocaat ingeschakeld en na heel lang heen en weer schrijven en allerhande schade-experts is het voor de rechter gekomen. Toen duidelijk was dat ik in het gelijk gesteld zou worden wilde de tegenpartij ineens voor de rechter schikken (dat kan blijkbaar). Dat is dus gebeurd en het gevolg was dat ondanks de tegenpartij alle schade heeft vergoed ik er zelf door schade experts en advocaatkosten onder de streep nauwelijks wat aan over heb gehouden.
Daarom ben ik nogal wat terughouden om zomaar te roepen dat mensen er een advocaat op moeten zetten of het voor de rechter moeten laten komen. In werkelijkheid is het allemaal niet zo zwart wit en daarom worden ook niet alle zaken zomaar gewonnen. Het beste advies is gewoon altijd een goede rechtsbijstandsverzekering met maximale dekking te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 14:32

Neus

www.zenaconsult.com

Joost1982 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:26:
[...]
Niemand reageert meer omdat wij aankomende donderdag een gesprek met de projectleider van badenman en de aannemer hebben. Dus iedereen wacht dat gesprek af.
En, update ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Joost1982
Na een gesprek van ruim 2,5 uur en maar constant te herhalen van de afspraken die wij gemaakt hebben bij het verkoop gaan ze nu.

-Alle kit in de badkamer en wc gaan ze verwijderen en opnieuw aanbrengen met de kleur die wij willen.
En ze gaan dit keer alles er goed uitsnijden
-De nisjes worden opnieuw geplaatst.
-Alle tegelstrips gaan eruit behalve in de wand waar siertegels in zitten.
-De douche deur word vervangen + spiegel
-Beschadigde vloertegel gaat eruit
-Alle verkleurde tegels gaan eruit
En nog een paar dingen er moeten volgens mij 19 tegels eruit

Op den duur merkte ze allebei dat we niet gingen opgeven en ik had het idee toen dat de badenman onze kant koos om er maar vanaf te zijn. De aannemer was niet zo blij

In week 22 gaan ze beginnen met de verbouwing. Ze denken 5 dagen bezig te zijn. Maar we zullen het resultaat dan gaan zien. Hopen dat het resultaat dan beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
Joost1982 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:34:

Op den duur merkte ze allebei dat we niet gingen opgeven en ik had het idee toen dat de badenman onze kant koos om er maar vanaf te zijn. De aannemer was niet zo blij
Die badenman weet dat hij gewoon moet leveren wat is overeengekomen. Tegelijkertijd heeft die badenman ook gewoon een afspraak met de aannemer van badkamer X voor Y euro plaatsen. Dat die aannemer het opnieuw mag doen en daarbij zelf opdraait voor de materiaal schade en verloren uren interesseert de badenman geen zak.
Pagina: 1 2 Laatste