HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Dat van die condities interesseert me eigenlijk ook niet zo, maar ik was gewoon nieuwsgierig of er nog iets mee gebeurde, want als de ontwikkeling ineens stil zou staan schiet het natuurlijk niet echt op.Op vrijdag 24 augustus 2001 12:06 schreef Femme het volgende:
In principe willen we het contract verlengen als de condities goed zijn. Daar ga ik verder niet op in.
Maar iig bedankt voor je reply Femme.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Ik zou wel willen weten wat er zou kunnen gebeuren als het niet verlengd wordt
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Have a wheelie good weekend!
lijkt me niet echt een goed plan
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
100% zeker dat dat niet lukt. Ten eerste is een forum maken iets anders dan een forum maken als je begrijpt wat ik bedoel. Daarnaast zijn er volgens mij maar erg weinig tweakers die dit wel kunnen en er ook nog eens tijd/zin voor hebben.Op vrijdag 24 augustus 2001 18:16 schreef FragDaddy het volgende:
och. er zijn zat tweakers wel in staat om een forum in elkaar te frutten hoor
O nee, kan dat niet joh? Dan vraag ik met toch af hoe het komt dat er genoeg goede fora zijn geschreven door tweakers, zoals ChaosForum en ActiveTopics, om er maar eens een paar te noemen. Heb je daar een verklaring voor?Op vrijdag 24 augustus 2001 18:24 schreef tomato het volgende:
[..]
100% zeker dat dat niet lukt. Ten eerste is een forum maken iets anders dan een forum maken als je begrijpt wat ik bedoel. Daarnaast zijn er volgens mij maar erg weinig tweakers die dit wel kunnen en er ook nog eens tijd/zin voor hebben.
Virussen? Scan ze hier!
Over na 1 september:
We weten het gewoon nog niet, we hebben al een vergadering gehad met de heren van Android (makers van Topix) maar zijn er gewoon nog niet uit.
Bericht hierboven
Wil jij die lelijke woorden HEEL gauw terug nemenOp vrijdag 24 augustus 2001 18:04 schreef hdd het volgende:
Terug naar ubb
Verwijderd
wat is dat android eigenlijk voor iets, want android.nl gaat gewoon naar fokzine,Op vrijdag 24 augustus 2001 18:31 schreef Floris Diemel het volgende:
Relax heren
Over na 1 september:
We weten het gewoon nog niet, we hebben al een vergadering gehad met de heren van Android (makers van Topix) maar zijn er gewoon nog niet uit.
is het een serieus bedrijf of gewoon een paar jochies van 16 ? (zomaar een vraag)
BTW, [topic=199375/4/25] is wel weer een briljant topic moet ik zeggen
sorryOp vrijdag 24 augustus 2001 18:41 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Wil jij die lelijke woorden HEEL gauw terug nemen?
het spijt me
1000% wedden dat dat wel lukt?Op vrijdag 24 augustus 2001 18:24 schreef tomato het volgende:
[..]
100% zeker dat dat niet lukt. Ten eerste is een forum maken iets anders dan een forum maken als je begrijpt wat ik bedoel. Daarnaast zijn er volgens mij maar erg weinig tweakers die dit wel kunnen en er ook nog eens tijd/zin voor hebben.
* Engineer heeft topix 3x voor de gein nagebouwd
* Engineer vind het wel jammer dat er copyright op dit forum zit
OK, nou hoop ik dat ik alles nog goed zeg maar hier komt ie:Op vrijdag 24 augustus 2001 18:44 schreef BBQ-Man het volgende:
wat is dat android eigenlijk voor iets, want android.nl gaat gewoon naar fokzine,
Android is een bedrijf van Arjen en Jorma (die beide ook op GoT rondhingen/hangen en kwa leeftijd voorbij de 16 zijn
Daarnaast is het wel degelijk een serieus bedrijf.
Verwijderd
bedankt voor je uitlegOp vrijdag 24 augustus 2001 20:04 schreef IceStorm het volgende:
[..]
OK, nou hoop ik dat ik alles nog goed zeg maar hier komt ie:
Android is een bedrijf van Arjen en Jorma (die beide ook op GoT rondhingen/hangen en kwa leeftijd voorbij de 16 zijn). Topix is hun produkt dat ooit in de toekomst voor verkoop geschikt moet worden maar GoT en FokForum zijn een soort testplaats (das niet helemaal goed, we hebben hier wel met 'echte' software te maken en niet met een of andere vage alpha
).
Daarnaast is het wel degelijk een serieus bedrijf.
maar wat doet dit bedrijf nog meer dan ?
(ik neem aan dat topix toch niet het enige product van hun is, want daarmee kun je jezelf toch haast geen bedrijf noemen...)
Verwijderd
Zij kunnen waarschijnlijk ook jullie persoonlijke crewberichten lezen wat niet helemaal pricacyblabla is.
Verwijderd
ActiveTopics goed? Man, dat stikt nog van de bugs en de support is ook op zijn zachtst gezegd niet geweldig.Op vrijdag 24 augustus 2001 18:28 schreef wildhagen het volgende:
[..]
O nee, kan dat niet joh? Dan vraag ik met toch af hoe het komt dat er genoeg goede fora zijn geschreven door tweakers, zoals ChaosForum en ActiveTopics, om er maar eens een paar te noemen. Heb je daar een verklaring voor?
Nou als je wat andere kleuren iets andere vorm gebruikt niet de zelfde naam gebruikt.Op vrijdag 24 augustus 2001 19:54 schreef hdd het volgende:
* Qorne vind het wel jammer dat er copyright op dit forum zit
Mag je het zo namaken hoor
Lijkt me niet. Het gaat om de code... Toch?Op vrijdag 24 augustus 2001 21:42 schreef Qorne het volgende:
[..]
Nou als je wat andere kleuren iets andere vorm gebruikt niet de zelfde naam gebruikt.
Mag je het zo namaken hoorNIET dat ik dat van plan ben
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Tuurlijk niet, code kun je niet zien, dus dan zou de copyright ook onzin zijnOp vrijdag 24 augustus 2001 22:26 schreef Captain Pervert het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Het gaat om de code... Toch?
Pardon? Lelijke woordenOp vrijdag 24 augustus 2001 18:41 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Wil jij die lelijke woorden HEEL gauw terug nemen?
We hadden allemaal anders wel 'meer' posts met ubb hoor
Als ze wel gewoon steeds de nieuwste versie hadden staan waaren sommige problemen er echt niet, en de leuke features er ook wel.
Ennuh, ik kan me weinig slechts over UBB herinneren... niet als ik het vergelijk met Topix.
Noem er dan nog eens een paar? Ook al noem je er nog 6, ik weet zeker dat er geen tussen zit die qua functionaliteit evengoed aansluit op GoT als Topix. Ik heb het dan wel over hobby projecten, die ook vrij gebruik mogen worden, want daar ging het om.Op vrijdag 24 augustus 2001 18:28 schreef wildhagen het volgende:
O nee, kan dat niet joh? Dan vraag ik met toch af hoe het komt dat er genoeg goede fora zijn geschreven door tweakers, zoals ChaosForum en ActiveTopics, om er maar eens een paar te noemen. Heb je daar een verklaring voor?
Nee, als GoT overstapt naar andere software moeten ze niet weer dezelfde 'fout' (?) maken, maar een produkt _kopen_ dat zich al bewezen heeft en dat een producent heeft die garant kan staan voor continuiteit. Dat is heel iets anders dan een forumpje dat Nielsonline of iemand anders in zijn vrije tijd heeft gemaakt. Overigens totaal niet bedoeld om deze forums te bashen, er zal voor hun doelgroep vast niets mis mee zijn.
Tegen elkaar op gaan zitten wedden van 'wel-niet' voegt imho weinig toe qua argumentatie.Op vrijdag 24 augustus 2001 19:54 schreef hdd het volgende:
1000% wedden dat dat wel lukt?
Ben erg benieuwd* tomato heeft topix 3x voor de gein nagebouwd
En Topix was toch zo slecht? Een paar Tweakers bouwen het in een mum van tijd na, maar dan veel beter!* tomato vind het wel jammer dat er copyright op dit forum zit
Iemand die al iets verder kijkt dan een paar smilies en een 'submit' knopOp vrijdag 24 augustus 2001 22:52 schreef Kaj. het volgende:
Het grote probleem is dat forumsoftware voor ons bijzonder veel aan moet kunnen... Om te beginnen een load van ongeveer 25k users.
heb je gelijk in, maar toch denk ik dat een select groepje proggers van t.net echt wel samen een forum in elkaar kunnen knutselen wat die load aankan.Op vrijdag 24 augustus 2001 22:52 schreef Kaj. het volgende:
Het grote probleem is dat forumsoftware voor ons bijzonder veel aan moet kunnen... Om te beginnen een load van ongeveer 25k users.
en trouwens, volgens mij zijn er maar max 1000 mensen tegelijk op het forum?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dat lijken veel mensen te hebben. UBB is al een tijd terug voor GoT, er waren met UBB zeker niet minder problemen als nu met Topix. En daar moest ook iedereen wat van zeggen.Op vrijdag 24 augustus 2001 22:59 schreef [eNeRGy] het volgende:
UBB is echt zo beroerd nog niet, alleen werd het gewoon nooit geupdate 'omdat het teveel werk was om de custimisations door te voeren'.
Als ze wel gewoon steeds de nieuwste versie hadden staan waaren sommige problemen er echt niet, en de leuke features er ook wel.
Ennuh, ik kan me weinig slechts over UBB herinneren... niet als ik het vergelijk met Topix.
Nu UBB achter de rug is, is dat ineens allemaal vergeten?
[edit]
Maar misschien heb je dat niet meegemaakt, jij was hier later dan ik
Om er een paar te noemen:Op vrijdag 24 augustus 2001 22:59 schreef [eNeRGy] het volgende:
- Er was geen search (te hoge server belasting)
- De server belasting van de perl scripts was erg hoog
- Er gebeurde vreemde dingen zoals threads die kapot gingen
- Niet database driven
- Moeilijk te customizen vanwege ranzige perl source
- Trager dan Topix voor de gebruiker (geen super efficiënte html/javascript e.d.).
Hebbik nooit gezegt, * Engineer vind topix een goed forumOp vrijdag 24 augustus 2001 23:00 schreef tomato het volgende:
En Topix was toch zo slecht?
* Engineer vind cgi forums sucken, met name ubb
Euhhh... flame? Er is naar mijn mening niets mis met CGI forums, wel met UBB. Kijk naar de puntjes die Femme noemt, dat heeft allemaal niets met CGI te maken. Er bestaan zeer goede CGI forums (ik vermoed trouwens dat je perl bedoelt, maar goedOp vrijdag 24 augustus 2001 23:08 schreef hdd het volgende:
* tomato vind cgi forums sucken, met name ubb
Verwijderd
Maar goed, meschien weet de crew wel pcies hoeveel active members + gasten er zijn.
Kijk eens naar de pageviews zou ik zeggen, dat zegt je wellicht meer.Op vrijdag 24 augustus 2001 23:12 schreef Tweaky het volgende:
Maar goed, meschien weet de crew wel pcies hoeveel active members + gasten er zijn.
Vreemde dingen als threads die kapot gaan heb ik in topix ook al vaak genoeg gezien, ok.. tis betaOp vrijdag 24 augustus 2001 23:07 schreef Femme het volgende:
- Er gebeurde vreemde dingen zoals threads die kapot gingen
- Niet database driven
- Moeilijk te customizen vanwege ranzige perl source
Niet database driven is inderdaad minder.
Moeilijk te customizen ? nah, dat valt (vond ik) echt wel mee, in 2 avonden had ik mijn UBB behoorlijk omgebouwd ( vooral layout, smiley conversies, layout, layout, layout
Andere punten kan ik niets over zeggen of zijn gewoon waar
mening!=flameOp vrijdag 24 augustus 2001 23:11 schreef tomato het volgende:
[..]
Euhhh... flame?
hmmz.. perl!=cgi?Er is naar mijn mening niets mis met CGI forums, wel met UBB.Kijk naar de puntjes die Femme noemt, dat heeft allemaal niets met CGI te maken. Er bestaan zeer goede CGI forums (ik vermoed trouwens dat je perl bedoelt, maar goed).
Ok, maar het kwam er niet echt subtiel en onderbouwd uit.Op vrijdag 24 augustus 2001 23:16 schreef hdd het volgende:
mening!=flame
Nee, absoluut niet! Fout maken meer mensen trouwenshmmz.. perl!=cgi?
CGI is een interface waarin programma's kunnen communiceren met de webserver. Zo'n programma kan geschreven zijn in perl, maar net zo goed in Java, of voor mijn part Visual Basic.
Wanneer je op perl doelde, met perl forums is absoluut niets mis. Draai het onder mod_perl en je we kunnen de rollen omdraaien mbt PHP (punt is dat het niet aan die omgevingen ligt, ze zijn allemaal geschikt, alleen de beschikbare software vaak niet).
Dat er vroeger threads brak werden kwam in 99% van de gevallen door mySQL en NIET door Topix...Op vrijdag 24 augustus 2001 23:16 schreef [eNeRGy] het volgende:
Vreemde dingen als threads die kapot gaan heb ik in topix ook al vaak genoeg gezien, ok.. tis beta
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Ik heb het idee dat je de UBB tijd niet helemaal heb meegemaakt hier (gezien je reg. datum wel), maar daar waren toch een aantal tamelijk grote problemen. Ten eerste de search (moet je nagaan als we die hier niet hebben.. kun je niet roepen: UTFS) ten tweede waren er (veel meer dan nu) topics die stuk gingen. Daarnaast klopte de postteller in de profiles niet (niet echt belangrijk, maar toch). Daarnaast is er volgens mij ook nog eens een crash geweest waardoor een hoop topics verloren waren gegaan. Ook is nog eens een keer het onzin forum spontaan gecrasht (voor zover mijn herinneringen nog betrouwbaar zijn).Op vrijdag 24 augustus 2001 23:16 schreef [eNeRGy] het volgende:
[..]
Vreemde dingen als threads die kapot gaan heb ik in topix ook al vaak genoeg gezien, ok.. tis beta
Niet database driven is inderdaad minder.
Moeilijk te customizen ? nah, dat valt (vond ik) echt wel mee, in 2 avonden had ik mijn UBB behoorlijk omgebouwd ( vooral layout, smiley conversies, layout, layout, layout) en dat terwijl ik toen (en nu nog
) helemaal geen ervaring met PERL had/heb.
Andere punten kan ik niets over zeggen of zijn gewoon waar
Op zich is dat nog niet zo heel erg, als het gefixed zou worden, maar dat gebeurde niet omdat er geen actieve developers waren.
En uiteraard is topix niet perfect, maar da's geen een software pakket (kijk maar naar linux, daar wordt al ruim 8 jaar (of nog langer??) aan ontwikkeld, en daar zitten ook nog steeds bugs in/gewenste nieuwe features).
Er zullen vast wel mensen zijn hier die ook een forum kunnen maken (Tuinhark is hiermee best ver gekomen, gezien zijn yapBB project), maar die doen dat ook ECHT niet in 2 weken ofzo.. Daar gaat ook een hoop testen, frustraties, zweten e.d. aan vooraf.
Maar goed, men zegt wel eens de beste stuurlui staan aan wal
En mensen hebben altijd wat te klagen (toch??)
Inderdaad, maar feit is wel dat het gebeurde. En als er iets gebeurt ligt het *ergens* aan.Op vrijdag 24 augustus 2001 23:23 schreef Moartn het volgende:
Dat er vroeger threads brak werden kwam in 99% van de gevallen door mySQL en NIET door Topix...
UBB was op zich prima, zeker voor 'die tijd'. Maar er zijn tegenwoordig meer dingen mogelijk met andere 'pakketten'.Op vrijdag 24 augustus 2001 22:53 schreef saviour het volgende:
Pardon? Lelijke woorden
We hadden allemaal anders wel 'meer' posts met ubb hoor!
UBB was niet slecht maar er waren een hoop dingen op zijn zachtst gezegd 'niet goed' (heeft Femme al aangekaart).
Jep, maar dat het gebeurde, kan je dus niet de makers van Topix niet aanrekenen. Het ging erom dat wij niet genoeg hardware voor het forum hadden. Er zijn nu ook nouwelijks meer brakke topics...Op vrijdag 24 augustus 2001 23:26 schreef tomato het volgende:
[..]
Inderdaad, maar feit is wel dat het gebeurde. En als er iets gebeurt ligt het *ergens* aan.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Ehm jah, denk jij dat Topix een volle HD overleeft? dan verdwijnen er ook topics hoor, sterker nog, ik ben benieuwd wat er met een DB gebeurt als er geen ruimte meer over is.Op vrijdag 24 augustus 2001 23:25 schreef msturm10 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je de UBB tijd niet helemaal heb meegemaakt hier (gezien je reg. datum wel), maar daar waren toch een aantal tamelijk grote problemen. Ten eerste de search (moet je nagaan als we die hier niet hebben.. kun je niet roepen: UTFS) ten tweede waren er (veel meer dan nu) topics die stuk gingen. Daarnaast klopte de postteller in de profiles niet (niet echt belangrijk, maar toch). Daarnaast is er volgens mij ook nog eens een crash geweest waardoor een hoop topics verloren waren gegaan. Ook is nog eens een keer het onzin forum spontaan gecrasht (voor zover mijn herinneringen nog betrouwbaar zijn).
Op zich is dat nog niet zo heel erg, als het gefixed zou worden, maar dat gebeurde niet omdat er geen actieve developers waren.
Dat die search uit stond, mwah.. toen wilde die 'oudjes' de 'jonkies' gewoon nog helpen.
Postcounters, och mijn mening daarover, en het gebruik ervan hier in Topix op dit moment ga ik maar niet ventileren, wil geen flames enzo.
Heb het er net ook met ACM over. Is het de taak van de software om rekening te houden met problemen (waar zowiezo op dat moment gewoon nog geen perfecte oplossing voor _bestond_) die de database server heeft op het moment dat het de server config te veel wordt?Op vrijdag 24 augustus 2001 23:28 schreef Moartn het volgende:
Jep, maar dat het gebeurde, kan je dus niet de makers van Topix niet aanrekenen. Het ging erom dat wij niet genoeg hardware voor het forum hadden. Er zijn nu ook nouwelijks meer brakke topics...
Ok dan:Op vrijdag 24 augustus 2001 23:22 schreef tomato het volgende:
Ok, maar het kwam er niet echt subtiel en onderbouwd uit.
Ik vind ubb niet goed omdat,
1.het er veel te breed uitziet
2.je hebt weinig keuze over de layout
3.tis sloom
4.je kan geen status'en achter namen hangen
5.cp is iritant ingedeelt
6.postteller wilt idd wel es vreemd doen
enz..
Tja, is een leuk onderwerp, het geeft eigenlijk aan dat er toen voor een verkeerde database is gekozen denk ik, niet omdat ik mysql niet goed genoeg vind ofzo, maar als je iets bouwt op een database waarvan bekend is dat het dingen niet ondersteund.. tja..Op vrijdag 24 augustus 2001 23:35 schreef tomato het volgende:
[..]
Heb het er net ook met ACM over. Is het de taak van de software om rekening te houden met problemen (waar zowiezo op dat moment gewoon nog geen perfecte oplossing voor _bestond_) die de database server heeft op het moment dat het de server config te veel wordt?
Ik denk dat je voor dit soort dingen meer research moet doen dan er toen gedaan is.
Er is toen (denk ik) gewoon gedacht van PHP is cool, mySQL is cool... waarom bouwen we het forum er niet in. Natuurlijk draaide Tweakers.net al mySQL, maar een koppeling maken tussen 2 SQL DB's die niet constant hoeven te repliceren is niet zo moeilijk, nu worden ook alleen de laatste topics op Tn getoont enzo, dat kan makkelijk met een koppeling, bijv. via XML.
Verwijderd
Dan ben je alleen ook tegen de lamp aan het lopen met implementatie van nieuwe dingetjes/bugsoplossen.
Leuke argumentatie, dat de search bij UBB niet werkte kwam doordat de server niet zwaar genoeg was.Dat er vroeger threads brak werden kwam in 99% van de gevallen door mySQL en NIET door Topix...
Dat is onzin. UBB telde net als Topix alle geposte replies, bij de overgang naar Topix is het opnieuw geteld (verwijderde posts niet meegerekend) de adjes vonden het daarbij leuk om het verschil te verklaren met 'dat ranzige UBB kan niet tellen'.Daarnaast klopte de postteller in de profiles niet
Bij Topix is SG al een keer gecrasht, alleen dan wordt Arjen erbijgehaald ipv een keertje 'dat ranzige rot-UBB' te roepen, het forum te trashen en opnieuw aan te maken.Daarnaast is er volgens mij ook nog eens een crash geweest waardoor een hoop topics verloren waren gegaan. Ook is nog eens een keer het onzin forum spontaan gecrasht (voor zover mijn herinneringen nog betrouwbaar zijn).
Verder waren er een paar UBB-crashes te wijten aan harddisks die vol zaten, dat kun je UBB ook niet echt kwalijk nemen lijkt me.
Nou, upgradres genoeg voor UBB hoor. Het probleem was alleen dat niemand zin had om het forum te upgraden.Op zich is dat nog niet zo heel erg, als het gefixed zou worden, maar dat gebeurde niet omdat er geen actieve developers waren.
Het ziet er te breed uit? dan zet je het toch smaller ???Op vrijdag 24 augustus 2001 23:38 schreef hdd het volgende:
[..]
Ok dan:
3.tis sloom
enz..
Weinig keuze aan layout.. tja, dat is hoeveel moeite je er in wil stoppen. Als je een forum een eigen look wil geven zal je al snel zelf moeten proggen, sommige fora hebben templates, maar dan nog moet je weten waar en wat je aan het wijzigen bent.
Sloom, het kan idd optimaler ja
Is progwerk, ondertitels zitten er wel in geloof ik
cp, oef dat is te lang geleden
ik heb zelf geen slechte ervaring met postcounters in UBB
Dan rukt Femme gewoon een blik PHP/mySQL programmeurs openOp vrijdag 24 augustus 2001 23:42 schreef Mikado het volgende:
Als het contract afloopt dan zijn toch louter de updates en de service niet meer gegarandeerd maar draait GoT toch gewoon door op Topix?
Dan ben je alleen ook tegen de lamp aan het lopen met implementatie van nieuwe dingetjes/bugsoplossen.
1) instelbaarOp vrijdag 24 augustus 2001 23:38 schreef hdd het volgende:
[..]
Ok dan:
3.tis sloom
enz..
2) instelbaar
3) 'snie
4) wel waar
5) neuh hoor
6) maintenance
een oud vbb (1.1.5) omgetoverd:
[spam]
klik
[/spam]
//edit:
dit is Vbb geen Ubb.. maar ook goed zat
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
UBB telt wel slecht, als je iets post word er een counter in je profile met 1 omhoog gezet, als er een forum gedelete word, of je post word gedelete, of, het zaakje crasht,dan blijft de counter zo staan, en dan klopt er de malle moeren niet meer vanOp vrijdag 24 augustus 2001 23:45 schreef Chaos het volgende:
Dat is onzin. UBB telde net als Topix alle geposte replies, bij de overgang naar Topix is het opnieuw geteld (verwijderde posts niet meegerekend) de adjes vonden het daarbij leuk om het verschil te verklaren met 'dat ranzige UBB kan niet tellen'.
Ehm, Topix doet dat ook niet hoorOp vrijdag 24 augustus 2001 23:50 schreef hdd het volgende:
[..]
UBB telt wel slecht, als je iets post word er een counter in je profile met 1 omhoog gezet, als er een forum gedelete word, of je post word gedelete, of, het zaakje crasht,dan blijft de counter zo staan, en dan klopt er de malle moeren niet meer van
Verwijderde posts / fora staan ook nog gewoon in je counter
Duh, niks sluit qua functionaliteit zo goed aan op product X als product X zelf natuurlijk...Op vrijdag 24 augustus 2001 23:00 schreef tomato het volgende:
Ook al noem je er nog 6, ik weet zeker dat er geen tussen zit die qua functionaliteit evengoed aansluit op GoT als Topix.
Neej hoor, HlpDsK is een een keer een paar k aan posts kwijt geraakt toen de kroeg werd getrashtOp vrijdag 24 augustus 2001 23:52 schreef [eNeRGy] het volgende:
[..]
Ehm, Topix doet dat ook niet hoor
Er is niets mis met het gebruik van MySQL voor dit forum. Een andere database zou het niet beter doen op dezelfde hardware.Er is toen (denk ik) gewoon gedacht van PHP is cool, mySQL is cool... waarom bouwen we het forum er niet in. Natuurlijk draaide Tweakers.net al mySQL, maar een koppeling maken tussen 2 SQL DB's die niet constant hoeven te repliceren is niet zo moeilijk, nu worden ook alleen de laatste topics op Tn getoont enzo, dat kan makkelijk met een koppeling, bijv. via XML.
Vriend, je had is moeten weten hoe zwaar de load van van één simpele search opdracht op een Athlon 800 was. Die pakte gewoon seconde lang 90% van de CPU en nog een shitload aan RAM. Met de huidige omvang van GoT zouden we een complete zoekfabriek aan servers moeten neerplanten.Leuke argumentatie, dat de search bij UBB niet werkte kwam doordat de server niet
zwaar genoeg was.
Volgens mij niet, maar ik ga het gelijk es testenOp vrijdag 24 augustus 2001 23:52 schreef [eNeRGy] het volgende:
Bij verwijderde topics wel dacht ik, maar bij verwijderde posts niet.
[edit]
En inderdaad, verwijderde posts worden netjes eraf gehaald
1-0 voor mijOp vrijdag 24 augustus 2001 23:55 schreef ACM het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar ik ga het gelijk es testen
[edit]
Hmm, Femme, iets beter lezen, als je dan niet ziet wat ik nou wel bedoelde dan zal ik de volgende keer proberen duidelijker te schrijvenOp vrijdag 24 augustus 2001 23:55 schreef Femme het volgende:
Er is niets mis met het gebruik van MySQL voor dit forum. Een andere database zou het niet beter doen op dezelfde hardware.
Ik heb niets tegen mySQL, ik heb het zelf draaien, ik schrijf er zelf ook dingen voor, op mijn werk heb ik een vacature bankje gescreven dat nu ws. meerdere keren verkocht gaat worden.. (www.mastersatwork.nl
Ik reageerde op de opmerking van tomato
Er zijn wel degelijk databases die wel/beter hadden gewerkt, ik probeer alleen maar een idee te operen waarom er wel voor mySQL gekozen is. Als reactie op tomato, niet als flame op mySQL of de keuze die toen gemaakt is.Is het de taak van de software om rekening te houden met problemen (waar zowiezo op dat moment gewoon nog geen perfecte oplossing voor _bestond_) die de database server heeft op het moment dat het de server config te veel wordt?
Hier op topix bedoelde ikOp vrijdag 24 augustus 2001 23:59 schreef hdd het volgende:
1-0 voor mij
Neej hoor, Energy heeft wel degelijk gelijkOp vrijdag 24 augustus 2001 23:54 schreef hdd het volgende:
Neej hoor, HlpDsK is een een keer een paar k aan posts kwijt geraakt toen de kroeg werd getrasht
De kroeg ed zijn toen getrasht en daar zijn wel alle posts van 'weggehaald' (dus gewoon opnieuw 'geteld').
Hmm nu ga ik aan mezelf twijfelen
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:55 schreef ACM het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar ik ga het gelijk es testen
[edit]
OK, ok, ik geef me gewonnenOp vrijdag 24 augustus 2001 23:59 schreef hdd het volgende:
[..]
1-0 voor mij
Maar ik had gelezen dat het niet (of in vorige versie(s)) werd gedaan, is me dus niet goed genoeg bijgebleven
jah, ik zei toch dat posts omlaag kunnen op topixOp zaterdag 25 augustus 2001 00:02 schreef ACM het volgende:
[..]
Hier op topix bedoelde ik
1 nuhul, 1nul, 1nul 1nul
Aan UBB kun je zomaar zoekgevallen als ht://dig hangen, en die zijn nog heel wat efficienter dan de huidige Topix search hoor... dat argument gaat dus niet echt op. Waarom ga je altijd van een kale, ongetweakte UBB uit? 't heet hier toch tweakers.net?Op vrijdag 24 augustus 2001 23:55 schreef Femme het volgende:
Vriend, je had is moeten weten hoe zwaar de load van van één simpele search opdracht op een Athlon 800 was. Die pakte gewoon seconde lang 90% van de CPU en nog een shitload aan RAM. Met de huidige omvang van GoT zouden we een complete zoekfabriek aan servers moeten neerplanten.
Het is nieuw in een van de laatste versies geloof ik, tijdens het trashen van de kroeg en alle voorgaande onzinfora werkte Topix nog precies hetzelfde als UBB.edit:
Hmm nu ga ik aan mezelf twijfelen![]()
idd, dat snap ik ook ff niet.. maar waarom zou er niet doorgegaan worden met topix?Op zaterdag 25 augustus 2001 00:11 schreef Onno het volgende:
[..]
Aan UBB kun je zomaar zoekgevallen als ht://dig hangen, en die zijn nog heel wat efficienter dan de huidige Topix search hoor... dat argument gaat dus niet echt op. Waarom ga je altijd van een kale, ongetweakte UBB uit? 't heet hier toch tweakers.net?
Omdat er betaald moet worden voor topixOp zaterdag 25 augustus 2001 01:22 schreef bolk het volgende:
[..]
idd, dat snap ik ook ff niet.. maar waarom zou er niet doorgegaan worden met topix?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
voor ubb ookOp zaterdag 25 augustus 2001 01:25 schreef hdd het volgende:
[..]
Omdat er betaald moet worden voor topix
+1 behulpzaamOp zaterdag 25 augustus 2001 01:28 schreef JT het volgende:
Ja, over 6 dagen is het contract verlopen...tis nog maar de vraag of ze het binnen 6 dagen kunnen regelen, want Femme en de rest hebben denk ik nog genoeg andere dingen te doen...
ik vind topix een prima forum (voor de regular user). en ik hoop dat het contract word verlengt
voor ubb 1 maligOp zaterdag 25 augustus 2001 01:33 schreef bolk het volgende:
[..]
voor ubb ook
betalen = betalen, we hebben het niet over bedragen..Op zaterdag 25 augustus 2001 01:39 schreef hdd het volgende:
[..]
voor ubb 1 malig
Ik heb het niet over bedragen..Op zaterdag 25 augustus 2001 01:40 schreef bolk het volgende:
[..]
betalen = betalen, we hebben het niet over bedragen..
Om dat contract te verlengen moet er weer betaald worden
En trouwens, wie zegt dat got dan weer naar ubb over gaat?
check mijn post:
Op zaterdag 25 augustus 2001 01:22 schreef bolk het volgende:
[..]
idd, dat snap ik ook ff niet.. maar waarom zou er niet doorgegaan worden met topix?
Het lijkt me sterk als Tn geen contract sluit Android hun activiteiten ineens zouden staken.
Verwijderd
wat is er mis met topix? topix bevalt mij uitstekend eigenlijk...Op zaterdag 25 augustus 2001 03:17 schreef fkooman het volgende:
opvallend is dat in de tijd van UBB iedereen altijd maar liep te zeiken dat UBB zo enorm brak was. Nu bevalt Topix toch niet zo en was UBB misschien zo verkeerd nog niet
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
39
Ondanks dat ik vind dat je stelling niet klopt, zou Topix in een uurtje kunnen worden omgebouwd naar een andere database. Ik heb de source gezien, en het werkt met database layers, dus no problemOp vrijdag 24 augustus 2001 23:42 schreef [eNeRGy] het volgende:
Er is toen (denk ik) gewoon gedacht van PHP is cool, mySQL is cool... waarom bouwen we het forum er niet in. Natuurlijk draaide Tweakers.net al mySQL, maar een koppeling maken tussen 2 SQL DB's die niet constant hoeven te repliceren is niet zo moeilijk, nu worden ook alleen de laatste topics op Tn getoont enzo, dat kan makkelijk met een koppeling, bijv. via XML.
Topix is nog niet te koop voor zover ik weet.Op zaterdag 25 augustus 2001 08:25 schreef Homedisc het volgende:
Hoeveel kost eigenlijk zo'n licentie voor topix ongeveer?, als ik vragen mag.
ik heb het ook niet over kopen, maar over een licentie om topix te mogen gebruiken.Op zaterdag 25 augustus 2001 08:46 schreef Phantom_ het volgende:
[..]
Topix is nog niet te koop voor zover ik weet.
39
En dat noemen de meeste mensen dus kopen.Op zaterdag 25 augustus 2001 09:01 schreef Homedisc het volgende:
[..]
ik heb het ook niet over kopen, maar over een licentie om topix te mogen gebruiken.
(bij vrijwel alle software die je 'koopt' gaat het maar om een licentie om het te mogen gebruiken)
Op zaterdag 25 augustus 2001 09:16 schreef Onno het volgende:
[..]
En dat noemen de meeste mensen dus kopen.
(bij vrijwel alle software die je 'koopt' gaat het maar om een licentie om het te mogen gebruiken)
39
Wel leuk dat soort dingen hoor, maar zijn de queries ook DB onafhankelijk??Op zaterdag 25 augustus 2001 08:46 schreef dennisdotcom het volgende:
Ondanks dat ik vind dat je stelling niet klopt, zou Topix in een uurtje kunnen worden omgebouwd naar een andere database. Ik heb de source gezien, en het werkt met database layers, dus no problem
Er zijn vast allemaal limits gebruikt, die werken in postgresql (bv) al net iets anders, maar in oracle (bv) heeel anders (bij mijn weten geef je die niet aan je query mee, maar de query is iig heel anders).
Full text search zal bij andere DB's (voor zover ze het hebben) ook (net effe) anders werken...
Voor de zoveelste keer... Topix gebruikt geen fulltext search...Op zaterdag 25 augustus 2001 09:42 schreef ACM het volgende:
Full text search zal bij andere DB's (voor zover ze het hebben) ook (net effe) anders werken...
(althans, dat heeft Arjen een aantal keer verkondigd, dat geloof ik dan maar
Humm, wat wel dan?Op zaterdag 25 augustus 2001 09:57 schreef Onno het volgende:
Voor de zoveelste keer... Topix gebruikt geen fulltext search...
(althans, dat heeft Arjen een aantal keer verkondigd, dat geloof ik dan maar)
select * from messages where tekst LIKE '%bla%' ??
Of een eigen "fulltext" oplossing?
Code #55 dan?Op vrijdag 24 augustus 2001 21:31 schreef Revolution het volgende:
[..]
ActiveTopics goed? Man, dat stikt nog van de bugs en de support is ook op zijn zachtst gezegd niet geweldig.
met papier mache kun je alles maken!!
Die heeft nog minder met de software (topix dan, wel met mysql/linux en de hardware) te maken dan bovengenoemde brakke topics voorbeelden.Op zaterdag 25 augustus 2001 10:09 schreef Servowire het volgende:
Code #55 dan?
Naja, ik weet verder weinig tot niets van hoe topix en UBB werken, wat het verschil in DB is enzo, ik weet alleen van de kant van de gebruiker dat topix prima werkt...
Damn, ff vergeten onder mijn eigen account in te loggen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Aha, een kloontjeOp zaterdag 25 augustus 2001 12:28 schreef Grrrrrene het volgende:
Mij ook, het is toch nooit 100% goed, UBB of topix, allebei kennen ze bugs, allebei zijn ze niet 100% ideaal. Ik kan gewoon weinig negatiefs over topix bedenken, aangezien fok en GoT gebruikt worden in de ontwikkeling misschien zelfs wel lekker om ermee door te gaan om ze nog beter bij ons te laten passen?
Naja, ik weet verder weinig tot niets van hoe topix en UBB werken, wat het verschil in DB is enzo, ik weet alleen van de kant van de gebruiker dat topix prima werkt...
edit:
Damn, ff vergeten onder mijn eigen account in te loggen![]()
![]()
And The Only One
Op zaterdag 25 augustus 2001 14:28 schreef Diamon het volgende:
[..]
Aha, een kloontje
Zekers X-file account waarop je zat
39
bannuhOp zaterdag 25 augustus 2001 14:28 schreef Diamon het volgende:
[..]
Aha, een kloontje
Als Femme ( of wie dan ook ) het contract niet verlengd lijkt het me dat GoT en fok gewoon op Topix blijven draaien, maar geen verdere service meer krijgen....
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Persoonlijk vindt ik topix het best opgezette forum (van de user kant gezien dan) dat ik ken. De anderen zijn of traag of je scherm staat zo tering vol onzin informatie, functies en weet ik wat dat je door de icoontjes de weg kwijt raakt. Topix heeft voor zover ik kan zien alleen nuttige functies, en als iemand vraagt om een nieuwe feature, wordt daar eerst hard over nagedacht en dan eventueel pas geimplementeerd. Dat vind ik op zich een betere werkwijze dan de meeste andere forum software bedrijven.
Verder heb ik zelden (= nooit) een zo snel forum met zo ontiegelijk veel berichten gezien die het nog op MySQL trekt. Dit ligt uiteraard helemaal niet alleen aan de software, maar ook aan vakkundig tweakwerk van de sysadmins.
Mijn complimenten aan beiden!