À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
Kort uitgelegd: de crew betaal Arjen en Jorma, de developpers van topix niet, en daarom kunnen er geen verplichtingen opgelegd worden aan Arjen en Jorma, wat een wisselende tijd tussen upgrades tot gevolg heeft, en nog een aantal andere dingen zoals dat men maar moet afwachten welke verbeteringen/requests wel of niet worden ingevoerd in topix.
Verwijderd
Best wel iritant, dat je nu aangewezen bent op netscape of mozilla (/galeon) om fantsoenlijk op GOT te kunnen surfen onder Linux.
(Opera doet het wel zonder HTTP-compressie, maar heeft een bugje bij het posten van data op GOT (er komen een hele zooi newlines bij).
Zie ook dit draadje in NOS:
kde konqueror 2.1.1 werkt niet met got
Als de update er snel zou kunnen komen, zijn een hele hoop mensen blij.
/me included
Tweakers.net betaalt voor een Topix licentie en development.de crew betaal Arjen en Jorma, de developpers van topix niet
Verwijderd
Dan spreken de admins elkaar weer eens lekker tegen. Ik zeg verder maar niks.Op maandag 06 augustus 2001 21:59 schreef Femme het volgende:
[..]
Tweakers.net betaalt voor een Topix licentie en development.
iddOp maandag 06 augustus 2001 22:05 schreef Revolution het volgende:
[..]
Dan spreken de admins elkaar weer eens lekker tegen. Ik zeg verder maar niks.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
huh? en havana (toch?) had nog helemaal duidelijk gemaakt in de Onno's backup draad dat topix hier gratis draait en dat jullie daarom ook helemaal niks te zeggen hebbenOp maandag 06 augustus 2001 21:59 schreef Femme het volgende:
[..]
Tweakers.net betaalt voor een Topix licentie en development.
* WoutF is confused
dit dus
Onno: het "contract" is inmiddels onbetaald: dus niet hebben we helemaal niks meer te eisen
Het komt erop neer dat we Topix gratis gebruiken en voor updates zijn we volledig afhankelijk van Arjen. Gelukkig kunnen Kees en AntonT simpele modificaties doorvoeren, zoals fora aanmaken.
Idealistisch gezien is het "idioot" idd, maar het probleem is: er niet zo snel iets anders voor handen. Er zijn weliswaar genoeg andere fora, maar dan moet de dbase ge-converd worden, moet voldoen aan onze specefieke eisen (en dat zijn er nogal wat). Natuurlijk is het e.e.a mogelijk dmv. modificeren, maar eerlijk is eerlijk: Topix draait nu redelijk. De bugfixes en updates zijn echter niet bepaald veelvuldig. Ik denk -helaas- dat we hier ons voorlopig bij zullen moeten neerleggen.
We blijven amateurs, helaas.
Welke fora zijn dan nog meer topixpowered? Kom het nooit tegen op internet namelijk...
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Dan heeft havana zich vergistOp dinsdag 07 augustus 2001 00:00 schreef woutf het volgende:
[..]
huh? en havana (toch?) had nog helemaal duidelijk gemaakt in de Onno's backup draad dat topix hier gratis draait en dat jullie daarom ook helemaal niks te zeggen hebben
* WoutF is confused
edit:
dit dus
[..]
jah? ow dan heeft Bulldog zich ook vergist want volgens mij conformeerde hij ook wat Havana zeiOp dinsdag 07 augustus 2001 08:47 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
Dan heeft havana zich vergist
maar hey, als jij en Femme zeggen van niet, dan geloof ik jullie wel hoor
Nu weet ik het helemaal niet meer.
ik dacht ook dat het gratis was.. en nu beweert femme dat het wel betaald is.. vaag..
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Andersom werkt dat zeker nietOp dinsdag 07 augustus 2001 19:22 schreef Femme het volgende:
Er is een contract voor een jaar dat in september 2000 is ingegaan. Elke maand wordt er een bedrag betaald, maar voor 1 maand is dat overgeslagen omdat er toen weinig updates waren.
Eerder betalen, dan ook eerder updates
mm, behalve dan dat de helft van de HGA's geen idee heeft hoe de situatie met Topix zit.... hoe zit het dan met het contract met Android NA september? dan is het pakket zoals we dat dan hebben gratis, maar dan kan Tnet fluiten naar updates?Op dinsdag 07 augustus 2001 19:22 schreef Femme het volgende:
Er is een contract voor een jaar dat in september 2000 is ingegaan. Elke maand wordt er een bedrag betaald, maar voor 1 maand is dat overgeslagen omdat er toen weinig updates waren.
Wordt het contract verlengd? (Gaat Microsoft Linux ondersteunen?), blijven we een steady-state aanhouden met een halfbrak/bugvoorzien forum of komen er dan alternatieve PHP'ers in actie?
* Delerium is wel benieuwd naar de toekomst.
He, poohbeer, ook binnen de crew weet je dit soort dingen niet. Kijk maar naar de HGA's die niet weten of Topix wel of niet betaald wordt en die hebben nog een soort bovencrewfunctie.Op dinsdag 07 augustus 2001 20:52 schreef poohbeer het volgende:
hehe,da's nu gelijk waarom ik niet snap wrom je uit de crew bent gestapt ectading.. nu krijg je dit soort informatie pas nadat het voor iedereen in voegen is gegaan.
Netto ben ik iig buiten de crew beter af, nu kan ik iig ook deze vragen stellen. Op crewfora kom je louter "
Verwijderd
Vraag me af wat er allemaal gebeurd is...
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:06 schreef Revolution het volgende:
Offtopic: het is wel verdacht, hoe cynisch ecteidinges de laatste tijd reageert tov zijn ex-collega's.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat zien wij ook, en we negeren het.Op dinsdag 07 augustus 2001 21:06 schreef Revolution het volgende:
Offtopic: het is wel verdacht, hoe cynisch ecteidinges de laatste tijd reageert tov zijn ex-collega's.
Over de toekomst van Topix: als we er zelf uit zijn hoor je het vanzelf
Dat Daniel en de rest mij negeren? Tja, soms stel je een vraag als in "vraag" maar je krijgt toch geen antwoord. Laten we zeggen dat alles went
huh, nieuwe Sig Daniel? Goeie, gemotiveerde losse rommel hoop ikDe crew naast Femme, Floris, Kees, Wouter & mijzelf is losse rommel"
Verwijderd
hmm, da's idd geen leuke opmerking als je niet weet in welke context je die moet plaatsen...Op woensdag 08 augustus 2001 09:14 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
huh, nieuwe Sig Daniel? Goeie, gemotiveerde losse rommel hoop ik.
Volgens mij kon ik uit een ander topic opmaken dat AntonT die sig erin heeft gezet naar aanleiding van dat stukje uit de Veronica GidsOp woensdag 08 augustus 2001 09:14 schreef ecteinascidin het volgende:
He, rev... zoals gewoonlijk loop je weer lekker te stoken tegen de crew. Vergeet echter nie dat ik geen crew meer ben, dus mij hoef je echt geen pootje te lichten of zo.
Dat Daniel en de rest mij negeren? Tja, soms stel je een vraag als in "vraag" maar je krijgt toch geen antwoord. Laten we zeggen dat alles went
[..]
huh, nieuwe Sig Daniel? Goeie, gemotiveerde losse rommel hoop ik.
hier dus --> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/199902
Verwijderd
Ook hoiOp woensdag 08 augustus 2001 09:14 schreef ecteinascidin het volgende:
He, rev... zoals gewoonlijk loop je weer lekker te stoken tegen de crew. Vergeet echter nie dat ik geen crew meer ben, dus mij hoef je echt geen pootje te lichten of zo.
Volgens mij bedoelt ie dat ze de toon van je negeren. Als in het bittere richting crew dat je wel uitstraalt.Op woensdag 08 augustus 2001 09:14 schreef ecteinascidin het volgende:
Inderdaad, daarom heb ik hem ook maar weer weggehaald...als je dat niet weet krijg je meteen een verkeerde indruk van meOp woensdag 08 augustus 2001 13:38 schreef woutf het volgende:
[..]
Volgens mij kon ik uit een ander topic opmaken dat AntonT die sig erin heeft gezet naar aanleiding van dat stukje uit de Veronica Gids
edit:
hier dus --> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/199902
Verwijderd
Op Bugs.topix.nl staat de change log al.
http://bugs.topix.nl/news_view_page.php3?f_id=0000003
Verwijderd
Mooi tochOp maandag 13 augustus 2001 03:26 schreef Tweaky het volgende:
Krijgen we nu meteen versie 1.3.0a
Op Bugs.topix.nl staat de change log al.
http://bugs.topix.nl/news_view_page.php3?f_id=0000003
vind je? topics kan je makkelijker overslaan dan die irritante UTFS kreten die overal doorheen opduiken.Op maandag 13 augustus 2001 03:40 schreef MREn het volgende:
Beter dat 10 topics over 'post hier je huisdier foto's'
Maareh, ik zie dat er een nieuwe backend is, dus daar willen de users natuurlijk weer screenshotjes van zien
YupOp maandag 13 augustus 2001 17:16 schreef The_Surfer het volgende:
Ik zie dat 1.3.0a al test zou moeten draaien op [url="http://null"]null[/url] maar die link werkt niet bij mijLukt het iemand anders om die URL te bereiken?
1
2
| [niek@beneden niek]$ ping null ping: unknown host null |
En ik wou zo graag testen of konqueror het nu doet
LoL, die gozert begint er ook gelijk te posten alOp maandag 13 augustus 2001 17:28 schreef dennisdotcom het volgende:
Mij ook
SssssssssstOp maandag 13 augustus 2001 17:42 schreef Negotiator het volgende:
LoL, die gozert begint er ook gelijk te posten al
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:31 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
hoe zit het dan met het contract met Android NA september? dan is het pakket zoals we dat dan hebben gratis, maar dan kan Tnet fluiten naar updates?
Wordt het contract verlengd? (Gaat Microsoft Linux ondersteunen?), blijven we een steady-state aanhouden met een halfbrak/bugvoorzien forum of komen er dan alternatieve PHP'ers in actie?
Duh, je moet geen URL opgeven bij een ping.Op maandag 13 augustus 2001 17:41 schreef The_Surfer het volgende:
VaagHier doet ie het niet
code:
1 2 [niek@beneden niek]$ ping null ping: unknown host null
En ik wou zo graag testen of konqueror het nu doet
ping null.
1
2
| [niek@beneden niek]$ ping null ping: unknown host null |
1
| ping null |
Dubbele punt dus ff weg, dan kom je rond de 250 ms pingtijd.
Blijft de ontopicvraag staan: Wanneer een nieuwe Topixversie? Ook de vraag wat er na september gebeurt als het contract met Android afloopt is nog onbeantwoord. Geruchten gaan dat Android's contract niet wordt verlengd dus vraag ik me af wat de toekomst biedt?
* Delerium denkt dat het een legitieme vraag is.
huh, Traag edit een Tnet adres weg? waarom?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
HuhOp maandag 13 augustus 2001 19:11 schreef Traag het volgende:
Gelieve die URL niet meer te posten, was niet de bedoeling
Maar dan nog is het niet de bedoeling dat de gehele wereld het komt te wetenOp maandag 13 augustus 2001 19:37 schreef RickJansen het volgende:
Ach ja, 't is ook zo moeilijk om achter die gathering.<vul 1 van de t.net servers in>.tweakers.net URL te komen he!
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Maarreh wat ik bedoel, is dat er nooit een probleem van is gemaakt, en nu wel. En die beta was juist bedoelt om te testen, door bezoekers... maarja, dat de crew iedere keer wat anders zegt begint te wennen
dit komt van kees af, dus als je niet weet waar je over praat kun je je beter uit deze duscussie houden
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Op maandag 13 augustus 2001 21:10 schreef RickJansen het volgende:
Jij edit de reakties, kees niet. Schuld afschuiven op de ander, inconsistent moderaten.. ach, kan er nog wel bij
Ahja, stom van me, nietszeggende replies horen er natuurlijk ook bijOp maandag 13 augustus 2001 21:13 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Verwijderd
Je weet dat je aan het trollen bent héOp maandag 13 augustus 2001 21:19 schreef RickJansen het volgende:
[..]
Ahja, stom van me, nietszeggende replies horen er natuurlijk ook bij.
Dat je überhaupt iets durft te zeggen zeg.
Maar goed. Ik ga me echt niet verder druk maken om wat jij zegt. Ik weet beter.
Dat je toevallig 'Backuppen voor Dummies' net hebt uitgelezen betekent niet dat je nu GoT eindeloos kan gaan lopen vervelen.Op maandag 13 augustus 2001 21:19 schreef RickJansen het volgende:
Ahja, stom van me, nietszeggende replies horen er natuurlijk ook bij.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nou zeg... die is wel érg direct...Op maandag 13 augustus 2001 21:30 schreef Exirion het volgende:
Dat je toevallig 'Backuppen voor Dummies' net hebt uitgelezen betekent niet dat je GoT nu eindeloos kan gaan lopen vervelen.
Tuurlijk weet ik dat.Op maandag 13 augustus 2001 21:29 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Je weet dat je aan het trollen bent hé
Waarom zou ik dat niet durven? Omdat ik bang hoor te zijn voor de allmighty-l33t-crew (goeie troll heDat je überhaupt iets durft te zeggen zeg.
Dat zouden meer mensen moeten doen.Mar goed. Ik ga me echt niet verder druk maken om wat jij zegt. Ik weet beter.
Dat je toevallig 'Backuppen voor Dummies' net hebt uitgelezen betekent niet dat je nu GoT eindeloos kan gaan lopen vervelen.
Niet zo netjes he, flames uitlokken, en dat is dan moderator.. gut gut gut.
* RvdH nu ook
Wie lokt er hier nou flames uit? Je weet zelf best dat je gigantisch aan het trollen bent, en ik druk je ff met je neus op de feiten. Dat feiten hard aan kunnen komen, tja...Op maandag 13 augustus 2001 21:33 schreef RickJansen het volgende:
Niet zo netjes he, flames uitlokken, en dat is dan moderator.. gut gut gut.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Exirion trollt ook niet, maar post een reacie op rick's postOp maandag 13 augustus 2001 21:50 schreef Chaos het volgende:
Als moderator moet je gewoon niet gaan zitten trollen, wat een user ook zegt.
Jeremy Clarkson
Ahja, dat doe ik ook de hele tijd. Makes sense doesn't it?Op maandag 13 augustus 2001 21:51 schreef Traag het volgende:
[..]
Exirion trollt ook niet, maar post een reacie op rick's post
Nee, jij trolltOp maandag 13 augustus 2001 21:53 schreef RickJansen het volgende:
Ahja, dat doe ik ook de hele tijd. Makes sense doesn't it?
Jeremy Clarkson
Ow okay, dus als een moderator flamed is het een reactie, en als ik flame dan is het een troll?Op maandag 13 augustus 2001 21:54 schreef Traag het volgende:
[..]
Nee, jij trollt
*inconsistentie confirmed once again*
Verwijderd
Je zou als moderator ook kunnen denken: "Hmmzz, dit loopt een beetje uit de hand". Met deze reactie probeer je duidelijk Rick uit de tent te lokken. Als moderator zou je toch beter moeten weten en zorgen dat deze thread weer ontopic gaat.Op maandag 13 augustus 2001 21:54 schreef Traag het volgende:
[..]
Nee, jij trollt
Heren --> Laten we deze thread aub niet zakken tot een wellus-nietus spelletje.
Er wordt hier wederzijds met modder gesmeten, totaal zinloos.
Make Topix, not war
Jij trollde tegen de crew met wat losse flodders die kant noch wal raakten, en ik reageerde daar op met de subtiele mededeling van een feit. Dat dit feit koud op je dak valt is niet mijn schuld, dus je kunt mij geen verwijten maken.Op maandag 13 augustus 2001 21:55 schreef RickJansen het volgende:
Ow okay, dus als een moderator flamed is het een reactie, en als ik flame dan is het een troll?
*inconsistentie confirmed once again*
Verwijderd
Heb je mijn verhaal niet meegekregen? Je wil zóóóo graag je gelijk hebben dat je gewoon net zo hard doorgaat....Op maandag 13 augustus 2001 22:03 schreef Exirion het volgende:
[..]
Jij trollde tegen de crew met wat losse flodders die kant noch wal raakten, en ik reageerde daar op met de subtiele mededeling van een feit. Dat dit feit koud op je dak valt is niet mijn schuld, dus je kunt mij geen verwijten maken.
Dat heeft nu toch geen nut meer... er is geen user die meer gaat posten zo nu er getrollt wordtOp maandag 13 augustus 2001 22:01 schreef RobinVR het volgende:
Als moderator zou je toch beter moeten weten en zorgen dat deze thread weer ontopic gaat.
Jeremy Clarkson
SUBTIEL?..de subtiele mededeling van een feit..
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Nee, die opmerking over Backups voor Dummies was lekker intelligent bedoel je. Luister alsjeblieft naar je collega DSmarty en put a cork in it, zoals ik nu ga doen.Op maandag 13 augustus 2001 22:03 schreef Exirion het volgende:
[..]
Jij trollde tegen de crew met wat losse flodders die kant noch wal raakten, en ik reageerde daar op met de subtiele mededeling van een feit. Dat dit feit koud op je dak valt is niet mijn schuld, dus je kunt mij geen verwijten maken.
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Dan had je als moderator bij de eerste de beste troll het zaakje op slot moeten gooien, of er voor zorgen dat de thread weer naar behoren gaat lopen.Op maandag 13 augustus 2001 22:07 schreef Traag het volgende:
[..]
Dat heeft nu toch geen nut meer... er is geen user die meer gaat posten zo nu er getrollt wordt
Het spijt me zeer, maar ik laat me door jou niet voorschrijven wat ik wel of niet moet doen.Heb je mijn verhaal niet meegekregen?
Tja, als jij het zo opvatJe wil zóóóo graag je gelijk hebben dat je gewoon net zo hard doorgaat....
Ahh.. en dus proberen jullie nu een flame uit te lokken om er een slotje op te kunnen gooien?Dat heeft nu toch geen nut meer... er is geen user die meer gaat posten zo nu er getrollt wordt
Jij begint in het niets te lullen in een LA draad dat je "vanaf nu backup gecertificeerd bent..." Dat is vragen om zulke opmerkingenOp maandag 13 augustus 2001 22:08 schreef RickJansen het volgende:
Nee, die opmerking over Backups voor Dummies was lekker intelligent bedoel je. Luister alsjeblieft naar je collega DSmarty en put a cork in it, zoals ik nu ga doen.
Jeremy Clarkson
Verwijderd
De beste oplossing is gewoon: "Take it easy". Laat je als user/moderator niet snel uit je tent lokken. Vooral als moderator moet je niet te snel op je teentjes getrapt zijn.Op maandag 13 augustus 2001 22:09 schreef Traag het volgende:
Robin, jouw post is goed bedoeld, maar mist zijn doel een beetje.... Rick is gewoon iemand die graag loopt te etterbakken in [forum=15] en ik hoop dat na deze draad ergens wat ogen opengaan waardoor er een definitieve oplossing komt
Als ik op deze draad een slotje wilde had ik dat al 50 posts geleden gedaanOp maandag 13 augustus 2001 22:09 schreef Chaos het volgende:
Ahh.. en dus proberen jullie nu een flame uit te lokken om er een slotje op te kunnen gooien?
Jeremy Clarkson
Rick zit toch niet meer in de Crew...
volgens mij is het zoiezo niet meer terug te draaien. (eigenlijk wel maar das een ander verhaal
Beetje laag...
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
* RvdH emailt Traag het handboek "Wat is een grapje en wat niet", deze week in aanbieding bij het boek "Het uit z'n verband rukken van reacties".Op maandag 13 augustus 2001 22:10 schreef Traag het volgende:
[..]
Jij begint in het niets te lullen in een LA draad dat je "vanaf nu backup gecertificeerd bent..." Dat is vragen om zulke opmerkingen
Ik maak de grapjes en jij rukt verband, nu tevreden ?Op maandag 13 augustus 2001 22:13 schreef RickJansen het volgende:
* Arno emailt Traag het handbook \"Wat is een grapje en wat niet\", deze week in aanbieding bij het boek \"Het uit z'n verband rukken van reacties\".
Jeremy Clarkson
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Ik zou de heren die zich een beetje hebben laten gaan (understatement van de week) willen adviseren de rest van de avond lekker op de bank voor de TV door te brengen.
Bericht hierboven
Dit topic is gesloten.
![]()