"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Bugje in Konqueror?
mjah, dit is geen `bugje` in Konqueror, want dan zou Opera dit `bugje` ook moeten hebben.... En nee, dit is ook absoluut geen netwerk probleem
Konqueror weigert GoT compleet te laden, en met Opera dan weet me muis niet wat ie wilt als ik me muis op een link plaats. Het icoontje veranderd dan steeds van pijltje naar aanklik handje.
Mozilla werkt wel prima...
ik gebruik konqueror 2.2beta1 van CVS (zondag)
Even ter verduidelijking... het gaat hierom de "Prefs" van GOT zelf (boven in de balk). Ik heb me de *censuur* gezocht in de preferences van Opera zelfHet ligt aan de brakke HTTP-compressie van GoT. Opera heeft hier al erg last van, de browser blijft vaak 'hangen'. Dit is op te lossen door bij prefs 'HTTP compressie gebruiken' uit te schakelen.
Dat wil ik bij deze even ontkrachten:Ik heb dit ook een keer gehad, ik heb toen per ongeluk "www." voor gathering.tweakers.net gezet en toen deed ie 't
root@guide:~# traceroute www.gathering.tweakers.net
traceroute: unknown host www.gathering.tweakers.net
Nu we het toch over opera hebben... Ik kan Java niet aanzetten. Javascript is geen probleem, maar Java zelf is niet beschikbaar. Iemand die daar wat op weet?
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
Wat ook erg vreemd is, als ik Opera naar GoT ga en ik heb HTTP compressie aanstaan, gaat mij scrollbalk erg vreemd 'trillen'Konqueror weigert GoT compleet te laden, en met Opera dan weet me muis niet wat ie wilt als ik me muis op een link plaats. Het icoontje veranderd dan steeds van pijltje naar aanklik handje.
Tja, ik weet niet of je het doorhebt, maar in Mozilla heb je themes-support. En als je de standaard themes niet mooi vind, download je toch nieuweIk baal hier ook stevig van ja.. Moet ik speciaal voor GOT die lelijke mozilla browser gebruiken(over smaak valt niet te twisten).
Lees dit eens. Opera voor Linux ondersteund (voorlopig) nog geen JavaNu we het toch over opera hebben... Ik kan Java niet aanzetten. Javascript is geen probleem, maar Java zelf is niet beschikbaar. Iemand die daar wat op weet?
Ja dat wist ik wel, maar bij mij gaat het om dingetjes die je met een ander theme niet oplost. Bijvoorbeeld mooie icoontjes van de websites (de favicons) in je bookmark bar en ook in je taskbar van KDE.Op dinsdag 24 juli 2001 17:29 schreef The_Surfer het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet of je het doorhebt, maar in Mozilla heb je themes-support. En als je de standaard themes niet mooi vind, download je toch nieuwe
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
Konqueror && Opera == snel
Opera geeft idd bij mij ook rare trillingen op GoT, ik dacht dat dat aan mij lag
Konqueror opent hem niet.
Eigenlijk wil ik gewone een VOLLEDIG naar Linux gepoorte versie Opera hebben. Dus met mail programma e.d. Dan kan ik eindelijk
rm /usr/lib/netscape -R
(Geloof ik, da's uit het hoofd
Mocht niemand hier iets weten over zo'n switch dan zal ik eens in LA vragen of die er inderdaad niet is. Overigens kun je natuurlijk ook nog galeon gebruiken als je op GoT wilt komen: wel de engine van mozilla, niet de interface. Ben zelf niet zo weg van galeon, maar er zijn mensen die het alleen nog maar gebruiken.
* odysseus meent zich te herinneren dat GoT het vroeger wel deed met konqueror...weird
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de gelazer met de pointer in Opera komt door de http compressie. Op het moment dat je pijltje gaat stressen, is de http compressie allang geen issue meer: alles is dan toch weer gedecompressed, lijkt me.
En hoe ziet GoT dat ik HTTP compressie niet gebruiken wil? Met behulp van een cookie? Is er geen mogelijkheid diet koekie zelf te maken voor konqueror?
Verwijderd
Volgens mij zit hem het probleem hem o.a. de de webads. Opera raakt namelijk ook niet uitgeladen op dat moment. Hij blijft maar gewoon doorladen.
Het probleem met konqueror ligt volgens mij ook gewoon aan de HTTP-compressie. Ik zou niet weten waar de foutmelding "protocol died unexpectedly" anders vandaan zou moeten kunnen komen. Het lijkt wel alsof de content-length o.i.d. een verkeerde waarde heeft.
* odysseus blijft overigens pleiten voor een switch a la 'gathering.tweakers.net/listtopics.php?compressie=false', dat zou het geheel een stuk eenvoudiger maken. Meen me te herinneren dat www.tweakers.net wel zo'n soort optie heeft/had.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Moet je wel in kunnen loggen...Op donderdag 02 augustus 2001 07:36 schreef wzzrd het volgende:
Óf men bouwt in dat je preft voor serverside worden opgeslagen, dan gelden ze dus voor alle computers waarmee je inlogt
Mogelijke oplossingen:
• Edit de prefs van mensen die erom vragen
• Zet standaard gzip-compressie uit (geen goed idee, maar kan wel)
• Fabriceer een optie om compressie uit te zetten
• Maak een browser-herkenning (gewoon naar de string van de browser kijken) die gzip uitzet voor alle 'problematische' browsers. Dit zou volgens mij de beste oplossing zijn.
* odysseus zou al lang blij zijn als ook mozilla eindelijk naar /dev/null verplaatst kan worden...
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Dit zou alles in een keer oplossen.
Het stelt echt tien keer niks voor. 5 minuutjes werk is het (tenminste zolang heb ik er over gedaan voor mijn sig-script, dit terwijl ik nauwelijks ervaring met php heb).
[edit]
Typomania
Verwijderd
Youp van t hek:(over smaak valt niet te twisten).
over smaak valt niet te twisten, zegt de lafbek. Als je ergens over moet blijven twisten, je leven lang, dan is het over smaak. dat was trouwens het eerste wat mijn vrouw en ik deden toen we elkaar ontmoetten, twisten over smaak.wat vind jij mooi? wat vind ik mooi? en wij vonden lang niet altijd hetzelfde mooi, en dat is interresant. ik vond haar heel mooi, zij vond dat het wel mee viel. zij vond mij heel lelijk, ik zei: 'nou, dat gaat nogal'
Probeer ook maar eens met Lynx, die zal je duidelijk zeggen dat de compressie fucked up is.
Ik zit me echt rot te zoeken naar een oplossing, maar ik heb 'm nog niet gevonden.
Mocht ik 'm wel vinden, dan laat ik 't hier weten.
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life
Verwijderd
Dit tik ik zo ff vlug in:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| if ((eregi("Konqueror(\/[0-9]+\.[0-9]+)*)", getenv(HTTP_USER_AGENT, $tmp) || (!strpos(getenv(HTTP_ACCEPT_ENCODING),'gzip')) {
echo $HTMLcode;
} else {
header("Content-Encoding: gzip");
comprimeer (gzip)
echo gezipte HTMl Code
Stuur CRC etc.
bla bla bla
} |
Let vooral niet op die regex, want die zuig ik terplekke uit mijn duim.
Nah goed. Joe get de picture
Misschien moeten we met dit (mega-irritante)probleem bij die gast van Topix (heet ie niet Anton
Sorry hoor, maar 't is een schande dat een professioneel bedrijf (en ik neem aan dat Topix dat is) zo'n fout als dit kan maken.
Een hoop browsers hebben er misschien geen problemen mee, maar toch is het zeer slordig om zo'n stomme fout te hebben.
Verwijderd
Voorheen had TNET een contract met android dynamic sites. Tegenwoordig is het op basis van non-pay.
Er valt dus weinig te willen gok ik.
Verder wist/weet TNET heel goed dat Topix Beta (Alpha
Tja bovenstaande is ook maar wat ik ervan op vang. Zou dus niet helemaal correct kunnen zijn.
Volgens mij kwam het probleem met de compressie ook mede door het feit, dat er niet standaard gebruik werd/wordt gemaakt van de php (gzip) compressie, maar via een apart script o.i.d.
Maar goed, het is wel iritant, dat dit probleem al even bekend is (net als opera die niet goed werkt), maar dat er naar het schijnt niks aan gedaan wordt.
• Inloggen met Mozilla en in je prefs compressie uitschakelen.
• Cookie omzetten van Mozilla naar Konqueror, terwijl Konqueror *niet* draait: best ook geen KDE draaien voor de zekerheid. Het formaat van de cookie-files wijst zich vanzelf, dus met wat gezond verstand komt iedereen daar wel uit.
• Konqueror starten en testen. Je kunt met de cookie-manager zien of hij wel de nieuwe session-key gebruikt die je hebt gegeven vanuit je mozilla-bestand.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Zelf kan ik nu niet testen, want de auto moet volgeladen worden...
* odysseus neemt nu afscheid voor twee weken...ik hoop op de 20e augustus een oplossing te zien
Hmm ik had jouw geintje ook al geprobeerd, maar mij was 't niet opgevallen dat konqueror de oude weer terug zet... Ik zal even proberen deze op read-only te zetten, zodat konqueror 'm niet veranderen kan.Op zaterdag 04 augustus 2001 21:41 schreef odysseus het volgende:
Ik heb al wat geknoeid met de cookie-bestanden van Konqueror en Mozilla
...
...
Ik heb zo het idee dat Konqueror elke keer als hij afsluit de cookies opnieuw wegschrijft of zo, want na veranderen staat er daarna weer de oude key.
Jullie horen nog van mij =)
Ja ja, ik ben snel... Kheb net ff heel stout een chmod root.root cookies gedaan zodat konqueror er met geen mogenlijkheid naartoe kan schrijven, maar helaas.Op zaterdag 04 augustus 2001 22:44 schreef Remenic het volgende:
[..]
Jullie horen nog van mij =)
GoT blijft weigeren, ook nadat ik de rechten weer goed zet. De file blijft deze keer echter wel ongewijzigd.
Maar ik geef niet op.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!Op zaterdag 04 augustus 2001 22:50 schreef Remenic het volgende:
[..]
Ja ja, ik ben snel... Kheb net ff heel stout een chmod root.root cookies gedaan zodat konqueror er met geen mogenlijkheid naartoe kan schrijven, maar helaas.
GoT blijft weigeren, ook nadat ik de rechten weer goed zet. De file blijft deze keer echter wel ongewijzigd.
Maar ik geef niet op.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
ZIE ME POST EEN PAAR PLAATSEN HIERONDER! DEZE WERKT NIET!! GEBRUIK DE COOKIES FILE WAARNAAR IK VERWIJS!
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
odysseus had gelijk!!! Wanneer je de cookie file aanpast moet je NIET in KDE zitten! Daar ging ik dus de fout in!
Toen ik met die cookie manager keek zag ik idd dat ie nog steeds de oude cookie gebruikte, maar als toen ik 'm weizigde terwijl ik NIET in KDE zat werkte het wel!!
Ik post dit nu vanuit konqueror 2.2!!
Effe een snelle HOWTO:
--------------------------------------
Sluit KDE af.
Open ~/.kde/share/apps/kcookiejar/cookies
Zoek dan de regel op van gathering.tweakers.net
vervang de lange string met nummers en cijfers met deze:
1cc015b49c211657146b9bb840042395
Sla de file op, en start KDE. Als je bij GoT bent, pas dan wel weer even de prefs aan naar je eigen wensen.
VOOR MENSEN DIE GEEN gathering.tweakers.net IN HUN cookies FILE HEBBEN:
Voer deze regel in onder de [.tweakers.net] regel (bij mij werkt 't, weet niet of dat bij jou ook 't geval is):
gathering.tweakers.net ".tweakers.net" "/" 1028389137 100 sessid 1cc015b49c211657146b9bb840042395 0
let op, dit moet 1 lange regel zijn. Vim e.d. zullen 'm afbreken, das niet erg, zolang er maar geen ECHTE linebreak in zit.
SUCCES!
Verwijderd
Hmm
Ik snap er geen ruk meer van. Net deed ie 't ECHT, maar nadat ik probeerde in te loggen bij 'inloggen' gedeelte, begon 't ellende weer.
Heel ~/.kde gewist (naja, verplaatst als backup), en 't zootje opnieuw geprobeerd, maar hij weigerd.
Klote zooi. Tis te laat voor dit soort geintjes.
Daarom heb ik mijn cookies file, die na een HOOP GEKLOOT(!!!!) nu eindelijk wel werkt, online gezet.
hij staat op http://remenic.2y.net/cookies
Het origineel in
~/.kde/share/apps/kcookiejar/
Oh, en probleer niet in te loggen. Dan reset 'ie je cookie weer
Ps. gij die de macht heeft wat aan die vern%$kte http compressie te doen: hiermee is 't probleem NIET opgelost. Dit is slechts een omweg voor de echt verslaafden onder ons
Verwijderd
Waarschijnlijk zullen alle problemen dan opgelost zijn, aangezien ik vroeger wel met konqueror kon browsen.
Nu maar hopen dat 1.2.9h snel geinstalleerd wordt.
Verwijderd
Gelukkig geeft het oude http-compressie script dus geen problemen. De geflipte cursor onder Opera is in ieder geval ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen
Verwijderd
Hier sinds vanaochtend precies hetzelfde, het werkt eindelijk weer onder konquerorOp vrijdag 17 augustus 2001 05:52 schreef nelske het volgende:
Jaaaaahhhh /me heeft eindelijk zonder rare fratsen uit te hoeven halen, kunnen surfen op GOT met Konqueror.
Ik kan me prima voorstelling dat de programmeurs van GoT daar niet aan wilen beginnen. Sowieso is het irritant om meerdere code-bases te hebben vanwege verschillende browsers. Verder zou ik - puur bedrijfsmatig gezien hoor - niet zo snel zoiets doen voor die 0.5% gebruikers die per se een of andere nog niet zo ver ontwikkelde/nog enkele bugs bevattende browser moet gebruiken terwijl er voor dat platform ook browsers zijn die het wel prima doen.Op donderdag 02 augustus 2001 21:07 schreef nelske het volgende:
Waarom er geen browser herkenning plaatsvindt is me eigenlijk toch wel een heel groot raadsel.
Dit zou alles in een keer oplossen.
Het stelt echt tien keer niks voor. 5 minuutjes werk is het (tenminste zolang heb ik er over gedaan voor mijn sig-script, dit terwijl ik nauwelijks ervaring met php heb).
[edit]
Typomania
Dit lijkt me kortom eerder iets dat aan de Konqueror-kant opgelost moet worden dan aan de GoT-kant.
Misschien als over een jaar ofzo Konqueror echt gaat meespelen en het werkt dan nog steeds niet, dan zou je eens kunnen kijken.
Maar om nou voor elke nightly build (bij wijze van...) ondersteuning te gaan bieden, tja...
Nee, als je even de laatste replies had gelezen (van o.a. nelske) dan had je geweten dat met de nieuwe Topix versie alles weer goed werktOp vrijdag 17 augustus 2001 11:12 schreef edm het volgende:Ben ik nu de enige die met konq 2.1.1 en http compressie geen problemen heeft?
Overigens heeft Opera nog wel last van irritante newlines
Verwijderd
Hier doet ie het ook perfect nu met Konqueror 2.1.1 met http-compressieOp vrijdag 17 augustus 2001 11:12 schreef edm het volgende:
Ben ik nu de enige die met konq 2.1.1 en http compressie
geen problemen heeft?
Verwijderd
Mwah, ben ik het niet mee eens eigenlijk.Op vrijdag 17 augustus 2001 10:28 schreef Wilke het volgende:
[..]
Ik kan me prima voorstelling dat de programmeurs van GoT daar niet aan wilen beginnen. Sowieso is het irritant om meerdere code-bases te hebben vanwege verschillende browsers. Verder zou ik - puur bedrijfsmatig gezien hoor - niet zo snel zoiets doen voor die 0.5% gebruikers die per se een of andere nog niet zo ver ontwikkelde/nog enkele bugs bevattende browser moet gebruiken terwijl er voor dat platform ook browsers zijn die het wel prima doen.
Dit lijkt me kortom eerder iets dat aan de Konqueror-kant opgelost moet worden dan aan de GoT-kant.
Misschien als over een jaar ofzo Konqueror echt gaat meespelen en het werkt dan nog steeds niet, dan zou je eens kunnen kijken.
Maar om nou voor elke nightly build (bij wijze van...) ondersteuning te gaan bieden, tja...
Als je webdevelloper bent, dan heb je rekening te houden met meerdere browsers (Dus niet alleen IE). Er zijn een aantal hele goede browsers in opkomst, waaronder Konqueror.
Overigens was/is dit geen fout in konqueror maar in de HTTP-compressie zelf. Deze is blijkbaar niet volledig goed!
Opera gaf er ook problemen mee en zelfs in links kon je geloof ik zien, dat de compressie niet goed was.
Het feit dat het met het oude (goede) compressie script wel werkt; geeft wel aan dat de bug in ieder geval niet in de browser zit.
Verder hoef je helemaal niet verschillende code-bases te hebben. Als Topix een beetje mooi in elkaar zit (object georienteerd
Verder gaat het maar om enkele puntjes die anders zijn, zoals bijvoorbeeld afbeeldingen die verschoven zitten en de newline-chars die elke keer bij Opera toegevoegd worden. Het feit dat ik op geen een andere site datzelfde probleem met Opera heb, doet mij toch wel sterk vermoeden, dat ook dat een bug in GOT is.
Vandaag is het de 20e augustus...ben gisteravond weer veilig thuis gearriveerd en heb nu de thread gelezen. Ben blij dat het eindelijk werkt. Eerst met de fix/workaround van hierboven, daarna door de nieuwe Topix-release.Op zaterdag 04 augustus 2001 21:41 schreef odysseus het volgende:
[...]
Ik ga zo op vakantie, maar als er mensen zijn die nog wat tijd hebben, probeer dan eens:
• Inloggen met Mozilla en in je prefs compressie uitschakelen.
• Cookie omzetten van Mozilla naar Konqueror, terwijl Konqueror *niet* draait: best ook geen KDE draaien voor de zekerheid. Het formaat van de cookie-files wijst zich vanzelf, dus met wat gezond verstand komt iedereen daar wel uit.
• Konqueror starten en testen. Je kunt met de cookie-manager zien of hij wel de nieuwe session-key gebruikt die je hebt gegeven vanuit je mozilla-bestand.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Zelf kan ik nu niet testen, want de auto moet volgeladen worden...
* odysseus neemt nu afscheid voor twee weken...ik hoop op de 20e augustus een oplossing te zien
* odysseus is happy...
* odysseus merkt op dat nu zijn Mozilla GoT niet wil renderen...
* odysseus routes Mozilla naar /dev/null
* odysseus is even happier
het werkt.
nu tweakers.net zelf nog,
want dat lijkt wel een schuif puzzle in mijn konqueror
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
verder werken animated gifjes nog steeds niet goed
die dus bv.
Voor de rest niets anders dan lof. tot nu toe tenminste
beetje offtopic, maar ik hoop dat iemand dit nog leest. In 2.1 kreeg je als je op alt-f2 drukte meteen een venster waar je een command in kon intikken. Nu werkt dat niet meer in kde 2.2, zeg maar de start->run van windows. Zit dat nu ergens anders verstopt?
Verwijderd
Die zit bij mij in mijn zelf gecompileerde KDE 2.2 nog steeds op Alt-F2Op donderdag 23 augustus 2001 20:54 schreef Prozaq het volgende:
-knip-
beetje offtopic, maar ik hoop dat iemand dit nog leest. In 2.1 kreeg je als je op alt-f2 drukte meteen een venster waar je een command in kon intikken. Nu werkt dat niet meer in kde 2.2, zeg maar de start->run van windows. Zit dat nu ergens anders verstopt?
alle settings een keer weggenaaid, wat ik van te voren al had gedaan maar waarschijnlijk niet grondig genoeg.
echter, konqueror klapt er nog steeds uit bij het openen van tweakers.net