Wat voor office licentie had ik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 23:16
Sinds vandaag geeft mijn office de melding: "dit account heeft nog geen office". Ik heb mijn laptop nu ongeveer 3 jaar, en hiervoor heeft office altijd gewerkt.

De laptop heb ik gekocht via het TU twente laptop project, een Lenovo Thinkpad P1. Ik kan mij herinneren dat vanaf dag 1 office het zo deed maar weet eigenlijk niet waarom. Kan dit een licentie geweest zijn die drie jaar geldig is? Ik had namelijk de stille hoop dat dit lifetime zou zijn :/.

Beste antwoord (via pimNH op 07-04-2022 18:49)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

F_J_K schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:42:
Deze vraag komt vaker langs, Office 2019 voor €19,95, what's the catch? bijvoorbeeld.

Kort samengevat:
- soms gewoon oplichters,
- soms illegaal gekregen licenties (bv. cracks, bv. via gestolen creditcard gekochte licenties, 1 licentie 10x verkopen, etc),
- soms grijze import (licentie kopen in een arm land, hier doorverkopen - met als resultaat dat men het in dat land duurder gaat maken ter compensatie),
- soms niet correcte tweedehands handel (opsplitsen van licenties, proeflicenties, etc.)
- soms netjes tweedehands.

Ik zie het altijd maar als het onder een brug kopen van een fiets bij een junk. Kan prima zijn, lekker goedkoop.
:P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Welke licentie heb je toentertijd gekocht? Best kans dat die bijv kan 'hangen' aan je student-zijn.

Ik zie dat https://www.surfspot.nl/s...voor-windows-student.html tegenwoordig zelfs per jaar is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
F_J_K schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:13:
Welke licentie heb je toentertijd gekocht? Best kans dat die bijv kan 'hangen' aan je student-zijn.

Ik zie dat https://www.surfspot.nl/s...voor-windows-student.html tegenwoordig zelfs per jaar is.
Dat is dus het gekke, ik heb geen licentie gekocht. Ik zat ook niet op de TU twente maar op TU eindhoven, maar de Twente deal was beter. Kan het geen apparaat gebonden licentie geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Check de factuur oid van toen. 'Normale' enkele licenties zijn eeuwigdurend. Maar Surfspot kan vast afwijken, ik ken de licenties van de laatste paar jaar niet.

Via https://docs.microsoft.co...license-type?tabs=windows kan je de licentie checken. Contact opnemen met de verkoper kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
Ik heb ondertussen gevonden in word op welke licentie ik draai, het bleek mijn TU eindhoven account te zijn die er aan gekoppeld is. Bedankt voor je hulp.

Zou dit wat zijn?
Link
Heb er niet zoveel vertrouwen in

[ Voor 5% gewijzigd door pimNH op 06-04-2022 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Het is op je eigen risico. Het kan goed gaan of juist fout gaan.
Bij mij is het uiteindelijk goed gegaan.

Trein?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

F_J_K schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:42:
Deze vraag komt vaker langs, Office 2019 voor €19,95, what's the catch? bijvoorbeeld.

Kort samengevat:
- soms gewoon oplichters,
- soms illegaal gekregen licenties (bv. cracks, bv. via gestolen creditcard gekochte licenties, 1 licentie 10x verkopen, etc),
- soms grijze import (licentie kopen in een arm land, hier doorverkopen - met als resultaat dat men het in dat land duurder gaat maken ter compensatie),
- soms niet correcte tweedehands handel (opsplitsen van licenties, proeflicenties, etc.)
- soms netjes tweedehands.

Ik zie het altijd maar als het onder een brug kopen van een fiets bij een junk. Kan prima zijn, lekker goedkoop.
:P

Pagina: 1