black screen na bios update HP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-02 11:49
Mijn vraag
...Na het updaten van de bios bij de laatste stap van herstarten bleef het scherm zwart, wel hoor je de fans van cpu en gpu luid spinnen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...de uefi tool van HP
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...tientallen tips en video's bekeken die over hetzelfde probleem gingen, maar tot op heden heeft geen advies gewerkt. Bij het forum van HP werd wel door iemand uitgelegd dat het loeien van de fans het gevolg is van de bios POST procedure, waar hij kennelijk blijft steken in het aanjagen van de fans, maar niet tot de volgende stap komt, dat is het scherm aanjagen. Heeft iemand al eens met dit bijltje gehakt en het weten op te lossen. .gr Rennio

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:18
Waarom heb je trouwens het bios geupdate?
Persoonlijk zou ik dat echt afraden als je laptop gewoon goed werkt, want het is niet zonder risico.

Verder welke laptop gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
ik moest updaten, omdat ik bij het activeren van de virtualisatie om bluestacks te kunnen gebruiken, er iets misging en een recovery/update van het bios werd afgedwongen. het gaat om een hp zbook 15 G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou proberen om de zBook zonder accessoires en aan de netstroom te proberen op te starten. Ik kreeg mijn zBook laatst ook niet meer goed aan de praat en na een behoorlijk aantal keren proberen lukte het weer. Het leek er bij mij op dat de batterij niet meer goed gekalibreerd was of opeens geheel leeg. Het duurde een tijdje en toen kon ik weer doorstarten.

@freaky35 Uiteraard is bios updaten niet zonder risico, maar er worden ook vaak beveilingingsupdates en bugs opgelost. Je wilt ook een beetje secure blijven, niet?
rennio schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:46:
Weet je nog hoe je dat proberen hebt gedaan? met welke letter combinaties? Met een recovery tool?
Veel proberen en af en toe langer de aanknop vasthouden (> 4 seconden). Mijn probleem ontstond niet na een bios update maar de laptop viel opeens uit en kwam niet meer terug. Het scherm ging niet aan, de toetsenbordverlichting niet en de fans spinden soms wel. Je kunt ook HP support contacten, misschien weten zij iets.

[ Voor 33% gewijzigd door tdn135 op 06-04-2022 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Ik had dit gevonden,hoe je kan proberen het bios te recoveren

https://support.hp.com/us-en/document/c02693833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
Ik zou proberen om de zBook zonder accessoires en aan de netstroom te proberen op te starten. Ik kreeg mijn zBook laatst ook niet meer goed aan de praat en na een behoorlijk aantal keren proberen lukte het weer. Het leek er bij mij op dat de batterij niet meer goed gekalibreerd was of opeens geheel leeg. Het duurde een tijdje en toen kon ik weer doorstarten.

Weet je nog hoe je dat proberen hebt gedaan? met welke letter combinaties? Mete een recovery tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
"Ik had dit gevonden,hoe je kan proberen het bios te recoveren"

dit heb ik al geprobeerd, zonder suc6, thx voor hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Misschien kan je hier nog wat mee?
Bios van HP pro 650 g3 is dood
The_Doman schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:54:
Als er echt niets meer opstart kan je een HP BIOS herstel/recovery proberen.
HP heeft daarvoor een Diagnostic 4-IN-1-USB tool.
HP PC HARDWARE DIAGNOSTICS
[Afbeelding]

Hiermee heb ik ook mijn HP Envy 4 kunnen herstellen welke na een (officiële) bios update ook helemaal niets meer deed. :(
Na loskoppelen van de SSD/HDD werd de bios direct hersteld met deze HP recovery USB tool. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Helaas heeft HP de site blijkbaar gewijzigd en werkt de link naar de recovery tool nu helaas niet meer.

Google: HP PC HARDWARE DIAGNOSTICS 4-IN-1 USB KEY

HP Value Hub: HP PC HARDWARE DIAGNOSTICS
Hier staat een link naar de 4-in1-USB Key recovery tool.

HP Forum: Getting current version of diagnostics
HP PC HARDWARE DIAGNOSTICS 4-IN-1 USB KEY
the HP PC Diagnostics 4-in-1 USB Key is a diagnostic tool that supports a wide range of HP Desktop and Notebook PCs. This Key includes HP PC Hardware Diagnostics Windows, HP PC Hardware Diagnostics UEFI, HP Vision Diagnostics, and files supporting recovery of a corrupted BIOS on supported systems.

Download 4-in-1 Key – v5.2.0.0
Ik weet alleen niet of deze laatste versies nu met oude en nieuwere HP modellen werken?
Zelf heb ik toen een eerdere DIAGNOSTICS 3-IN-1 USB gebruikt voor mijn recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

freaky35 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:14:
Waarom heb je trouwens het bios geupdate?
Persoonlijk zou ik dat echt afraden als je laptop gewoon goed werkt, want het is niet zonder risico.

Verder welke laptop gaat het om?
De biosupdates worden door de HP software automatisch gedownload en bij herstart geinstalleerd. Je zal maar een bijna lege accu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Anoniem: 1629206 schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:05:
[...]

De biosupdates worden door de HP software automatisch gedownload en bij herstart geinstalleerd. Je zal maar een bijna lege accu hebben.
|:( |:( ,bizar, wat je zegt ding zal maar ujitvallen tijdens de update |:(
Pagina: 1