Opbouw WCD's of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:22
@Accretion @Ben(V)

Ik reageer even op jullie reactie, want vond het wel interessant.
Ik zocht precies naar dit, omdat ik in een woning wat kabels moet trekken, maar ik kan dit niet in een bestaande WCD kan plaatsen. Er zijn geen vrije buizen of WCD`s beschikbaar.

Ik moet dus wat gaten gaan boren (door plafond en muren) en kom dan met een losse kabels verschillende kamers binnen. Er is ook 1 kabel die langs het plafond en muur naar een plek moet (kan daar niet boren).

Zijn er ook een soort externe WCD`s die je kunt gebruiken, zodat je het "een soort van netjes" kunt maken en dan vanuit deze femal aansluiten met patchkabels verdere kunt? Of simpeler gezegd, hoe lossen jullie dit op en maken dit netjes? In een bedrijf werk je vaak met kabelgoten met ingebouwde WCD`s. Maar om dat nou in huis te plaatsen ;)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wachten... schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:45:
@Accretion @Ben(V)

Ik reageer even op jullie reactie, want vond het wel interessant.
Ik zocht precies naar dit, omdat ik in een woning wat kabels moet trekken, maar ik kan dit niet in een bestaande WCD kan plaatsen. Er zijn geen vrije buizen of WCD`s beschikbaar.

Ik moet dus wat gaten gaan boren (door plafond en muren) en kom dan met een losse kabels verschillende kamers binnen. Er is ook 1 kabel die langs het plafond en muur naar een plek moet (kan daar niet boren).

Zijn er ook een soort externe WCD`s die je kunt gebruiken, zodat je het "een soort van netjes" kunt maken en dan vanuit deze femal aansluiten met patchkabels verdere kunt? Of simpeler gezegd, hoe lossen jullie dit op en maken dit netjes? In een bedrijf werk je vaak met kabelgoten met ingebouwde WCD`s. Maar om dat nou in huis te plaatsen ;)
Opbouw WCD's gebruiken in plaats van inbouw WCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:22
rens-br schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:47:
[...]

Opbouw WCD's gebruiken in plaats van inbouw WCD's.
Zo simpel kan het dus soms zijn 8)7

En dit is dus altijd DE manier hoe je het zou willen hebben? Of kun je ook nog een female connector los aan een kabel maken zoals een toolless" RJ45 connector zoals @Ben(V) aangaf?

Een WCD is namelijk wel:
  • duurder
  • meer werk om te plaatsen
Zeker als je de kabel niet echt direct ziet of er last van hebt, waarom zou je dan alsnog een WCD kiezen boven een lossen female connector?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wachten... schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:55:
Zeker als je de kabel niet echt direct ziet of er last van hebt, waarom zou je dan alsnog een WCD kiezen boven een lossen female connector?
Mooier, netter en ik zou zeggen duurzamer.

@Wachten... ik heb je bericht wel even afgesplitst vanaf: RJ45 connectoren zelf knijpen > klikken vaak niet vast?. Aangezien een eigen topic eigenlijk altijd de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-10 15:12
Wandcontactdoos dozen zijn vaak 8cm bij 8cm en 4cm diep.
Je kunt ook kleiner gaan door voor een keystone houder te gaan.
Bijv dit
https://www.bol.com/nl/nl...ks/9300000049002238/?s2a=

Die is 5 x 3 x 3.
Deze heb ik zelf ook een een vreemde plek gemonteerd omdat een wcd of "opbouw bak" te groot was.

En een keystone kan je krijgen voor zowel flexibele als vaste kernen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1