RJ45 connectoren zelf knijpen > klikken vaak niet vast?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-04 09:18
Hi tweakers

Ik ben voor een project een aantal RJ45 connectoren aan het knijpen.
Doe dit eigenlijk al een tijdje en heb nooit problemen ervaren
Sinds kort valt het mij op dat 8 van de 10 laatste connectoren die ik knijp, het klipje niet goed functioneert als hij in een switch gaat. De stekker zit er "los" in zeg maar zonder vast te klikken

Mijn vraag is eigenlijk, komt dit omdat ik iets fout doet met het knijpen?
of zijn de kopjes gewoon niet in orde uit de fabriek?
Heb bewust niet de allergoedkoopste gekocht.

Zou het ook er ook mee te maken kunnen hebben dat ik soms niet het bracketje gebruikt om de draden vooraf in te kunnen schuiven? .. ik doe het vaak namelijk zonder die dingen en stop ze meteen de connector in

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je zet (solide) kabels tussen racks in een patch paneel, en vanuit het patchpaneel naar de switch gebruik je voorgefabriceerde (stranded) patchkabeltjes.

Aan de client-kant monteer je de kabels ook af in een muurconnector oid.

Dus, pleur die hele tang en connectors de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het lipje iets omhoog halen lost het niet op?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 19:30
Als je het lipje voorzichtig een beetje naar boven buigt blijven ze meestal wel heel en klikken ze vaak wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
Accretion schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:12:
Je zet (solide) kabels tussen racks in een patch paneel, en vanuit het patchpaneel naar de switch gebruik je voorgefabriceerde (stranded) patchkabeltjes.

Nuttige opmerking man!! heb ik echt wat aan top!!!

In dit geval moet ik zelf de kopjes erop zetten om ze door een waterdichte behuizing te halen.
Graag een antwoord op mijn vraag of reageer liever niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
tweakduke schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:14:
Het lipje iets omhoog halen lost het niet op?
Helaas, was ook mijn eerste idee :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Voor we dan verder de glazen bol moeten raadplegen, zouden foto's ons helpen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
tweakduke schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:17:
Voor we dan verder de glazen bol moeten raadplegen, zouden foto's ons helpen :)
Zal vanavond een foto maken,
je zal niet heel veel meer zien dan een connector in een switch :+
zal mijn best doen

Mijn hamvraag is eigenlijk, kan dat kleine bracketje dit veroorzaken als je hem wel of niet gebruikt of staat dat er compleet los van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

0re0 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:19:
[...]

zal mijn best doen

Mijn hamvraag is eigenlijk, kan dat kleine bracketje dit veroorzaken als je hem wel of niet gebruikt of staat dat er compleet los van ?
Ik vermoed dat je deze bedoeld Afbeeldingslocatie: https://www.utp-kabel.nl/media/catalog/product/cache/ee4b06c59685106db41318dd47c24575/c/o/connector_1_hulpstukje.jpg

Voor de klik in de switch mag het niks uitmaken. Echter wil je wel dat de kabel goed vast zit in de connector, maar volgens mij moet dat ook onder hulpstuk goed gaan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 19:30
0re0 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:19:
[...]
zal mijn best doen

Zou er compleet los van moeten staan.
Nog even voor de duidelijkheid, je bedoeld met "los in de switch", dat je hem er weer uit kan trekken en niet dat hij een beetje losjes zit maar toch prima blijft zitten als je er een beetje aan trekt ?

Overigens ben ik ook wel switches tegen gekomen (doorgaans de goedkopere full plastic meuk), waarbij ze minder vastklikken dan bij andere, dus ook daar kunnen de toleranties wellicht wat aan de ruime kant zijn, maar doorgaans hielp lipje buigen als nog afdoende.

Je zou kunnen overwegen om eens met wat blokjes het buigen en klikken te proberen voordat je een kabel eraan hebt geknepen, is het minder erg als hij eens afbreekt en kun je wel sneller nagaan of ze met flink bij buigen wel blijven hangen.
Urgh gaat natuurlijk niet werken als je de pinnen er nog niet in geknepen hebt, duidelijk tijd voor de lunch.

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 31-05-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03 13:43

amx

Accretion schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:12:

Er bestaan ook situaties waar een kabel dun genoeg is om door bijvoorbeeld een gat in de muur te gaan, maar de connector te dik. In dat geval maak je een afweging of dikke gaten in de muur boren, of zelf de connecor met een krimptang bevestigen. Of je wil een kabel aanleggen die exact de afstand overbrugt tussen 2 switches, waardoor je de kabel knipt tot die exact past. Scenario's zijn niet altijd even zwart-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
0re0 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:38:
De stekker zit er "los" in zeg maar zonder vast te klikken
Ik had wel eens de verkeerde RJ45 stekker op een solid kabel.
Dan kan je knijpen wat je wilt, maar het zit nooit goed.
Vervolgens steken de koperen pinnetjes te ver uit en krijg je de stekker nooit lekker in de female connector en zit hij "los" (oftewel, hij kan er niet ver genoeg in).

Weet je daarom zeker dat de stekker ver genoeg er in gaat om te "klikken"?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:37
amx schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Er bestaan ook situaties waar een kabel dun genoeg is om door bijvoorbeeld een gat in de muur te gaan, maar de connector te dik. In dat geval maak je een afweging of dikke gaten in de muur boren, of zelf de connector met een krimptang bevestigen. Of je wil een kabel aanleggen die exact de afstand overbrugt tussen 2 switches, waardoor je de kabel knipt tot die exact past. Scenario's zijn niet altijd even zwart-wit.
Een kabel die uit de muur komt met een RJ45 eraan is niet alleen lelijk, maar ook slecht werk, monteer het gewoon af op een wcd.

Als je vaste bekabeling aanlegt gebruikt je daar UTP met solid aders voor en die monteer je af op LSA, dus wcd, keystone of patchpanel.
Heel soms is het noodzakelijk om een RJ45 te hebben, bijvoorbeeld bij accesspoints die je op een trekdoos hebt gemonteerd.
Daar gebruik je dan de zogenaamde "toolless" RJ45 voor die ook een LSA verbindingen hebben.

Voor patchkabels wil je "stranded" aders, hebben omdat het noodzakelijk is dat deze kabels soepel zijn, die koop je dus kant en klaar met gemonteerde RJ45's

Zelf gewone RJ45's aanknijpen is en blijft prutswerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 31-05-2021 12:57 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ben(V) schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:56:
Zelf gewone RJ45's aanknijpen is en blijft prutswerk.
Hoe doe jij een wifi buitenantenne aansluiten?
WCD buiten monteren?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
DJMaze schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:27:
[...]

Hoe doe jij een wifi buitenantenne aansluiten?
WCD buiten monteren?
Ben(V) schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Heel soms is het noodzakelijk om een RJ45 te hebben, bijvoorbeeld bij accesspoints die je op een trekdoos hebt gemonteerd.
Daar gebruik je dan de zogenaamde "toolless" RJ45 voor die ook een LSA verbindingen hebben.
Nee niet met een wcd... Ik heb trouwens gewoon rj 45 op de accesspoint kabel gezet. Dan maar even prutswerk... Zolang het werkt werkt het.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:26

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Allerlei merken plugjes geprobeerd, geen enkele klikte vast. Uiteindelijk andere tang gekocht, probleem opgelost! Dus: ander model tang uitkiezen :).

Edit: deze heeft het probleem bij mij opgelost:
https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1047063

[ Voor 22% gewijzigd door Bart ® op 31-05-2021 18:33 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 17:31

Felyrion

goodgoan!

Ik vermoed dat het aan de tang ligt. Als het net niet goed past dan knijp je het stekkertje (wippertje) plat bij het aanknijpen. Je kunt het even checken door dezelfde stekkertjes in een andere tang te proberen.

Bij sommige tangen kan het helpen de connector net niet helemaal 100% de tang in te drukken. Het gaat om het aandrukken van de mesjes, niet hoe diep je de connector de tang in drukt.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

amx schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Er bestaan ook situaties waar een kabel dun genoeg is om door bijvoorbeeld een gat in de muur te gaan, maar de connector te dik. In dat geval maak je een afweging of dikke gaten in de muur boren, of zelf de connecor met een krimptang bevestigen. Of je wil een kabel aanleggen die exact de afstand overbrugt tussen 2 switches, waardoor je de kabel knipt tot die exact past. Scenario's zijn niet altijd even zwart-wit.
Nee, je zet er een fatsoenlijke female connector op.
Muurkabels kunnen niet male zijn.

En lokale kabels premade male-male.

---

Alleen in een heel specifieke usecase (tijdelijke onderwater box) kan ik me er iets bij voorstellen.

Maar andersom, als jou buitenkabel begint te roesten (naast dat het helemaal door trekt), moet je 'm steeds opnieuw een stukje verder terug knippen+krimpen.

't gat voor een rj-45 met tape erover is amper veel groter (dan heb ik het alleen over de laatste meter), maar dan kun je het patchblokje binnen neerzetten en het laatste gedeelte met een premade kabel doen.
Hoef je ook niet meteen het dak op als je de verbinding wil checken.

[ Voor 32% gewijzigd door Accretion op 01-06-2021 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:37
Omdat het lelijk, nauwelijks goedkoper en minder betrouwbaar.
En dat meer werk bestaat uit die wcd op de muur schroeven en zo dus een kwalitatief betere afwerking krijgt in plaats van een kabeltje los uit de muur te laten hangen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:30
Ben(V) schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:15:
Omdat het lelijk, nauwelijks goedkoper en minder betrouwbaar.
En dat meer werk bestaat uit die wcd op de muur schroeven en zo dus een kwalitatief betere afwerking krijgt in plaats van een kabeltje los uit de muur te laten hangen.
Oke duidelijk verhaal, meer voor esthetics dus, maar ben het volkomen met je eens. Losse kabel met een connector zien er niet uit. Ik ga daar ook maar netjes dan WCD`s plaatsen!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Pagina: 1