Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 23:33

Introductie

Nothing is het nieuwe techbedrijf van Carl Pei, een van de medeoprichters van smartphonemaker Oneplus. Op 23 maart 2022 heeft Nothing aangekondigd een Android smartphone genaamd Phone (1) te ontwikkelen. De lancering van dit toestel zal op 12 juli 2022 plaatsvinden voor degenen met een invite code en reservering. In dit topic zullen de geruchten en speculaties rond de Phone (1) verzameld worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4gMNBS4aGcsJe78boi3lMg9jw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFfrcycgbLr7QtXYzNhRaxzu.jpg?f=fotoalbum_large
Renders van de witte en zwarte versie van de Nothing Phone (1). Bron

Wat weten we tot nu toe? (laatste update 9 juli 2022)

Er zijn inmiddels veel feiten bekend over de telefoon.
  • Lancering: De telefoon zal in juli 2022 verschijnen. Op 12 juli 17:00 Nederlandse tijd is het launch event. Mensen met een invite code die een reservering hebben gemaakt kunnen vanaf dan het toestel bestellen.
  • CPU: Nothing heeft in oktober 2021 laten weten met Qualcomm Technologies samen te gaan werken. Uit een Geekbench testresultaat blijkt dat de Phone (1) zal draaien op een Snapdragon 778G Plus. Dit is bevestigd door Nothing zelf. (Dank aan @C11 voor de tip)
  • RAM: Het toestel in de genoemde Geekbench test had 8GB werkgeheugen. Uit formulering in een mail van Nothing blijkt dat er verschillende modellen komen. Deze zijn waarschijnlijk de configuraties (RAM/opslag) 8GB/128GB, 8GB/256GB en 12GB/256GB.
  • Scherm: Aldus de leaks is het scherm een plat 6,55 inch display met een resolutie van 2400 x 1080 pixels. Het OLED scherm heeft een refresh rate van 120Hz.
  • Camera: Het toestel heeft volgens de leaks een main 50MP camera met f/1.88 aperture, Sony IMX766 1/1.56” sensor, 10-bit color videos, Dual OIS en EIS stabilisation. De camera kan in 4K resolutie in 60fps video's opnemen. Nothing heeft info en voorbeeldfoto's op haar website geplaatst.
  • Accu: Waarschijnlijk heeft de telefoon een vermogen van 4500mAh.
  • Opladen: De telefoon heeft een oplaadvermogen van 45W en kan draadloos worden opgeladen. Sommige bronnen melden echter een maximaal laadvermogen van 33W. De oplader wordt waarschijnlijk niet standaard meegeleverd maar moet los besteld worden.
  • Uiterlijk: De achterkant van het toestel heeft een oplichtende 'Glpyh' die voor verschillende doeleinden wordt gebruikt. De video van MKBHD hierover geeft een goede demonstratie van het gebruik. Verder is er een aluminium frame.
  • Kleur: het toestel zal in een zwarte en witte versie gelanceerd worden. Of de zwarte versie ook al vanaf 12 juli beschikbaar is, is niet bekend.
  • Software: De smartphone zal draaien op een skin voor het Android-besturingsysteem genaamd Nothing OS. Carl Pei melde dat de OS zich zal richten op de beste en meest essentiële eigenschappen van Android. De telefoon zal lanceren met Android 12. Vanaf april 2022 is voor geselecteerde smartphones een launcher voor Android te downloaden waarmee een preview van Nothing OS gegeven wordt.
  • Prijs: Leaker Mukul Sharma (Stufflistings) meldt dat Amazon.de de modellen voor de volgende prijs gelist had:
    • 8+128GB: €469.99
    • 8+256GB: €499.99
    • 12+256GB: €549.99
  • Updates: Bij de aankondiging werd bekendgemaakt dat de telefoon drie jaar aan OS updates zal krijgen en vier jaar aan veiligheidsupdates.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXLMvjgzud5HqOyynxdFZAPBXlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Le1TvWlquTLIFpePIszBvCZG.webp?f=fotoalbum_large
Voor- en achterkant van de Nothing Phone (1). Stills uit een video van MKBHD.

Verkrijgbaarheid

De telefoon zal in eerste instantie via een invite systeem te verkrijgen zijn. Dit is vergelijkbaar met de lancering destijds van de eerste Oneplus telefoon. Tweaker Broodjooster liet weten dat mensen die investeerden in Nothing als eerste een invite code ontvangen.

Daarnaast kan iedereen zich vanaf 24 juni aanmelden voor de wachtlijst om een invite code te ontvangen. Zodra je de code ontvangt moet je binnen 48 uur de code verzilveren en 20 euro betalen om je plek op de wachtlijst voor de telefoon zelf te bevestigen. De 20 euro krijg je terug als korting op accessoires bij bestellen.

Op 12 juli kunnen degenen met een bevestigde plek op de wachtlijst de telefoon zelf bestellen. Het is nog niet bekend wanneer de toestellen daadwerkelijk geleverd gaan worden.

Invite codes kunnen in het speciaal aangemaakte topic gedeeld en gevraagd worden.

Voor meer informatie over het bestellen zie onderaan deze pagina.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6zhvSUpjrAufHeJLx2OR57NC-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWY3E3QoeRSBja9ZHdz1GOGu.jpg?f=fotoalbum_large
Close up van de telefoon. Bron

Relevant nieuws

Nothing event: The Truth

Op 23 maart 2022 kondigde Nothing de lancering van de Phone (1) aan op haar event "The Truth". Het event is hier terug te kijken:
[YouTube: NOTHING (event): THE TRUTH]

[ Voor 62% gewijzigd door Mycroft op 09-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
Ben erg benieuwd waar Nothing mee gaat komen. Ik was groot fan van OnePlus, maar de laatste jaren zijn die wat mij betreft hun charme kwijt geraakt. Ik hoop zo enorm dat dit een mooie opvolger is van OnePlus; relatief goedkope high-end smartphone met een fijne Android-ervaring (clean met enkele handige extra snufjes). Ik ga dit in ieder geval zeker in de gaten houden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een super korte livestream waarin ongeveer 20 keer de woorden Apple, iPad en iPhone voorbij komen, waarin niks wordt geshowcased en het eindigt met een community investment round... Meneer Pei belooft een revolutie in de Android markt, maar ik vraag me af hoe hij dit wil klaarspelen. Hij benoemt alleen samenwerkingen met Google, Samsung, Snapdragon en Sony. Hij moet relatief duur Samsung LTPO panelen en Snapdragons inkopen als kleine afnemer waardoor er 1. Weinig mogelijk is op gebied van prijs en 2. Er weinig revolutionairs aan hardware zal zijn. De software schil kan hij zich mee onderscheiden, maar een smartphone revolutie? Get real. Met een klein, opstartend team wordt softwareondersteuning van 2 tot 3 jaar al een uitdaging, laat staan ècht fatsoenlijke software support van meer dan 3 tot 4 jaar (maarja.. dat is inmiddels normaal, en geen revolutie).

De heer Pei is goed in communities bouwen en daar speelt hij slim op in. Dus misschien komt er wel een leuke telefoon uitrollen, maar ik blijf erg skeptisch voor nu. We hebben ook Microsoft de markt falend zien betreden en natuurlijk telefoons als de Essential Phone. De timing van Pei is wel goed aangezien Oneplus zo ver is afgegleden dat hij daar flink wat fans kan wegkapen om voor z'n karretje te spannen.

Maar een nieuwe speler is altijd welkom natuurlijk, dus ik blijf wel benieuwd wat hij gaat uitbrengen deze zomer. Een high-end Android telefoon met softwareschil gericht op snelheid is nooit verkeerd. Ik ben alleen wel benieuwd naar hoe hij zich weet te onderscheiden, de prijs concurrerend houdt en support gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
stin00 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:33:
Een super korte livestream waarin ongeveer 20 keer de woorden Apple, iPad en iPhone voorbij komen, waarin niks wordt geshowcased en het eindigt met een community investment round... Meneer Pei belooft een revolutie in de Android markt, maar ik vraag me af hoe hij dit wil klaarspelen. Hij benoemt alleen samenwerkingen met Google, Samsung, Snapdragon en Sony. Hij moet relatief duur Samsung LTPO panelen en Snapdragons inkopen als kleine afnemer waardoor er 1. Weinig mogelijk is op gebied van prijs en 2. Er weinig revolutionairs aan hardware zal zijn. De software schil kan hij zich mee onderscheiden, maar een smartphone revolutie? Get real. Met een klein, opstartend team wordt softwareondersteuning van 2 tot 3 jaar al een uitdaging, laat staan ècht fatsoenlijke software support van meer dan 3 tot 4 jaar (maarja.. dat is inmiddels normaal, en geen revolutie).

De heer Pei is goed in communities bouwen en daar speelt hij slim op in. Dus misschien komt er wel een leuke telefoon uitrollen, maar ik blijf erg skeptisch voor nu. We hebben ook Microsoft de markt falend zien betreden en natuurlijk telefoons als de Essential Phone. De timing van Pei is wel goed aangezien Oneplus zo ver is afgegleden dat hij daar flink wat fans kan wegkapen om voor z'n karretje te spannen.

Maar een nieuwe speler is altijd welkom natuurlijk, dus ik blijf wel benieuwd wat hij gaat uitbrengen deze zomer. Een high-end Android telefoon met softwareschil gericht op snelheid is nooit verkeerd. Ik ben alleen wel benieuwd naar hoe hij zich weet te onderscheiden, de prijs concurrerend houdt en support gaat leveren.
toon volledige bericht
Helemaal met je eens dat een nieuwe speler altijd welkom is. Meer concurrentie is in het voordeel van de consument.

Natuurlijk moet er met een gezond kritische blik gekeken worden of de verwachtingen waargemaakt kunnen worden. Maar zeker in een tijd waarin veel smartphone-makers naar elkaar toe bewegen en innovatie uitblijft wordt het interessant om de uitdager te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 10:44
@Mycroft dank voor het aanmaken van het topic.

Ik ben heel benieuwd waar ze mee komen. Ik heb een OnePlus One gehad een van de fijnste toestellen ooit. Prijs/spec/software verhouding was echt goed en uiteindelijk bijna 5 jaar mee gedaan. Top toestel.

Als de Nothing Phone 1 ook maar een beetje in de buurt komt van het gevoel van de OPO, dan ben ik al een heel eind om. Maar clean software, support en updates is voor mij wel echt een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:30

Laguna

Connaisseur

Inderdaad er is momenteel geen enkel toestel dat ik zou overwegen om mijn OnePlus 7T mee te vervangen. OnePlus gaat steeds meer de kant van Oppo op, is geen flagshipkiller meer en de concurrentie is te duur of zit vol met bloatware (de goedkope Chinese toestellen). In deze tijden zou inzetten op het aspect privacy mijns inziens een USP zijn, al is dat wel erg lastig zonder in te boeten op functionaliteit/gemak. Ik hoop overigens dat ze hebben gekozen voor de Snapdragon 888 om zo de kosten wat te drukken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Voor de liefhebber, de 'Nothing launcher' is vanaf vandaag als beta beschikbaar (voor Samsung S21, S22, Pixel 5 + hoger en binnenkort ook Oneplus):

https://play.google.com/s...ab0976b&mc_eid=72691c7c8d
In March, we announced phone (1). And promised to give you a taste of Nothing OS soon. That time is here.

Nothing Launcher (Beta) lets Android users preview the unified design language of our OS, and features like: Max Icons and Max Folders, bespoke Clock & Weather widgets and Nothing Wallpaper & Style. Find out more here.

Now available to download on Google Play Store for Samsung S21, S22, Google Pixel 5 and higher (OnePlus coming soon).

We want your feedback to better your OS experience. Give suggestions for improvement (including step-by-step details, phone model and OS version, plus screenshots/recordings) on our Discord server or via launcher@nothing.tech.

We’re excited to hear what you think,

The Nothing Team

[ Voor 78% gewijzigd door stin00 op 28-04-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 20:25

Deathchant

Don't intend. Do!

Laguna schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:07:
Ik hoop overigens dat ze hebben gekozen voor de Snapdragon 888 om zo de kosten wat te drukken.
Ik meen iets opgevangen te hebben dat die SD888 vrij warm werd en niet alleen met gamen, en dat een goede koeling dus gewenst is. Ik kan het niet meer vinden, maar ik dacht in het Sony Xperia topic...
Als het niet zo is, dan lijkt me idd een SD888 een goeie!
Maar volgens mij wilt Nothing zich wél weer als flagshipkiller presenteren dacht ik, en daarbij is de filosofie meestal dat je de snelste chip verkrijgbaar kiest.
Anyway, laat die Oneplus One vibe maar weer snel terugkomen idd.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:30

Laguna

Connaisseur

Deathchant schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:16:
[...]

Ik meen iets opgevangen te hebben dat die SD888 vrij warm werd en niet alleen met gamen, en dat een goede koeling dus gewenst is. Ik kan het niet meer vinden, maar ik dacht in het Sony Xperia topic...
Als het niet zo is, dan lijkt me idd een SD888 een goeie!
Maar volgens mij wilt Nothing zich wél weer als flagshipkiller presenteren dacht ik, en daarbij is de filosofie meestal dat je de snelste chip verkrijgbaar kiest.
Anyway, laat die Oneplus One vibe maar weer snel terugkomen idd.
Dat is bij de 8 Gen 1 dus nog erger, vooral qua efficiëntie.

https://en.gizchina.it/20...888-benchmark-efficiency/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:37:
Voor de liefhebber, de 'Nothing launcher' is vanaf vandaag als beta beschikbaar
Echt helemaal niet boeiend...
Lelijk, lelijk, niks nieuws, vernaggelde wallpaper. Best wel sad.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

CLB schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:48:
[...]

Inderdaad, echt een blown up fart. Je kunt zelfs niet eens zelf je grid size bepalen.
Ze hadden beter een samenwerking kunnen aangaan met Nova launcher, en dat een branded versie daarvan releasen. Dan had je een veelvoud aan features gehad.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 20:25

Deathchant

Don't intend. Do!

Ow echt? Dat is wel jammer om te horen. Kep zelf niet gekeken, maar het doet me denken aan die HTC One M8 DOT-cover.
Afbeeldingslocatie: https://images.mobilefun.co.uk/graphics/450pixelp/44759.jpg

Als het hele thema zo uitziet, dan :'(

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:48:
[...]

Jup net 1 minuutje geprobeerd, afschuwelijk lelijk. Bizar dat ze dit uitbrengen als beta. Nothing gaan we niet meer volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nothing Phone 1 specs:
6.43" FHD+ 90hz Amoled Display HDR10+
Snapdragon 778G
32MP Front | 50+8+2MP Rear Camera
4500mAh Battery
Wireless Charging
8GB RAM
128GB Storage
Android 12
NothingOS

O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
CLB schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:28:
Nothing Phone 1 specs:
6.43" FHD+ 90hz Amoled Display HDR10+
Snapdragon 778G
32MP Front | 50+8+2MP Rear Camera
4500mAh Battery
Wireless Charging
8GB RAM
128GB Storage
Android 12
NothingOS

O-)
Ik zag hem ook net langskomen maar de bron is toch wel erg shady. Een (e-book) user manual op de Indiase Amazon met teksten zoals:
[...] the device is very fast because the standard processor that it had the Snapdragon 778G.

Maar ach, in deze nieuwsluwe tijd toch weer een leuk gerucht om plat te analyseren. Zo kan ik me haast niet voorstellen dat Nothing met iets anders zou launchen dan de Snapdragon 8 gen 1 of de 7 gen 1. De 778G werd al in mei 2021 aangekondigd en is dus bijna anderhalf jaar oud bij launch van de Nothing phone (1).

[ Voor 13% gewijzigd door Mycroft op 04-05-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook niet... wel goedkoop in te kopen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
Qualcomm kondigt zoals verwacht net de Snapdragon 8+ gen 1 en de Snapdragon 7 gen 1 aan. Gezien de verwachte releasedatum van de Nothing phone 1 een grote kans dat deze een van die chips zal bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
In dit artikel geeft Nothing wat meer achtergrondinfo over de Phone (1). Hierin wordt bevestigd dat het toestel een doorzichtige achterkant gaat krijgen.

Nothing Phone (1) preview: a radical reinterpretation of mobile tech

Edit: en hier nog wat aanvullend getease van Carl Pei zelf op Twitter.

[ Voor 35% gewijzigd door Mycroft op 24-05-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
En meer 'nieuws' vandaag in de vorm van speculatie via een Duitse website: Exklusiv: Nothing Phone (1) soll am 21. Juli 2022 launchen

Aldus hun bronnen zou de Nothing Phone (1) op 21 juli 2022 gelanceerd worden. Voor wie de kennis van de Duitse taal een beetje roestig is helpt google translate een handje: We have received information that Nothing will launch the Phone (1) on July 21, 2022. The date is said to come from a European dealer, but the source wishes to remain unknown. Unfortunately, it is unclear whether Nothing will officially present the smartphone that day, for example in the form of a launch event, or whether the device will go on sale that day.

De richtprijs zou aldus hetzelfde artikel rond de 500 euro komen liggen.

Wat denken we er van? Betrouwbare bron of ongefundeerde speculatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-06 17:45
Het blijft toch allemaal wat vaag geblaat met hier en daar wat mooie woordjes. Blijkbaar is een doorzichtige achterkant enorm revolutionair???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mycroft
Tussen alle hype inmiddels al wat meer bekend over de telefoon:
  • Een afbeelding van de achterkant van het toestel is gedeeld. Zie hieronder.
  • Op 12 juli is het launch event. Het is nog niet bekend of het toestel dan per direct te koop is of pas later (de datum van 21 juli is vaker genoemd).
  • Het toestel heeft een 6,55" plat OLED scherm met een resolutie van 2400 x 1080 pixels. Dit werd geschreven in een artikel dat door Nothing zelf geretweet werd.
  • Het toestel heeft een aluminium frame en wireless charging. Bron.
  • De telefoon krijgt een snellaadfunctie tot 45W aldus details van de certificering.
Nog meer details die hier ontbreken? Wat denken jullie van de telefoon? Heeft het potentie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fTOiXxSb_6MmIrZ2fZMbkSevhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1voGC2zrCIf3aulYV052jAOX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weinig potentie... Enige wat nog een leuke twist kan zijn is de prijs aka OnePlus One-niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 14:13
CLB schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:18:
Weinig potentie... Enige wat nog een leuke twist kan zijn is de prijs aka OnePlus One-niveau.
Goed onderbouwd.

Waarom heeft het weinig potentie? Omdat de achterkant niet mooi is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De achterkant is wel nice, maar wel iets om in het echt te zien, voordat ik kan oordelen. Kan me gewoon niet voorstellen dat je anno 2022 nog een toestel in de markt kunt zetten als start-up waar je u tegen zegt qua prijs-prestatieverhouding, zoals nog wel kon met OnePlus. Fabrikanten als Poco, Samsung of Motorola brengen constant devices uit met zulke hardware voor leuke prijzen. Wil je opvallen dan moet je echt iets geks doen.

Tevens had ik gehoopt op een high-end toestel, maar dat is uiteraard erg persoonlijk. Vooralsnog is het veel hypen en hypen net zoals met de vernieuwende software enzo. Ik weet niet of je de Nothing Launcher zelf al geprobeerd hebt? Dat is nou geen ervaring waar ik wild van word. Ook de eventuele magnetische accessoires waarover gesproken wordt en wat gejat is van de Essential Phone 1... ook dat is allang gedaan door Motorola en was ook geen succes, waardoor men er weer vanaf gestapt is. Leuk als gimmick, maar potentie?

Vind het eigenlijk wel fijn om er nu wat 'negatief' in te staan... Dan is het zo en prima of het valt mee en fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-06 21:30
Leuk design, de randen lijken me ook de bezels voor de voorkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze heb ik zo snel nog nergens gezien:
Nothing Phone (1)

Nothing Phone (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Laatst online: 22-06 11:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
Vind het een mooi toestel. Wel benieuwd naar het scherm. Aldus de geruchten (helaas) een punch hole camera.

Ook benieuwd naar de knoppen aan de zijkant. Ben zelf wel fan van de alert slider. Die zie ik hier niet maar wel drie knoppen. Ook lijkt op sommige foto's het puntje aan de rechterkant soms rood en soms zwart te zijn. Wellicht heeft dat iets met de knoppen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:40

13art

Moderator Mobile
Het zou een telefoon met potentie kunnen zijn, maar dan hangt ook een hoop van de prijs/prestatieverhouding af denk ik. Hij zou gunstig geprijst moeten zijn met een goed scherm, goede accu, en boven gemiddeld preseterende camera. Dat de processor niet top of the bill is, boeit niet zo. De meeste mensen halen toch niet het maximale uit de processor. Maar we gaan het zien, zou mooi zijn als de nieuwe 'oude Oneplus' wordt.

De achterkant met de lichtstrips vind ik persoonlijk in ieder geval geslaagd. Behoorlijk anders dan wat we tot nu toe gezien hebben.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notchthing:
Notchthing

EDIT: Gewoon lekker een iPhone'tje dus :(

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 18-06-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Dus het is eigenlijk een iPhone 13 met een transparante achterkant? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mycroft
CLB schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:10:
Notchthing:
[Afbeelding: Notchthing]

De meeste bronnen spreken van een center-mounted punch-hole cutout dus durf wel te wedden dat het plaatje hierboven totale onzin is :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1785350

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Nothing Phone LOOKS Different

Hands-on - Marques Brownlee.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1785350 op 21-06-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:40

13art

Moderator Mobile
Mycroft schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:20:
[...]

De meeste bronnen spreken van een center-mounted punch-hole cutout dus durf wel te wedden dat het plaatje hierboven totale onzin is :)
Wat gezien de hands on video ook niet klopt maar een punch hole links bovenin is. :)
CLB schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:10:
Gelukkig niet, fake foto d:)b
Wel apart dat hij in de video zegt dat hij de achterkant mag laten zien meer we vervolgens enkele korte momenten ook het scherm en dus de camera cutout te zien krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 21-06-2022 15:50 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Deze smartphone ziet er echt mooi uit. Ik ga het halen, als het redelijk geprijsd is,en dan bedoel ik onder de €600,- euro (vanwege de specs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
13art schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:40:
Wel apart dat hij in de video zegt dat hij de achterkant mag laten zien meer we vervolgens enkele korte momenten ook het scherm en dus de camera cutout te zien krijgen.
'Woeps' toch laten zien.

Moet wel zeggen dat ik moest lachen om zijn knipoog naar de strategie van OnePlus.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 21-06-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramViking
De smartphone in volle glorie:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vT6GRCPP/PSX-20220621-180634.jpg

Ziet er echt goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik bedoelde dat die foto gewoon een iPhone'tje was met Nothing-wallpaper.

Ben benieuwd, vind de glanzende achterkant beetje mwah overkomen, mag wel mat zijn voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mycroft
Nieuw filmpje van Nothing zelf. 120Hz OLED scherm bevestigd. Helaas wordt er wel gesproken van een invite systeem.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Inside Phone (1) | Nothing Series #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik begin wel enthousiast te raken over dit toestel, de looks zijn iig goed. Ik ben erg benieuwd naar de hardware en bijbehorende prijs :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laatste geruchten stellen Snapdragon 778G, 8GB RAM, 128GB opslag, 120Hz oled-scherm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

CLB schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:12:
Laatste geruchten stellen Snapdragon 778G, 8GB RAM, 128GB opslag, 120Hz oled-scherm...
Ik zie ook geruchten van prijzen, omgerekend € 300. In NL zal dat wel weer wat duurder zijn, maar goed.Een prijs van €399 of zoiets zou zeker wel interessant zijn

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Mycroft schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:03:
Nieuw filmpje van Nothing zelf. 120Hz OLED scherm bevestigd. Helaas wordt er wel gesproken van een invite systeem. [YouTube: Inside phone (1) | Nothing Series #2]
Ik had het gek gevonden als ze het niet gedaan hadden. Bij de OnePlus One was dat echt een succes, waardoor er echt een gekte is ontstaan.

Hype maken en daarna een toestel uitbrengen wat 'niemand' kan kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Broodjooster
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-06 19:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-1zbvvmCZ6-7kqinPG79sFDcsE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/18B5Vd8dCYFVwn4Bu22a2O0I.png?f=fotoalbum_large

Net deze mail gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:29
Hoe meld je je aan / krijg je zo'n bevestiging :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodjooster
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-06 19:59
@BigF25 , Heb aandelen gekocht destijds, vandaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mycroft
Dit bevestigd dat er verschillende modellen komen. Zeer waarschijnlijk zitten de verschillen in werkgeheugen en opslag.

Nou, het systeem van invites werkt als marketing tool, de FOMO is real hier ;)
Komt waarschijnlijk heel wat vraag en gebedel naar de invite codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
CLB schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:12:
Kleine correctie. Het betreft de Snapdragon 778G+ dat de iets modernere versie van dezelfde chip. Uitgebracht in oktober vorige jaar.
Helaas dus geen snapdragon 7 gen 1. Het feit dat er nog geen enkele smartphone met die chipset gelanceerd is zal aangeven dat de timing mee heeft gespeeld. En daarnaast zal de telefoon wat goedkoper kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 16:09
Als je een account aanmaakt op de website, kom je automatisch op een wachtlijst voor een invite. Als je deze link: https://nothing.tech/pages/pre-order gebruikt om een account aan te maken, kom ik hoger te staan op die wachtlijst :P

Referral verwijderd.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 24-06-2022 12:01 ]

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik houd dit topic met een schuin oog in de gaten want vind het een verfrissende telefoon met een interessante insteek.
Als ik echter de reviews lees van hun app en hun ear-1 ... (zie o.a. https://play.google.com/s...d=com.nothing.smartcenter )

// wacht ik toch liever nog even op wat meer echte reviews van de phone(1). Nu snap ik dat je met een invite nergens aan vast zit. Maar wil wel even wat meer informatie alvorens ik over ga tot aanschaf.

Zoals gezegd.. ik houd dit topic in de gaten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24

RedFox

Heb je een OV ofzo?

WoWo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:30:
Als je een account aanmaakt op de website, kom je automatisch op een wachtlijst voor een invite. Als je deze link: https://nothing.tech/pages/pre-order gebruikt om een account aan te maken, kom ik hoger te staan op die wachtlijst :P
https://nl.nothing.tech/pages/pre-order hier registreren dus voor een invite (zonder referral).
Als je eenmaal een invite hebt moet je blijkbaar 20 pond betalen om te mogen pre-order, dat is wel een beetje jammer.

[ Voor 1% gewijzigd door 13art op 24-06-2022 12:01 ]

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe het werkt

- Schrijf je in op de openbare wachtlijst op nothing.tech om kans te maken op een uitnodiging die je in staat stelt phone (1) vooruit te bestellen.
- Je kunt je positie op de wachtlijst inzien door in te loggen op je Nothing-account. Wil je een plekje opschuiven in de wachtrij, gebruik dan de referral link en deel deze met vrienden en familie.
- De uitnodigingen om je pre-order te plaatsen zullen tot 11 juli in batches per e-mail worden verstuurd. Na ontvangst van de uitnodiging heb je 48 uur om een niet-restitueerbare aanbetaling van €20 te doen om je reservering te bevestigen.
- Vanaf 12 juli ontvang je privé-link om phone (1) te bestellen. Bestellingen moeten binnen 14 dagen na ontvangst van de privé-link worden geplaatst, en de aanbetaling van €20 zal worden verrekend met de totaalprijs. Je krijgt ook nog eens €20 extra tegoed dat kan worden gebruikt voor de aankoop van ear (1) of een phone (1) accessoire wanneer je je bestelling bevestigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mycroft
Mooi te zien dat het topic actief gebruikt wordt om info te delen.

Ik heb alle bevestigde informatie over de telefoon toegevoegd aan de openingspost. Ook heb ik de info toegevoegd over het bestellen/de wachtlijst onder het kopje 'Verkrijgbaarheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 17:57

FREAKJAM

"MAXIMUM"

WoWo schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:30:
Als je een account aanmaakt op de website, kom je automatisch op een wachtlijst voor een invite. Als je deze link: gebruikt om een account aan te maken, kom ik hoger te staan op die wachtlijst :P
Gisteren heb ik met de hoop hierop daarom ook een account aangemaakt en dat heeft voor mij dus ook gewerkt. Nummer 7146 op de wachtlijst nu. Ik heb ook een referral code, echter is het delen hiervan volgens mij niet toegestaan op het forum.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 17:20
FREAKJAM schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:50:
[...]
Gisteren heb ik met de hoop hierop daarom ook een account aangemaakt en dat heeft voor mij dus ook gewerkt. Nummer 7146 op de wachtlijst nu. Ik heb ook een referral code, echter is het delen hiervan volgens mij niet toegestaan op het forum.
Wat wel goed is om te weten is dat je plaats op de wachtrij snelt stijgt door anderen die hun referral url delen om zo te zakken in de wachtrij.

Ik was vanmorgen begonnen op plaats 900 en sta nu op 2476. De verhouding verschuift echter wel. Waar het eerst nog plaats 900 van 2000 was is het nu plaats 2476 van 18059

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 16:09
Het is denk ik niet alleen vanwege de referrals, want ik begon ook met plaats 900 en sta nu op 2084. Ik zak dus minder snel naar beneden dan Xyanta...

Ik denk dat er ook plaatsen boven ons bezet worden door mensen die al langer een account hadden en nu pas hun plaatsje opeisen

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
Xyanta schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Wat wel goed is om te weten is dat je plaats op de wachtrij snelt stijgt door anderen die hun referral url delen om zo te zakken in de wachtrij.

Ik was vanmorgen begonnen op plaats 900 en sta nu op 2476. De verhouding verschuift echter wel. Waar het eerst nog plaats 900 van 2000 was is het nu plaats 2476 van 18059
Dat verschuift snel. Dankzij de aankondiging in dit topic van @WoWo kon ik vrij vroeg op de wachtlijst voordat iedereen de mail ontving. Dank Daarvoor.

Het is alleen nog niet duidelijk wat en wanneer de plek op de wachtlijst iets oplevert. Je staat op de wachtlijst voor een invite code, die code kun je (tegen betaling) verzilveren voor het recht op 12 juli een pre-order te plaatsen. Vanaf wanneer ontvangen mensen op de wachtlijst een invite code (en hoeveel tegelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Klopt heb je helemaal gelijk in, het is een wachtlijst om een invite te ontvangen om te mogen bestellen. Zegt dus nog helemaal niets op dit moment. Ook niet hoeveel mensen die invite krijgen, zijn dit er 1000, 5000, 10000?

Maar goed ik sta in ieder geval op de wachtlijst en zoals ik het nu inschat relatief goed. Ik ga de gok in ieder geval wagen denk ik. Ik ben wel gecharmeerd van het design en dan met name de achterzijde (you hate it or love it ;)). Ik gebruik sowieso nooit een hoesje om mijn smartphone dus deze wordt ook niet verborgen.

Mochten de specs en camera uiteindelijk echt tegenvallen (hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar wel bovengemiddeld) dan is er vast wel iemand te vinden die de telefoon wil overnemen en niet op de wachtlijst stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Even in de gate houden.
Op zich wel benieuwd naar nothing.
Mijn OP8 pro is denk ik toch wel de laatste OP toestel die ik haal.

Eigenlijk al op zoek naar een vervanger. Maar vind er nog geen een interessant.

Nothing kan mogelijk wel de opvolger worden als ze met nette specs en prijs komen (net als mijn OP1 destijds)

Geen zin in invites e.d.
En wil toch wel wat reviews etc afwachten.

PS: door de (1) in de naam denk ik dat er een nieuw bericht is geplaats in het topic :o

[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 24-06-2022 14:35 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Ondanks dat ik pas een nieuw toestel heb gekocht, heb ik mij toch even op die wachtlijst geplaatst. Het hele concept maakt me toch wel nieuwsgierig. De marketingmensen hebben het dus toch goed aangepakt...

Ik heb één vriend die via mijn referral zich heeft ingeschreven. Die referral liet me maar liefst 9000 plaatsen stijgen in de wachtlijst, dus ik begrijp nog niet zo goed hoe dat systeem werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door C11 op 24-06-2022 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
Ik vind dit hele systeem van invites niks. Zou ook een reden zijn om het daardoor niet te nemen. Alles hangt van de prijs af, maar boven de €400,- zou ik er ook niet voor willen betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
@BramViking Jup, hier dezelfde gedachte. Zeker als je een plaats toegewezen krijgt in een rij en anderen dus blijkbaar voor kunnen kruipen (door middel van referrals)
Dus hoe bekender je bent, hoe eerder je boven in de rij komt.
Beetje het equivalent van netjes wachten in de rij tot er een ander persoon voor je in de rij gaat staan "want ik ben bekend"
Heel naar idee..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-06 16:34
Ga het ook volgen. Toestel ziet er interessant uit, en die achterkant. Damn. Heb inmiddels wat invites rond gestuurd etc. Sta op moment rond plaats 1400, cant wait.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Ik heb een invite vastgekregen en de 20 euro deposit overgemaakt, dus ik ga het toestel op 12/7 kunnen bestellen. Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden :*)

Ik heb begrepen dat er vanaf morgen meerdere invites gaan verstuurd worden naar de mensen op de wachtlijst. Het is nog niet bekend hoeveel er verstuurd zullen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door C11 op 26-06-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
C11 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:56:
Ik heb een invite vastgekregen en de 20 euro deposit overgemaakt, dus ik ga het toestel op 12/7 kunnen bestellen. Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden :*)

Ik heb begrepen dat er vanaf morgen meerdere invites gaan verstuurd worden naar de mensen op de wachtlijst. Het is nog niet bekend hoeveel er verstuurd zullen worden.
Mag ik vragen welke plaats je had in de wachtrij? Aan je eerdere reactie te lezen ben je een stuk later de wachtrij in gegaan dan mij, maar ik heb nog geen invite gehad.

Een deel community mensen had sowieso voorrang en dan lijkt het me dat ze vervolgens gewoon de eerste zoveel van de wachtrij afwerken. We zullen zien of er komende week een invite gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Xyanta schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:02:
[...]

Mag ik vragen welke plaats je had in de wachtrij? Aan je eerdere reactie te lezen ben je een stuk later de wachtrij in gegaan dan mij, maar ik heb nog geen invite gehad.

Een deel community mensen had sowieso voorrang en dan lijkt het me dat ze vervolgens gewoon de eerste zoveel van de wachtrij afwerken. We zullen zien of er komende week een invite gaat komen.
Er zijn momenteel nog geen invites verstuurd naar mensen in de wachtrij. Dat gaat pas vanaf morgen gebeuren. Ik ga er net zoals jou vanuit dat gewoon de eerste zoveel van de lijst een mail zullen krijgen.

Ik heb van een community member een invite doorgekregen. Ik kan je de discord aanbevelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizfy
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik heb een aanbetaling kunnen doen, ik hoop wel dat de embargo voor reviews gelift wordt voordat je de bestelling moet plaatsen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
Dizfy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:00:
Ik heb een aanbetaling kunnen doen, ik hoop wel dat de embargo voor reviews gelift wordt voordat je de bestelling moet plaatsen haha
Je hebt 14 dagen om te bestellen na de lancering op 12/7. Ik ga er toch wel vanuit dat er vanaf 12/7 reviews online zullen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 22:50
Dizfy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:00:
12/7 staat MKBHD z'n review online, geen schrik 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizfy
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-08-2023
Ah dat is prima. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
Ook ik heb de pre-order nu kunnen plaatsen via de invite.
Stond op plaats 2600 van 144000 in de wachtrij. Nu wachten tot 12 juli, en op meer info rondom de officiële specs ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Xyanta op 27-06-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-06 13:50
Ontdekte zojuist tot mijn stomme verbazing dat ik ook een invite heb mogen ontvangen ! Stond nummer 3880 op de lijst.

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Hoe dan? Sta 1800 en nog niks ontvangen:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mycroft
Ik had geen mail ontvangen maar toen ik inlogde via mobiel op de nothing site stond er wel een invite. Via mijn pc browser zag ik de invite niet, alleen via mobiel. Wellicht dat zoiets ook voor anderen kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Mycroft schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:19:
Ik had geen mail ontvangen maar toen ik inlogde via mobiel op de nothing site stond er wel een invite. Via mijn pc browser zag ik de invite niet, alleen via mobiel. Wellicht dat zoiets ook voor anderen ook kan helpen.
Klopt bij mij hetzelfde! Geen mail gehad, maar onder het account op mijn mobiel wel een invite.

Edit: de mail een paar uur later alsnog ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xyanta op 27-06-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Hoe kun je zien op welke plaats je staat op de wachtlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog
Pukson schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:41:
Hoe dan? Sta 1800 en nog niks ontvangen:(
Ik kreeg geen mail maar kijk 2x per dag ff op de site onder invites. En vanochtend niks vanmiddag opeens wel

I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:27
Best grappig eigenlijk die hype dankzij dat invite systeem zonder dat men weet welke specs en prijs deze telefoon gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Laatst online: 22-06 11:56
Zojuist mail gekregen met invite code.
Stond op plek 2945.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Hier ook invite nu gehad! Direct pre order geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Stond op plek 900 dus ook een invite ontvangen. Ik ga echter geen 20 euro non-refundable deposit maken voor een telefoon waarvan nog veel specs én de prijs onbekend is.. debiel systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ik zie niks staan behalve mijn account en het kopje order, invites en adresgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ik zie het al. Ik heb een account aangemaakt terwijl ik niet eens op de wachtlijst stond. Oké dan geen Nothing smartphone. Heb eigenlijk ook geen haast. Denk dat ik voor de iPhone 14 of de Fold 4 ga. Heb nu een Fold 2, wat het uitstekend doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:20
Vind het echt een belachelijk iets, had me van de week ingeschreven stond toen op plek 2600+. Kijk ik vanmiddag 12000+ nu sta ik bijna 16000. En ga ook geen 20piek betalen voor iets waar vrij weinig van bekend is,geld wat je niet eens terug krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herremolog
BramViking schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:34:
[...]

Ik zie niks staan behalve mijn account en het kopje order, invites en adresgegevens.
Raar ... wellicht opnieuw registreren met een ander emailadres? https://eu.nothing.tech/pages/pre-order (referral code van mij weggehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Afgaande op de vele reacties online, ga ik ervan uit dat eigenlijk de meeste mensen op de wachtlijst wel een invite hebben gekregen.

Ik vind de 20 euro deposit best wel meevallen. We moeten nu niet doen alsof ze de helft van een maandloon vragen...
Over de meeste specs lijkt er ook wel enige info bekend te zijn, dus je stapt er sowieso niet helemaal blind in.

[ Voor 46% gewijzigd door C11 op 27-06-2022 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
C11 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:41:
Afgaande op de vele reacties online, ga ik ervan uit dat eigenlijk de meeste mensen op de wachtlijst wel een invite hebben gekregen.
De hype is vooral door mkbhd ontstaan. Denk dat als de eerste orders zijn afgeleverd, dat het vrij gemakkelijk wordt om er één te bestellen. Heb er ook geen behoefte aan om er één perse te hebben (door de specs).

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 27-06-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Als je eenmaal een pre-order hebt geplaatst en je hebt de 20,- ook betaald kan je dan gegarandeerd op 12juli ook bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glynn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-04 20:16
C11 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:41:
Zelf sta ik op plek 15.714 (van 147.933), maar nog geen invite gehad.

Hoe zou zo'n productieproces lopen? Lijkt me stug dat ze een hele lijn opzetten om vervolgens 10.000 oid telefoons te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Fantasio7 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:03:
Als je eenmaal een pre-order hebt geplaatst en je hebt de 20,- ook betaald kan je dan gegarandeerd op 12juli ook bestellen ?
Volgens de mail die ik kreeg na het plaatsen van de bestelling wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
BramViking schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:43:
[...]

De hype is vooral door mkbhd ontstaan. Denk dat als de eerste orders zijn afgeleverd, dat het vrij gemakkelijk wordt om er één te bestellen. Heb er ook geen behoefte aan om er één perse te hebben (door de specs).
Hoezo dat? Omdat hij een telefoon heeft laten zien waarvan de lampjes op de maat van de ringtone meedansen? Dat deed de Nokia 3410 ook al: YouTube: NOKIA 3410 Ringtones 🎼🎵 🎶 | 4K

De hype hier is puur een FOMO kwestie, niets meer, niets minder. Qua specs is het niets bijzonders (voor wat er al bekend is) en qua prijs tasten we compleet in het duister.

Heb al zoveel projecten gehyped zien worden... en vervolgens allemaal 'backers' die geld storten in een loze belofte en later gaan 'huilen' dat ze hun geld kwijt zijn omdat er niets geleverd gaat worden.
Want het bedrijf bleek een loze belofte te zijn.

Nu zeg ik absoluut niet dat Nothing dat ook is, maar ik ben er zelf wel voorzichtig mee om zomaar een project te gaan supporten zonder dat ik weet wat de uitkomst gaat zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 13:36
Ik heb ook een invite gekregen maar 20 euro neerleggen zonder een fatsoenlijk idee te hebben wat hier tegenover staat is toch wel speciaal. Beter niet dan zeker? :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
Glynn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Zelf sta ik op plek 15.714 (van 147.933), maar nog geen invite gehad.

Hoe zou zo'n productieproces lopen? Lijkt me stug dat ze een hele lijn opzetten om vervolgens 10.000 oid telefoons te produceren.
Het gerucht gaat dat ze alvast 700.000 schermen hebben besteld, dus er zal best wel een grote voorraad komen.
Het hele invite-systeem hoort gewoon bij hun filosofie dat hun 'community' eerst komt. Ik denk dat de kans best groot is dat het gewoon een vals gevoel van schaarste creëert en dat er in praktijk duizenden telefoons liggen te wachten tot de officiële release date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickyk
  • Laatst online: 23-01 07:31
Th1x4nG schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:01:
Ik heb ook een invite gekregen maar 20 euro neerleggen zonder een fatsoenlijk idee te hebben wat hier tegenover staat is toch wel speciaal. Beter niet dan zeker? :)
Beter niet inderdaad. Wellicht wil je mij de code geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
DonJunior schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:57:
[...]

Hoezo dat? Omdat hij een telefoon heeft laten zien waarvan de lampjes op de maat van de ringtone meedansen? Dat deed de Nokia 3410 ook al: YouTube: NOKIA 3410 Ringtones 🎼🎵 🎶 | 4K

De hype hier is puur een FOMO kwestie, niets meer, niets minder. Qua specs is het niets bijzonders (voor wat er al bekend is) en qua prijs tasten we compleet in het duister.

Heb al zoveel projecten gehyped zien worden... en vervolgens allemaal 'backers' die geld storten in een loze belofte en later gaan 'huilen' dat ze hun geld kwijt zijn omdat er niets geleverd gaat worden.
Want het bedrijf bleek een loze belofte te zijn.

Nu zeg ik absoluut niet dat Nothing dat ook is, maar ik ben er zelf wel voorzichtig mee om zomaar een project te gaan supporten zonder dat ik weet wat de uitkomst gaat zijn.
Omdat er door hem nu meer dan 4 miljoen mensen in aanraking zijn gekomen met een merk waar ze daarvoor nooit van gehoord hebben. Het onderschatten van wat social media kan doen, is nooit verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
@BramViking MKBHD heeft al wel vaker 'nothing' als bedrijf aangehaald. Dus zo onbekend was het onder de kijkers van zijn kanaal niet.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
Ik denk dat je toch inderdaad de kracht van een MKBHD niet mag onderschatten. Hij gaf zelf aan dat zijn video over de nothing phone het de eerste uren dubbel zo goed deed als bijvoorbeeld reviews over populaire Apple producten en het is momenteel zijn meest bekeken video van de afgelopen 7 maanden. De video heeft nu zelfs bijna evenveel views als zijn iPhone 13 review.

[ Voor 10% gewijzigd door C11 op 27-06-2022 22:10 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het delen van referral codes is niet toegestaan en ook het vragen naar invite codes ook niet. Delen van invite codes kan via: [Nothing Phone (1)] Invite codes

Stream is te bekijken via: YouTube: Nothing Event: Return to instinct