Reacties van betaalde artikelen niet openbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tijs14tijs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-02 08:12
Tof dat jullie betaalde artikelen aanbieden en mooi te zien dat jullie een passend verdienmodel hebben gevonden.

De reacties worden geplaatst door leden en vallen onder publiek domein, het lijkt me passend om de reacties van betaalde & gratis rubrieken openbaar te houden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoezo zouden reacties van leden onder publiek domein vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogarts
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-04-2022
@tijs14tijs
Ik zou zeggen dat jouw reactie juist een perfect voorbeeld is waarom het uitvoeren van jouw wens niet passend is.

Je kan in de AV gewoon nalezen waaronder postings en reacties vallen.
Als je al de fout ingaat als je de info na kan lezen, moet je je eens voorstellen wat voor reacties je gaat krijgen als men het artikel niet meer kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-05 23:55
Ergens snap ik het idee van @tijs14tijs wel. Mijn briljante posts mogen ook door zoveel mogelijk mensen gelezen worden, en dat gaat bij plus-artikelen niet. En als ik een link naar mijn briljante post naar mijn oma doorstuur, ziet ze' em niet, want oma is geen Tweaker. Het liefst zou ik zien dat mijn posts allemaal openbaar waren, en dat Tweakers ook een beetje hun best doet zodat ze bij Google gelijk bovenaan komen....

* Pilletje neemt.

Maar de gedachtegang van tijs14tijs klopt niet. Als ik in de duurste kamer van het Amstel Hotel iets op de muur schrijf, heeft de hele wereld toch ook geen recht om daar te mogen kijken? Ik deed de uiting op een plek waar voorwaarden gelden, en dat wist ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firebird55
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-05 19:20
Een tussenweg zou kunnen zijn dat je alleen een reactie zou mogen plaatsen als je het artikel unlocked of een abbonement hebt, maar dat reacties lezen wel gratis is.
Soms heb ik een beetje spijt dat ik een artikel geunlocked heb en had ik met die poging liever een ander artikel geunlocked. Als ik van te voren een kritische reactie op het artikel had kunnen lezen dan had ik mijzelf er wellicht van weerhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 13:22

jelle.

Product Owner
Dit is meerdere malen aan bod gekomen in Het grote Tweakers-abonnemententopic en ook het oude Plus-topic. De voornaamste reden dat de reacties niet getoond worden, is omdat iedere vorm van context dan ontbreekt. Je ziet dan reacties die gaan over iets wat je zelf niet kunt lezen en waarbij je mogelijk de strekking of nuance van een artikel mist.

Ja, in theorie zouden reacties je kunnen helpen bepalen of het Plus-artikel interessant (genoeg) is voor jou. Vanwege het ontbreken van de context hebben we echter besloten om deze niet te tonen. Zie ook Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen.

[ Voor 7% gewijzigd door jelle. op 01-04-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs14tijs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-02 08:12
Bedankt voor de reacties en interessant te horen dat hier al vaker over is gebrainstormt. @jelle. Ik begrijp dat jullie bang zijn voor missen van context. Om verkeerde interpretatie te voorkomen zou ik voorstellen dat iemand die de rubriek niet kan lezen ook geen reactie mag plaatsen.

Het lezen van reacties staat los van het plaatsen. Reacties geschreven door leden en vallen onder publiek domein dwz ze horen niet achter een paywall te zitten. Als tweakers die gebruikers niet compenseert voor het plaatsen van reacties dan mogen ze er ook geen geld voor vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogarts
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-04-2022
tijs14tijs schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:11:
Reacties geschreven door leden en vallen onder publiek domein dwz ze horen niet achter een paywall te zitten. Als tweakers die gebruikers niet compenseert voor het plaatsen van reacties dan mogen ze er ook geen geld voor vragen.
Is dit ironisch bedoeld? Ik bedoel lees de 1e reactie van TERW_DAN nog eens goed door en denk eens goed na over een antwoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:27

Het lezen van reacties staat los van het plaatsen. Reacties geschreven door leden en vallen onder publiek domein dwz ze horen niet achter een paywall te zitten. Als tweakers die gebruikers niet compenseert voor het plaatsen van reacties dan mogen ze er ook geen geld voor vragen.
Kun je deze claim ook staven met bijv. wetsartikelen waaruit zou blijken of is dit slechts een mening die jij toegedaan bent? Je stelt dit immers wel heel stellig, maar ik mis een sluitende onderbouwing voor de stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:37:
Hoezo zouden reacties van leden onder publiek domein vallen?
Ja, die begrijp ik ook niet helemaal.

Je gaat akkoord met de voorwaarden van de site, in dit geval T.net.
Zij mogen ook reacties verwijderen/mod-break toepassen (indien nodig).

Je gaat die voorwaarden aan als je een account aanmaakt en gebruikt.
Wil je meer vrijheid, dan kun je beter overgaan naar iets waar JIJ (in dit geval TS), de dienst uitmaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Reacties geschreven door leden en vallen onder publiek domein
Onzin. Een lid heeft gewoon auteursrecht op reacties die hij schrijft. Hij geeft aan Tweakers toestemming om zijn reacties te publiceren, zie art. 10 van de Algemene Voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Yucon

*broem*

jelle. schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:13:
Dit is meerdere malen aan bod gekomen in Het grote Tweakers-abonnemententopic en ook het oude Plus-topic. De voornaamste reden dat de reacties niet getoond worden, is omdat iedere vorm van context dan ontbreekt. Je ziet dan reacties die gaan over iets wat je zelf niet kunt lezen en waarbij je mogelijk de strekking of nuance van een artikel mist.

Ja, in theorie zouden reacties je kunnen helpen bepalen of het Plus-artikel interessant (genoeg) is voor jou. Vanwege het ontbreken van de context hebben we echter besloten om deze niet te tonen. Zie ook Geef je feedback over reacties onder Premium-artikelen.
Op autoweek werkt dit principe anders prima. De posts vormen op zichzelf al een context.
Pagina: 1