Klacht over parkeergedrag

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:48

FreakNL

Well do ya punk?

matty___ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:56:
Helemaal erg zijn de mensen die wel een oprit hebben en hem alsnog op een openbare plek zetten. Gast er zijn al te weinig en jouw auto kun je op je eigen terrein kwijt.
Ik zou een spreekwoordelijke moord doen voor een oprit. Ik ben ook zo iemand die je altijd een mooi plekje in een hoek ziet zoeken zodat je zo min mogelijk kans op schade van openslaande deuren hebt :+

Ik snap dan ook niet waarom je niet op je eigen oprit zou parkeren, als je die hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12
Sissors schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:22:
[...]

Dit dus. En specifiek hier, als het wel zo is dat bij dat huis van TS normaal één auto staat, en nu één keertje er tijdelijk een tweede was, ja dan zeg ik ook: Niet klagen. Maar de algemene tendens in dit topic is wel: Als je aan het absoluut minimum noodzakelijk heb gedaan voor de wet, dan is het goed genoeg en mag iemand niet klagen.

Gelukkig heb ik altijd wat meer rekening gehouden met buren, en andersom ook. Want anders kan het een hele vervelende plaats om te wonen worden.
Daarom.... ik ga echt niet op hoge poten de buurt af als er een auto voor mijn deur geparkeerd staat. Maar toch vind ik het fijn als mijn auto (of die van mijn vrouw liever gezegd ;) ) voor de deur geparkeerd staat. Kan het even niet omdat de buren visite hebben... who gives a ****. Op een of andere manier heb ik nog nooit meegemaakt dat er een vreemde auto dagen (of weken)lang bij mij voor deur stond...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Vergelijkbaar verhaaltje.

Ouders hebben een parkeer ontheffing voor een "eigen plekje" buurman is het niet mee eens.
Had inderdaad bezwaar kunnen maken maar heeft dit niet gedaan. Iets met dit was altijd zijn "plek" en boeit niet dat het een algemene invalide parkeerplek is geworden. Gewoon blijven parkeren ook al heeft deze geen ontheffing. Jammer dat de boete is verlaagd.

Laats zetten hij zijn oude fietsen vast aan den paal van het bord van de algemene parkeerplek zodat het onmogelijk is om voor de bestuurder uit en in te stappen.
De lokale veldwachter kan of wil er niets aan doen omdat het (nog) geen fiets wraken zijn. Advies was u kunt ook de auto in uw tuin parkeren als u de muurtjes weghaalt en de stoep laat aanpassen.
Brandweer doet daar minder moeilijk over en ziet wel degelijk het probleem, bord eraf, fietsen omhoog, bord weer terug. Fietsen naar kazerne daar af te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-07 09:49
@onno oliver Laat me raden, een iets oudere man/vrouw die dit wilde?

Mijn buren hebben laatst gevraagd of ik niet de auto bij hun voor het raam neer kon zetten, want ze kunnen niet naar buiten kijken. :| Ik zet hem wel ergens ander en loop wel een paar meter extra (zouden sommige mensen wel kunnen gebruiken in NL :X). Uiteindelijk heb ik mijn eigen auto verkocht binnen 1,5 week (nieuwe auto = lease via de zaak).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Agent47 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:17:
Typisch Nederlands dit. Mensen zijn qua dit soort dingen echt zwaar autistisch ( no offense eventueel)

Situatie bij het huis van mijn ouders toentertijd:

Wij werkten allemaal. Ik had een lease auto, moest naar het midden van Nederland elke dag ( 100 km enkele rit)
Mijn vader moest naar het midden van Nederland ( 90 km enkele rit)
Mijn broertje werkte met de werkbus van zijn werkgever door heel Nederland.
Mijn moeder werkte thuis, die had geen auto nodig.
Mijn ex kwam elke week langs, die had een auto ( woonde verder weg)

Kortom: Met een beetje pech stonden er zaterdag van ons 2auto's op onze eigen parkeerplek (voor het huis op onze eigen grond) en 2 op de stoep voor . Deze plaatsen zijn voor iedereen, kortom wie het eerste komt, wie het eerste maalt. Je had het rond kerst moeten zien. Mensen werden oprecht boos en gingen plekken claimen door er met stoepkrijt een vierkant van te maken, containers neer te zetten, gemeente bellen, politie bellen.

Wij hebben op een gegeven moment de auto ook maar 100m verderop gezet om gezeur te voorkomen. Wij deden niks verkeerd, betalen ook wegenbelasting, verzekering etc. maar mensen zijn gewoon te autistisch hier in Nederland als het om parkeren gaat.
Voor je met krachttermen en zaken als autisme gaat strooien kan je je misschien ook bedenken dat 4 auto's bij een huis wellicht te veel van het goede is? Laat elkaar gewoon in waarde.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:43
Bor schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:24:
[...]

Voor je met krachttermen en zaken als autisme gaat strooien kan je je misschien ook bedenken dat 4 auto's bij een huis wellicht te veel van het goede is? Laat elkaar gewoon in waarde.
Waarvan twee op de openbare weg en twee op eigen terrein. Vind het niet schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

GioStyle schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:30:
[...]

Waarvan twee op de openbare weg en twee op eigen terrein. Vind het niet schokkend.
Andere mensen zien waarschijnlijk minimaal 2 auto's te veel welke in hun ogen parkeerplekken innemen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Sissors schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:20:
[...]
en dan zal vaak een straat/wijk zijn ingericht op dat de meeste op eigen grond kunnen parkeren, en zijn er dus niet zoveel openbare parkeerplaatsen.
Het is nog erger. Als er tuinen zijn omgetoverd tot een oprit dan kunnen er krappe woningen bij gebouwd worden of woningen opgesplitst worden, er wordt dan aan de parkeer eisen in de wijk voldaan omdat ze de nieuwe opritten in de tuinen ook mogen mee tellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:51

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb het dus ook zo gehad. Maar dan in de eerste week dat ik in mijn nieuwe huis kwam wonen,werd mij door buren aan de overkant verteld wie welke parkeerplek had. Ik heb hem netjes verteld dat de eerste plekken die ik tegen kom ik gebruik. Paar weken later ook daadwerkelijk mijn auto een keer in een vak gezet aan de overzijde. En ja hoor beld gaat of ik die auto wil weg halen. Heb hem vriendelijk verzocht heel snel weg tegaan. Heb mijn auto weg gehaald en er een oude boodschappen/reserve auto neergezet en die heeft er bijna 1 jaar voor de deur gestaan.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Dark Angel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:12:
Ik heb het dus ook zo goed maar dan in de eerste week dat ik in mijn nieuwe huis kwam wonen werd mij door buren aan de overkant verteld wie welke parkeerplek had. Ik heb hem netjes verteld dat de eerste plekken die ik tegen kom ik gebruik. Paar weken later ook daadwerkelijk mijn auto een keer in een vak gezet aan de overzijde. En ja hoor beld gaat of ik die auto wil weg halen. Heb hem vriendelijk verzocht heel snel weg gegaan. Heb mijn auto weg gehaald en er een oude boodschappen/reserve auto neergezet en die heeft er bijna 1 jaar voor de deur gestaan.
Wat was je kwijt qua kosten? Tientje voor WA en tientje voor wegenbelasting per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:56
Dark Angel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:12:
Ik heb het dus ook zo goed maar dan in de eerste week dat ik in mijn nieuwe huis kwam wonen werd mij door buren aan de overkant verteld wie welke parkeerplek had. Ik heb hem netjes verteld dat de eerste plekken die ik tegen kom ik gebruik. Paar weken later ook daadwerkelijk mijn auto een keer in een vak gezet aan de overzijde. En ja hoor beld gaat of ik die auto wil weg halen. Heb hem vriendelijk verzocht heel snel weg gegaan. Heb mijn auto weg gehaald en er een oude boodschappen/reserve auto neergezet en die heeft er bijna 1 jaar voor de deur gestaan.
_/-\o_

Mijn ouders hebben ook buren met 4 auto's. Een onder de carport, ander onder carport van buren zonder auto en de 2 anderen MOETEN voor het huis. Zodra iemand anders daar staat en weg gaat rennen ze naar buiten om hun eigen auto daar weer neer te zetten.

Ik heb dus met dezelfde gedachte gespeeld als jij hier schets. Oud hok kopen met jaar APK en lekker op een van die plekken laten staan. :+ Ik kan zo slecht tegen dat gedrag van ze.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 00:51

Dark Angel

Corvette LS Power

GioStyle schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:46:
[...]

Wat was je kwijt qua kosten? Tientje voor WA en tientje voor wegenbelasting per maand?
Bijna geloof in totaal 28 euro voor een fiat seicento abarth uit 2001
Heb de auto al sinds nieuw maar af en toe is het gewoon handig om er bij te hebben, en voor het geld hoef je het niet te laten.
Heb nu 4 auto's maar komt nog wel eens rot uit dat 3 niet rijden en dan ben ik blij dat ik die fiat toch niet heb weg gedaan. En APK is de laatste paar jaar bijna altijd iets van 60 euro remmen die vast staan of roest op de leiding. voor de rest blijft het maar gaan nu 170K op de teller sinds 2001

[ Voor 27% gewijzigd door Dark Angel op 02-04-2022 16:38 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-07 14:06
Nog een persoonlijk verhaaltje: toen ik nog in een studentenhuis woonde stond er ongeveer een halfjaar lang onafgebroken een oude Volvo geparkeerd voor onze deur. Aan de overkant van de straat waren geen parkeerplekken, dus er was ook altijd een tekort aan parkeerplekken.
De Volvo was niet van mij en ook niet van mijn huisgenoten. Toch kregen wij meerdere malen boze buurtbewoners aan de deur of wij 'onze' Volvo weg konden halen. De toon was niet bepaald vriendelijk (asociale studenten!) en men geloofde maar niet dat de auto van iemand anders was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
SlqmLqck schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:12:
@onno oliver Laat me raden, een iets oudere man/vrouw die dit wilde?

Mijn buren hebben laatst gevraagd of ik niet de auto bij hun voor het raam neer kon zetten, want ze kunnen niet naar buiten kijken. :| Ik zet hem wel ergens ander en loop wel een paar meter extra (zouden sommige mensen wel kunnen gebruiken in NL :X). Uiteindelijk heb ik mijn eigen auto verkocht binnen 1,5 week (nieuwe auto = lease via de zaak).
Bijna goed,
De klager was een jongere man en werkt als leraar in het onderwijs. Verhuisd probleem opgelost.
Hoewel zijn auto niet echt paste bij het salaris van een onderwijzer. (maar kan best dat de man alleen maar boterhammen met pindakaas at)

Rare is wel dat de buurman rode verlichting in de tuin bestrating had die op het pand gericht stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Kuusj schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:38:
[...]

Bij een vriend van me staat er dus iedere dag zo'n gigantische werkbus met opvallende bestickering voor de deur. Die moet dan per sé natuurlijk binnen 10 meter van diegene zijn huis staan want stel je voor dat 'ie even 50 meter moet lopen naar de dichtstbijzijnde parkeerplek waar de bus niet tot last zou zijn. Zo'n mensen zou ik wel eens vriendelijk proberen te vragen of dat geen optie zou zijn.
Ik heb het ook een paar keer gehad toen ik een bus had van de zaak. Ik parkeer de bende ook het liefst voor m'n eigen deur (gewoon zodat het hok een ander niet/zo min mogelijk tot last is als ik er een week niet mee rijdt oid). Dat kon een keer niet, dus ik had mijn bus bij buren voor de deur gezet. Toevalligerwijs bij de buren die hun auto voor mijn deur hadden gezet. Die buren kwamen vervolgens klagen dat ik mijn bus voor hun huis had gezet en of ik het dan normaal vond hun uitzicht te blokkeren 8)7

Dan kom ik ook niet verder dan: Da's ook waarom ik de bus het liefst voor m'n eigen huis zet, maarja.. Als dat niet kan, dan ga ik voor de 1e beste optie. Dan staat zo'n muts eerst nog een tijdje op je te mopperen voordat ze nog even nadenkt en vraagt of we even van plekje kunnen ruilen :D Een half uur mopperen over iets dat in 5min opgelost is als ze gewoon ff aanbellen en vragen of ik de bus wil verzetten als zij hun auto weg halen.. :')

En uitzicht.. Het is niet alsof we hier een brede straat hebben en je vanuit je huis een prachtig uitzicht hebt :P Maar ja, zonder een bus voor je raam kun je 't huis aan de overkant tenminste zien :+

Wat de TS betreft, netjes opgelost. Maar wel belachelijk, want je doet absoluut niets fout. Hier in de straat hebben we aan het begin en eind parkeerplekken die niet bij iemand voor de deur liggen (zijgevels zegmaar). Als je daar netjes parkeert kun je op dat stuk makkelijk 4 auto's kwijt (2 per kant), maar mensen knikkeren het koekblik gewoon midden op die ruimte.. Waarom zou je ook efficiënt omgaan met de ruimte ;) Hierna hopelijk een huis met een oprit.

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 03-04-2022 23:55 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Dit soort opmerkingen zijn niet nodig

[ Voor 92% gewijzigd door deepbass909 op 04-04-2022 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Destruction schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:50:
[...]

Ik heb het ook een paar keer gehad toen ik een bus had van de zaak. Ik parkeer de bende ook het liefst voor m'n eigen deur (gewoon zodat het hok een ander niet/zo min mogelijk tot last is als ik er een week niet mee rijdt oid). Dat kon een keer niet, dus ik had mijn bus bij buren voor de deur gezet. Toevalligerwijs bij de buren die hun auto voor mijn deur hadden gezet. Die buren kwamen vervolgens klagen dat ik mijn bus voor hun huis had gezet en of ik het dan normaal vond hun uitzicht te blokkeren 8)7

Dan kom ik ook niet verder dan: Da's ook waarom ik de bus het liefst voor m'n eigen huis zet, maarja.. Als dat niet kan, dan ga ik voor de 1e beste optie. Dan staat zo'n muts eerst nog een tijdje op je te mopperen voordat ze nog even nadenkt en vraagt of we even van plekje kunnen ruilen :D Een half uur mopperen over iets dat in 5min opgelost is als ze gewoon ff aanbellen en vragen of ik de bus wil verzetten als zij hun auto weg halen.. :')

En uitzicht.. Het is niet alsof we hier een brede straat hebben en je vanuit je huis een prachtig uitzicht hebt :P Maar ja, zonder een bus voor je raam kun je 't huis aan de overkant tenminste zien :+

Wat de TS betreft, netjes opgelost. Maar wel belachelijk, want je doet absoluut niets fout. Hier in de straat hebben we aan het begin en eind parkeerplekken die niet bij iemand voor de deur liggen (zijgevels zegmaar). Als je daar netjes parkeert kun je op dat stuk makkelijk 4 auto's kwijt (2 per kant), maar mensen knikkeren het koekblik gewoon midden op die ruimte.. Waarom zou je ook efficiënt omgaan met de ruimte ;) Hierna hopelijk een huis met een oprit.
Behalve het uitzicht, heb je ook kans dat je met een werkbus ook een hoop lichtinval in het huis wegneemt waar je voor parkeert. Maar goed, aannemende dat jullie beide weten dat je voor het huis van de buren geparkeert staat. Wat is er dan mis mee om even op een vriendelijke toon aan te bellen of dat het een idee is om beide voertuigen om te wisselen? Ik snap dat ook niet om er meteen met gestrekt been erin te vliegen of dat je expres hun dag probeert te verzieken met die bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik vind dat altijd zo zielig, als iemands leven niet compleet is zonder die 8 vierkante meter openbare weg vlakbij hun huis. Die mensen is het al niet gelukt om hun doel (eigen parkeergelegenheid) te bereiken en dan pikt er ook nog eens iemand "the second best thing" in, waardoor ze slecht slapen en stress ervaren. :)

Op het vorige adres van mijn ouders hadden we het precies andersom. Oprit waar 2 auto's op konden en ook nog een publieke parkeerplaats voor de deur + parkeerkoffer naast het huis. We hebben toen een bevriende overbuurman gevraagd om zoveel mogelijk bij ons voor de deur te parkeren. Hij had geen enorme auto en dat was handig bij het gebruik van de oprit. Als daar een grote auto stond, was het zicht vrij slecht en was het in- en uitrijden wat krap.

1 van mijn zwagers had eigenlijk maar 1 echte eis in hun zoektocht naar een andere woning: eigen parkeergelegenheid. Hij geeft rijles en heeft dus zo goed als altijd naast zijn eigen auto ook een lesauto thuis. Is hem wel mooi gelukt ook. Helemaal geen dure woning met veel grond ofzo, maar gewoon een tussenwoning waarbij de voortuin als oprit gebruikt kan en mag worden. Staat aardig vol met 2 auto's erop, maar hun vinden het helemaal perfect. Ik denk dat hij zich ook zwaar zou gaan irriteren aan dit soort "problemen", dus dit is voor zijn gemoedsrust gewoon heel goed.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 04-04-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:39:
[...]
Ik snap dan ook niet waarom je niet op je eigen oprit zou parkeren, als je die hebt :?
Nieuwbouwwijken met opritten die zo smal zijn dat je met je fiets niet meer bij je garage komt of een pakketbezorger niet meer bij je deur als je auto er staat. In sommige gevallen heeft dan ook de architect nog besloten dat het mooier is als de regenpijp naast het huis loopt in plaats van voor, dus in ons geval gaat er praktisch nog een cm of 20 van die breedte af -O- Als de keus is om 7 huizen te plaatsen of 6 met een bruikbare oprit gaat de keus naar 7 huizen :P

Ik dacht ook, fijn, eigen oprit, nooit meer een parkeerplek zoeken, totdat ik daarna met de fiets weg wilde. Ik heb wel een soort modus waarbij ik de auto strak langs die regenpijp zet met de wielen net in de tuin zodat de autodeur richting onze voortuin open kan en ik uit kan stappen. Dan kan je er met de fiets redelijk langs. Maar praktisch is anders.

Wij zetten onze auto om deze reden zelden op onze oprit, gelukkig valt hier hier met de parkeerdruk nog wel mee. Met een auto van 1m49 zou het overigens prima gaan in ons geval maar auto's worden helaas alleen maar breder, dan valt die van ons van 1m80 (zonder spiegels) nog mee. A propos, iemand tips voor een elektrische auto die wel ruim (lang mag) maar niet breed is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 13:53
Simpel stappenplan: hoe parkeer je een auto op de niet-aso manier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IW84PUAaT99xwAIiwgPBtbC26XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzqNpmkoYKo88ag5l95ZbWuN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-07 22:26
Hier hebben ze in utrecht ook creatief een oplossing gezocht naar het parkeerprobleem in de straat.

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i16384!8i8192

Alle auto's parkeren diagonaal op de parkeervakken, half op de weg. Gevolg is dat het praktisch een éénrichtingsverkeer straat is geworden. Het lijkt alsof de gemeente hier een gedoogbeleid voor heeft.

Goed opgelost met de wijk, maar stel dat het er rustig is en je parkeert de auto zoals het zou moeten krijg je waarschijnlijk ook wel wat te horen van de buren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 13:53
FunFair schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:16:
Hier hebben ze in utrecht ook creatief een oplossing gezocht naar het parkeerprobleem in de straat.

Alle auto's parkeren diagonaal op de parkeervakken, half op de weg. Gevolg is dat het praktisch een éénrichtingsverkeer straat is geworden. Het lijkt alsof de gemeente hier een gedoogbeleid voor heeft.

Goed opgelost met de wijk, maar stel dat het er rustig is en je parkeert de auto zoals het zou moeten krijg je waarschijnlijk ook wel wat te horen van de buren :P
Lijkt erop dat de gemeente het zelf ook aanmoedigt, stukje verderop in dezelfde straat is er een invalidenparkeerplek diagonaal getekend: https://www.google.nl/map...EoAAUw!2e0!7i16384!8i8192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:50
Wel grappig... Hier in onze straat heeft 1 rij (waar ik o.a. woon) een eigen oprit met plek voor 1 auto. Voor elk huis ruimte voor 1 auto. De rijwoningen tegenover ons hebben in principe ook ieder 2 plekken langs de weg, echter dus geen eigendom.

Nu zijn er een aantal met 1 auto en een aantal met 2 + bedrijfsauto/busje. Dat zou normaal gesproken dus nog altijd prima passen.... echter heb je in de straten eromheen véél minder plek waardoor die dus ook op 'onze' plekken komen.

Gevolg; Iedereen parkeert daar waar plek is. Logisch en begrijpelijk dus prima. Wel krijg je daardoor wat afwijkende gedachtes in de wijk; Buurvrouw die excuses maakt voor het voor het huis van een ander parkeren op 'hun' plek.

Ik voel mij soms ook schuldig wanneer wij onze éne auto voor het huis i.p.v. de oprit plaatsen. Dat doen wij dan overigens niet om iemand anders te irriteren of een parkeerplaats in de buurt te ontnemen, maar simpelweg omdat ik er anders niet uitkom met mijn Motor die in de garage staat. Nu kan ik de motor natuurlijk in het zicht plaatsen maar ik voel mij niet genoodzaakt/bezwaard genoeg om het verhoogde risico op diefstal te rechtvaardigen (los van dat een motor nu eenmaal meer te leiden heeft van buiten staan). Tot heden heeft niemand mij hierop aangesproken maar mocht dat ooit gebeuren kan ik het natuurlijk prima onderbouwen maar ik betwijfel wel of iemand die het lef heeft om te zeggen dat ik mijn auto MOET parkeren op mijn oprit niet open staat voor die uitleg...

Dichtbij willen parkeren lijkt mij overigens logisch op momenten dat je veel moet laden en/of lossen (bijvoorbeeld boodschappen). Ik heb ooit in een flat gewoond en ik moet toegeven dat het met boodschappen soms een hele work-out was :+

Al met al zijn parkeerproblemen volgens mij vaak een gedragsprobleem. Woon je in een wijk met veel gefrustreerde mensen dan krijg je automatisch meer parkeerproblemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 05-04-2022 07:48 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:44
Wat vinden jullie van vakantiegangers die hun auto bij je voor de deur parkeren en daar 1-2 weken laten staan? Dit terwijl bij de luchthaven genoeg (betaalde) plekken zijn?

Is openbare parkeerplaats. Dus het mag.
Qua gedrag is het wel egocentrisch....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:44

Punkrocker

Mostly harmless

R20141016 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:21:
Wat vinden jullie van vakantiegangers die hun auto bij je voor de deur parkeren en daar 1-2 weken laten staan? Dit terwijl bij de luchthaven genoeg (betaalde) plekken zijn?

Ik weet niet wat ik erger vind. Een nutteloze vliegreis (vakantie kan je immers overal vieren) of hun auto voor je deur, wekenlang.
Dit is dus eigenlijk dubbel asociaal.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Gezien de ruimte daar aan de rechterkant vraagt de gemeente er ook wel om, die hadden makkelijk nog een rij parkeervakken aan die kant kunnen maken en dan was dit niet nodig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

R20141016 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:21:

Dan zou ik bij de gemeente gaan vragen waarom daar geen vergunningparkeren is. Over het algemeen heb je rondom treinstations en vliegvelden niet veel parkeerplekken waar je gewoon 2 weken mag staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 13:13
Agent47 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:17:
Typisch Nederlands dit. *knip*

Situatie bij het huis van mijn ouders toentertijd:

Wij werkten allemaal. Ik had een lease auto, moest naar het midden van Nederland elke dag ( 100 km enkele rit)
Mijn vader moest naar het midden van Nederland ( 90 km enkele rit)
Mijn broertje werkte met de werkbus van zijn werkgever door heel Nederland.
Mijn moeder werkte thuis, die had geen auto nodig.
Mijn ex kwam elke week langs, die had een auto ( woonde verder weg)

Kortom: Met een beetje pech stonden er zaterdag van ons 2auto's op onze eigen parkeerplek (voor het huis op onze eigen grond) en 2 op de stoep voor . Deze plaatsen zijn voor iedereen, kortom wie het eerste komt, wie het eerste maalt. Je had het rond kerst moeten zien. Mensen werden oprecht boos en gingen plekken claimen door er met stoepkrijt een vierkant van te maken, containers neer te zetten, gemeente bellen, politie bellen.

Wij hebben op een gegeven moment de auto ook maar 100m verderop gezet om gezeur te voorkomen. Wij deden niks verkeerd, betalen ook wegenbelasting, verzekering etc. maar mensen zijn gewoon te *knip*hier in Nederland als het om parkeren gaat.
Hah! Ik dacht dat het bij mij hier nog triest aan toe ging. Maar stoepkrijt heb ik nog niet meegemaakt :P Ik bereikte hier de "containerfase" en gelukkig maar 1 buur met *knip* parkeergedrag. Hield gelukkig wel op nadat ik over de zeik ging. De rest doet wel normaal.

Als een huis meerdere auto's heeft dan is dat gewoon normaal. Tenzij er meer auto's dan personen zijn vind ik dan. Soms heb je mensen met een werkbus en een prive auto die nooit tegeljkertijd bereden worden. Met als bonuspunt een aanhanger ook op "prime" parkeervakken staat..

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 05-04-2022 13:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-07 16:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik zie sommige reacties en denk meteen "zijn we nu zó ver afgedwaald dat we serieus verwachten dat de overheid (gemeente) regeltjes moet maken over parkeren als er in een buurt/straat/flat al door de bewoners zelf prima afspraken zijn gemaakt?" Ben ik de enige met die reactie?

Eigenwijzigheid over parkeergedrag helpt niemand. Als jij ergens komt wonen en de buren komen naar je toe om uit te leggen hoe ze de parkeervakken hebben verdeeld (en dus dat jij er ook eentje hebt, ga ik even van uit) waarom dan moeilijk doen en die afspraak aan je laars lappen? Alleen omdat het 'wettelijk' niet zo is geregeld? Jullie weten toch dat wetten ook alleen maar afspraken zijn die we met elkaar hebben gemaakt?

En als jij ergens komt wonen waar parkeren een schaarstegoed is, en jij hebt >1,5 auto's* dan zul je concessies moeten doen. Dan ga je maar 100m lopen. Simple as that. Doe/wil je dat niet, ben je imho gewoon asociaal bezig.

*: voorbeeldje, dit is de parkeernorm in Arnhem bij rijtjeshuizen.

Oh ja: mensen ga lekker motorrijden! Parkeren op de stoep!

[ Voor 3% gewijzigd door Icephase op 05-04-2022 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:52

_Apache_

For life.

Wat een kleinburgelijk gel*l zeg. Plekken op de straat zijn altijd openbaar (tenzij heeeel duidelijk gemarkeerd, of dan wel met een bord met het bijbehorende adres, of op basis van kenteken).

Als iemand netjes in het vak staat is er niets wat je daaraan kan doen. En ook niets wat iemand anders daarvan kan vinden. Plekken zijn ook niet van jou of van de buurman / zn vrouw oid. Einde verhaal.

En als jij een keer visite hebt - wie niet - en die staan netjes in de daarvoor aangewezen plekken (op parkeerplekken, geen laadplekken etc) dan kunnen de buren hoog of laag springen, maar oom agent zal het met je eens zijn.
Die oom agent zal het ook eens zijn over intimidatie ed, dat dat ongewenst gedrag is, mocht dat van toepassing zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door _Apache_ op 05-04-2022 10:32 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

@Icephase Je kunt geen dingen verdelen die niet van jou zijn. Je kan het wel afspreken, maar je kan niks afdwingen en bezoek en dergelijke is ook niet op de hoogte van die regeling.

Je kan ook wel afspraken gaan maken over zitplaatsen in de bus, het slaat nergens op en gaat gegarandeerd mis, maar je kan het doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 05-04-2022 09:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Marzman schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:15:
@Icephase Je kunt geen dingen verdelen die niet van jou zijn. Je kan het wel afspreken, maar je kan niks afdwingen en bezoek en dergelijke is ook niet op de hoogte van die regeling.

Je kan ook wel zitplaatsen in de bus gaan verdelen, het slaat nergens op en gaat gegarandeerd mis, maar je kan het doen.
Nee dat is zo, en ik zeg ook nergens dat iemand hierdoor 'recht' heeft op die parkeerplaats, maar als de afspraak 80% van de tijd prima werkt, waarom zou je hem dan moedwillig naast je neer leggen? Iemand hier gaf het voorbeeld dat z'n eerste reactie was "Nou sorry, maar ik zet 'm neer waar ik wil" en zette direct een auto die 'ie weinig gebruikt op de parkeerplaats 'van die buurman' om te pesten.

Als 'ie had toegevoegd; "Nou sorry, maar als het druk is zet ik 'm neer waar ik wil" had dat al heel anders geklonken. Het is de toon die de muziek maakt. Je hoeft er niet met gestrekt been in. Het bovenstaande voorbeeld vind ik -ondanks dat het openbare plaatsen zijn- gewoon asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Icephase schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:19:
[...]

Nee dat is zo, en ik zeg ook nergens dat iemand hierdoor 'recht' heeft op die parkeerplaats, maar als de afspraak 80% van de tijd prima werkt, waarom zou je hem dan moedwillig naast je neer leggen? Iemand hier gaf het voorbeeld dat z'n eerste reactie was "Nou sorry, maar ik zet 'm neer waar ik wil" en zette direct een auto die 'ie weinig gebruikt op de parkeerplaats 'van die buurman' om te pesten.

Als 'ie had toegevoegd; "Nou sorry, maar als het druk is zet ik 'm neer waar ik wil" had dat al heel anders geklonken. Het is de toon die de muziek maakt. Je hoeft er niet met gestrekt been in. Het bovenstaande voorbeeld vind ik -ondanks dat het openbare plaatsen zijn- gewoon asociaal.
Ik zou me er aan houden als het kan maar er verder niet te veel over zeggen. Dat doe ik ook bij mijn ouders waar een buur nogal gehecht is aan een plekje voor zijn raam. Ik ga daar niet parkeren als er andere plekken zijn, maar ik ga ook niet in een andere straat parkeren als dat het enige plekje is (bovendien, in die andere straat kunnen mensen ook afspraken maken ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Marzman schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:21:
[...]

Ik zou me er aan houden als het kan maar er verder niet te veel over zeggen. Dat doe ik ook bij mijn ouders waar een buur nogal gehecht is aan een plekje voor zijn raam. Ik ga daar niet parkeren als er andere plekken zijn, maar ik ga ook niet in een andere straat parkeren als dat het enige plekje is (bovendien, in die andere straat kunnen mensen ook afspraken maken ;) )
Op die manier vind ik het ook geen probleem. Maar uit sommige reacties in dit topic merk ik dat er nogal wat mensen zijn die heel goed zijn in het wijzen van anderen op het feit dat ze geen recht hebben op die parkeerplaats maar ondertussen zelf wel een (willekeurig) plekje in hun straat gaan claimen.

Parkeerproblemen los je niet op door alleen maar de regel 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' te hanteren hoewel dit inderdaad wel gewoon de basis is en blijft, dat ben ik met je eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:04
FreakNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:39:
[...]

Ik zou een spreekwoordelijke moord doen voor een oprit. Ik ben ook zo iemand die je altijd een mooi plekje in een hoek ziet zoeken zodat je zo min mogelijk kans op schade van openslaande deuren hebt :+

Om antwoord te geven op je vraag:

Wij hebben een huis met voortuin en oprit gekocht juist zodat we niet tegen auto’s aan hoeven te kijken. We zetten onze auto daar dus ook nooit. We hebben de tegels er zelfs volledig uit getrokken en er gewoon een grotere voortuin van gemaakt.

In het kader van een goede buur zijn zetten we de auto ook niet bij andere mensen voor de deur maar op een van de openbare parkeerplaatsen verderop.

Nadeel daarvan is wel dat we af en toe moeten zoeken waar dat ding staat als we hem een tijdje niet gebruikt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wij hebben het één keer gehad met vorige buren. Wij gingen trouwen. De trouwauto kwam en een vriendin van ons had de auto van mijn vrouw opzij gezet twee deuren verder zeg maar (gewoon langs de stoep parkeren).
Wij trouwen, dagje niet thuis en bij thuiskomst meteen door op huwelijksreis. Geen moment gedacht aan de auto.
2 weken weg, paar dagen thuis en daarna weer een week weg. In die paar dagen thuis onze buurman aan de deur dat het wel asociaal was dat de auto bij hun buren stond en dat die ook wel eens de auto wilden wassen.
Waarop ik zei: "Hé joh, gefeliciteerd met jullie huwelijk, oh ja joh, leuk dat je daar aan denkt?".
Werd me raar aangekeken. Waarop ik zei dat ik het vreemd vond dat hij voor de deur stond en dat we net van onze huwelijksreis terug waren en over een paar dagen nog een weekje weg. Daarnaast dat ze degenen die onze katten verzorgden ook even hadden kunnen vragen.
Maar, dat ik de auto best wel wilde verzetten als de betreffende buur even langs kwam.

Die kwam uiteindelijk het heel netjes vragen.

De rest van de jaren dat onze buren er nog woonden hebben ze zoveel mogelijk getracht om 2 auto's voor de deur te zetten. 1 bij ons en 1 bij hun. En ja, ook op die manier dat ze naar buiten gingen om de auto bij ons te zetten of bij hun als we even weg gingen.

Vreemd genoeg begon het me toen te dagen waarom de vorige bewoners van ons huis al waarschuwden voor hun en waarom hun toen we aan het kijken waren voor het huis al blij waren dat er iemand anders kwam wonen. Gek he, als jullie beiden hetzelfde gedrag vertonen. >_<
Gelukkig hebben we nu schatten van buren naast ons wonen en is er geen gezeik over de auto's.

Ik ben zelf van het feit dat iedereen mag parkeren waar ze willen. Het is nu eenmaal zo en je zoekt het maar lekker uit met je dit is mijn plekje. Dan koop je lekker een plek als dat mag en als je het geld hebt. Dat laatste is vaak het probleem bij diegenen die hun eigen plekje claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
weet je wat pas irritant is. mensen die hun kinderen van school halen en dan parkeren op prive parkeerplekken of zelfs daarachter zodat ze de autos blokkeren van de mensen die daar wonen en er zelf dus niet kunnen uitrijden. omdat er te weinig openbare parkplekken zijn doen mensen waar ze zin in hebben. sprak zelfs gister nog een mevrouw er op aan en die zei letterlijk: “ja het interesseert mij niet er is te weinig plek en heb al is eerder boetes gekregen dus ik blijf het gewoon doen”. Wat moet je hier nou tegen doen, politie bellen of prive parkeren bord aanvragen bij de gemeente? ik heb geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
nemesis2212 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:55:
weet je wat pas irritant is. mensen die hun kinderen van school halen en dan parkeren op prive parkeerplekken of zelfs daarachter zodat ze de autos blokkeren van de mensen die daar wonen en er zelf dus niet kunnen uitrijden. omdat er te weinig openbare parkplekken zijn doen mensen waar ze zin in hebben. sprak zelfs gister nog een mevrouw er op aan en die zei letterlijk: “ja het interesseert mij niet er is te weinig plek en heb al is eerder boetes gekregen dus ik blijf het gewoon doen”. Wat moet je hier nou tegen doen, politie bellen of prive parkeren bord aanvragen bij de gemeente? ik heb geen idee
In ieder geval klagen bij de gemeente over onveilige verkeerssituaties, deze kunnen ingrijpen mochten ze dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:23

en dan alsnog die laatste auto https://www.google.nl/map...GZ379w!2e0!7i16384!8i8192 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dit is toch hemels voor de lokale boa? Geef het hele rijtje een prent.

Heb wel eens een rare situatie gehad in het dorp, dan maak ik een foto -> slinger hem op twitter en tag de gemeente. En ooh wee dat het snel opgelost is, want wie wil nou een hele timelime voor met tokkie gedrag en de naam van jouw gemeente erbij?

* _Apache_ begrijpt wel dat gemeentes niet zo blij zijn met negatieve publiciteit en gebruikt dat wel eens als hefboom.

[ Voor 34% gewijzigd door _Apache_ op 05-04-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:23
_Apache_ schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:12:
[...]

Dit is toch hemels voor de lokale boa? Geef het hele rijtje een prent.

Heb wel eens een rare situatie gehad in het dorp, dan maak ik een foto -> slinger hem op twitter en tag de gemeente. En ooh wee dat het snel opgelost is, want wie wil nou een hele timelime voor met tokkie gedrag en de naam van jouw gemeente erbij?

* _Apache_ begrijpt wel dat gemeentes niet zo blij zijn met negatieve publiciteit en gebruikt dat wel eens als hefboom.
ik denk dat dit door de gemeente zo gedaan is, iets terug zie je namelijk een invalide plek met een kruis op de weg in dezelfde stijl als alle geparkeerde auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

RenaldoN schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:15:
[...]

ik denk dat dit door de gemeente zo gedaan is, iets terug zie je namelijk een invalide plek met een kruis op de weg in dezelfde stijl als alle geparkeerde auto's
Krijg nou wat, als de gemeente dit voorbeeld geeft word het vanzelf wel een chaos ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
I.p.v. betaald parkeren had de gemeente natuurlijk ook gewoon wat parkeerplaatsen kunnen maken op de plek van dat grasveld. Daar kan je meestal toch niet op lopen zonder in de stront te stappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het is echt niet nodig om mensen die parkeervakken claimen, autistisch te noemen. Doe dat dus ook niet.

Het is inderdaad vaak bijzonder hoe claimerig mensen kunnen zijn wat betreft parkeerplaatsen. Persoonlijk vind ik het prettig bij huis te kunnen parkeren, maar als dat niet lukt, tja, dan zet ik hem wat verderop neer.
Ik woon in een hoekhuis, en tja, het vak voor onze deur is behoorlijk geliefd bij mensen die achterom willen, dus is vaak ook als eerste bezet. So be it.

Het enige waar ik me wel echt aan stoor, zijn mensen die in een straat met hoge parkeerdruk, de auto niet normaal op een vak kunnen zetten, waardoor er effectief een vak verdwijnt. Vaak zijn het dezelfde bewoners en die wil ik nog weleens op subtiele wijze duidelijk maken dat ze niet handig staan (bestuurderskant van de betreffende auto effectief te blokkeren door toch in dat te krappe vak te gaan staan). Dat is vrij effectief, want meestal staat de betreffende auto daarna wel netjes in de vakken (die bij ons echt wel groot genoeg zijn).

Niemand kan een plek op straat claimen, tenzij er een speciaal bord staat (invalidenplaats, huisarts, etc). Je kan hooguit vragen of iemand er rekening mee wil houden. Persoonlijk zou ik het bijv. niet prettig vinden als er iedere dag een bedrijfsbus voor mijn huis zou staan (ik wil ook wel graag verder dan het trottoir kunnen kijken), maar dat kan je ook vriendelijk vragen als er een patroon ontstaat. De meeste mensen hebben het in eerste instantie namelijk helemaal niet door dat ze hinder veroorzaken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-07 20:32
Het blijft een raar fenomeen, parkeren. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook een beetje dubbel in sta. Op zich deel ik de mening dat iedereen in elk parkeervak op de openbare weg moet kunnen parkeren. Aan de andere kant irriteer ik me ook aan de auto's die bij mij voor de deur geparkeerd worden. Wij hebben een oprit waar we onze (enige) eigen auto altijd neerzetten. Maar in periodes wordt de plek voor onze voortuin continue bezet door bewoners van naastgelegen straten. In die straten is ook parkeergelegenheid, maar er zijn dan bewoners die dat plekje 'ontdekken' en hun auto dan een bepaalde periode vrijwel elke dag daar neerzetten. In de 2 jaar dat we hier wonen hebben we 5-6 keer een periode van 1-2 maanden gehad waarin een bepaalde auto elke dag bij ons voor de deur werd neergezet. Maar op een gegeven moment zijn die dan weg, en komen ook nooit meer terug. Ik weet dat ik niks over die plek te zeggen heb, maar toch stoor ik me er dan aan.

Niets menselijks is mij kennelijk vreemd. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-07 09:38
aah als de parkeerplaatsen voor mijn buren bezet zijn (2 stuks) dan gaan ze over de stoep rijden rakelings langs onze en andere nieuwe auto's en parkeren vervolgens in hun voortuin met kiezel. Wanneer die parkeerplaatsen vervolgens weer vrij zijn gaan ze snel alles omzetten. Terwijl er 1 plekje verder gewoon genoeg plek is voor meerdere auto's te parkeren |:( . Dus liever over de stoep dan 5 meter verder lopen. Zie mijn topic over wie mijn buren zijn waar binnenkort een leuke update op komt.

[ Voor 16% gewijzigd door pvink op 05-04-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:46
pvink schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:19:
aah als de parkeerplaatsen voor mijn buren bezet zijn (2 stuks) dan gaan ze over de stoep rijden rakelings langs onze en andere nieuwe auto's en parkeren vervolgens in hun voortuin met kiezel. Wanneer die parkeerplaatsen vervolgens weer vrij zijn gaan ze snel alles omzetten. Terwijl er 1 plekje verder gewoon genoeg plek is voor meerdere auto's te parkeren |:( . Dus liever over de stoep dan 5 meter verder lopen. Zie mijn topic over wie mijn buren zijn waar binnenkort een leuke update op komt.
Tsja. Meestal zijn dat het soort mensen die niet zoveel hebben in hun leven en daarom hun auto als heilig beschouwen. Stel je voor dat je daar niet 24/7 op kan letten van achter de geraniums…

Zo kende ik ooit ook iemand die een asofamilie om de hoek had wonen met naast hun huis 6 openbare parkeervakken. Die familie had 4 autos maar parkeerden ze allemaal schuin en met ruimte ertussen zodat er nooit “vreemd volk” naast hun huis geparkeerd stond. Werd gedoogd door de rest van de buurt want genoeg andere plekken en niemand had zin in gedoe of krassen, maar idioot is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-07 16:04
Malfunctions schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:12:
Het blijft een raar fenomeen, parkeren. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook een beetje dubbel in sta. Op zich deel ik de mening dat iedereen in elk parkeervak op de openbare weg moet kunnen parkeren. Aan de andere kant irriteer ik me ook aan de auto's die bij mij voor de deur geparkeerd worden. Wij hebben een oprit waar we onze (enige) eigen auto altijd neerzetten. Maar in periodes wordt de plek voor onze voortuin continue bezet door bewoners van naastgelegen straten. In die straten is ook parkeergelegenheid, maar er zijn dan bewoners die dat plekje 'ontdekken' en hun auto dan een bepaalde periode vrijwel elke dag daar neerzetten. In de 2 jaar dat we hier wonen hebben we 5-6 keer een periode van 1-2 maanden gehad waarin een bepaalde auto elke dag bij ons voor de deur werd neergezet. Maar op een gegeven moment zijn die dan weg, en komen ook nooit meer terug. Ik weet dat ik niks over die plek te zeggen heb, maar toch stoor ik me er dan aan.

Niets menselijks is mij kennelijk vreemd. ;)
Haha ik heb hetzelfde inderdaad! Wij hebben zelf een ruime oprit en 4 parkeerplaatsen. Tussen ons gezon en de straat staat een heg. En mensen die dan de achterkant van hun auto net voorbij de heg parkeren, zodat hij binnen onze oprit valt, waardoor wij er niet fatsoenlijk uit kunnen draaien :(

Maar ik moet zeggen dat ik al "suspicious" wordt zodra iemand überhaupt voor onze heg parkeert.. Maar goed, in een klein dorp zoals de onze heet dat waarschijnlijk gewoon sociale controle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 19-07 23:56
Bij ons in de wijk is het ook niet anders, voor je eigen deur parkeren gaat niet, maar in dezelfde straat is meestal geen probleem.
Nu zijn er bij onze wijk wel redelijk veel garage boxen die het parkeerprobleem kunnen oplossen, ik heb er gelukkig ook 1, maar waar ik me dan wel weer aan erger is dat 70% van de garageboxen door de buurtbewoners als rommel/opslaghok gebruikt worden, en daardoor hun auto toch weer in de straat parkeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
wheez50 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:26:
[...]

Voor de goede orde. Dit is niet waar.

Gemeente nieuwegein bv heeft in de apv eea staan dat direct conflicteert met jouw uitspraak. En ik vermoed dat een rechter die apv een stukje belangrijker vind dan jouw ongefundeerde mening.

Meeste gemeentes en waterschappen hebben regels over gebruik openbare ruimte. In nieuwegein mag je bv max drie dagen parkeren. En ze handhaven bv op caravans etc.
Ik woon al mijn hele leven in Nieuwegein. Jij hebt het niet over auto's, maar over aanhangwagens, caravans en campers. Die mogen inderdaad beperkt parkeren en dat is ook volstrekt logisch. Echter wordt er niet actief gecontroleerd/gehandhaafd. Blijkbaar gaat handhaving pas kijken als er een melding binnenkomt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 11:11

Videopac

Rommelt wat aan.

Icephase schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:10:
[..] de buren komen naar je toe om uit te leggen hoe ze de parkeervakken hebben verdeeld [..]
Dit snap ik niet.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Equazor_ schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:52:
maar waar ik me dan wel weer aan erger is dat 70% van de garageboxen door de buurtbewoners als rommel/opslaghok gebruikt worden, en daardoor hun auto toch weer in de straat parkeren :-)
Afhankelijk van hoeveel bergruimte standaard in/bij de huizen aanwezig is, snap ik dat ook wel.
GioStyle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:59:
[...]

Ik woon al mijn hele leven in Nieuwegein. Jij hebt het niet over auto's, maar over aanhangwagens, caravans en campers. Die mogen inderdaad beperkt parkeren en dat is ook volstrekt logisch. Echter wordt er niet actief gecontroleerd/gehandhaafd. Blijkbaar gaat handhaving pas kijken als er een melding binnenkomt. :+
Hier heeft één van de buren ook een keer geklaagd, omdat ik nog wel eens de aanhanger in de straat parkeer. Let wel, normaal staan mijn aanhangers (ik heb er 2, waarvan 1 motortrailer) gewoon in een garagebox aan de andere kant van de stad. Maar ik heb bijvoorbeeld vandaag de aanhanger nodig gehad, en morgen weer... Dan breng ik hem tussendoor niet naar de garagebox. Hij zit nu dus gewoon aan de trekhaak, disselslot erop en klaar.

Toen ik dus iemand van de gemeente zag lopen en hem naar mijn aanhanger zag kijken, ben ik het ff gaan vragen. Een aangekoppelde aanhanger word gezien als een aanhanger in gebruik. Dan mag hij er gewoon staan. Al kun je alsnog last krijgen als je dat als smoesje gebruikt om je aanhanger altijd in de straat te zetten. Mij zal dat niet overkomen, ik huur die garage niet voor niets. Een aanhanger word er immers niet beter van om in weer en wind buiten te staan. Ik heb hem vanavond dus bij me gehouden, maar morgen gaat-ie weer de garage in :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Equazor_ schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:52:
Bij ons in de wijk is het ook niet anders, voor je eigen deur parkeren gaat niet, maar in dezelfde straat is meestal geen probleem.
Nu zijn er bij onze wijk wel redelijk veel garage boxen die het parkeerprobleem kunnen oplossen, ik heb er gelukkig ook 1, maar waar ik me dan wel weer aan erger is dat 70% van de garageboxen door de buurtbewoners als rommel/opslaghok gebruikt worden, en daardoor hun auto toch weer in de straat parkeren :-)
Dat is inderdaad bij veel mensen. De garage word niet gebruikt voor de auto, maar meer als opslaghok voor allerhande troep. Dat geeft extra parkeerdruk....
Pagina: 1 2 Laatste