Topic nummer zoveel over iemand die zonnepanelen wil laten plaatsen.
Ik heb zelf totaal geen verstand van elektra dus het wordt sowieso gedaan, er zelf aan beginnen denk ik niet eens aan. Tot een jaar geleden hadden de zonnepanelen een gedeelte van de dag in de schaduw gelegen maar vorig jaar is bij de buren een flinke boom verwijderd waardoor er geen schaduw meer op de plek van de zonnepanelen is. Ze komen dan ook richting zuiden te liggen.
Het verbruik ligt volgens de energieleverancier op zo'n 5.900kWh/jaar.
2 offertes aangevraagd, 1 bij een bedrijf in de buurt, 1 bij een "nationale" toko.
Het bedrijf van offerte 1 heeft geen vragen gesteld over de huidige meterkast, bedrijf van offerte 2 wel.
Ik heb echt geen flauw idee wat de beste optie is, zijn er dingen die bij 1 of 2 aangepast kunnen worden waardoor het nog beter wordt enz.. Persoonlijk neig ik meer naar het bedrijf uit de buurt maar als die eigenlijk niet interessant is dan is het helaas voor hun..
Het verbruik ligt volgens de energieleverancier op zo'n 5.900kWh/jaar.
2 offertes aangevraagd, 1 bij een bedrijf in de buurt, 1 bij een "nationale" toko.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Het bedrijf van offerte 1 heeft geen vragen gesteld over de huidige meterkast, bedrijf van offerte 2 wel.
quote: Bedrijf 1
Het bedrijf van offerte 1 heeft het dan ook over een 1-fase-aansluiting, bedrijf 2 verbouwt blijkbaar ook de meterkast en maakt er een 3-fase-aansluiting van.quote: Bedrijf 2Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
€8450,- (ook weer beetje afgerond).
Ik heb echt geen flauw idee wat de beste optie is, zijn er dingen die bij 1 of 2 aangepast kunnen worden waardoor het nog beter wordt enz.. Persoonlijk neig ik meer naar het bedrijf uit de buurt maar als die eigenlijk niet interessant is dan is het helaas voor hun..
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
:fill(white):strip_exif()/f/image/PhPPf7pUkI4kzENUnLDjNxsF.png?f=user_large)