Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een pricewatch: AOC U3277PWQU Zwart scherm wat via HDMI aan mijn werk-laptop zit (een ThinkPad T14). Als ik een window (bijv Excel, maar ook bijv een explorer window, of Chrome) te groot maak wat op het AOC scherm staat, dan gaat het scherm soms op zwart en blijft zwart totdat ik het window verklein, of sluit. Maar niet altijd dus. Soms is het window net niet groot genoeg om het probleem te triggeren, maar dan zie ik glitches in het scherm, een rij pixels die dan flikkert.

Ik heb al wat rond zitten zoeken op internet, maar ik vind steeds op zwart gaande schermen die echt een probleem hebben (altijd), in plaats van alleen als een window te groot wordt. Er wordt gerefereerd aan de kabel (heb ik al gewisseld), drivers op de computer (ik kan op mijn werk laptoip niets veranderen of installeren), of voeding van de monitor (maar hij doet het meestal wel goed).

Als ik het scherm aan mijn PC hang heb ik nergens last van. Ik gebruik dan wel de DisplayPort van de monitor. Zou het toch de ingang van de monitor kunnen zijn? Ik zou nog kunnen proberen de PC op HDMI aan te sluiten. Is er nog wat anders wat ik kan proberen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-07 10:01

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Welke ThinkPad T14 is het precies? Kan zijn dat je een brakke HDMI 1.4 port hebt.
Zou je kunnen oplossen door een USB-C Naar DP kabel te gebruiken, maar ligt dus aan de USB-C poort op je laptop. Deze zal USB-C Alt mode moeten ondersteunen.
pricewatch: Club 3D USB Type C to DisplayPort 1.4 cable Zwart

pricewatch: Club 3D USB 3.1 Type C to DisplayPort 1.2 Kabel UHD Adapter M/M 1...

Welke resolutie gebruik je op het scherm? HDMI 1.4 (uit je laptop) kan max 4K30Hz hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Baakster op 29-03-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
De thinkpad T14 is een 20S1-S1VW00. Ik heb wel een USB-C naar HDMI convertor die ik voor mijn Macbook Air gebruik. Ik zal die eens proberen. Het scherm is overigens 4K.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 29-03-2022 16:46 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD