Bedraad is altijd een optie - jij wilt het alleen niet. Wees eerlijk, dat helpt ons helpen. Reden dat je dat specifiek hier niet wilt kan relevant zijn om te weten. Bedenk dat je voor een acceptabel bedrag (doorgaans ~ EUR 125 all-in) een kabel kunt laten trekken door een professional als je het zelf niet kunt, en dat die kabel zeker 15 jaar mee kan, zonder verdere kosten qua elektra.
De afstand vanaf de R7000 is hooguit 9 m. Op dezelfde verdieping met alleen een deur ertussen. Bereik en snelheid is daar prima 65 mbit. Als de verbinding niet constant stabiel is is dat niet kritisch. Ik heb geen idee wat bedoeld wordt met de bandbreedte.
Bandbreedte - "snelheid" in Mbps. Zo heeft een teams/zoommeeting minimaal 5Mbps en liefst meer dan 10Mbps ter beschikking. Waarschijnlijk heeft jouw apparaat minder dan dat nodig, maar ik vraag het zoals gezegd om zeker te zijn, aangezien mensen vaak niet alles in een keer vertellen.
Het lijkt me vrij eenvoudig via WiFi te realiseren toch?
Als je 65Mbps haalt met je telefoon, en het apparaat verder zoals je zegt niet veeleisend is, dan moet dat waarschijnlijk wel lukken. Dat gezegd, 65Mbps met slechts en deur ertussen van een R7000 is behoorlijk aan de lage kant, dus zo eenvoudig is het ook weer niet. Blijkbaar zware deur vanuit WiFi gezien...
Wat je nodig hebt is een wireless bridge. Veel - maar niet alle - AP's kunnen als zodanig werken. Bij gebrek aan verdere performance-eisen kun je kijken naar goedkoopste opties als deze bijvoorbeeld:
https://www.amazon.nl/TP-...%2Caps%2C106&sr=8-32&th=1
Maar: reken even volledige levensduur mee. Dit kost EUR 32, en verbruikt iets van 7W. Dat is met huidige energietarieven ruim EUR 35 per jaar. Kortom, na 3 jaar kost deze oplossing je meer dan voor EUR 125 een kabel laten trekken, na 15 jaar ruim het viervoudige, met de (optimistische) aanname dat je de WiFi bridge nooit zult hoeven vervangen. Soms is "goedkoop en makkelijk" duurkoop. Maar als je echt niet wilt kan het hiermee.