Toon posts:

Wifi to LAN Bridge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bramvana
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11-2022
Hi Twears,

Ik ga volgend weekend verhuizen nu is het helaas niet mogelijk om bedraad internet aan te leggen in mijn nieuwe appartement. Nu is mijn vraag wat is de beste manier om van een wifi signaal naar een LAN te gaan? Ik wil dit gebruiken omdat het bereik in de wat verdere hoeken van het appartement de connectie niet geweldig is en daar mijn computer komt te staan en omdat er een AP voor mijn deur (naar de zolder) hangt dus daar er erg goed signaal is.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb al enkele switches, kabels en alle apparatuur die ik er op wil aansluiten, ik heb nog geen apparaat om de bridge te vormen.
Mijn budget ligt rond de 150 euro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb na wat googlen een UniFi AP AC LITE gekocht omdat ik dacht dat deze in bridge mode kon werken, helaas is dat niet het geval en zal ik deze dus terug sturen?

Wie o wie heeft de gouden tip? _/-\o_ _/-\o_

Beste antwoord (via bramvana op 07-12-2021 14:27)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ja client mode is denk ik best

https://support.kommago.n...Wireless-Uplink-instellen

En anders kun je dit kopen
https://www.coolblue.nl/p...L_My32XEfZZkaAltgEALw_wcB

pricewatch: TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650

Die kan in client mode en dan krijg je netwerk over de utp poort

[Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 03-12-2021 22:19]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

De zoekterm is "wireless bridge". Veel routers ondersteunen het, pak even de pricewatch om daar een selectie in te maken. Zou voor een router gaan omdat je daarmee ook jouw netwerk kan afschermen.

O ja...inderdaad terugsturen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:49

nelizmastr

Goed wies kapot

De AP AC lite heeft geen doorvoer. De ethernet poort is alleen een uplink. Access points sluit je in de regel bekabeld aan.

Wil je een AP met doorvoer/downlink dan moet je een NanoHD of AC Pro halen.

I reject your reality and substitute my own

• bramvana
nelizmastr schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:31:
De AP AC lite heeft geen doorvoer. De ethernet poort is alleen een uplink. Access points sluit je in de regel bekabeld aan.

Wil je een AP met doorvoer/downlink dan moet je een NanoHD of AC Pro halen.
Oke bedankt voor de uitleg.
Dus bij de AC Pro kan ik een ander netwerk aangeven waar hij zelf mee verbind om de wifi te ontvangen om die vervolgens om te zetten via de 2e ethernet port naar een bedraad netwerk?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:50
Ik heb laatst een poging gedaan om hetzelfde te doen omdat ik een netwerk-printer draadloos wilde maken.
En ik kwam best een end met zo'n apparaatje:
https://www.geekbuying.co...-with-EU-Plug-318680.html

Helaas kwam de printer daardoor in een andere netwerk-range, maar misschien voldoet het voor jouw situatie wel, want internetten ging prima.

Ik denk dat een wireless bridge wel apparaten moet hebben van hetzelfde merk? Is dat ook al Unifi?

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 15:28

• laurens0619
  • Nu online
Veel accesspoints kunnen in client mode
Je kunt ook een wisp kopen, dan repeat je het signaal thuis

Mijn ervaring is dat een wirelesw bridge stabieler werkt bij 2 dezelfde wifi nodes, bv een 2 node mesh kitje. Kun je 1 node bekabeld aansluiten bij het ap wat nu voor de deur hangt? Dan kan de 2e binnen hangen voor wifi en bekabeld interney

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 18:30
De belgische ISP Proximus gebruikt goeie wifi-bridges die je voor superweinig kan vinden op de belgische marktplaats..

die zijn 5ghz 4x4 wifi AC (dus max 1733mbps koppeling, kan je idealiter dus 800+mbps mee halen)

(wel goed kijken naar typenummer, de Technicolor TG233 bv is nog een oude wifi N versie, je wil minima de TG234)

[Voor 21% gewijzigd door ijske op 03-12-2021 22:04]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
op de camping gebruik ik een MicroTik WAP AC om van het camping wifi op utp over te gaan :-)

puur omdat deze ook buiten mag hangen :-)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• bramvana
laurens0619 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:00:
Veel accesspoints kunnen in client mode
Je kunt ook een wisp kopen, dan repeat je het signaal thuis

Mijn ervaring is dat een wirelesw bridge stabieler werkt bij 2 dezelfde wifi nodes, bv een 2 node mesh kitje. Kun je 1 node bekabeld aansluiten bij het ap wat nu voor de deur hangt? Dan kan de 2e binnen hangen voor wifi en bekabeld interney
Ik kan helaas niks bekabeld aansluiten.
Er hangt een UniFi AP voor mn deur die op POE draait.
Een PI is zeker een optie maar zal de (relatief) trage processor niet voor hickups zorgen bij veel bandbreedte gebruik? Denk aan het uploaden van video?

• laurens0619
  • Nu online
Kun je niet de eigenaar van dat ap vragen om jouw nieuwe ap te adopten in Zijn netwerk dmv wireless uplink?

• bramvana
laurens0619 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:12:
Kun je niet de eigenaar van dat ap vragen om jouw nieuwe ap te adopten in Zijn netwerk dmv wireless uplink?
Ja ik gok dat dat de beste optie is, ik zal het aan het beheer vragen.

Voor nu in ieder geval iedereen heel erg bedankt voor de reacties, ik zal ze de komende dagen allemaal goed bekijken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ja client mode is denk ik best

https://support.kommago.n...Wireless-Uplink-instellen

En anders kun je dit kopen
https://www.coolblue.nl/p...L_My32XEfZZkaAltgEALw_wcB

pricewatch: TP-Link AC2600 Wi-Fi Range Extender RE650

Die kan in client mode en dan krijg je netwerk over de utp poort

[Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 03-12-2021 22:19]

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:28
UniFi kan wel degelijk wireless uplink hebben. @nero355, kom d'r maar in.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:23
@bramvana Netgear had vroeger de WNCE2001 en de WNCE3001.
Dat is volgens mij wat je zoekt. Daarmee verbind je apparaten die geen wifi hebben, maar wél een LAN verbinding hebben, aan een wifi-netwerk.
Die WNCE2001 heb ik jaren aan een XBox 360 gehad.
Geen idee of zoiets nog wordt aangeboden in een modernere variant.

[Voor 13% gewijzigd door Masimo op 04-12-2021 00:31]

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
@laurens0619 @Prx Wireless uplink kan inderdaad wel, maar volgens mij moeten de AP's wel in/op dezelfde controller zitten.
Als @bramvana z'n eigen unifi ap plaatst met hetzelfde ssid en ww komen er alleen meldingen in de controller maar verder geen connectie.

De beheerder moet de ap van @bramvana toevoegen aan het/zijn netwerk, en daar kan dan op basis van de wireless uplink wel een bedraad netwerk achter gehangen worden (wat afhankelijk van hoe ingesteld etc ook toegankelijk is door de buren etc.)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iedere Fritzbox kan wat jij wilt of stuk goedkoper een AirCube, die kan zelfs over een band connecten en de andere weer AP zijn. Maar er zijn er wel meer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 15:28
bramvana schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:10:
[...]

Een PI is zeker een optie maar zal de (relatief) trage processor niet voor hickups zorgen bij veel bandbreedte gebruik? Denk aan het uploaden van video?
Valt wel mee hoor, zeker als je een Pi4 neemt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Prx schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:43:
UniFi kan wel degelijk wireless uplink hebben. @nero355, kom d'r maar in.
:o LOL! Doe eens niet! :P

* nero355 blijft liever verborgen in de grote topics over een bepaald onderwerp... :Y) O-) :+

Bovendien zijn er al genoeg opties genoemd zodat TS daarmee verder kan! :)

Alvast heel veel sterkte trouwens : Moet er niet aan denken om van een dergelijke verbinding afhankelijk te zijn! :X :| :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• laurens0619
  • Nu online
Nah hiervoor een rPi gebruiken is een beetje “duct tape”. Het werkt maar het is er niet voor gemaakt en verwacht geen wonderen :p

Een wifi bridge met betere specs koop je al voor 5-6 tientjes :)

• bramvana
Ik heb de TP-Link AC 2600 gekocht en deze in bridge mode ingesteld, ik zal deze boven mijn deur hangen zodat hij het beste bereik heeft en zo ver gaat het heel goed.

Nogmaals allemaal heel erg bedankt . :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee