Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-09 16:22
Binnenkort krijgen we glasvezel bij ons in de straat.
Op de glasvezel staat ook het radiosignaal, maar dan moet ik tijdens het luisteren mijn tv en ontvanger aan laten staan. Dat doe ik liever niet.
Streamen heeft ook niet mijn voorkeur.
Is er een andere mogelijkheid om via internet een radiosignaal naar onze home cinema set te sturen?
Met een digitale radio-ontvanger misschien, of werkt dat niet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Indien je home cinema set (receiver) HDMI ARC bron heeft je setupbox ipv rechtsstreeks op de TV op je home cinema aansluiten ;)

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09
Welke apparatuur heb je allemaal? Vaak kan je van je tv kastje rechtstreeks naar je home cinema sturen. Je kan ook vaak het beeld van je TV uitschakelen. Maar zou zeggen begin met benoemen van alle hardware je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
@RichardB
Naast wat hierboven is genoemd, zou je ook kunnen overwegen om een simpele DAB+ radio te kopen. Hier zit vaak een audio-uitgang op die je kan aansluiten op je home cinema set.
In de toekomst is de kans groot dat een nieuwe cinema set al een ingebouwde DAB+ radio heeft.

Verder zou ik even controleren of je home cinema set al niet de optie heeft om internet radio te luisteren. Die optie zit al lang op bij de meeste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 13:02
Ik heb daar ook al eens naar gekeken, en nog steeds. Voor zover ik het heb begrepen…..

In de iptv box van delta zit achterop een aansluiting om aan te sluiten aan een av ontvanger/reciever.
De tv hoeft dan niet aan.

Er zijn ook internet radio ontvangers die op de audio in van de (oudere) stereo installatie aangesloten kunnen worden .

Tzt ga ik denk voor zoiets
https://www.bol.com/nl/nl...vUH35CwaoAcxoCVpoQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardB
Als er genoeg animo voor is krijgen we dus glasvezel in de straat.
Ik wil dan een abonnement afsluiten bij Caiway.
Welke aansluitingen er allemaal op die setupbox zitten weet ik helaas (nog) niet.
Mijn home cinema set is een Sony BDV-E2100.
We zitten nu bij Ziggo. De home cinema set is nu rechtstreeks aangesloten via een optische kabel op de mediabox.
Dit kan bij caiway niet omdat er geen optische ingang op hun box zit.
Dit is het achterpaneel van de Sony.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3HbzTxPeL3RUAorYJTevdz3vjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/98XBtW5GnBAuQMuiHBcAN6z6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardB
@fmrama

Ik heb ook al contact gehad met Caiway.
Hun reactie: Wij bieden de radiodienst alleen via de tv ontvanger voor de glasvezel aan. De tv en de tv ontvanger moeten dan ook altijd aan staan om radio te kunnen ontvangen via de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
RichardB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:59:
@fmrama

Ik heb ook al contact gehad met Caiway.
Hun reactie: Wij bieden de radiodienst alleen via de tv ontvanger voor de glasvezel aan. De tv en de tv ontvanger moeten dan ook altijd aan staan om radio te kunnen ontvangen via de glasvezel.
Je systeem heeft Audio Return Channel (ARC) dus je kan de settopbox op je home cinema aansluiten en vandaar ook de tv van signaal voorzien als het goed is. https://www.gebruikershan...ing-574407.html?page=0050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Een stukje uit de Delta documentatie….
Onder in het kader staat bv dat je de tv niet aan hoeft in geval van…
Ik ga het tzt ook beleven….😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-urT09bAV2_TO9ssqMBFZ6JN_Tg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oCrYQvvAYbfU6QM5u0km6KNO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door fmrama op 28-03-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardB
@fmrama
Maar om af te stemmen op het gewenste radiostation zul je dus eerst wel je tv aan moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Tja…., dat is denk de uitdaging.
Als je zoals ik, de hele dag dezelfde zender op hebt staan (behalve op zaterdag niet) is het denk 1 maal instellen, In de hoop dat de laatst gekozen zender vast gehouden wordt.
Ik heb nu nog coax tv van caiway…tzt ga ik ook hiervoor naar glasvezel, ik ga het dan zien hoe of wat. Bevalt me dat niet dan wordt het die wifi internet ontvanger en mss wel een reciever met wifi internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@RichardB
Als ik de specs van jou installatie bekijk…heeft ie ook wifi. Dan kun je ook digitake internet radio ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardB
@fmrama
Hij zal de laatste zender/kanaal waarschijnlijk wel vasthouden, maar als jij na het radio luisteren tv gaat kijken verander je dus van zender/kanaal.
Zo werkt het nu in ieder geval wel bij Ziggo.

Mijn Sony heeft inderdaad wifi, maar dan moet ik gaan streamen en ik heb liever een andere oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
fmrama schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:48:
@RichardB
Als ik de specs van jou installatie bekijk…heeft ie ook wifi. Dan kun je ook digitake internet radio ontvangen.
Dat werkt al ruim 6 jaar niet meer: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00109427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
RichardB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:17:
@fmrama
Maar om af te stemmen op het gewenste radiostation zul je dus eerst wel je tv aan moeten zetten.
Hangt er vanaf in principe heeft settopbox zijn eigen afstandsbediening. Waarmee je vaak ook je tv kan bedienen maar waarschijnlijk ook een hometheater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardB
@synoniem
Je tv moet toch eerst aan.
Op het beeldscherm kun je dan aflezen op welke zender je afstemd.
Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

RichardB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:01:
@synoniem
Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt toch ook wel blind 8-1-7 (weet ik veel) indrukken voor jouw favoriete zender zonder dat je controleert op de tv of die wisselt? Immers gebruik je de afstandsbedienig van de STB van Caiway. Vroegâh wisselde je toch ook van radiozender door te draaien aan de knop en wist je op welk kanaal welke radiozender in jouw regio uitzond.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
RichardB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:01:
@synoniem
Of zie ik dat verkeerd?
Op mijn settopbox kon je gewoon het nummer van het kanaal zien en met de afstandbediening omhoog/omlaag of een nummer in geven. Ik heb inmiddels geen tv meer maar ik neem aan dat dat niet veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:23
of internet radio via een ipad, de meeste providers hebben een app hiervoor.

en anders is er free ook nog genoeg te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Zo! Dat kan dus ook nog. (Net als die geweldige apps op snart tv.)
Goede tip om op te letten bij aanschaf!

Ik dacht, wifi ontvangst is wifi ontvangst…..maar nee dus. Weer een stukje eigen vrijheid van sony.

[ Voor 13% gewijzigd door fmrama op 28-03-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardB
@True
Jazeker. Een paar nummers kan ik wel uit mijn hoofd leren.
Maar de Caiway helpdesk vertelde mij dat ik altijd zowel de tv als de tv-ontvanger aan moet hebben staan als ik radio wil luisteren.
Al staat er in het Delta formulier van fmrama iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

RichardB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:18:
@True
Jazeker. Een paar nummers kan ik wel uit mijn hoofd leren.
Maar de Caiway helpdesk vertelde mij dat ik altijd zowel de tv als de tv-ontvanger aan moet hebben staan als ik radio wil luisteren.
Al staat er in het Delta formulier van fmrama iets anders.
Je zou met je vraag ook hier goed terecht kunnen: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders , iemand heeft daar vast al wel eens met hetzelfde bijltje gehakt.

Mijn ervaring met de Caiway helpdesk doet mij denken dat de enige eis die ze bij het vervullen van de vacatures is, of de medewerkers een veterstrikdiploma hebben. En wanneer, men dat niet heeft mag je ook met klittenband werken. Ik denk dat je prima geluid via HDMI of via een andere aansluiting kan laten gaan zonder dat de TV aan staat, maar ik kan het helaas niet voor je testen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardB
@True

Ja. Haha.
Ik was gisteren nog bij de BCC met dezelfde vraag.
De oplossing van de verkoper: een DAB+ antenne aan mijn analoge Sony tuner en ik zou alles weer kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@RichardB kan je niet, zoals bij andere merken, $3 per jaar betalen aan vTuner zodat het werkt?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:07

servies

Veni Vidi Servici

synoniem schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:06:
[...]

Je systeem heeft Audio Return Channel (ARC) dus je kan de settopbox op je home cinema aansluiten en vandaar ook de tv van signaal voorzien als het goed is. https://www.gebruikershan...ing-574407.html?page=0050
Psst... Hoe moet hij dat doen met maar 1 hdmi poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:18
synoniem schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:06:
[...]

Dit kan dus niet aangezien die set enkel een HDMI uit heeft. ARC is hier bedoeld om het geluid van de tv zelf via de home cinema te laten lopen, er is geen mogelijkheid om andere toestellen met HDMI op dit systeem aan te sluiten. Wel kan het via de tv maar TS wil nou net de tv niet aan laten staan als hij radio luistert.

Heeft de ontvanger van je nieuwe provider een RCA uitgang? Aangezien ik wel analoog RCA ingang op de home cinema set zie. Dan is het een kwestie van een RCA (tulp) kabeltje er tussen en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:07
RichardB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:54:
Als er genoeg animo voor is krijgen we dus glasvezel in de straat.
Ik wil dan een abonnement afsluiten bij Caiway.
Welke aansluitingen er allemaal op die setupbox zitten weet ik helaas (nog) niet.
Mijn home cinema set is een Sony BDV-E2100.
We zitten nu bij Ziggo. De home cinema set is nu rechtstreeks aangesloten via een optische kabel op de mediabox.
Dit kan bij caiway niet omdat er geen optische ingang op hun box zit.
Dit is het achterpaneel van de Sony.
[Afbeelding]
@RichardB
Voor zover mij bekend krijg je een Amino Aria TV decoder bij Caiway. Deze heeft een AV (RCA) uitgang. Jouw Sony heeft een rode en witte audio ingang. Er zijn gewoon kabeltjes verkrijgbaar met een jackconnector aan de ene kant en een rode en witte tulp aan de andere kant. KPN heeft ze jaren lang standaard geleverd bij haar TV decoders en verkoopt ze nog steeds voor 5 euro in haar webshop (ook voor niet KPN klanten)
Dus ga je van optisch over naar analoog (stereo) geluid, maar nog steeds op dezelfde manier als nu (decoder naar Sony). En dan hoeft de TV niet aan te blijven. Hooguit even om de juiste zender te selecteren.

Edit: wat @Andros hierboven zegt dus...

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 31-03-2022 15:28 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 09:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik Zelf gebruik al jaren een hardware internet radio.. Veel zenders, USB, netwerk opties 👍

Freecom musicpal
AEG IR 4427 internetradio
Auna iTuner 320 ME digitaler HiFi-tuner