Overlast buren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvR1991
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-06-2023
Hallo allemaal,

Sinds een jaar hebben wij nieuwe buren gekregen en eigenlijk vanaf het begin hebben wij overlast van hun. Ik ben onderhand al meerdere keren aan de deur geweest om dit te bespreken maar het lijkt niet bij ze door te dringen. Ze houden totaal geen rekening met anderen en dat stoort enorm.

Het begon allemaal nog goed toen ze aan de deur kwamen om zich voor te stellen en aan te geven dat ze de badkamer gingen doen en voor de rest niet veel zouden klussen. Wat bleek is dat ze elke weekend 10 weken lang aan het klussen waren, waarbij het vaker regelmaat dan uitzondering was dat ze tot 11 uur doorgingen. Hierdoor een aantal keer aan de deur gestaan, maar het vreemd vinden dat we er wat van zeiden.

Eindelijk na die 10 weken waren ze klaar en dachten we weer wat rust te hebben, maar niks bleek minder waar. De leidingen van de badkamer die ze hadden omgelegd maken enorm veel ruis lawaai, het is zelf zo erg dat we er wakker van worden. Dit aangegeven bij de buren maar daar konden ze niks mee. Ook totaal geen begrip voor de situatie.

Als of het allemaal nog niet erger kon zijn het nou niet echt mensen die met andere rekening houden:
- deuren hard dichtslaan
- altijd schreeuwen en hard praten
- auto altijd op de stoep
- tot laat wakker en daardoor voor overlast zorgen
- in de tuin luidruchtig filmpjes op de telefoon kijken
- vuurkorf meerdere keren per week aan
- regelmatig tot laat klussen
- Camera's die onze grond filmen

Het is echt om gek van te worden. Wij zijn echt geen mensen die snel bij buren langs gaan, het is leven en laten leven. Maar dit breekt je gewoon op en je wilt niet altijd bij de buren aan de deur staan. Wij zijn inmiddels zover dat we het maar laten maar ,o, wat vreten we ons op.

Wij willen er graag uitkomen en hier fijn wonen maar dat lijkt niet wederzijds te zijn. Wat zouden wij nog kunnen doen en hebben jullie advies hoe dit verder op te pakken.

mvg,
Pieter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 17:43

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Buren: Huur of koop? (de badkamerverbouwing maakt koop waarschijnlijk, maar toch).
Jullie woning: Huur of koop?

Op dit forum zijn meerdere casussen van soortgelijke situaties. Stap 1 is denk ik duidelijk grenzen aangeven aan de buren: prima dat je klust, maar kunnen we 21:30 als eindtijd afspreken? Idem met de andere (zeer begrijpelijke) punten.

Loopt dat op niets uit, informeren én melden bij gemeente en/of politie. En bij het volgende incident opnieuw. En nog eens.

En: Alles wat je afspreekt, alle instanties die je spreekt of wat dan ook: leg het vast.

[ Voor 5% gewijzigd door Goudvis op 24-03-2022 20:04 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:05

Tys

Als je mét de buren samen niets kunt bereiken dan eindigen dit soort problemen altijd met het vertrek van één van de partijen. Zo heb ik zelf jaren in een apartment gewoond en daar was altijd wel gedoe, muziek, dit of dat en uiteindelijk vertrekt er weer iemand en komt er iemand anders met andere ellende. Tot je uiteindelijk zelf vertrekt. En dat zal in een (rijtjes)woning niet anders zijn tenzij je geluk hebt of goed overweg kunt met de buren. Blijven praten /communiceren anders wordt het nog een zware tijd. Al helemaal als je gaat escaleren, daar heb je eigenlijk alleen jezelf mee.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb bijna exact dezelfde situatie gehad en bij deze een advies, begin maar vast met zoeken op funda. Met dit soort mensen valt niet te praten. Ik had er zelfs een die zei altijd ja en amen en ik zal erop letten, om vervolgens dezelfde dag gewoon weer de muziek aan te slingeren.

Ben inmiddels vertrokken.

Hou je niet de illusie voor dat je wel even hun levensstijl of gedrag gaat veranderen, ze lachen je uit met je gezeur en als je pech hebt kun je een grote muil krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Navi op 24-03-2022 20:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Meerdere topics over.

Als jij als ts de waarheid spreekt heb je een paar mogelijkheden

1) netjes in gesprek met buren en hopen dat het ophoud.

2) als 1 niet dan politie/wijkagent/gemeente betrekken. Dit kan maanden/jaren duren als je buren tokkies zijn.

*knip*
Geweld stellen we niet voor en sneren laten we Al helemaal achterwege.

Veel succes.

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2022 21:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Er zijn twee oplossingen:

• Innerlijke rust vinden
• Verhuizen

[ Voor 7% gewijzigd door eamelink op 24-03-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Laatst online: 29-08-2023
eamelink schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:50:
Er zijn twee oplossingen:

• Innerlijke rust vinden
• Verhuizen
*knip*
Dat laten we hier achterweg aub. Off-topic

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 24-03-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:14
PvR1991 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:57:
De leidingen van de badkamer die ze hadden omgelegd maken enorm veel ruis lawaai, het is zelf zo erg dat we er wakker van worden. Dit aangegeven bij de buren maar daar konden ze niks mee. Ook totaal geen begrip voor de situatie.

Als of het allemaal nog niet erger kon zijn het nou niet echt mensen die met andere rekening houden:
- deuren hard dichtslaan
Als je het hard wil spelen:
Schakel een advocaat in voor het geluidsoverlast veroorzaakt door hun verbouwing, hierdoor is jou woning in waarde gedaald.

Meld schreeuwen e.d. bij de politie als huiselijk geweld.

Auto op de stoep iedere keer melden bij gemeente/politie.

Overlast iedere keer melden bij politie.

Laat klussen ->geluidsoverlast iedere keer de politie bellen.

Stankoverlast (vuurkorf) iedere keer melden bij de gemeente.

Camera's aangifte van doen bij de politie (artikel 139f wetboek van strafrecht)

Mogelijk krijg je last van represailles, investeer daarom zelf in camera's (hou wel rekening met relevante wetgeving).

Je kan het ook nog hard spelen om een niet legale manier (hier ben ik geen voorstander van) om ze zo weg te pesten. In dat geval in het zorgen dat het niet naar jou herleid kan worden en dat je een langere adem hebt.

Je kan ook eieren voor je geld kiezen en verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Allereerst: blijf galant, wat er ook gebeurt. Geen idee of het voor jou opgaat, maar nooit schreeuwen etc. en al zeker geen geweld gebruiken uiteraard. Het laatste is natuurlijk strafbaar en dat soort gedrag maakt je eigen positie alleen maar zwakker.

Bekijk eens rustig en uitgebreid deze website en klik ook op 'beoordeel uw casus':

https://www.hetccv-woonoverlast.nl/woonoverlast

Er was al naar gevraagd, maar het kan nuttig zijn om te weten of je buren huren of niet. Een verhuurder moet namelijk optreden tegen huurders die overlast veroorzaken, omdat ze de overeenkomst niet nakomen.

Verder is het goed om te weten dat niet alle overlast onrechtmatig is. Hinderlijk wel, maar sommige zaken moeten buren nu eenmaal van elkaar dulden.

Nuttig om uit te zoeken zoals je op de website hierboven kunt lezen is of er buurtbemiddeling mogelijk is.

Tot slot: op een forum zoals dit kun je als meelezer niet alles overzien. Van wat ik in andere topics voorbij heb zien komen, valt mij op dat mensen met de beste bedoelingen soms erg slechte adviezen geven. Waarom dat is weet ik niet, maar de neiging lijkt te bestaan dat veel wordt ingevuld waarvan je niets kunt weten. We horen alles ook uitsluitend van jou, maar het verhaal van de buren ontbreekt. Let dus op met het opvolgen van sommige adviezen, want dat kan ook in je nadeel werken.

Edit - deze website is er ook nog overigens:

https://www.problemenmetjeburen.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Real op 24-03-2022 22:17 ]

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:33
Dit is een voorbeeldje, Buren richten hun camera mijn huis in.

Bereid je maar vast voor op een bak ellende, of stel een zoekopdracht in op Funda. Je kunt een ander zijn levensstijl niet veranderen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:15

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

No Hands schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:05:
Dit is een voorbeeldje, Buren richten hun camera mijn huis in.

Bereid je maar vast voor op een bak ellende, of stel een zoekopdracht in op Funda. Je kunt een ander zijn levensstijl niet veranderen.
Hier was de uiteindelijke 'oplossing' geweld gebruiken, succes/sterkte @PvR1991!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:48
Helaas lijkt het tegenwoordig voor veel mensen vrij standaard om niet rekening te houden met elkaar. Het is een maatschappelijke standaard geworden heb ik het idee. Zelf hebben wij ook buren op de hoek die zonder te vragen de schutting vervangen, elke dag de BBQ aan hebben staan en irritante belichting erop na houden. Gelukkig is de afstand wat groter waardoor de last enigszins beperkt blijft. Verhuizen is ook niet altijd een oplossing, aangezien je vaak meerdere asocialen tegen kunt komen. Aan de andere kant van het huis achter onze tuin hebben we ook mensen die dagelijks vuurkorven aan hebben staan, waardoor je de raam nog geen dag even open kunt zetten. Jammer maar we hebben geleerd er maar mee om te gaan. Ik denk dat het hoort bij het standaard onfatsoen dat 'n beetje de standaard wordt tegenwoordig. Er wat van zeggen heeft vaak weinig zin, aangezien men zich dan al snel aangevallen voelt en je een bemoeial vindt. Dus dat werkt vaak meer averechts dan dat het voor begrip zorgt. Ik denk dat je het vooral een plek zult moeten geven, en anders wellicht moet kijken wat er juridisch mogelijk is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:16
blatenja schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:19:
Helaas lijkt het tegenwoordig voor veel mensen vrij standaard om niet rekening te houden met elkaar. Het is een maatschappelijke standaard geworden heb ik het idee. Zelf hebben wij ook buren op de hoek die zonder te vragen de schutting vervangen, elke dag de BBQ aan hebben staan en irritante belichting erop na houden. Gelukkig is de afstand wat groter waardoor de last enigszins beperkt blijft. Verhuizen is ook niet altijd een oplossing, aangezien je vaak meerdere asocialen tegen kunt komen. Aan de andere kant van het huis achter onze tuin hebben we ook mensen die dagelijks vuurkorven aan hebben staan, waardoor je de raam nog geen dag even open kunt zetten. Jammer maar we hebben geleerd er maar mee om te gaan. Ik denk dat het hoort bij het standaard onfatsoen dat 'n beetje de standaard wordt tegenwoordig. Er wat van zeggen heeft vaak weinig zin, aangezien men zich dan al snel aangevallen voelt en je een bemoeial vindt. Dus dat werkt vaak meer averechts dan dat het voor begrip zorgt. Ik denk dat je het vooral een plek zult moeten geven, en anders wellicht moet kijken wat er juridisch mogelijk is.
ja de zomer komt er weer aan gezellig man zwembaden BBQ vuurkorven muziek

blij als het weer winter wordt

@PvR1991 sterkte met de situatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Herkenbaar, na 2 jaar zijn wij vertrokken. Je gaat je werkelijk aan alles irriteren en belandt in een hyperfocus op die lui.

Bedenk je wel, zodra je zaken gaat melden bij instanties, bouw je dossier op. Dan moet je de overlast ook weer melden bij de verkoop als gebrek. Als kopers zich namelijk beroepen op een verborgen gebrek, wat burenoverlast ook is, en er blijkt dat jullie dit hebben stilgehouden en dat valt te bewijzen. Dan kun je aardig in de problemen raken.

Als je nergens iets meldt, kan het onder de noemer "Maar wij hadden nergens last van". Krom, maar zo werkt het :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2022 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
buren zijn bbq fans, en hebben een minicamping.
dus elke dag vuur, soms zo heftig dat bij aansteken 2 bbqs en een vuur in de vuurplaats alles blauw staat om ons huis.
eerst ergerde ik me er wezenloos aan, nu weet je dat mensen die dat doen (1 vd bbqs en vuur in vuurplaats) er meestal een week zijn, en de tijden ongeveer gelijk zijn, en hoe de wind staat, dus als we blauw staan verwachten dan maak ik voor die tijd eten en gaan we lekker achter in de tuin, het verst weg bij de rivier zitten, eten en dan brandt alles goed en geen problem en dus ook geen ergernis.

Ook hebben ze wel eens jonge campeerders die dtot diep in de nacht om het vuur zitten zingen en luide muziek aan hebben. Wilde ik een voorstel gaan doen aan buren "laat ze om 22u de electrische steroe uitzetten" maar ach, wij slapen aan de andere zijde van huis, dubbel glas en dus binnen horen we het eigenlijk niet. die gasten genieten en ok dat horen we als wij buiten zitten, dus gewoon wakker zijn, onze eigen dingen doen. Dus ook daar een interne mentale switch en geen enkel probleem meer mee, terwijl de eerste maand ik me er flink aan ergerde.

in jouw geval TS, bij
scheeuwen zou je oogcontact met je gezinsleden kunnen maken even gniffelen
filmpjes op telefoon of luide muziek, hetzelfde
vuurkorf, daar zou je natuurlijk even overleg met hun over kunnen hebben, als de wind fout stat, nodig ze uit even in jullie tuin te komen en vrag dan of ze rekening met wind willen houden, desnoods zet je een leuke windvaan op de schutting zodat ze het gelijk makkelijk zien.

Leidinggeluid ga je aan wennen, wij wonnden vlak bij de Amstelveenseweg waar de VU ambulances reden, wij hoorden ze niet echt meer, maar ik weet zeker dat als ik er geeergerd op was gaan letten dat het geen leven zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 21:02
De leidingen van de badkamer die ze hadden omgelegd maken enorm veel ruis lawaai, het is zelf zo erg dat we er wakker van worden. Dit aangegeven bij de buren maar daar konden ze niks mee. Ook totaal geen begrip voor de situatie.
Is dat niet waterslag? lijkt mij eerder dat de leidingen niet goed zijn vast gezet of niet juist zijn geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-08 14:58
Ik kan je mijn dossier toesturen mocht je mijn aanpak willen zien. Ik heb namelijk een soortgelijke situatie alleen bij mij waren er statushouders als buren gekomen. Die zijn wel snel aangepakt en alle instanties hebben er werk gelukkig van gemaakt.
Het is bij mij nog lopende maar als het goed is gaan ze op korte termijn vertrekken naar een andere woning. Mijn topic zal ik sowieso nog aanvullen met wat er in de tussentijd is gebeurt en als de zaak (voor mij) is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hallo allemaal,

Sinds een jaar hebben wij nieuwe buren gekregen en eigenlijk vanaf het begin hebben wij overlast van hun. Ik ben onderhand al meerdere keren aan de deur geweest om dit te bespreken maar het lijkt niet bij ze door te dringen. Ze houden totaal geen rekening met anderen en dat stoort enorm.

Het begon allemaal nog goed toen ze aan de deur kwamen om zich voor te stellen en aan te geven dat ze de badkamer gingen doen en voor de rest niet veel zouden klussen. Wat bleek is dat ze elke weekend 10 weken lang aan het klussen waren, waarbij het vaker regelmaat dan uitzondering was dat ze tot 11 uur doorgingen. Hierdoor een aantal keer aan de deur gestaan, maar het vreemd vinden dat we er wat van zeiden.

Eindelijk na die 10 weken waren ze klaar en dachten we weer wat rust te hebben, maar niks bleek minder waar. De leidingen van de badkamer die ze hadden omgelegd maken enorm veel ruis lawaai, het is zelf zo erg dat we er wakker van worden. Dit aangegeven bij de buren maar daar konden ze niks mee. Ook totaal geen begrip voor de situatie.

- deuren hard dichtslaan

Het is echt om gek van te worden. Wij zijn echt geen mensen die snel bij buren langs gaan, het is leven en laten leven. Maar dit breekt je gewoon op en je wilt niet altijd bij de buren aan de deur staan. Wij zijn inmiddels zover dat we het maar laten maar ,o, wat vreten we ons op.

Wij willen er graag uitkomen en hier fijn wonen maar dat lijkt niet wederzijds te zijn. Wat zouden wij nog kunnen doen en hebben jullie advies hoe dit verder op te pakken.

mvg,
Pieter
toon volledige bericht
Ik snap dat je in een situatie zit waarin elke mug een als een nieuwe aanval word gezien, maar je lijstje van irritaties vind ik nou niet echt overeenkomen met je uitspraak "het is leven en laten leven"

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:49
mugenmarco schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Is dat niet waterslag? lijkt mij eerder dat de leidingen niet goed zijn vast gezet of niet juist zijn geplaatst.
Waterslag is het knallen van de buizen, ruis is meestal niet afgebraamde buizen/te dun.

Voor de TS: Pak de APV er bij, kijk tot hoelaat je lawaai mag maken (tot 21/22/23uur is gangbaar) en welke decibels hierbij horen. Als hier niet aangehouden word, dan kan je bij de gemeente klagen.

Filmpjes kijken in de tuin, hardpraten, schreeuwen klinkt overigens wel dat je erg gevoelig bent... iets waarmee je niet in een appartement moet wonen, maar vrijstaand. Als je buren hebt, dan zal je elkaar nou eenmaal altijd iets horen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

torretje2012 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:53:
[...]

Waterslag is het knallen van de buizen, ruis is meestal niet afgebraamde buizen/te dun.

Voor de TS: Pak de APV er bij, kijk tot hoelaat je lawaai mag maken (tot 21/22/23uur is gangbaar) en welke decibels hierbij horen. Als hier niet aangehouden word, dan kan je bij de gemeente klagen.

Filmpjes kijken in de tuin, hardpraten, schreeuwen klinkt overigens wel dat je erg gevoelig bent... iets waarmee je niet in een appartement moet wonen, maar vrijstaand. Als je buren hebt, dan zal je elkaar nou eenmaal altijd iets horen.
Hardpraten en schreeuwen in de tuin vind ik asociaal. Tenzij je kavel 1000m2 is.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

pizzacabonara schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Hardpraten en schreeuwen in de tuin vind ik asociaal. Tenzij je kavel 1000m2 is.
Schreeuwen niet, maar praten, bbqen, spelende kinderen, een zwembadje, een filmpje op een telefoon zijn redelijk normale geluiden. Je moet ook opletten dat je je er niet te veel op gaat fixeren want dan gaat alles storen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
Maak er een spel van.
Hoe vaak schreeuwen ze...hoevaak komt filmpje X terug? Dat soort dingen. En dan eens terloops laten vallen hoeveel lol jullie hebben met die spelletjes door hun gedrag. Dan komt het waarschijnlijk 10 keer harder aan dan als je erover klaagt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Marzman schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:28:
[...]

Schreeuwen niet, maar praten, bbqen, spelende kinderen, een zwembadje, een filmpje op een telefoon zijn redelijk normale geluiden. Je moet ook opletten dat je je er niet te veel op gaat fixeren want dan gaat alles storen.
Klopt dat zijn normale geluiden, eens.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-08 11:23
Het kan ook gewoon zijn dat jullie enorm rustige buren gewend zijn? Toen ik alleen woonde was ik de ideale buurman: altijd stil en zat gewoon altijd te gamen met mn headset op. Erna heb ik mijn woning verkocht aan een gezin met kind, dus kan me inbeelden dat dat voor mijn buren wel een verschil gemaakt heeft. De gedeelde muur was een enkele brik dus je kon ook veel van elkaar horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Uzuhl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:15:
[...]

Hier was de uiteindelijke 'oplossing' geweld gebruiken, succes/sterkte @PvR1991!
Gezien dat topic nu wel eens wordt aangehaald, heb ik een boodschap bij de sluitmessage gezet, die ik ook hier zal herhalen.
Modbreak:De TS heeft in dat topic er zelf voor gekozen om geweld te gebruiken als 'oplossing'. Wij adviseren dat vanuit ons als modteam nooit en we gaan dat topic dus niet gebruiken om geweld als oplossing te adviseren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:52
Xanthine schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:49:
Het kan ook gewoon zijn dat jullie enorm rustige buren gewend zijn? Toen ik alleen woonde was ik de ideale buurman: altijd stil en zat gewoon altijd te gamen met mn headset op. Erna heb ik mijn woning verkocht aan een gezin met kind, dus kan me inbeelden dat dat voor mijn buren wel een verschil gemaakt heeft. De gedeelde muur was een enkele brik dus je kon ook veel van elkaar horen.
Dit is ook mijn ervaring. Had hiervoor een boven buurvrouw die vooral snachts werkte en zelden bezoek kreeg. Zij was aan het werk als ik thuis was en vice versa. Denk dat ik haar eens in het half jaar tegen kwam op de gang.

Sinds vorig jaar een nieuwe buurvrouw. Leuke, vlotte, hardwerkende meid. Eentje die net iets later dan ik op bed gaat en net iets eerder naar haar werk gaat (trapgeluiden, dichtslaande deuren etc.) dus heb geen wekker meer nodig. Haar thuiskomen wordt ook altijd opgevolgd met vrienden/vriendinnen/familie/neefjes/nichtjes die langskomen om te eten. Ook woont ze voor het eerst op haarzelf volgens mij; weekends feestjes/indrinken (de populairste kroeg zit 2 huizen verderop) en ze houdt er meerdere vriendjes op na.

Allemaal geen gekke dingen en ze doet ook niets fout/vervelends, maar mis mijn oude buurvrouw wel. Door het thuiswerken is ook alles op gaan vallen. Verhuizen is geen optie, dus maar gewoon accepteren is mijn advies.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 25-03-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:27
Helaas TS, zoals al aangehaald: begin met het zoeken van een nieuwe hut op funda.

Mensen passen hun gedrag niet makkelijk aan, zeker niet als het een klagende buurman is (want in hun ogen ben jij de zeurpiet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Hallo allemaal,

- deuren hard dichtslaan

mvg,
Pieter
toon volledige bericht
Ik denk dat je dit alleen kan oplossen met de Rijdende Rechter. Sterkte!
Pagina: 1