Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Prijscheck offerte systeem zonnepanelen + SolarEdge

Pagina: 1
Acties:

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:08
Volgens de instructies dien ik een eigen topic te maken, dus bij deze een vrij simpele vraag :9 .

Veel offertes van zonnepanelen leveranciers opvragen lukt niet, want de meesten hebben het erg druk en zijn niet op zoek naar meer werk. Ook wil ik ze niet onnodig van hun werk houden ;) . De goedkoopste van 3 stuks die ik wél heb ontvangen van betrouwbare partijen is de volgende:
  • 6x: Hyundai PERC Shingled HiE-S400VG Full Black (1719x1140)
  • 1x: SolarEdge SE2200H HD-Wave 1-fase
  • 6x: SolarEdge Power Optimizer P404
  • 1x: Solarstell montagesysteem
  • 1x: SolarEdge WiFi and ZigBee Antenna single (SetAPP )
  • 1: Basis installatie tarief (1-fase)
Prijs: ca 3600 EUR incl. BTW.

Mijn vraag; Is dat marktconform? :)

Installatie situatie:
  • pannendak van een standaard rijtjeshuis met een dakhelling van 36gr.
  • Orientatie voorgevel: ZZW.
  • Op de dakkapellen wil ik geen panelen ivm garantie nieuwe dakkapellen.
  • In de achtertuin komen later op de schuur nog een flinke set panelen.
  • Aardlek, automaat en 3x2.5mm2 kabel naar zolder heb ik zelf al aangelegd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xjw8hnD5LRv1CKizXWo6Lby2klM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7GCOmfu8HD0aNsqCt0FvE0GX.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door MWDKing op 23-03-2022 21:15 ]

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-11 23:11
Aan de dure kant !
Dat is €2976 excl btw, tov 6x 400wp= 2400
Je betaald dus per €1,24 per WP.
Nu zijn het maar 6 panelen.

Ter vergelijking ik had er 12, totaal 4260 WP met solar edge omvormer hd wave 3680 en 404 optimizers voor €4000 excl btw. €0,94 per WP.

Succes met de offerte!

[ Voor 10% gewijzigd door siveiro op 23-03-2022 20:41 ]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:12
@siveiro Sja... een systeem van 6 panelen gaat nooit zo prijsgunstig zijn als een set van 12...

€1,24 voor zo'n klein systeem is messcherp voor SolarEdge... Echt wel.

@MWDKing Is dat al je dak :?
Wat is de oriëntatie? Meer info nodig... Het is zeldzaam dat er maar zo weinig te realiseren is; en meer is echt wel wat je zou moeten willen: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• MWDKing
@siveiro @Ronald ; dank voor jullie reactie. Ik heb de OP aangepast met meer informatie. Uiteraard wil ik er zo veel mogelijk. Ik denk niet dat er meer panelen op het dak passen dan 6. In de achtertuin komt over ca 1 jaar nog meer panelen op een nog te bouwen schuur.

• Ronald
@MWDKing Okay, dat is inderdaad geen ruim dak nee.

Op dit moment... is je noord dak rendabel.. en zelfs niet een beetje... 6 van die Hyundai's oogsten daar toch nog iets van 1200-1400kWh vanaf... Ja voornamelijk in de zomer... kun je knap verkopen op moment.

(resultaten uit het verleden blah blah... ik vang nu 58cent/kWh en verkoop op jaarbasis 4000kWh)

Vraag eens bij de installateur om een simulatie te maken (Maar wel die p404 optimizers houden, ook al hoeft het niet van SE designer... het moet wel voor een goed werkend systeem!!!!)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 16:50

Glewellyn

is er ook weer.

MWDKing schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:12:
@siveiro @Ronald ; dank voor jullie reactie. Ik heb de OP aangepast met meer informatie. Uiteraard wil ik er zo veel mogelijk. Ik denk niet dat er meer panelen op het dak passen dan 6. In de achtertuin komt over ca 1 jaar nog meer panelen op een nog te bouwen schuur.
Kan je op de dakkapel niet nog een paar panelen plaatsen? Qua afmeting verwacht ik dat je er nog wel 3 op kwijt kan.

*zucht*

• MWDKing
Ronald schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:17:
@MWDKing Okay, dat is inderdaad geen ruim dak nee.

Op dit moment... is je noord dak rendabel.. en zelfs niet een beetje... 6 van die Hyundai's oogsten daar toch nog iets van 1200-1400kWh vanaf... Ja voornamelijk in de zomer... kun je knap verkopen op moment.

(resultaten uit het verleden blah blah... ik vang nu 58cent/kWh en verkoop op jaarbasis 4000kWh)

Vraag eens bij de installateur om een simulatie te maken (Maar wel die p404 optimizers houden, ook al hoeft het niet van SE designer... het moet wel voor een goed werkend systeem!!!!)
Aan de achterkant (Noord) zit een hele grote dakkapel. Daardoor zouden daar ook helaas maar 3 kleinere panelen bij kunnen :-( . Op de panelen onder de dakkapel valt dan ook schaduw denk ik. En dan kan ik ook niet meer makkelijk vanuit de dakkapel het dak op lopen wat toch wel handig is.

Maar jij zegt dat die 3600 EUR wil een OK prijs is? Want dan ga ik gewoon opdracht geven.
Glewellyn schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Op de dakkapellen wil ik geen panelen ivm garantie nieuwe dakkapellen (zie OP).
Kan je op de dakkapel niet nog een paar panelen plaatsen? Qua afmeting verwacht ik dat je er nog wel 3 op kwijt kan.
Achterzijde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85g-4dIaefrtFhSUQZckva2O1qg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/33N6h8ZINX06calsxE7PGUBW.png?f=user_large

• Ronald
@MWDKing Klein systeem, niet heel veel minder werk (Kabeltraject, omvormer, voorwerk allemaal zelfde)...
Dus ja, voor wat je voor je hebt is het okay. SolarEdge maakt het wat duurder nog; maar je wil met zo weinig mogelijkheden elk druppeltje er wel uit.

Sommige dakkapellen kunnen als je ballastloze montage doet (lager gewicht, moet dan wel geschroefd)
Zou ik toch nagaan bij de bouwer ;-)

• MWDKing
@Ronald ; heb ik ook naar gekeken. De bouwer van de dakkapellen zegt dat de niet berekend zijn op de ballast en dat de garantie vervalt. Hetzelfde geldt voor het schroeven door het EPDM. En aangezien ik al genoeg problemen met de dakkapellen heb gehad, ga ik dat risico niet nemen. Helaas.

Ik woon ook aan de kust en aan een duinrand waardoor veel ballast nodig is.

Bij webshops heb ik een beetje naar de materiaalkosten gekeken alleen het materiaal me 2700 EUR incl. BTW als ik DIY ga. Dus ca. 900 EUR voor de installatie, inbedrijfstelling en garantie lijkt me redelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door MWDKing op 23-03-2022 21:40 ]

Pagina: 1