Sinds 1 november heb ik:
14x panelen merk Trina type Honey Mono PERC 380 W Half-Cut 1500V type-aanduiding paneel TSM-380 DE08M.08
1x omvormer merk Growatt type MIC3300TL-X
Nu kreeg ik gisteren de volgende melding op mijn app:
Errorcode 409, bus voltage abnormall.
Na een half uur startte de omvormer weer op en niets meer aan de hand. Uiteraard even contact met de installateur gehad (jaja, op zondag bereikbaar, super).
Ik heb de panelen op mijn noorddak.
Mijn installateur belde vandaag en had contact gehad met growat. Zij hadden twee mogelijke oplossingen:
1. Nieuwe omvormer met 2 strings. Installateur was hier niet happig op ivm opstartvoltage. Zou later opstarten ivm korte strings (2 strings van 7).
2. 1 paneel afkoppelen en verder gaan met string van 13. Oorspronkelijk zouden ze ook 13 panelen plaatsen maar er pastte er 14 op, hoe voller hoe beter.
@Ronald en anderen, wat is jullie mening en advies?
:strip_exif()/f/image/STmhnRDCwoYcg9v8lZzbnveK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/igiDS0j8C2x89Tipxx1TMmqH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NJ6OhDq89LBfpuKqR9ZRg1eM.jpg?f=fotoalbum_large)
14x panelen merk Trina type Honey Mono PERC 380 W Half-Cut 1500V type-aanduiding paneel TSM-380 DE08M.08
1x omvormer merk Growatt type MIC3300TL-X
Nu kreeg ik gisteren de volgende melding op mijn app:
Errorcode 409, bus voltage abnormall.
Na een half uur startte de omvormer weer op en niets meer aan de hand. Uiteraard even contact met de installateur gehad (jaja, op zondag bereikbaar, super).
Ik heb de panelen op mijn noorddak.
Mijn installateur belde vandaag en had contact gehad met growat. Zij hadden twee mogelijke oplossingen:
1. Nieuwe omvormer met 2 strings. Installateur was hier niet happig op ivm opstartvoltage. Zou later opstarten ivm korte strings (2 strings van 7).
2. 1 paneel afkoppelen en verder gaan met string van 13. Oorspronkelijk zouden ze ook 13 panelen plaatsen maar er pastte er 14 op, hoe voller hoe beter.
@Ronald en anderen, wat is jullie mening en advies?
:strip_exif()/f/image/STmhnRDCwoYcg9v8lZzbnveK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/igiDS0j8C2x89Tipxx1TMmqH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NJ6OhDq89LBfpuKqR9ZRg1eM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pRr59WS1aEuXLAnknsrgTSNB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Bravertal op 21-03-2022 18:50 ]
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.