Mijn Windows is duidelijk trager als ik mijn nieuwe externe monitor gebruik. Ik lees en hoor dat dit niet gebruikelijk is als je de laptopmonitor uitschakelt. Het is toch duidelijk merkbaar het geval. Ik zou daarom de 'reactiviteit' (ik weet wat de beste term hiervoor is) willen meten. Ik heb rondgekeken maar ik vind niet wat ik zoek, als het al bestaat. Hoe kan ik meten van hoe snel acties worden uitgevoerd en getoond worden op beeld, zoals het pannen of verslepen van een element in een ontwerpprogramma (zoals Figma in mijn geval). Dat is dus 'laggy' via m'n externe scherm.
Ik zoek dus een tool die de reactiviteit van verschillende interacties in Windows kan uitdrukken in een cijfer. Als ik de tool draai met en zonder externe monitor, zou het een ander cijfer genereren als mijn waarneming echt klopt. Ik ben dus op zoek naar een soort FPS-achtige meting, maar niet in een spel. En niet specifiek FPS, maar dus de duur tussen de klik / muisbeweging en de afronding van de actie.
Omdat het onder een andere categorie valt heb ik de vraag die specifiek over de traagheid van mijn monitor gaat (welke dat is, welke laptop ik gebruik, etc) in deze aparte topic gezet: Windows trager via externe monitor
Bij voorbaat dank!
Ik zoek dus een tool die de reactiviteit van verschillende interacties in Windows kan uitdrukken in een cijfer. Als ik de tool draai met en zonder externe monitor, zou het een ander cijfer genereren als mijn waarneming echt klopt. Ik ben dus op zoek naar een soort FPS-achtige meting, maar niet in een spel. En niet specifiek FPS, maar dus de duur tussen de klik / muisbeweging en de afronding van de actie.
Omdat het onder een andere categorie valt heb ik de vraag die specifiek over de traagheid van mijn monitor gaat (welke dat is, welke laptop ik gebruik, etc) in deze aparte topic gezet: Windows trager via externe monitor
Bij voorbaat dank!
[ Voor 4% gewijzigd door njit op 19-03-2022 14:00 ]