Reactiviteit Windows meten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njit
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-07-2022
Mijn Windows is duidelijk trager als ik mijn nieuwe externe monitor gebruik. Ik lees en hoor dat dit niet gebruikelijk is als je de laptopmonitor uitschakelt. Het is toch duidelijk merkbaar het geval. Ik zou daarom de 'reactiviteit' (ik weet wat de beste term hiervoor is) willen meten. Ik heb rondgekeken maar ik vind niet wat ik zoek, als het al bestaat. Hoe kan ik meten van hoe snel acties worden uitgevoerd en getoond worden op beeld, zoals het pannen of verslepen van een element in een ontwerpprogramma (zoals Figma in mijn geval). Dat is dus 'laggy' via m'n externe scherm.

Ik zoek dus een tool die de reactiviteit van verschillende interacties in Windows kan uitdrukken in een cijfer. Als ik de tool draai met en zonder externe monitor, zou het een ander cijfer genereren als mijn waarneming echt klopt. Ik ben dus op zoek naar een soort FPS-achtige meting, maar niet in een spel. En niet specifiek FPS, maar dus de duur tussen de klik / muisbeweging en de afronding van de actie.

Omdat het onder een andere categorie valt heb ik de vraag die specifiek over de traagheid van mijn monitor gaat (welke dat is, welke laptop ik gebruik, etc) in deze aparte topic gezet: Windows trager via externe monitor

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door njit op 19-03-2022 14:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05

Onbekend

...

Zijn de applicaties zelf ook echt merkbaar trager? Zo ja, dan zou je eens een paar keer wat zware processen kunnen starten en het verschil in tijd meten als je wel of niet een extra monitor hebt aangesloten.

Of je FPS flink lager? In dat geval zou je dat moeten kunnen meten met een "moderne" game die dat weergeeft.

Of worden al je acties wel vlot uitgevoerd, maar duurt het echt wat langer voor dat de verandering zichtbaar is?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 08:00

ResuCigam

BOFH

njit schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:53:
Ik zoek dus een tool die de reactiviteit van verschillende interacties in Windows kan uitdrukken in een cijfer. Als ik de tool draai met en zonder externe monitor, zou het een ander cijfer genereren als mijn waarneming echt klopt. Ik ben dus op zoek naar een soort FPS-achtige meting, maar niet in een spel. En niet specifiek FPS, maar dus de duur tussen de klik / muisbeweging en de afronding van de actie.
Ik heb geen tool voor je maar volgens mij is de term die jij zoekt "input lag".

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Response time en dus input/display lag kun je mogelijk meten met SMTT 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord