Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 23:27
Goedemorgen

Momenteel heb ik een digitale meter , deze is 2,5 mnd. geleden geplaatst ivm zonnepanelen.
Nu krijg ik van de week een mail dat men een "slimme meter" wil plaatsen , dat is handig want dan je zelf ook je verbruik bijhouden ( was een argument).
Dit kan ik zelf al als mijn installatie goed functioneert😎
Wat is nu slim om te doen ivm salderen.
Met een slimme meter hoef ikzelf niks te doen, maarja 1x je meterstanden zelf doorgeven is het werk ook niet.
Met de digitale meter word toch de opgewekte tegen de verbruikte stroom verrekend, 1:1
Met de slimme meter is dat toch veel ongunstiger voor de klant.

Of de slimme meter accepteren en het uitlezen op afstand laten uitzetten?

[ Voor 5% gewijzigd door mooiemeneer op 19-03-2022 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 21:03
ik kom terug op mijn opmerking

[ Voor 87% gewijzigd door alwind op 19-03-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
@alwind wat bedoel je daarmee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkerjack
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Heeft je digitale meter aparte tellers voor verbruik en teruglevering? Dan zou het enige verschil zijn dat de meter niet zelf z'n standen doorgeeft.

Mocht dat niet zo zijn, dan zullen ze je zodra de salderingsregeling eraf gaat wel verplichten om alsnog voor een slimme meter te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 10:02

bonzz.netninja

Niente baffi

mooiemeneer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:05:
Goedemorgen

Dit kan ik zelf al als mijn installatie goed functioneert😎
Je kan toch alleen nu meten wat je verbruik is als er zon is. Als die niks doen, heb je geen idee.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
@mooiemeneer Hij bedoelt denk ik dat je wat kan 'spelen' met de doorgegeven waarden om zo een voordeel te halen uit de btw verlaging.

Daar is een woord voor en het begint met een f.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 21:03
Dat er helemaal niet bekend is hoe de BTW teruggave gaat zijn en wat de regels worden. want we gaan ergens van 21 naar 9 en dan weer terug naar 21.

Dat kan voor of nadelen hebben. Want misschien moet je straks wel veel vaker dan 1x per jaar de stand doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
bonzz.netninja schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:15:
[...]

Je kan toch alleen nu meten wat je verbruik is als er zon is. Als die niks doen, heb je geen idee.
Als mijn ct-spoelen goed zijn aangesloten kan ik mijn verbruik in huis ook zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ronald schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:15:
@mooiemeneer Hij bedoelt denk ik dat je wat kan 'spelen' met de doorgegeven waarden om zo een voordeel te halen uit de btw verlaging.

Daar is een woord voor en het begint met een f.
fruitmandje? :+

Ik zou lekker een slimme meter nemen en lekker veel uit gaan lezen met de p1 monitor.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

mooiemeneer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Als mijn ct-spoelen goed zijn aangesloten kan ik mijn verbruik in huis ook zien
Ik heb geen idee wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
Dan begrijpen wij elkaar niet 😂
Het "gemak" van de slimme meter is dat je de P1 kan gebruiken om verbruik en opbrengst uit te lezen toch?
Datzelfde kan ik met mijn systeem ook als de meetspoelen( ctspoelen ) op een correcte manier zijn aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
@bonzz.netninja CT spoelen zijn stroom-meet-spoelen...
Daarmee kun je stroom meten... Als je nu ook op elk moment de spanning meet weet je het vermogen...

Of je neemt aan dat het 230V is en maak je best wel pittig foute conclusies...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Fb0OjsM8gTcw3FwnmINp05z16A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/up2tq5mZAakdyfK6ZBpzreUy.png?f=user_large

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
Maar nu rest mij nog de vraag , beter de digitale "domme" meter houden of de slimme meter nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:13
Met de slimme meter is dat toch veel ongunstiger voor de klant.
Waarom dan? Omdat je kan sjoemelen met hoog en laag tarief als je geen slimme meter hebt? Of bedoel je wat anders?

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

mooiemeneer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:23:
[...]

Dan begrijpen wij elkaar niet 😂
Het "gemak" van de slimme meter is dat je de P1 kan gebruiken om verbruik en opbrengst uit te lezen toch?
Datzelfde kan ik met mijn systeem ook als de meetspoelen( ctspoelen ) op een correcte manier zijn aangesloten.
Zijn ze op een correct manier aangesloten dan? Omdat je dat zo expliciet zegt.

Die p1 monitor kost je niks anders dan een kabeltje en een pi/nas/iets waar je die op aansluit. Wel zo makkelijk en je pakt ook meteen home automation en gasverbruik mee.

Maar idd, ik snap je hele punt niet waarom een slimme meter ongustig zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
In de huidige salderingsregeling kun je de terug geleverde stroom aftrekken van je eigen verbruik, tegen hetzelfde tarief inclusief belastingen.
En straks ga je voor toegeleverde energie toch maar ong. 11 cent terug krijgen?
Of zit ik er helemaal naast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ronald schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:24:
@bonzz.netninja CT spoelen zijn stroom-meet-spoelen...
Daarmee kun je stroom meten... Als je nu ook op elk moment de spanning meet weet je het vermogen...

Of je neemt aan dat het 230V is en maak je best wel pittig foute conclusies...

[Afbeelding]
Gelukkig is dat simpel op te lossen :) Trafootje, spanningsdeler (2 weerstanden), ADC en wat rekenwerk.
bonzz.netninja schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:37:
Maar idd, ik snap je hele punt niet waarom een slimme meter ongustig zou zijn
Misschien omdat er mensen zijn die niet van het op afstand uitlezen houden dat je niet kan uitzetten? Verschillende Tweakers hebben dat getest. Op afstand uitlezen uit laten zetten, dan communicatie met Stedin/Enexis/etc blokkeren -> bij allen paar weken later iemand voor de deur: We kunnen de meter niet uitlezen....

Daarnaast gaat dat op afstand uitlezen en doorgeven aan energieleverancier nog wel eens mis, ik ken iemand die daar over kan meepraten, vooral gezien de gevolgen voor de energierekening :X

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 19-03-2022 12:02 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
bonzz.netninja schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Zijn ze op een correct manier aangesloten dan? Omdat je dat zo expliciet zegt.
Op dit moment niet nee , maar dat word verandert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
Misschien omdat er mensen zijn die niet van het op afstand uitlezen houden dat je niet kan uitzetten? Verschillende Tweakers hebben dat getest. Op afstand uitlezen uit laten zetten, dan communicatie met Stedin/Enexis/etc blokkeren -> bij allen paar weken later iemand voor de deur: We kunnen de meter niet uitlezen....
Is dat een probleem dan , dat kunnen ze met een digitale "domme" meter ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mooiemeneer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Is dat een probleem dan , dat kunnen ze met een digitale "domme" meter ook niet
Heb er nog iets bij geëdit O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
Daarnaast gaat dat op afstand uitlezen en doorgeven aan energieleverancier nog wel eens mis, ik ken iemand die daar over kan meepraten, vooral gezien de gevolgen voor de energierekening :X
Dit heb ik ook meerdere keren gelezen idd. Maar ik ga er vanuit dat dat sporadisch voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
mooiemeneer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:26:
Maar nu rest mij nog de vraag , beter de digitale "domme" meter houden of de slimme meter nemen.
Ik heb begrepen dat de digitale domme meter in de nabije toekomst geen dal/dagtarief meer aankan. De slimme meter kan dat wel. De vraag is of dat een voordeel of nadeel is (hangt erg van je verbruikspatroon af).

Met een domme meter vermijd je dat er partijen mee kijken met jouw verbruik (administratief uitzetten voorkomt niet dat er geen standen uitgelezen worden).

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je hebt nu ook een digitale meter
https://www.zelfenergiepr...2-elektriciteitsmeter.pdf

Enige verschil (voor jou) als er een slimme meter hangt, is dat je hem zelf kan uitlezen via de P1 poort.

Je hebt geen ferraris meter dus mocht het salderen ophouden, ben je nog net zo ver van huis als met een slimme meter.
Daar is dus geen verschil in.

Maar wellicht als ik de prijzen van enphase zo zie...is het misschien handig om zelf uit te lezen.
Vooralsnog is het uitlezen van production en consumption gratis.
https://developer-v4.enphase.com/plans

En als ze de stroomklemmen niet kwijt kunnen dan.....gewoon een slimme meter nemen met P1 en een wifi kWh meter van homewizard.

[ Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-03-2022 12:59 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

het maakt geen biet uit. de meter is van de netbeheerder, als die een nieuwe meter wilt plaatsen is dat aan hun. doorgaans is het wel beter voor beide partijen. immers zijn de oude draaischijvers niet echt gemaakt om de verkeerde kant op te driaaien en geven dan eerder te weinig aan dan te veel in de praktijjk.

en gewoon een p1monitor eraan hangen is een klap handiger dan vrijwel elke andere oplossing voor monitoring.

[ Voor 15% gewijzigd door flippy op 19-03-2022 12:59 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
@AUijtdehaag wat bedoel je met de prijzen van enphase ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
mooiemeneer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:59:
@AUijtdehaag wat bedoel je met de prijzen van enphase ?
Ik krijg wel eens een mailtje

With Enphase API v4, you now have access to the IQ Battery-level and IQ Microinverter device level data

Hi there,
As an Enphase API v2 customer, you can now benefit from a new Enphase API v4 effective February 23, 2022. Enphase API v4 will give you the best value for running your O&M programs. With powerful Enphase API v4, you will be able to optimize your fleet for an even better return on investment.
You can now monitor and operate your entire fleet from the fleet level to the site-level and device-level (microinverter). In addition to the site level production and consumption monitoring data, API v4 provides access to battery level and microinverter level data.
Enjoy the benefits of Enphase API v4
• Access to the IQ Battery level data
• Access to the IQ Microinverter level data
• Upgraded security with OAuth 2.0 based Authentication and Authorization
• Seamless onboarding and improved documentation
• Give you the best value for running your O&M programs
You can learn more about the Enphase API v4 at:
https://developer-v4.enphase.com/.
To continue to add new features to our product and serve our customers at the highest standards, we are updating our price plans. To view our price plans, please visit the following link:
https://developer-v4.enphase.com/plans.
We have also updated our API license agreement that can be found at:
https://enphase.com/api-license-agreement-v4. Note that Enphase API v4 is for internal business purposes, and specifically not in connection with any public or consumer-facing application, tool, or service and not in connection with any product or service that is competitive with any product or service that Enphase now or in the future offers.
Please note that the changes to the Pricing and License agreements are applicable only for API v4. You can continue to use Enphase API v2 until August 15, 2022, under the existing pricing and license agreement. Effective August 16, 2022, API v2 will be phased out and not available to any customers.
Questions?
Please email us at api@enphaseenergy.com
toon volledige bericht
v2 gaan ze uitfaseren?

Maar vraag dat hier maar:
Het grote Enphase topic

Edit:
Bij mij staat de SM ook administratief uit. Toch weet men op 1 januari en op 1 juli de meterstanden te noteren.
Ik heb wel eens online gekeken, terwijl ze de rekening opmaken... Dan zie je plots ineens allerlei meterstanden en berekeningen voorbij komen.....
Dus administratief uit is niet administratief uit....
Nu wil men wel de meterstanden weten voor de jaarafrekening.... en die vragen ze wel netjes.
Maar geloof me maar dat ze die al hebben.

Slimme meter wordt straks (mis)gebruikt, wanneer de tarieven nog meer gaan schommelen en je wisslende maand of zelfs uur tarieven gaat krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-03-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
Dus beter geen slimme meter die ze kunnen uitlezen dan 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
mooiemeneer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:27:
Dus beter geen slimme meter die ze kunnen uitlezen dan 😏
Mocht je ooit elektrisch gaan rijden kan daar de p1 poort ook voor gebruikt worden om te kijken hoeveel capiciteit je hebt om te laden...

Maar het is een afweging inderdaad.... (alu hoedje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

blijf het grappig vinden hoe anaal mensen zijn over een slimme meter die aan de netbeheerder stuurt wat de meterstanden zijn maar vervolgens de hele dag een mobiel trackingsysteem in hun achterzak hebben zitten waarbij facebook, twitter en elk ander bedrijf op de wereld alles van je weet. _O-

[ Voor 19% gewijzigd door flippy op 19-03-2022 13:57 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiemeneer
@flippy Als je goed leest wat mijn reden is dan weet ik niet waarop je antwoord😥
Big brother is watching you klopt als een bus maar daar gaat het mij niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
flippy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:56:
blijf het grappig vinden hoe anaal mensen zijn over een slimme meter die aan de netbeheerder stuurt wat de meterstanden zijn maar vervolgens de hele dag een mobiel trackingsysteem in hun achterzak hebben zitten waarbij facebook, twitter en elk ander bedrijf op de wereld alles van je weet. _O-
Ten eerste doe ik er alles aan om te voorkomen dat google, twitter, facebook, etc mij en mijn gezin volgen. Ten tweede levert een energiebedrijf een betaalde (nuts) dienst, in tegenstelling tot de gratis (commerciele) diensten die je noemt. Daarbij heb ik geen reele mogelijkheid om te voorkomen dat ik vast zit aan een energiebedrijf. Ook kan ik mijn slimme meter niet omwisselen naar een dom exemplaar (andersom is geen probleem iha).

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

mooiemeneer schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:19:
@flippy Als je goed leest wat mijn reden is dan weet ik niet waarop je antwoord😥
Big brother is watching you klopt als een bus maar daar gaat het mij niet om.
het is ook een reactie op de argumenten hierboven die mensen aandragen om maar geen nieuwe meter te laten plaatsen.

men verliest een beetje uit het oog wat belangrijkis.

en je om niet getrackt te worden op internet kan je maar 1 ding doen: geen internet gebruiken. ook niet thuis.

[ Voor 17% gewijzigd door flippy op 19-03-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier laatst, naar aanleiding van een schrijven van de energieleverancier, bij m'n energieleverancier (Essent) aangegeven dat ze m'n slimme meter gewoon ieder kwartier uit mogen lezen. Maakt het voor de leverancier én de netbeheerder (Enexis) een stukje gemakkelijker om te kunnen kijken wáár ze in het netwerk noodzakelijke verzwaringen aan / in de infra moeten gaan aanbrengen.

Zonnepanelen schijnen niet altijd door iedereen netjes op gegeven te worden, al helemaal niet als het extra aangebrachte panelen op bestaande installaties betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-03-2022 14:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KabouterSuper schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Ik heb begrepen dat de digitale domme meter in de nabije toekomst geen dal/dagtarief meer aankan.
Dat is sinds halverwege vorig jaar al, althans, in Enexis gebied.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46
Ik lees dit ergens op internet.

Nu is enkel tarief een soort gewogen gemiddelde tussen hoog en laag. Maar aangezien hoog tarief tussen 7u en 23u is, en ik dus met laag tarief slaap, dan kan je toch gewoon beter enkel tarief aanvragen? Mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmF39ObSdErqgbJO1haU-xRj7Ck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sfMxAw3bc7Y7vczZUvTHZdV1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

fuzzyduck schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:13:
Ik lees dit ergens op internet.

Nu is enkel tarief een soort gewogen gemiddelde tussen hoog en laag. Maar aangezien hoog tarief tussen 7u en 23u is, en ik dus met laag tarief slaap, dan kan je toch gewoon beter enkel tarief aanvragen? Mis ik iets?

[Afbeelding]
In het hele weekend en feestdagen is het ook laag tarief en in Limburg en Brabant is het lage tarief van 21:00 tot 7:00u.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
klump4u schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:25:
[...]

In het hele weekend en feestdagen is het ook laag tarief en in Limburg en Brabant is het lage tarief van 21:00 tot 7:00u.
Van het weekend was ik even overheen gelezen denk ik. Thx.

Andere vraag. Als ik zonnepanelen heb op fase 1 en op fase 2 heb ik de wasmachine aan. Hoe tekent de slimme meter dat?

Nu met salderen maakt het niet uit. Maar als dat verdwijnt? Moet ik dan de wasmachine in dezelfde fase zetten als de panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
fuzzyduck schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Andere vraag. Als ik zonnepanelen heb op fase 1 en op fase 2 heb ik de wasmachine aan. Hoe rekent de slimme meter dat?

Nu met salderen maakt het niet uit. Maar als dat verdwijnt? Moet ik dan de wasmachine in dezelfde fase zetten als de panelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

fuzzyduck schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Andere vraag. Als ik zonnepanelen heb op fase 1 en op fase 2 heb ik de wasmachine aan. Hoe tekent de slimme meter dat?

Nee hoeft niet de meter doet zelf interne het verbruik en teruglevering verrekenen over alle 3 de fases.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:23

dwizzy

Weaponised confusion

Iets wat ik nog zou overwegen: hoe later je een slimme meter laat installeren (als je nu geen noodzaak hebt) hoe nieuwer het model is.
Het lijkt nu dat de slimme meter op dit moment is uitontwikkeld, we zitten al een tijd op DSMR 5.0 (huis dat ik kocht heeft DSMR 4.2 waardoor ik minder informatie uit de P1-poort krijg). Maar de radiofrequentie van de huidige slimme meters moet in 2024 geveild worden, plus slimme belasting zou wel eens nieuwe eisen aan meters kunnen stellen.Ik sluit dus niet uit dat we over twee jaar weer nieuwe meters moeten gaan krijgen :| Dan spaar je nu de netbeheerders en dus de overheid en dus ons weer een aardige duit... áls ik gelijk krijg.
Korter!

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oude Schildpad
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-04 12:42
Ik heb zonnepanelen en geen slimme meter. Nu lees ik dat het per 2023 verplicht wordt om een meter te hebben met 2 telwerken.
Ik heb bij Stedin een slimme meter aangevraagd (5x), maar dan wordt mij verteld dat het technisch niet mogelijk is om een slimme meter te plaatsen?

Mijn vraag is wat gebeurt er als ik op 1 januari 2023 nog geen slimme meter heb?
Ik begrijp dat mijn huidige meter gewoon terug blijft draaien ook na 1 januari.

Grt Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:00
Oude Schildpad schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:31:
Ik heb zonnepanelen en geen slimme meter. Nu lees ik dat het per 2023 verplicht wordt om een meter te hebben met 2 telwerken.
Ik heb bij Stedin een slimme meter aangevraagd (5x), maar dan wordt mij verteld dat het technisch niet mogelijk is om een slimme meter te plaatsen?

Mijn vraag is wat gebeurt er als ik op 1 januari 2023 nog geen slimme meter heb?
Ik begrijp dat mijn huidige meter gewoon terug blijft draaien ook na 1 januari.

Grt Jeroen
Graag een bron, want dit is niet besloten. Cq verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:24

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Oude Schildpad Waar je dat ook hebt gelezen - het is niet (meer) van toepassing.
Op 1 januari 2023 gebeurt dus niets - ook zonder (slimme) meter met 2 telwerken.
En dat het technisch soms niet mogelijk is een "nieuwe" meter te plaatsen hoor ik voor de eerste keer.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:59
@internet4me @dunklefaser
Het is kennelijk gebruikelijk dat veel nieuws websites, a, geen bron vermelden, en b, een wetsvoorstel zien als definitief.

Tweakers linkt netjes de bron.
nieuws: Minister wil boete voor zonnepaneelbezitters zonder slimme of digital...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:24

dunklefaser

Point Of KnowReturn

jeroen3 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:01:
@internet4me @dunklefaser
Het is kennelijk gebruikelijk dat veel nieuws websites, a, geen bron vermelden, en b, een wetsvoorstel zien als definitief.

Tweakers linkt netjes de bron.
nieuws: Minister wil boete voor zonnepaneelbezitters zonder slimme of digital...
De tweakers bron is uit 2020 - en wat de datums betreft m.n. 1 januari 2023 ook achterhaald.
Just my € 2ct

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:00
Wil/plan is nog geen wet cq verplichting… zolang het geen wet is.

[ Voor 3% gewijzigd door internet4me op 30-06-2022 14:00 ]

Pagina: 1