Het probleem is bij mij verholpen na een factory reset inderdaad. Hou er wel rekening mee dat je een backup van ALLES moet maken, anders ben je het kwijt.jayesh schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:59:
[...]
spelen Instagram stories nu niet meer traag af soms? of is dat probleem verholpen bij jou nu.
De A40 was een kleiner model, maar de volgers waren al groter (de A42 is zelfs 6.6" 16.4 x 7.6 cm). De A42 is ook uitgebracht als M42, maar zowel bij de A als bij de M is er geen opvolger van de 4 lijn gekomen.kaasaanfiets schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:44:
Weet iemand ook over er nog een versie kleiner dan de A53 uit komt?
Ik heb nu een A40 maar ben aan het kijken naar een alternatief die in ieder geval niet groter is dan een a40 maar heb heb het idee dat er helemaal geen A43 komt?
Ik zie wel een A32 maar het lijkt alsof de 4 lijn helemaal weg is?
Sowieso is de trend op dit moment nog altijd groot, groter en grootst, dus veel kleinere modellen zullen er binnenkort ook niet bijkomen. Alleen de duurdere S22 komt nog iets in de buurt. De opvolger S23 zou alweer iets groter worden.
Het werkt bij mij ook niet vlekkeloos inderdaad. Fotos versturen via WhatsApp is erg omslachtig geworden.quacktech schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:48:
[...]
Is het nu een update van het hele OS of alleen de UI naar One UI 5?
Afgelopen zaterdag heb ik deze update geïnstalleerd op mijn A53, en vanaf dat moment worden foto's uit mijn galerij niet meer automatisch geüpload naar Google Foto's (back-up etc. staat gewoon goed en aan). Als ik een foto wil sturen via whatsapp zie ik in eerste instantie ook enkel de foto's tot aan de update. Ga ik dan via de 3 puntjes naar Galerij kan ik er wel bij, maar kan ik niet meer meerdere foto's selecteren.
PS Met galerij bedoel ik ook de map camera. De map die standaard door Google Foto's wordt geüpload.
Een eerste zoektocht op Google levert geen resultaten op.
Iemand enig idee?
Terwijl ik dit type heb ik nog even onderzoek gedaan. In de app Line kan ik wel gewoon bij mijn fotos. Dus ik had het vermoeden dat het iets met rechten te maken heeft. En zowaar, in WhatsApp zijn de rechten voor toegang tot fotos en videos uitgezet. Na het aanzetten gaat het weer zoals het was
Ik overweeg de A53. Als ik hem in de winkel naast m'n huidige S20 houd zie ik een prima telefoon. Als ik hem naast de S22 houd zie ik wel dat de S22 een stukje beter is, maar voor mij niet direct de hogere prijs waard. De A53 256 gb kan ik nu kopen voor €235,- terwijl de S22 €429,- moet kosten na de €100,- cashback.
De camerakwaliteit heb ik vergeleken en voor zo ver ik het in de winkel kon bekijken is de A53 een upgrade ten opzichte van mijn S20.
Mijn twijfel ontstaat doordat het een switch is van een flagship model naar een 'middenklasser'. Maar toch ben ik niet echt bereid die €429,- uit te geven voor een telefoon die zelfs kleiner is dan m'n huidige.
Reden dat de S20 plaats mag maken is dat er een barst in m'n scherm zit en omdat de accu snel leeg raakt. Anders had ik hem nog een poosje gehouden.
Is de A53 een upgrade ten opzichte van de S20? Waar moet ik rekening mee houden als ik deze overstap maak?
De camerakwaliteit heb ik vergeleken en voor zo ver ik het in de winkel kon bekijken is de A53 een upgrade ten opzichte van mijn S20.
Mijn twijfel ontstaat doordat het een switch is van een flagship model naar een 'middenklasser'. Maar toch ben ik niet echt bereid die €429,- uit te geven voor een telefoon die zelfs kleiner is dan m'n huidige.
Reden dat de S20 plaats mag maken is dat er een barst in m'n scherm zit en omdat de accu snel leeg raakt. Anders had ik hem nog een poosje gehouden.
Is de A53 een upgrade ten opzichte van de S20? Waar moet ik rekening mee houden als ik deze overstap maak?
Ik verwacht eerder dat het een stapje terug is. Maar zolang je geen zware games draait zal dat allemaal wel meevallen.
Je kunt alleen geen gcam mod gebruiken. Daarnaast kan ik je afraden om de applicatie van Samsung te gebruiken om al je gegevens van je oude telefoon naar de nieuwe te halen.
Verder doet hij gewoon wat hij moet doen
Je kunt alleen geen gcam mod gebruiken. Daarnaast kan ik je afraden om de applicatie van Samsung te gebruiken om al je gegevens van je oude telefoon naar de nieuwe te halen.
Verder doet hij gewoon wat hij moet doen
Snelheid is het een stap terug. Accuduur en software ondersteuning stap vooruit. Camera durf ik niet te zeggen.Maarten_tzr schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:29:
Ik overweeg de A53. Als ik hem in de winkel naast m'n huidige S20 houd zie ik een prima telefoon. Als ik hem naast de S22 houd zie ik wel dat de S22 een stukje beter is, maar voor mij niet direct de hogere prijs waard. De A53 256 gb kan ik nu kopen voor €235,- terwijl de S22 €429,- moet kosten na de €100,- cashback.
camera van de a53 vind ik persoonlijk een stuk beter dan die van de s20. De selfiecamera vind ik persoonlijk ook zeer slecht bij de s20.
Helaas heb ik geen ervaring met de S20.
De camera van de A53 (en hiervoor zelfs mijn A52) vind ik overdag prima. In het donker vind ik de camera echt veel te traag. Vaak een gemist moment omdat het echt meerdere secondes duurt voor hij afdrukt.
Jammer, maar tegenwoordig probeer ik zelf maar meer te genieten van het moment ipv alles te fotograferen.
De camera van de A53 (en hiervoor zelfs mijn A52) vind ik overdag prima. In het donker vind ik de camera echt veel te traag. Vaak een gemist moment omdat het echt meerdere secondes duurt voor hij afdrukt.
Jammer, maar tegenwoordig probeer ik zelf maar meer te genieten van het moment ipv alles te fotograferen.
The Duck did it again
Nou, inmiddels heb ik de A53. Met sommige apps is hij trager, anderen zelfs een split second sneller. Met wat zwaardere taken is hij inderdaad merkbaar wat trager. Ook de camera is niet altijd bij de tijd. Waar de S20 direct afdrukt is de A53 soms net te laat. Daar staat tegenover dat de S20 in vergelijking met de Huawei van m'n vriendin ook maar matige foto's maakt. De camera van de A53 is dus 'voldoende' en voor mij het enige merkbare punt waarop hij onder doet voor de S20
Het scherm is wel veel mooier en de batterij gaat veel langer mee.
Ik heb trouwens alles met Smart Switch overgezet en dat gaat prima. Ik merk niet dat hij blijft hangen oid.
Al met al erg tevreden met de aankoop. Bedankt voor de reacties :-)
Het scherm is wel veel mooier en de batterij gaat veel langer mee.
Ik heb trouwens alles met Smart Switch overgezet en dat gaat prima. Ik merk niet dat hij blijft hangen oid.
Al met al erg tevreden met de aankoop. Bedankt voor de reacties :-)
OTA update 1 novemberpatch 439.06 MB vandaag ontvangen.
Jawel laaste dag van het jaar en zowaar een systeem update.
Update zijn zoals gewoonlijk patches en fixes.
Update zijn zoals gewoonlijk patches en fixes.
Ik heb dit toestel net besteld als eerste telefoon voor mijn zoontje. Ik ben het ding nu aan het preppen en het valt me op dat de 'uit' toets niet als uit toets fungeert... je moet volumedown + power combineren. Waarom is dat nou weer nodig? By default ging die toets naar Bixby... wat een onzin.
Foutje
[ Voor 168% gewijzigd door lamers1 op 05-01-2023 19:38 ]
Kan je aanpassen met zijtoets via instellingen/geavanceerde functies.HTT-Thalan schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:46:
Ik heb dit toestel net besteld als eerste telefoon voor mijn zoontje. Ik ben het ding nu aan het preppen en het valt me op dat de 'uit' toets niet als uit toets fungeert... je moet volumedown + power combineren. Waarom is dat nou weer nodig? By default ging die toets naar Bixby... wat een onzin.
Of menu (2x) scroll down in standby mode En dan de power "button" gebruiken.lamers1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:38:
[...]
Kan je aanpassen met zijtoets via instellingen/geavanceerde functies.
:strip_exif()/f/image/f8E8i3UToguXr1RQmOE1J9JZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vaste locatie, vast netwerk.
Ik vind de camera app van de A53 echt heel heel heel erg traag. Het maken van een foto duurt ongeveer 4 seconden... waarbij deze ook nog eens vaak faalt.
Jullie een goede tip wat betreft een camera app?
Januari update ik beschikbaar via OTA.
213MB
213MB
I intend to live forever. So far, so good.
Nou, ik heb weer wat leuks... De touch-screen werkt totaal niet meer, maar alleen op mijn lock screen. Kreeg 'm tot vanmiddag af en toe nog aan de praat, maar nu reageert 'ie helemaal niet meer. Het was ook echt alleen op mijn lock screen. Na het unlocken werkte de telefoon helemaal naar behoren, geen enkel probleem met de touch.
Maar nu krijg ik 'm al enkele uren helemaal niet meer van de lock screen af.
Een factory reset is geen optie. Heb er allerlei foto's op staan die er eerst af moeten... zucht.
Dit is nu al de tweede keer dat ik ellende heb met deze telefoon, in een periode van nog geen 8 maanden(los van dat 'ie zeer traag werkt, wat een aanfluiting tegenover mijn oude telefoon, de A50). Nooit rare dingen mee gedaan, altijd in een hoesje, nooit laten vallen, nooit waterschade.
Leuk!
Een factory reset is geen optie. Heb er allerlei foto's op staan die er eerst af moeten... zucht.
Dit is nu al de tweede keer dat ik ellende heb met deze telefoon, in een periode van nog geen 8 maanden(los van dat 'ie zeer traag werkt, wat een aanfluiting tegenover mijn oude telefoon, de A50). Nooit rare dingen mee gedaan, altijd in een hoesje, nooit laten vallen, nooit waterschade.
Leuk!
Cache partitie al een keer geleegd?Munki schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:04:
Nou, ik heb weer wat leuks... De touch-screen werkt totaal niet meer, maar alleen op mijn lock screen. Kreeg 'm tot vanmiddag af en toe nog aan de praat, maar nu reageert 'ie helemaal niet meer. Het was ook echt alleen op mijn lock screen. Na het unlocken werkte de telefoon helemaal naar behoren, geen enkel probleem met de touch.
Leuk!
Vink de optie scène optimalisatie en auto HDR in camara instellingen uit en kijk of het verbeterd.Munki schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:22:
Ik vind de camera app van de A53 echt heel heel heel erg traag. Het maken van een foto duurt ongeveer 4 seconden... waarbij deze ook nog eens vaak faalt.
Afgelopen week de A53 gekocht ter vervanging van mijn oude Oneplus7.
Ben heel tevreden over het toestel! Voelt snel en soepel aan en is op elk vlak een verbetering. (zeker de batterij).
In de reviews lees je vaak over vertragingen in de UI, maar alles is so far butter smooth. Voor iets meer dan 300eur een heel goede aankoop voor me.
Ik overwoog een nieuwe Oneplus maar hun update beleid en software is zo zwak dat de betere hardware het niet waard is.
Ben heel tevreden over het toestel! Voelt snel en soepel aan en is op elk vlak een verbetering. (zeker de batterij).
In de reviews lees je vaak over vertragingen in de UI, maar alles is so far butter smooth. Voor iets meer dan 300eur een heel goede aankoop voor me.
Ik overwoog een nieuwe Oneplus maar hun update beleid en software is zo zwak dat de betere hardware het niet waard is.
Klopt volledig, waardeloze camera. De camera is voor mezelf een belangrijk onderdeel van een telefoon en ik ben in deze erg teleurgesteld (vorige: huawei mate 20 pro) De foto's die ik nam waren wel binnenshuis (portretten,...) maar met deze huawei was de kwaliteit vele malen beter.Munki schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:22:
Heb hem slechts 1 dag en wat mij betreft mag deze terug in de verkoop.
Je zou Gcam kunnen proberen.
YouTube: Samsung Galaxy A53 5G Camera Test (Google Camera VS Stock Camera!)
Ter aanvulling;
https://www.getdroidtips....-samsung-a53-5g-gcam-apk/
YouTube: Samsung Galaxy A53 5G Camera Test (Google Camera VS Stock Camera!)
Ter aanvulling;
https://www.getdroidtips....-samsung-a53-5g-gcam-apk/
[ Voor 21% gewijzigd door Comp User op 09-03-2023 12:06 ]
Ik meende dat er geen gcam voor dit toestel zou komen omdat er geen Snapdragon soc in zit. Interessant
Ben van de A50, waarvan de updates nu stoppen, in januari overgegaan op een A53. Merk eigenlijk niet heel veel verschil met de A50. Kun je aan de ene kant positief opvatten: was tevreden over de A50, vond hem alleen niet al te snel. Heb de A50 bijna 4 jaar gehad. Ga dus gemakkelijk over naar de A53 die weer lange ondersteuning biedt. En ja, ook dit toestel is weer vrij traag. Dat valt me tov de A50 wel tegen. Ook is de camera inderdaad traag. Hoop dat dit nog wordt opgelost. Maar gezien t feit dat de A54 er nu is, zie ik buiten de gewone beveiligingspatches en beloofde Android updates niet zo snel meer softwareverbeteringen aan het toestel zelf meer komen, waardoor deze bijvoorbeeld sneller wordt.
Je kan bij instellingen van de camara zelf het volgende uitschakelen; scène optimalisatie en auto hdr. Kijk dan of de foto's sneller gemaakt kunnen worden.borus schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:48:
Ben van de A50, waarvan de updates nu stoppen, in januari overgegaan op een A53. Merk eigenlijk niet heel veel verschil met de A50. Kun je aan de ene kant positief opvatten: was tevreden over de A50, vond hem alleen niet al te snel. Heb de A50 bijna 4 jaar gehad. Ga dus gemakkelijk over naar de A53 die weer lange ondersteuning biedt. En ja, ook dit toestel is weer vrij traag. Dat valt me tov de A50 wel tegen. Ook is de camera inderdaad traag. Hoop dat dit nog wordt opgelost. Maar gezien t feit dat de A54 er nu is, zie ik buiten de gewone beveiligingspatches en beloofde Android updates niet zo snel meer softwareverbeteringen aan het toestel zelf meer komen, waardoor deze bijvoorbeeld sneller wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door lamers1 op 14-04-2023 19:42 ]
Zit ook een leuke nieuwe feature in die nu alleen nog op de S23 beschikbaar is.lamers1 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:28:
Update april is er.
net even getest en werkt goed
https://www.galaxyclub.nl...update-met-image-clipper/
I intend to live forever. So far, so good.
400+mb groot deems updates en fixes.lamers1 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:48:
Nieuwe update is er.
Ik kan mij vergissen maar de camera lijkt een stuk beter!
Autofocus is nog steeds een drama, maar dat ligt geloof ik meer aan de hardware dan aan de software.. Of hebben jullie nog trucjes om die sneller te maken?
Autofocus is nog steeds een drama, maar dat ligt geloof ik meer aan de hardware dan aan de software.. Of hebben jullie nog trucjes om die sneller te maken?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Zet scène optimalisatie en auto hdr uit bij instellingen camera kijk of het helpt.Jassy schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:17:
Ik kan mij vergissen maar de camera lijkt een stuk beter!
In het verleden kon ik emoticons zoeken via het standaard toetsenbord. Ik ga dan vanuit het toetsenbord naar het emoticon icoon links boven, vervolgens naar 'zoeken'. Daar type ik bijvoorbeeld 'Nederland' en vervolgens zag ik als resultaat o.a. de Nederlandse vlag.
Nu krijg ik tijdens het zoeken geen resultaten meer maar de melding 'kan emoji's niet zoeken in de huidige invoertaal'. De invoertaal is Nederlands en Engels. Zowel Nederlandse als Engelse zoekwoorden geven geen resultaat.
Ook kreeg je eerst tijdens het typen van random woorden de optie om een emoticon te kiezen die matchte met het typte woord. Nu krijg ik die opties ook niet meer.
Heeft dit te maken met een update of staan mijn instellingen niet goed?
Nu krijg ik tijdens het zoeken geen resultaten meer maar de melding 'kan emoji's niet zoeken in de huidige invoertaal'. De invoertaal is Nederlands en Engels. Zowel Nederlandse als Engelse zoekwoorden geven geen resultaat.
Ook kreeg je eerst tijdens het typen van random woorden de optie om een emoticon te kiezen die matchte met het typte woord. Nu krijg ik die opties ook niet meer.
Heeft dit te maken met een update of staan mijn instellingen niet goed?
Hoi, er is een nieuwe update 1275,73 MB groot.
Na de update van gisteren doet mijn vingerafdruksensor het niet meer. Reeds meermalen opnieuw opgestart zonder succes...
Ik heb de melding voor de update nog niet gekregen. Kan er dus niets over zeggen.
The Duck did it again
Je kan laten zoeken naar updates!quacktech schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:56:
Ik heb de melding voor de update nog niet gekregen. Kan er dus niets over zeggen.
Geen probleem met de vingerafdruksensor na de laatste update. Alles werkt nog gewoon.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Idem hier. Heb de update vanmorgen binnen gehaald, en de sensor doet het gewoon.KuuKe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:40:
Geen probleem met de vingerafdruksensor na de laatste update. Alles werkt nog gewoon.
Vandaag mijn A53 begraven, (figuurlijk) ding starte te pas en onpas opnieuw op of zat vas in een zwart scherm.
Service verzoek gedaan en correct geholpen in Rdam, eerste wat de medewerker deed was langs het scherm kijken en toen was gelijk het oordeel geveld "die is gebroken" na nog even achter in de werkplaats gevraagd, geen garantie.
Telefoon was/is inderdaad krom er zitten breuk lijntjes in de zijkant, die kan je flexen.
Telefoon start nog steeds op na hard reset, maar na een poosje rust geeft die het steeds weer op.
Jammer want na de herstel pogingen van mijzelf (gezocht op YT cache wissen en cache van de apps wissen) werd het ding steeds rapper.
Waarom deel ik dit? doe je A53 niet in je spijkerbroek kontzak, wat daar is denk ik het malleur begonnen.
PS ik weeg 110 kg en bem 195 cm
Service verzoek gedaan en correct geholpen in Rdam, eerste wat de medewerker deed was langs het scherm kijken en toen was gelijk het oordeel geveld "die is gebroken" na nog even achter in de werkplaats gevraagd, geen garantie.
Telefoon was/is inderdaad krom er zitten breuk lijntjes in de zijkant, die kan je flexen.
Telefoon start nog steeds op na hard reset, maar na een poosje rust geeft die het steeds weer op.
Jammer want na de herstel pogingen van mijzelf (gezocht op YT cache wissen en cache van de apps wissen) werd het ding steeds rapper.
Waarom deel ik dit? doe je A53 niet in je spijkerbroek kontzak, wat daar is denk ik het malleur begonnen.
Uhm het is sowieso nooit slim om je telefoon in je kontzak te doen en er dan met je volle Gewicht op te gaan zitten. Kracht die erop komt, kan dit veroorzaken helaas. Je moet maar geluk hebben, wel een dure les helaas.jahako schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:20:
Vandaag mijn A53 begraven, (figuurlijk) ding starte te pas en onpas opnieuw op of zat vas in een zwart scherm.
Geïnstalleerd tot nu toe geen problemen...
2200+ groot.
2200+ groot.
Is dat de One UI 6.0? Is dat hetzelfde?
Wordt op dit moment bij geïnstalleerd...
The Duck did it again
Yes.quacktech schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:21:
Is dat de One UI 6.0? Is dat hetzelfde?
Is de camera ook sneller/beter geworden, want die is onder Android 13 tot nu toe echt helemaal dramatisch.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb bij instellingen scène optimalisatie en auto hdr uitgezet. Misschien dat het helpt.Jassy schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:17:
Is de camera ook sneller/beter geworden, want die is onder Android 13 tot nu toe echt helemaal dramatisch.
Samsung Galaxy Enhance-X-app beschikbaar voor Galaxy A34 en A53
https://www.sammobile.com...-a53/?utm_source=telegram
https://www.sammobile.com...-a53/?utm_source=telegram
[ Voor 26% gewijzigd door lamers1 op 30-11-2023 06:55 ]
En wederom na een update is de samenwerking met Homey belabberd.
Wat er precies gebeurt weet ik niet, maar mijn Google wekker laat bepaalde flows starten, afhankelijk van welke wekker ik heb gezet. Nu gaat de wekker en krijg ik de melding dat een of meerdere apparaten niet reageren en ik deze wellicht opnieuw toe moet voegen.
De flow handmatig starten in de app van Homey werkt wel, dus het zit naar mijn idee in de aansturing vanuit de wekker. Voor de update werkte het perfect. Ik ga proberen de routine opnieuw in te stellen, kijken of het probleem daarmee verholpen is.
Wat er precies gebeurt weet ik niet, maar mijn Google wekker laat bepaalde flows starten, afhankelijk van welke wekker ik heb gezet. Nu gaat de wekker en krijg ik de melding dat een of meerdere apparaten niet reageren en ik deze wellicht opnieuw toe moet voegen.
De flow handmatig starten in de app van Homey werkt wel, dus het zit naar mijn idee in de aansturing vanuit de wekker. Voor de update werkte het perfect. Ik ga proberen de routine opnieuw in te stellen, kijken of het probleem daarmee verholpen is.
The Duck did it again
Voor de mensen die over zijn naar de nieuwe UI, hoe bevalt het nu? Reageert het systeem sneller of juist langzamer of misschien geen verschil?
Ik heb het gevoel dat het trager is geworden. Vooral het aanraakscherm dat aanrakingen niet meer soepel lijkt te verwerken. Of dit enkel in specifieke apps is (Google Maps met name) of over het geheel heb ik niet echt op gelet.
The Duck did it again
Dat zou wel echt minder zijn. Ik laat de update nog wel even klaar staanquacktech schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:57:
Ik heb het gevoel dat het trager is geworden. Vooral het aanraakscherm dat aanrakingen niet meer soepel lijkt te verwerken. Of dit enkel in specifieke apps is (Google Maps met name) of over het geheel heb ik niet echt op gelet.
Kan het zijn dat de Android 14 upgrade is teruggetrokken ivm het mogelijk inbranden?
Ik heb 'm nog niet gezien - en ik ga het zeker niet forceren - terwijl een aantal kennisen de update al gedaan hebben.
Ik heb 'm nog niet gezien - en ik ga het zeker niet forceren - terwijl een aantal kennisen de update al gedaan hebben.
Ik ben helemaal klaar met deze telefoon. Veel te lang volgehouden. Wat is de camera barslecht zeg. In geen enkel geval kan er geen mooie foto gemaakt worden. Altijd wazig, als iemand bijvoorbeeld een héél klein beetje beweegt, focus werkt nooit of nauwelijks, slechte kwaliteit, etc. etc. Kan niet eens normale foto's maken als ik een dagje uit ben.
Sinds android 14 schakelt de telefoon niet over als ik in het buitenland ben.
Alles staat goed dus daar ligt het niet aan.
Als ik het netwerk handmatig aanzet dus in het buitenland schakelt die niet meer terug.
Bij de vorige android 13 had ik daar geen last van.
Hoe kan ik dit goed krijgen, de provider heeft ook al het nodige gedaan dus daar ligt het niet aan...
Als ik het netwerk handmatig aanzet dus in het buitenland schakelt die niet meer terug.
Hoe kan ik dit goed krijgen, de provider heeft ook al het nodige gedaan dus daar ligt het niet aan...
piet manders
Heb je het al gemeld bij Samsung?pmanders schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:42:
Je kan kijken naar je APN instellingen of die goed staan. Bij mij staat APN in- en uitschakelen aangevinkt in het grijs. Dus kan je dit inschakelen als je over de grens bent. Kan je vinden bij mobiele netwerken en dan bij namen toegangspunten.pmanders schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:42:
[ Voor 13% gewijzigd door lamers1 op 07-01-2024 16:02 ]
Bedankt voor de tips, ik zal het melden bij Samsung...
piet manders
APN staat standaard ingeschakeld....
piet manders
Bij netwerkoperators staat automatisch selecteren ook aan?pmanders schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:52:
APN staat standaard ingeschakeld....
Die staat automatisch aan...
piet manders
Heb je de simkaart in een andere telefoon geprobeerd of het dan wel lukt?pmanders schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:07:
Die staat automatisch aan...
Heb je ook al toevallig bij instellingen/ algemeen beheer bij resetten de instellingen mobiel netwerk resetten uitgevoerd?
Zal wel als de provider ook alles heeft gedaan
[ Voor 28% gewijzigd door lamers1 op 09-01-2024 19:47 ]
Ik ondervind regelmatig problemen met android auto. Zowel met de wagen van mijn vrouw als die van mij dus vermoed dat het telefoon gerelateerd is.
Als ik bv. Waze gebruik, blijft waze werken maar ik kan geen andere applicaties meer selecteren. De linker balk is unresponsive. Kan het enkel oplossen door de telefoon even uit de USB kabel te halen en opnieuw in te pluggen. Waze is vaak ook enorm traag, de GPS loopt dan een km achter en verspringt af en toe.
Ik had het zowel voor de android 14 update als na de update. Nog iemand die issues ondervind?
Als ik bv. Waze gebruik, blijft waze werken maar ik kan geen andere applicaties meer selecteren. De linker balk is unresponsive. Kan het enkel oplossen door de telefoon even uit de USB kabel te halen en opnieuw in te pluggen. Waze is vaak ook enorm traag, de GPS loopt dan een km achter en verspringt af en toe.
Ik had het zowel voor de android 14 update als na de update. Nog iemand die issues ondervind?
Ik ben via bluetooth verbonden met mijn auto. Dat werkt gewoon goed.
Navigeren doe ik met Maps, een enkele keer dat de GPS niet lijkt te kloppen, maar dat gebeurt mij ook als ik in een andere auto zit, zonder android auto. Ook lopend heb ik daar wel eens last van.
Navigeren doe ik met Maps, een enkele keer dat de GPS niet lijkt te kloppen, maar dat gebeurt mij ook als ik in een andere auto zit, zonder android auto. Ook lopend heb ik daar wel eens last van.
The Duck did it again
Ik ervaar dat niet, wel dat hij de app soms langzaam opstart en het een eeuwigheid kan duren voordat hij de foto daadwerkelijk neemt. Ook irritant maar niet zo slecht als de jouwe, lijkt mij een garantie geval te zijn. Als jij geen enkele foto scherp kan nemen dan is er wat mis met de plaatsing van de lens waarschijnlijk.Munki schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:01:
Ik ben helemaal klaar met deze telefoon. Veel te lang volgehouden. Wat is de camera barslecht zeg. In geen enkel geval kan er geen mooie foto gemaakt worden. Altijd wazig, als iemand bijvoorbeeld een héél klein beetje beweegt, focus werkt nooit of nauwelijks, slechte kwaliteit, etc. etc. Kan niet eens normale foto's maken als ik een dagje uit ben.
Update februari is er, 235.17 MB. Ook de google play systeem kan worden geüpdatet naar 1 januari 2024.
[ Voor 52% gewijzigd door lamers1 op 15-02-2024 10:19 ]
Update van maart is beschikbaar.
249 mb groot (veiligheid update)
249 mb groot (veiligheid update)
Ik heb een abonnement van de zaak en de afgelopen weken hebben ze 5G aangezet bij mij. SIndsdien gaat de batterij wel 2x zo snel leeg als eerst. Ik dacht eerst dat het verbeelding was maar ik heb het toestel weer op 4G gezet en inderdaad gaat de batterij nu weer langer mee.
Op internet gelezen dat dit vaker voorkomt bij oudere toestellen waar de modem nog niet zo efficient is. Maar dit toestel is net 2 jaar oud.
Dit meer als een opmerking ipv. een vraag. Was benieuwd of meer mensen dit zo ervaren hebben.
Groet Richard.
Op internet gelezen dat dit vaker voorkomt bij oudere toestellen waar de modem nog niet zo efficient is. Maar dit toestel is net 2 jaar oud.
Dit meer als een opmerking ipv. een vraag. Was benieuwd of meer mensen dit zo ervaren hebben.
Groet Richard.
Misschien dat de batterij bij 5g wordt verbeterd in 6.1, blijkbaar beter in de volgende versie 7.0 Als het goed is komt het van de week naar Europa, het is er vandaag al!
[ Voor 23% gewijzigd door lamers1 op 20-05-2024 14:41 ]
Update van mei is er, ongeveer 255 MB groot.
Apart. Had verwacht dat ze die samen met de update naar One UI 6.1 zouden aanbieden maar die 6.1 kreeg is afgelopen week binnen en vandaag de mei update.
Mijn provider (Simpel) heeft mij overgezet naar hun 5G netwerk.
Ik blijf echter 4G+ in de rechterbovenhoek zien staan. Network mode staat op 5G/4G/3G/2G (auto connect) en de telefoon heb ik al herstart.
Enig idee wat ik mis?
Ik blijf echter 4G+ in de rechterbovenhoek zien staan. Network mode staat op 5G/4G/3G/2G (auto connect) en de telefoon heb ik al herstart.
Enig idee wat ik mis?
👉🏻 Blog 👈🏻
Heb je niet toevallig een spaarstand aan staan?
Volgens mij wordt 5G dan ook uitgeschakeld.
Volgens mij wordt 5G dan ook uitgeschakeld.
The Duck did it again
Heeft Simpel wel 5G bereik in jou omgeving?technorabilia schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:49:
Enig idee wat ik mis?
https://www.simpel.nl/netwerk/dekkingskaart
Power saving is uit en goede dekking (omgeving Rotterdam).
👉🏻 Blog 👈🏻
Misschien hele oude simkaart? Kan zijn dat je de netwerkinstellingen moet vernieuwen.technorabilia schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:49:
Enig idee wat ik mis?
En als je je APN eens reset?
https://nl.wikihow.com/De...ingen-resetten-op-Android
https://nl.wikihow.com/De...ingen-resetten-op-Android
Reset geprobeerd maar heeft niet geholpen. Ik heb nu contact opgenomen met Simpel.
👉🏻 Blog 👈🏻
Simpel heeft "het internet" gereset en hierna wel 5G...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/onSiTA3qCkD7kU8oEieYvHuB.jpg?f=user_large)
👉🏻 Blog 👈🏻
Een kennis van me heeft problemen met de wifi sinds een week. De A53 5G maakt connectie met zijn 2,4 of 5 ghz netwerk en begint dan na een paar minuten te klapperen. Je ziet de wifi button dan voortdurend aan en uit springen. En uiteindelijk komt er dan geen verbinding tot stand.
Voordat ik een heel scala aan potentiële oorzaken voor hem ga onderzoeken... iemand bekend met dit fenomeen/storing?
Voordat ik een heel scala aan potentiële oorzaken voor hem ga onderzoeken... iemand bekend met dit fenomeen/storing?
Google play systeem heeft ook een update van mei naar juni.
Google play systeem heeft een update van juni naar juli.
Buildnummer : A536BXXUDEXK3
Android-versie : U(Android 14)
Uitgiftedatum : 2024-12-17
Niveau beveiligingspatch : 2024-11-01
• Stabiliteit en betrouwbaarheid
Gedrag van het apparaat is verbeterd.
Nieuwe update, 826.36 MB.
Android-versie : U(Android 14)
Uitgiftedatum : 2024-12-17
Niveau beveiligingspatch : 2024-11-01
• Stabiliteit en betrouwbaarheid
Gedrag van het apparaat is verbeterd.
Nieuwe update, 826.36 MB.
Android 15 met One UI 7 stroomt hier binnen

Van de week een Poco F7 ultra besteld. Hopelijk komt hij volgende week binnen. Ik ben geen fan geweest van de A53, hij is mij te traag gebleken. Veel hickups, camera die traag opstart.
UI7 heeft mij ook niet overtuigd op de S23, vind de splitsing van meldingen en quick settings menu heel irritant. Maar ben er sinds kort achter dat Xiaomi dat ook heeft

Anyway, is die instelling uit te zetten?
Wat vind jij ervan als ik vragen mag? Jouw eerste indruk?
👉🏻 Blog 👈🏻