Vergunningsvrij of niet WP unit op plat dak - hoe rekenen

Pagina: 1
Acties:

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:16

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
jurjen_g schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:34:
Volgens de gemeente is op het dak altijd vergunningplichtig, zelfs < 0,5 meter. Ik weet niet of ik daar 100% mee eens ben, maar ga maar een vergunning aanvragen dan denk ik. Welkom in Nederland waar ze zeggen dat ze de energietransitie willen versnellen maar enkel hobbels opwerpen.

[...]
Er is niets opgeworpen, die hobbels waren er al :P Dat we een energie transitie hebben wil gelukkig niet zeggen dat we alle regels die we al hadden maar meteen overboord gooien :+
Dan volgt de vraag "neemt het volume van het bouwwerk toe" met een verwijzing dat kleine uitstekende delen tot 0,5 meter hoog, niet meetellen, bijvoorbeeld een rookgas afvoer.
wees eens eerlijk het is toch ook geen klein uitstekend deel zoals een rookgasafvoer ;) het wordt gezien als onderdeel van het bouwwerk en dus neemt het vollume toe en dus moet je een vergunning aanvragen.

Waar de vrijstelling voor bedoeld is in groen en waar jij hem voor wil gebruiken in rood ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4rVg0L2UIoE6OVNT6GApJ3skCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sy5oY9hObUSAaFzYk9A2rqHP.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1