Ik ga toch maar even mijn ideeën hier crowdsourcen. Ik gebruik veel stroom ongeveer 18.000 kWh. In principe geloof ik niet zo in individuele zonnepaneel oplossingen omdat ik denk dat grootschalig op daken van bedrijfsgebouwen een beter plan is. Echter ik wordt natuurlijk ook getriggered door de energieprijzen. Dus ik laat Airco's aanleggen om de tussenseizoenen te verwarmen en ben toch aan het nadenken over zonnepanelen. In de eerste instantie wilde ik de topkwaliteit panelen (Sunpower met micro inverters). Dit omdat ik van kwaliteit hou en ik ook wel schaduw heb, Dus String gaat niet goed werken en String met optimizer denk ik ook niet. Nu heb ik meerdere offertes opgevraagd en kom eigenlijk tot de volgende conclusie:
Beter niet de beste panelen maar een klasse lager (trina solar tsm-385 de09.05). Dit omdat de ontwikkeling doorgat dus een paneel hoeft geen 40 jaar mee te gaan. Maw over 10 jaar oud vervangen voor de nieuwere technieken. Wel naar Micro inverters omdat er dan een betere opbrengst is?
Maar...... Ik zit tussen de bomen. Hier een Google foto met het voorgestelde https://photos.app.goo.gl/TPQSKfSGMNBjEkzG9
Het gaat dan om 24 panelen en ik zou er nog 8 bij kunnen leggen. Deze opzet zou iets van 8.500 kWh moeten leveren met 24 panelen.
Heeft dit zin? Zie ik iets over het hoofd. Het is een fikse investering.
[mbr]Als je meer nuttig advies wilt, graag je post aanvullen volgens Tips bij openen offerte topic zonnepanelen[/mbr]
Beter niet de beste panelen maar een klasse lager (trina solar tsm-385 de09.05). Dit omdat de ontwikkeling doorgat dus een paneel hoeft geen 40 jaar mee te gaan. Maw over 10 jaar oud vervangen voor de nieuwere technieken. Wel naar Micro inverters omdat er dan een betere opbrengst is?
Maar...... Ik zit tussen de bomen. Hier een Google foto met het voorgestelde https://photos.app.goo.gl/TPQSKfSGMNBjEkzG9
Het gaat dan om 24 panelen en ik zou er nog 8 bij kunnen leggen. Deze opzet zou iets van 8.500 kWh moeten leveren met 24 panelen.
Heeft dit zin? Zie ik iets over het hoofd. Het is een fikse investering.
[mbr]Als je meer nuttig advies wilt, graag je post aanvullen volgens Tips bij openen offerte topic zonnepanelen[/mbr]
[ Voor 4% gewijzigd door Kogel op 22-03-2022 12:50 ]
/f/image/yxrr0JLI3k83APohbhJnIKqp.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9nH7CiAwaqNSdOvDoXZqh0LJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1Yhh1fMjppMNmCDcnWm4VcNg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IC5LP6yiFUe63ZjzsDFPNsCk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tbF54pKLKK4PYCc57ZBdDk2b.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nbAxPafx8yVwUyYEenRTDVmh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GnHSGyhF3limyTYgO3pMiHNE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/I7j5jdbshJqBoAWUBh1fxtcB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/r2n6pY1BLV77AAhc8oXmIY9b.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yiJKjGUuB9UKnPy1717L6rdx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NhpIU03iEXzbqJzqgCIAmWwy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fwQrE0Cp83iLOYnooqptiBrV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KBD0fFIM7FIbFK8CE89mlDGx.jpg?f=fotoalbum_tile)