$ alias cd='rm -rf'
Overlast creëren met geluid versus een kat tolereren, dat is pas een valse vergelijkingdogtagz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:09:
[...]
Eisen stellen? Als ik aan jou vraag als buurman of je niet om 05:00 's ochtends de muziek niet hard aan zou willen zetten (regels van geluidsoverlast weggelaten) dan hou je daar toch rekening mee? Je hoeft deze wens niet in te willigen, maar dan moet je ook toegeven dat je simpelweg schijt hebt aan je buurman.
Dit is wederom niet het stellen van eisen, maar het uitspreken van verwachtingen.
TS vraagt aan buren: "Kunnen jullie mijn kat naar buiten werken?" Waarop TS constateert dat buren extreem passief zijn en de kat gewoon op hun aanrecht laat zitten. Dit is exact hetzelfde als het voorbeeld hierboven. TS spreekt verwachtingen uit, buren doen exact niet aan de verwachtingen (dus, hebben geen respect voor eisen).
[...]
Dit is dus een valse vergelijking, en een drogreden. Dus daar ga ik niet op in. Een dier dat iemand kan doden kan je niet vergelijken met een kat of hond.
Zoals ik zei: Jullie kunnen lekker blijven hameren op de norm "jouw kat = jouw verantwoordeijkheid". Maar als je enig realiteitszin hebt snap je dat dit niet werkt.

De vergelijking ging over verwachtingen naar elkaar uitspreken en daarop ingaan als mens. Die vergelijking gaat gewoon op. Katten met "rattelslangen" niet. "Tijgers zitten toch ook in een kooipagani schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:10:
[...]
Overlast creëren met geluid versus een kat tolereren, dat is pas een valse vergelijking
[ Voor 9% gewijzigd door dogtagz op 16-03-2022 11:16 ]
$ alias cd='rm -rf'
Je blijft jouw kat mijn probleem maken? Dat is de realiteit. Ik wil een kat niet in mijn huis en tuin. Als je vind dat een kat die jij koopt, onderhoud en loslaat in de grote boze wereld, niet jouw verantwoording is, dan ja uh snap ik het blijkbaar niet.dogtagz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:09:
Dit is dus een valse vergelijking, en een drogreden. Dus daar ga ik niet op in. Een dier dat iemand kan doden kan je niet vergelijken met een kat of hond.
Zoals ik zei: Jullie kunnen lekker blijven hameren op de norm "jouw kat = jouw verantwoordeijkheid". Maar als je enig realiteitszin hebt snap je dat dit niet werkt.
Anoniem: 39993
Je kunt de hele wereld verwachten, de vraag is meer of je verwachtingen realistisch zijn. Jouw huisdier heeft gewoon 0 invloed op wat een ander mag, moet of niet mag in zijn persoonlijke levenssfeer. Als de buurman er geen problemen mee heeft om jouw kat actief te weren uit zijn huis, dan heb je geluk. Als de buurman het verder worst zal wezen en geen moeite wil stoppen in het opvoeden van jouw huisdier, dan heb je pech en zul je het zelf moeten doen.dogtagz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:12:
[...]
De vergelijking ging over verwachtingen naar elkaar uitspreken en daarop ingaan als mens. Die vergelijking gaat gewoon op.
Als wij een kat in huis tegenkomen, dan werken we hem er met zachte hand uit. Binnenkort waarschijnlijk weer een hondje, dus dan komt er waarschijnlijk geen kat meer in de tuin na verloop van tijd. Maar ik zie dat niet als een "plicht" van mijn kant. Mochten we zelf besluiten ook een kat in huis te nemen en die neemt zo nu en dan een vriendje uit de buurt mee / krijgt zo nu en dan een vriendje uit de buurt op bezoek.... don't care.
Als je had willen bepalen waar je huisdier wel en niet mag komen, dan had je misschien beter geen kat kunnen nemen of direct de regie in handen moeten nemen. Die beesten doen namelijk gewoon waar ze zelf zin in hebben en daar heb je als eigenaar maar je weg in te vinden. Dat is nou net het "leuke" aan een kat toch?
Ik zie alleen maar offtopic discussies ontstaan in een topic waarbij topicstarter niet duidelijk aangeeft wat er schort, wat hij zelf heeft gedaan en blijkbaar niet openstaat voor andere inzichten. Dan is de voedingsbodem voor een degelijk topic niet aanwezig.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals ieder topic over loslopende katten: dit topic wordt per direct Zero Tolerance. D.w.z. dat je post echt volledig aan ons beleid en onze regels moet voldoen, anders gaat het zonder pardon weg, en er worden sneller sancties zoals een (tijdelijke) ban uitgedeeld.
In het kort:
- blijf vriendelijk
- blijf on-topic (en dat is niet over politiek of over honden)
- dien een TR in als je denkt dat iets niet door de beugel kan (maar reageer er verder zelf niet op.
Iedere andere reactie is NIET toegestaan.
Zoals ieder topic over loslopende katten: dit topic wordt per direct Zero Tolerance. D.w.z. dat je post echt volledig aan ons beleid en onze regels moet voldoen, anders gaat het zonder pardon weg, en er worden sneller sancties zoals een (tijdelijke) ban uitgedeeld.
In het kort:
- blijf vriendelijk
- blijf on-topic (en dat is niet over politiek of over honden)
- dien een TR in als je denkt dat iets niet door de beugel kan (maar reageer er verder zelf niet op.
Iedere andere reactie is NIET toegestaan.