Toon posts:

5 G wifi hotspot gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• basjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-08-2022
Mijn vraag
Wie heeft er ervaring met een 5 g wifi hotspot.

Ik gebruik nu mijn telefoon Sony xperia 10 111 maar die word continu te warm en schakelt dan de hotspot uit
Ik heb onbeperkt internet in mijn telefoon abonnement en gebruik dit in een buitengebied waar geen internet via de kabel te verkrijgen is.

Ik heb nu regelmatig mijn telefoon op een coolpack liggen ter voorkoming dat hij te warm word en dan moet het nog zomer worden.

Wie heeft er tips ervaringen?

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:49
Kijk even bij je provider.
Ik weet niet welk abbo je hebt, maar kpn levert hier dongle's en mifi routers voor.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• basjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-08-2022
ik heb een t-mobile abbo

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-05 23:26
De Netgear Nighthawk M5 5G is een optie, maar das dan weer een investering van € 800 euro.

De product informatie van de fabrikant:
https://www.netgear.com/nl/home/mobile-wifi/hotspots/mr5200/

En een link naar Coolblue voor een kostenindicatie:
https://www.coolblue.nl/e...g-wifi-mobile-router.html

5G USB modems zijn momenteel nog niet makkelijk te vinden. Er bestaat wel een Raspberry Pi 5G HAT maar dat ding is door patenten ook 400 euro. Dat is wel goedkoper maar dan moet je er nog een Rapberry Pi bij kopen en het ding inrichten.

Is 4G een optie? Want dan ben je voor € 100 euro klaar.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:57

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Moet het perse 5G zijn?

4G is een stuk betaalbaarder, en met een fatsoenlijke modem ook meer dan snel zat (300-400Mbit).
En echt 5G.. op hoeveel plekken is dat er? Vaak is dat gewoon een veredeld 4G nog

Afhankelijk van je doel kan zelfs een antiek LTE CAT6 dingetje nog voldoende zijn (50-60Mbit), maar voor iets meer heb je een nieuwere snellere modem. 2e hands is een Huawei B818 een goedkope (CAT19) optie

Houd er wel rekening mee dat er een sim in moet, dus een extra abbo, of telkens sim wisselen (niet aan te raden)

Duosim kan ook,maar dan is je telefoon niet meer bereikbaar (dat is OF/OF)
Multisim (dus 1 extra sim met data-only) wordt nauwelijks nog aangeboden

[Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 12-03-2022 19:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-06 09:58
Check eens dit oude topic
Mifi oplossing voor op kantoor - 5G router nodig?

Mifi router (4g of 5g) lijkt mij zeker een optie.
Houd wel rekening er mee dat je
1) mifi router moet aanschaffen
2) appart abbonement met simkaart (data sim only) aan wilt schaffen.

Ik zelf zie in 5g niet zoveel voordelen voor deze situatie.
Wat voor snelheden haal je nu met je hotspot?
Met mifi routers (of mobiel) is ontvangst bepalend.

Andere optie:
Tmobile thuis (met extra antenne)
Kost ook weer extra

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34
t mobile levert dit als pakket: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Dan krijg je meteen het modem, buiten antenne en support. Lijkt me een stuk handiger dan zelf klooien?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee