Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mldn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-10 16:51
Goedenavond,

Ik heb op de begane grond +-40 m² vloerverwarming laten infrezen.
Het systeem draait op een pomp met 4 groepen.

Ik moet de 'temperatuur' van de vloerverwarmingspomp op 50 graden Celsius zetten om +- 35 graden watertemperatuur in de buizen te krijgen. Retourtemperatuur is +- 30 graden Celsius bij deze instelling.

Waar wordt de +-15 graden Celsius verlies gemaakt?
Ik probeer hier al een tijd achter te komen zonder resultaat, vandaar deze post.

Tevens wil ik graag de vloerverwarming bijvullen, maar de CV heeft al 2.0 bar (staat op zolder) en de vloerverwarming zit op +- 1,4 bar.
Dus als ik het boven bij de CV aanvul wordt deze druk boven de 2.0 bar, wat niet wordt aangeraden.

Hoe is dit te realiseren? Er bevindt zich geen water (om te vullen) dicht bij de vloerverwarmingspomp.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Laat mij raden.. is het een Therminon 5000?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Aan dat drukverschil ga je niks doen.
Iedere 10 meter geeft ongeveer 1 bar. Dus op jouw zolder zal er altijd 0,6 bar meer staan als op de begane grond.
Dat is ook niet belangrijk. De druk bij je ketel is waar het om gaat.

Daarnaast pompt je vloerverwarmingspomp water van de koude kant van je vloerverwarming naar de warme kant. Die thermostaatknop mengt daar water van 50 graden bij. Als je resultaat is dat er op de warme kant 35 graden komt, dan blijkbaar met een verhouding 1 op 3.
Dit wil je, omdat je HR ketel niet goed werkt als het verschil tussen de koude en warme stroom water minder dan 15 graden is.

TheS4ndm4n#1919

• Mldn

• Mldn
RocketKoen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:07:
Iedere 10 meter geeft ongeveer 1 bar. Dus op jouw zolder zal er altijd 0,6 bar meer staan als op de begane grond.
Dat is ook niet belangrijk. De druk bij je ketel is waar het om gaat.

Daarnaast pompt je vloerverwarmingspomp water van de koude kant van je vloerverwarming naar de warme kant. Die thermostaatknop mengt daar water van 50 graden bij. Als je resultaat is dat er op de warme kant 35 graden komt, dan blijkbaar met een verhouding 1 op 3.
Dit wil je, omdat je HR ketel niet goed werkt als het verschil tussen de koude en warme stroom water minder dan 15 graden is.
Houd dit in dat in principe alles werkt zoals het zou moeten?

We zijn nu net begonnen met de verbouwing van de badkamer (we hebben +- 4,5 a 5m² vloerverwarming nodig) en daar twijfelen we tussen elektrische vloerverwarming of vloerverwarming dmv een multibox via de cv (deze kan niet aangesloten meer worden op de verdeler omdat deze al 'vol' is, de 4 groepen zijn bezet voor de vloerverwarming op de begane grond, dus dit zal moeten gebeuren op de retourleiding van de CV.

https://nl.bauhaus/elektr...ered-by-magnum/p/28333665

https://www.cvtotaal.nl/v...omplete-set-1-groeps.html

Heb je hier eventueel ook tips/advies voor? Het leidingwerk in de badkamer gaat sowieso op de schop dus we neigen naar via de cv. Maar bij ons wordt de badkamer alleen verwarmd wanneer nodig, dus bij douchen / in bad gaan. Deze staat niet de hele dag aan.

• RocketKoen
Mldn schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Houd dit in dat in principe alles werkt zoals het zou moeten?
Ja
We zijn nu net begonnen met de verbouwing van de badkamer (we hebben +- 4,5 a 5m² vloerverwarming nodig) en daar twijfelen we tussen elektrische vloerverwarming of vloerverwarming dmv een multibox via de cv (deze kan niet aangesloten meer worden op de verdeler omdat deze al 'vol' is, de 4 groepen zijn bezet voor de vloerverwarming op de begane grond, dus dit zal moeten gebeuren op de retourleiding van de CV.

https://nl.bauhaus/elektr...ered-by-magnum/p/28333665

https://www.cvtotaal.nl/v...omplete-set-1-groeps.html

Heb je hier eventueel ook tips/advies voor? Het leidingwerk in de badkamer gaat sowieso op de schop dus we neigen naar via de cv. Maar bij ons wordt de badkamer alleen verwarmd wanneer nodig, dus bij douchen / in bad gaan. Deze staat niet de hele dag aan.
Elektrische vloerverwarming is duur wat energie betreft. Maar als het maar kort aan staat is het een optie.
Je kan ook kijken naar IR panelen. Is een heel topic over: Ervaringen infraroodverwarming

TheS4ndm4n#1919

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:41
RocketKoen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:07:
:? Minder bedoel je.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RocketKoen
Hmm... Inderdaad. |:(

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1