Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Goedemiddag allen,

Ben sinds een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop. Mijn Surface Book pro is er mee opgehouden.
Deze laptop heb ik momenteel op het oog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXVOebvYv8pU3J1Ekg4bn9oLqRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orudSEzIrvKqeZoiTu6vDOao.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik deze laptop veelal voor zakelijk gebruik (mail, offertes etc). Omdat ik voor werk veel in buitenland zit leek het me lekker om ook te kunnen gamen na een dag hard zwoegen. Ook wil ik de laptop graag op mijn OLED tv aansluiten (LG OLED65C8PLA), ik heb een PS5 maar zou ook graag Xbox spellen willen spelen.

Mijn budget is rond de € 3000,00 euro

Het viel me op dat bij scherm het volgende staat; 16.0" WQXGA (2560 x 1600), IPS, Ontspiegeld, Non-Touch, HDR1000, 100%s RGB, 500 Nits, 165Hz

Op de Lenovo site staat dat het scherm 240 Hz moet zijn, iemand enig idee hoe dit kan?

Mijn vraag is is dit een goede laptop om ook games die volgend jaar uitkomen (Starfield bijvoorbeeld) goed te kunnen draaien, is het misschien beter om op de Legion 7 pro (gen 7) te wachten?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 23:32
Toevallig heb ik de 5i Pro Gen 7 aangeschaft vanwege 12th gen i7 en RTX3070Ti na veel onderzoek. Heb deze alleen nog niet binnen. Hopelijk kan ik je vragen enigszins beantwoorden:

Scherm: het schijnt dat in de "pro" modellen een soort overdrive/overclock functie zit om t scherm hogere hz te laten halen. Dit is wat ik oppik van reacties bij reddit. Het kan ook gewoon zijn dat ze het 240hz scherm nog niet beschikbaar hebben gesteld om er in te zetten, maar dat laatste kan ik nergens terugvinden. Dit is namelijk hun eerste generatie laptops met de nieuwe schermen.

Als ik zo de benchmarks kijk van deze processor en gfx kaart, dan zal deze laptop ruim voldoende moeten zijn om de nieuwste games feilloos te draaien op hoogste, dan niet bijna hoogste instellingen voor de komende 4 a 5 jaar.

Tevens helpt DLSS van de Nvidia kaart en Dat andere ding van AMD ook steeds beter mee om hogere resoluties met minder gfx kracht te halen.

De Legion 7 is meestal alleen beter in behuizing, RGB lichtjes overal, toetsenbord (keuze) en ander kleine "upgrades". Intern zijn ze meestal identiek aan de 5 Pro modellen.

[ Voor 9% gewijzigd door LongTimeAgo op 13-03-2022 19:45 ]

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
Allereerst bedankt voor je reactie. Het ziet er uit als een top laptop, ik ga morgen even Lenovo bellen om te checken of het scherm naar 240hz kan.

Wanneer dit mogelijk is bestel ik de laptop direct, er staat overigens verzenden over meer dab 6 weken in de webshop. Hopelijk komt hij wat eerder.

Ik heb nog een paar vragen;

- Waarom heb je de i7 genomen en niet de i9? Vanwege de extra € 200,00?

- Welke van deze heb jij geconfigureerd?

11AC (2x2) & Bluetooth® 5.0
GESELECTEERD
11AX (2x2) & Bluetooth® 5.0
+ € 20,00
11AX (2x2) & Bluetooth® 5.0
+ € 70,00

Hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Geen probleem @MrBowser !

Ik heb de laptop besteld op 2 maart. Toen stond er nog 2 a 3 weken. Ondertussen is de geschatte levertijd van 17, naar 23 naar 31 maart gezet, dus ook al 4 weken, maar goed. Heb geen haast. Wel beetje jammer haha.

- ik heb de i7 genomen ipv de i9 omdat er volgens de vele game benchmarks geen substantieel verschil is in game performance om de 200 euro(!) te rechtvaardigen. De enige andere zware taak die ik zou doen met de laptop zou amateur videobewerken zijn. Dan is de i7 voor mij genoeg. De i9 heeft iets hogere core clocks op de P cores (0.2Ghz dacht ik) maar produceert wel weer een behoorlijke hoeveelheid extra hitte en wellicht heeft dat ook weer consequenties.
De i5 daarentegen levert weer cores in. Dus ook niet.

- Ik heb na veel twijfelen de standaard 11AC genomen. Mijn huidige WiFi router kan ook nog niet meer aan. Gelukkig zijn Lenovo laptops aardig makkelijk te upgraden en zijn dit soort chips simpel uitwisselbaar. Wellicht is dit nog een mooi upgradebaar onderdeel over een jaar of 2!

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBowser
Ik hoop voor je dat hij snel arriveert!

Ik denk dat ik voor de i9 ga, ik zie wel waar het schip strand. Sterker nog, ik heb de laptop net besteld! Grappig hoe één iemand op een forum al genoeg is om je toch te overtuigen haha.

Nog even met Lenovo gebeld wat betreft het 240hz scherm. Helaas wist de jongen van customer care niet heel veel meer dan de plek van het aanknopje. Stiekem hoop ik toch dat het een 240hz scherm is. Al merk je daar (na wat rond gelezen te hebben) niet heel erg veel van. Het 165hz scherm is ook uitstekend.

Hou me s.v.p op de hoogte van je bestellen, laat even weten of de laptop bevalt!

Tot snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Zodra ik hem binnen heb en ik onthou t geef ik wel even een seintje. Wellicht doe ik zelfs een review er over want ik heb t gevoel dat ik 1 van de eerste in NL ben die deze laptop zal bezitten haha.

En graag gedaan voor het "overhalen" ;) . Zelf zoek ik al naar een goede laptop sinds Januari en Lenovo prijkte door t vele 'onderzoeken' boven aan m'n lijst.

Asus Zephyrus M16 daar onder, maar die heeft weer een GPU met lagere TGP wattage dus dat was nog een twijfel geval. Ook had ik nog gekeken naar SKIKK laptops, maar die kwamen vermoedelijk ook pas later. Wel mooie laptops overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
Haha dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
Hoi,
Ik heb hem 4 maart besteld. Toen stond er inderdaad al 6-8 weken levertijd. Dat was ergens in april. Inmiddels ook teruggeschroefd naar 31 maart. Ik ben benieuwd of we hem dan kunnen verwachten.
Ik heb de witte I7 32GB 3070Ti besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
Nelis13 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:36:
Hoi,
Ik heb hem 4 maart besteld. Toen stond er inderdaad al 6-8 weken levertijd. Dat was ergens in april. Inmiddels ook teruggeschroefd naar 31 maart. Ik ben benieuwd of we hem dan kunnen verwachten.
Ik heb de witte I7 32GB 3070Ti besteld.
Ben benieuwd! Mijne staat nog op levering 5 april maar denk niet dat ze dat gaan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
@LongTimeAgo
@MrBowser

Hmm, vandaag nog gecheckt.

Nu staat er : wordt 31 mei verzonden en verwachte levering staat op 13 juni.

Hopelijk krijg ik hem nog dit jaar.....

[ Voor 10% gewijzigd door Nelis13 op 29-03-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Nelis13 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:10:
@LongTimeAgo
@MrBowser

Hmm, vandaag nog gecheckt.

Nu staat er : wordt 31 mei verzonden en verwachte levering staat op 13 juni.

Hopelijk krijg ik hem nog dit jaar.....
Mijne is toevallig sinds gisteren onderweg en volgens UPS zou die donderdag binnen moeten komen! Ben reuze benieuwd.
Het is ook niet de "2 a 3 weken verzendtijd" die er eerst werd weergegeven, maar gelukkig nog wel binnen deze maand.
Tevens klopt er niets van die "leverings dag".
De tracker stond laatste 2 weken op "8 april", maar na gisteren staat die op 28 Maart. Wat al niet meer klopt.
De UPS tracker die je daarna krijgt is betrouwbaarder. Gewoon +4 dagen rekenen vanaf de dag die verzonden wordt vanuit China!

[ Voor 21% gewijzigd door LongTimeAgo op 29-03-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis13
Hmm, dat is beter dan 31 mei. Laten we hopen dat de mijne ook 2 dagen later wordt verstuurd, aangezien ik hem ook 2 dagen later heb besteld dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
@LongTimeAgo
Hou ons op de hoogte als je hem hebt gekregen en wat je bevindingen zijn (erg nieuwsgierig, kan niet tot 31 mei/13 juni wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Nelis13 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:14:
@LongTimeAgo
Hou ons op de hoogte als je hem hebt gekregen en wat je bevindingen zijn (erg nieuwsgierig, kan niet tot 31 mei/13 juni wachten)
Zal ik doen!
Sowieso 1 van de eerste dingen die ik zal draaien is 3DMark. Maar inderdaad ben ik ook gewoon benieuwd naar m'n algehele ervaring, bouwkwaliteit en zal dag 1 meteen al een 1TB M.2 SSD er in duwen, kijken hoe toegankelijk dat is, welk merk de RAM is, etc!

Zal proberen een soort-van review er aan te wijden. Maar mijn ervaring in de laptop markt is aardig verouderd, dus kan het vooralsnog nergens mee vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Nou @Nelis13 en @MrBowser , de laptop is vandaag binnen gekomen (toch nog een dagje later, bedankt voor de rare updates UPS...), maar mijn eerste indruk is niets anders dan immens positief. Het beeldscherm is prachtig en gewoon de hele vormgeving is onwijs clean, zakelijk en strak.
Windows 11 is enorm wennen.
De "bloatware" die mee komt valt reuze mee en Lenovo Vantage is zelfs handig.
Het toetsenbord typt heerlijk, goede tegendruk.

Ondertussen ben ik gewoon mijn weg aan het vinden, dingen aan het zetten naar eigen voorkeur en zal binnenkort even de eerste spellen er op installeren en mijn gebruikte, oudere 1TB M.2 SSD in het 2e slot zetten zodat ik de binnenkant kan zien.

Mochten jullie foto's willen van het een of ander, laat maar weten, dan kunnen we dat altijd in privé berichten naar elkaar sturen. Een review zal er voorlopig nog niet in zitten denk ik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
@Nelis13 en @MrBowser , heb maar geen spijt van jullie aankoop. De 3Dmark score is echt ongelofelijk!
https://www.3dmark.com/spy/27322895

Ook leuk om het te vergelijken met andere laptop en desktop modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
Nice.
Mijne zou nu weer 22 april verzonden worden en op 5 mei aankomen.
Ik ben wel benieuwd of je makkelijk een extra SSD kan bijprikken. En of je de kast makkelijk open krijgt
Dat is wat mij betreft ook een optie om uit te breiden. Maar niet perse noodzakelijk in het begin.
Veel plezier met je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Nelis13 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:52:
Nice.
Mijne zou nu weer 22 april verzonden worden en op 5 mei aankomen.
Heb t gevoel dat ze in maandelijkse batches verstuurd worden. Vanaf t moment dat je een verzend bevestiging krijgt kan je rekening houden met een week. Hij werd bij mij afgelopen maandag verzonden en kreeg hem vrijdag binnen.
Ik ben wel benieuwd of je makkelijk een extra SSD kan bijprikken. En of je de kast makkelijk open krijgt
Dat is wat mij betreft ook een optie om uit te breiden. Maar niet perse noodzakelijk in het begin.
Veel plezier met je laptop.
Het zijn totaal 10 schroeven op de bodemplaat die makkelijk te verwijderen zijn en daarna moet je hem voorzichtig open klikken vanaf de "ventilator kant", vervolgens komt de hele onderplaat er makkelijk vanaf.
Er is een 2e vrije SSD m.2 slot die onder een kleine "heat shield" zit waar je 2 maten SSDs in kan prikken. Echt heel makkelijk! Het standoffje en schroefje zijn al aanwezig.

Doe wel voorzichtig met schroeven... de 4 mini schroefjes aan de voorkant zijn onwijs gevoelig en ik heb er al 2 bijna dolgedraaid :|
Even een nieuw setje laptop schroefjes besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door LongTimeAgo op 03-04-2022 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis13
Ik denk dat ik het voorlopig maar met de 512GB doe die er al in zit.
Tegen de tijd dat het niet meer voldoende is, zijn er vast wel youtube video's te zien hoe je de laptop open krijgt.
(ook al heb ik nog genoeg laptop schroefjes van eerdere laptops)
Thanks voor alle info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBowser
Klinkt allemaal super. De 3Dmark score ziet er echt top uit! Blij dat de laptop naar wens is. Kan echt niet wachten nu. Helaas slecht nieuws gehad qua levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBowser
De verzend datum is verschoven naar 31 mei..

[ Voor 93% gewijzigd door MrBowser op 03-04-2022 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:39
screenshot
Niks inhoudelijks, maar ik zou het bestelnummer even blurren :)

[ Voor 63% gewijzigd door TheLarger1 op 03-04-2022 19:40 ]

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBowser
TheLarger1 schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:16:
[...]

Niks inhoudelijks, maar ik zou het bestelnummer even blurren :)
Gedaan. Niet erg slim van me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Is nog steeds te zien in de post van @TheLarger1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
freaky35 schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:57:
Is nog steeds te zien in de post van @TheLarger1
Nu weg volgens mij. Moet ik Lenovo contacteren dat mijn bestel nummer mogelijk ook bekend is bij anderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis13
Je moet ons contacteren als je hem binnen hebt. Succes met wachten. Ik weet hoe moeilijk dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
Nelis13 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:30:
Je moet ons contacteren als je hem binnen hebt. Succes met wachten. Ik weet hoe moeilijk dat is.
Haha. Dankje! Echt lastig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
@Nelis13 & @MrBowser ik zou jullie zo graag vanalles willen vertellen over t apparaat, maar "de verassing" moet er natuurlijk ook nog een beetje blijven zodat jullie t zelf kunnen ervaren ;)
Op de barre kwaliteit schroefjes na nog geen enkel iets gevonden waar ik over struikel!

Gisteren m'n Oculus Rift S aangesloten. Werkt ook als de tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
Ja wij hebben hier 2 Oculus Quest 2. Ik ben benieuwd naar half life Alyx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Nelis13 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:04:
Nelis13 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:04:
Wel kleine opmerking: Oculus software herkend de 12 gen intel processoren en de RTX3070Ti nog niet. Dus die kan aangeven dat "hardware niet aan minimale systeem eisen voldoet". Het werkt wel gewoon allemaal, maar die melding krijg ik als ik alles opstart. Verder geen hinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
LongTimeAgo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:46:
@Nelis13 & @MrBowser ik zou jullie zo graag vanalles willen vertellen over t apparaat, maar "de verassing" moet er natuurlijk ook nog een beetje blijven zodat jullie t zelf kunnen ervaren ;)
Op de barre kwaliteit schroefjes na nog geen enkel iets gevonden waar ik over struikel!

Gisteren m'n Oculus Rift S aangesloten. Werkt ook als de tierelier.
Haha precies.. fijn dat hij zo goed bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
Waar hebben jullie hem besteld? Kan hem niet vinden op de lenovo website eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
@MrBowser @LongTimeAgo

Die tijdsaanduiding op je orderbevestiging link. Daar klopt ook niks van. Verandert elke keer en nu staat ie op:
"Wordt binnenkort verzonden: 7 april" "Aankomst 21 april".

Dat zou betekenen dat ie al onderweg is, ipv wordt binnenkort verzonden.

Hopelijk komt ie wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Nelis13 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:12:
@MrBowser @LongTimeAgo

Die tijdsaanduiding op je orderbevestiging link. Daar klopt ook niks van. Verandert elke keer en nu staat ie op:
"Wordt binnenkort verzonden: 7 april" "Aankomst 21 april".

Dat zou betekenen dat ie al onderweg is, ipv wordt binnenkort verzonden.

Hopelijk komt ie wel een keer.
Zodra je de "verzendbevestiging" ontvangen hebt van UPS gaat t vrij snel.
Daar voor inderdaad... Blijft het zeer wazig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis13
@LongTimeAgo
Ik heb nu inderdaad de verzendbevestiging ontvangen. Hij zou er woensdag moeten zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Nelis13 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:57:
@LongTimeAgo
Ik heb nu inderdaad de verzendbevestiging ontvangen. Hij zou er woensdag moeten zijn!!!
En als t niet woensdag is, is t donderdag. Haha.
Oh en geen tijdsindicatie... De wonderen van UPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
@Nelis13 en @MrBowser , mochten jullie de laptops ook uiteindelijk binnen krijgen, wellicht is het leuk om ervaringen (zowel positief als negatief), features, gimmicks en andere (bijzondere) gevonden resultaten met de laptop te delen op t forum: Lenovo Legion 5i Pro 2022 (16IAH7H) ervaringen en discussies
Ik zag nog geen officieel topic over de 2022 Lenovo laptops en wellicht kunnen we er zoekenden mee helpen.
Zo'n topic waar je vragen in kon stellen had mij namelijk ook goed geholpen waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
LongTimeAgo schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:06:
@Nelis13 en @MrBowser , mochten jullie de laptops ook uiteindelijk binnen krijgen, wellicht is het leuk om ervaringen (zowel positief als negatief), features, gimmicks en andere (bijzondere) gevonden resultaten met de laptop te delen op t forum: Lenovo Legion 5i Pro 2022 (16IAH7H) ervaringen en discussies
Ik zag nog geen officieel topic over de 2022 Lenovo laptops en wellicht kunnen we er zoekenden mee helpen.
Zo'n topic waar je vragen in kon stellen had mij namelijk ook goed geholpen waarschijnlijk...
Puik plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
@MrBowser @LongTimeAgo

Update:

Hij zou vandaag moeten komen volgens UPS. Gisteren ingeklaard door de douane.

En vandaag staat er opeens:

"Vertraging: noodsituatie of extreme weersomstandigheden"

"Geschatte bezorgtijd
De bezorgdatum wordt zo spoedig mogelijk doorgegeven."

Ik ben benieuwd of hij vandaag of morgen nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Nelis13 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:29:
@MrBowser @LongTimeAgo

Update:

Hij zou vandaag moeten komen volgens UPS. Gisteren ingeklaard door de douane.

En vandaag staat er opeens:

"Vertraging: noodsituatie of extreme weersomstandigheden"

"Geschatte bezorgtijd
De bezorgdatum wordt zo spoedig mogelijk doorgegeven."

Ik ben benieuwd of hij vandaag of morgen nog komt.
Bij mij stond er een hele dag lang "wordt vandaag bezorgt" vervolgens tikte de klok 00:00 werd de situatie opeens "onbekende oorzaak van vertraging, wordt vandaag bezorgt". Dus dat die een dagje later komt is blijkbaar heel normaal bij UPS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nelis13
Nou hij is bezorgd.
Niet op woensdag, niet op donderdag, maar op vrijdag. Een hele week dus vanaf verzending inderdaad.

Hij is gaaf.
Hij is snel.
Fortnite draait als een tierelier.
Hij maakt wel herrie als ie warm wordt. En warm wordt ie ook.
Maar goed dat wisten we eigenlijk wel.
Ik heb de witte. De kleur is meer grijs dan wit. Desalniettemin mooi apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Nelis13 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:44:
Nou hij is bezorgd.
Niet op woensdag, niet op donderdag, maar op vrijdag. Een hele week dus vanaf verzending inderdaad.

Hij is gaaf.
Hij is snel.
Fortnite draait als een tierelier.
Hij maakt wel herrie als ie warm wordt. En warm wordt ie ook.
Maar goed dat wisten we eigenlijk wel.
Ik heb de witte. De kleur is meer grijs dan wit. Desalniettemin mooi apparaat.
Veel plezier! Zal vast lukken, lukt mij namelijk ook. ;)
En van heet worden heeft deze laptop gelukkig niet heel veel last. De GFX kaart monitoren is mij nog niet gelukt, maar de CPU is nog niet boven de 70 graden gekomen onder 'load'. Vind ik, voor een laptop, reuze mee vallen!
Wat trouwens helpt voor nóg meer performance is de MUX switch gebruiken (Via Lenovo Vantage de "Hybrid" mode uitzetten en puur op de dGPU draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
Jaja hij komt a.s donderdag!

Hebben jullie een monitor op de laptop aangesloten? Zit te denken aan een monitor voor het gamen maar twijfel nog welke het meest handig is..
LongTimeAgo schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:24:
[...]

En van heet worden heeft deze laptop gelukkig niet heel veel last. De GFX kaart monitoren is mij nog niet gelukt, maar de CPU is nog niet boven de 70 graden gekomen onder 'load'. Vind ik, voor een laptop, reuze mee vallen!
Wat trouwens helpt voor nóg meer performance is de MUX switch gebruiken (Via Lenovo Vantage de "Hybrid" mode uitzetten en puur op de dGPU draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
MrBowser schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:48:
Jaja hij komt a.s donderdag!

Hebben jullie een monitor op de laptop aangesloten? Zit te denken aan een monitor voor het gamen maar twijfel nog welke het meest handig is..

[...]
Lekker hoor! Nog paar nachtjes wachten ;)
Om je vraag te beantwoorden:
Ja, een paar keer per week sluit ik hem aan op deze: pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart
Via een USB-C naar Displayport kabeltje.

Maar af en toe vind ik gamen op t scherm van de laptop zelf prettiger, weet niet waarom. Wellicht gewoon makkelijker en gewoonte haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBowser
Echt zin in!

Misschien gebruik ik het eerste half jaar wel even het laptop scherm, is al mooi zat.
LongTimeAgo schreef op maandag 25 april 2022 @ 07:12:
[...]

Lekker hoor! Nog paar nachtjes wachten ;)
Om je vraag te beantwoorden:
Ja, een paar keer per week sluit ik hem aan op deze: pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart
Via een USB-C naar Displayport kabeltje.

Maar af en toe vind ik gamen op t scherm van de laptop zelf prettiger, weet niet waarom. Wellicht gewoon makkelijker en gewoonte haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBowser
LongTimeAgo schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:24:
[...]

Hij is binnen! Wat een heerlijk apparaat!!

Als je hybrid mode aanzet, is hij dan automatisch puur en alleen op de dGPU? Heb jij overdrive ook aan staan?

Nog enkele tips voor de setup van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
MrBowser schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Hij is binnen! Wat een heerlijk apparaat!!

Als je hybrid mode aanzet, is hij dan automatisch puur en alleen op de dGPU? Heb jij overdrive ook aan staan?

Nog enkele tips voor de setup van de laptop?
Hybrid mode uit = puur op de dGPU.
Ik laat Fan Control op Automatisch (aanknop is dan witte LED), bij de Silent (blauwe LED) wordt die erg heet en bij de Agressive blijft die luid (Rode LED).

Overdrive heb ik nog niet mee zitten spelen, ook niet met overclocking enzo.
Wel met Hybrid mode uitzetten/aanzetten. Je krijgt iets meer performance als de hybrid mode uit staat en alleen puur alles via dGPU gaat.

Tip: scroll door de Lenovo Vantage software en kijk eens naar alle opties en mogelijkheden. (Bijv dat de laptop aan gaat wanneer je de klep open doet.)
Daar heb ik batterij bespaar modus aangezet waardoor die ook niet verder dan 80% vol laadt!

Waarschuwing: bij openen van de laptop zijn de 4 voorste schroefjes van de onderklep klein maar ook enorm gevoelig. Heb er al 2 dolgedraaid bij het plaatsen van een extra 'm.2 SSD, waar gewoon keurig ruimte voor is én zelfs z'n eigen metalen koelplaatje krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door LongTimeAgo op 01-05-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
LongTimeAgo schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:35:
[...]

Hybrid mode uit = puur op de dGPU.
Ik laat Fan Control op Automatisch (aanknop is dan witte LED), bij de Silent (blauwe LED) wordt die erg heet en bij de Agressive blijft die luid (Rode LED).

Wel met Hybrid mode uitzetten/aanzetten. Je krijgt iets meer performance als de hybrid mode uit staat en alleen puur alles via dGPU gaat.

Tip: scroll door de Lenovo Vantage software en kijk eens naar alle opties en mogelijkheden. (Bijv dat de laptop aan gaat wanneer je de klep open doet.)
Daar heb ik batterij bespaar modus aangezet waardoor die ook niet verder dan 80% vol laadt!

Waarschuwing: bij openen van de laptop zijn de 4 voorste schroefjes van de onderklep klein maar ook enorm gevoelig. Heb er al 2 dolgedraaid bij het plaatsen van een extra 'm.2 SSD, waar gewoon keurig ruimte voor is én zelfs z'n eigen metalen koelplaatje krijgt.
Heb Forza Horizon gedownload en zit op 80 fps. Geforce experience laat ik de instellingen goed zetten, gaat top!

Die Vantage software is echt super, ideaal dat de laptop niet boven de 79% laad.

Na een dag staat er wel al het volgende;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9o3c7LO9TjNmS23Tm6HonLp-zg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bu8Vda3jmXyX8SrEg8WtuGk4.png?f=fotoalbum_large

Heb jij dit ook of is dit gewoon even een abonnement aansmeren vanuit Lenovo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
MrBowser schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:23:
[...]

Heb Forza Horizon gedownload en zit op 80 fps. Geforce experience laat ik de instellingen goed zetten, gaat top!

Die Vantage software is echt super, ideaal dat de laptop niet boven de 79% laad.

[Afbeelding]

Oh uh haha zal er even naar kijken. Volgens mij is t niets anders dan registry issues wat die daar mee bedoelt. Ik heb eigenlijk geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
MrBowser schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]

Ah ja ik weet alweer wat dit was. In hun Vantage tool zit dus, geheel vrijwillig/optioneel, een soort van "Ccleaner" tool die ook kan scannen op malware en systeemfouten. Eigenlijk heb je het totaal niet nodig. Maar de tool laat het er ernstiger uit zien dan dat het is. Registry 'problemen' zal je altijd houden en de rest is temp files (tijdelijke bestanden) van bijv het browsen. Kan je dus zelf handmatig, of via hun tool verwijderen (als je betaald).

[ Voor 6% gewijzigd door LongTimeAgo op 02-05-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
LongTimeAgo schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:22:
[...]

Ah ja ik weet alweer wat dit was. In hun Vantage tool zit dus, geheel vrijwillig/optioneel, een soort van "Ccleaner" tool die ook kan scannen op malware en systeemfouten. Eigenlijk heb je het totaal niet nodig. Maar de tool laat het er ernstiger uit zien dan dat het is. Registry 'problemen' zal je altijd houden en de rest is temp files (tijdelijke bestanden) van bijv het browsen. Kan je dus zelf handmatig, of via hun tool verwijderen (als je betaald).
Dacht al zoiets. Ga daar niet voor betalen haha.

Bevalt hij nog goed bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:13

Tazzios

..

LongTimeAgo schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:35:
[...]
..

....
Met hybrid mode uit verbruikt de laptop altijd meer stroom en is dus mogelijk wat luidruchtiger.
Verder zit er wel een mux chip in de laptop.

https://www.makeuseof.com...x-switch-do-you-need-one/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
MrBowser schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:26:
[...]

Dacht al zoiets. Ga daar niet voor betalen haha.

Bevalt hij nog goed bij jou?
Ben er elke dag nog steeds blij mee. Elk spel dat ik er tegen aan gooi draait die met 2 vingers in de neus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Tazzios schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:34:
[...]

Met hybrid mode uit verbruikt de laptop altijd meer stroom en is dus mogelijk wat luidruchtiger.
Verder zit er wel een mux chip in de laptop.

https://www.makeuseof.com...x-switch-do-you-need-one/
Klopt en klopt. Hij vraagt ook om herstart wanneer he hybride mode aan/uit doet.
Maar als je VR met de laptop wilt doen is de Mux switch niet nodig! De achter USB C port zit altijd direct op de dGPU.

Pagina: 1