Acties:
  • +2Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online

Er zijn veel verschillende soorten pellets met elk hun eigenschappen.
Nu de gasprijzen omhoogschieten worden pelletkachels steeds aantrekkelijker.

In dit topic een overzicht van ervaringen en aanbiedingen van pellets in Nederland, Duitsland en België.
Deel je ervaring over prijs/kwaliteit, geur en het resterende as wat achterblijft in je pelletkachel.

Bijvoorbeeld:

60% Naaldhout, 40% Loofhout
Diametermm6
Lengtemm3,15
Vochtgehaltew-%≤ 10
Asgehaltew-%≤ 0,7
Calorische onderwaardekWh/kg²≥ 4,6
As smelttemperatuur°C≥ 1200

Merken pellets

Posplan
Pelfin
Bevermann
Ecopower
Badger
Fedipell
Hoyer
Sun-Heat
Greenpower
NRW
OLIMP
Pellini
Woodox
TotalEnergies
Greensticks
Agriselect
Verkooppunten Nederland
https://www.hornbach.nl/
https://www.bustotaal.nl/
https://www.welkoop.nl/
https://www.vancranenbroek.com/
Verkooppunten Duitsland
https://www.raiffeisenmarkt.de/
https://www.hellweg.de/
https://www.heizprofi-shop.de/
https://toom.de/

Verkooppunten België
[place holder]

Links

Het pelletkachel topic
Das Deutsche Pelletinstitut

[Voor 53% gewijzigd door Odeklontje op 17-03-2022 08:35]

• Odeklontje
  • Niet online
Welkoop: Pelfin Premium Quality Pellets
100% Naaldhout, 12,5 kg per zak
7 x 12,5kg voor €36,00 (0,41/kg)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ervaring met Sun-Heat, komen van Cranenbroek. Op dit moment 4.45.- per 15 kg zak. Lichte vervuiling. Verbrand verder goed. Helaas op dit moment niet meer leverbaar.

4,8 kWh/kg.

https://www.vancranenbroek.com/catalogus/

Greenpower pellets, geven iets meer rotzooi dan de Sun-heat pellets van Cranenbroek. Op dit moment
4,25 .- Per 15 kg zak

4,6 kWh/kg

Verder goede ervaring met NRW pellets en Power pellets. Deze zijn boven de 5.- per zak en heb ik nu al een tijd niet meer gehaald. Omdat ik nu draai op de Cranenbroek pellets.

OLIMP pellets ook een tijd gehad, ook super tevreden over. Weinig vervuiling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 08:18

Perkouw

Moderator General Chat
Titlefix. Prima om aanbiedingen te posten hier, een ervaringen topic hoort hier niet thuis. Daar mag je elders een topic voor starten :)

• Odeklontje
  • Niet online
Hoyer Premium Hout Pellets (Teswood)
https://www.hoyer.de/holzpellets/

15kg voor €5,99 (€0,40/kg)

15kg voor €5,75 (€0,38/kg)

https://toom.de/p/holzpellets-6-mm-15-kg/4830017
Zak Holzpellets van 15kg voor €4,49 (€0,30/kg)

[Voor 34% gewijzigd door Odeklontje op 09-03-2022 23:55]

• Racer89
  • Niet online
Je merkt wel dat het regio afhankelijk is, @Odeklontje pellets die jij bv. gebruikt zijn hier niet echt bekend en of te verkrijgen. Of je moet natuurlijk al de Cranenbroek pellets pakken. Wellicht is het ook handig om een overzicht te maken hoeveel Kwh uit een kg pellets komt ? Zie bijvoorbeeld op jou onderste foto erbij staan hoeveel vermogen er uit één kg pellets komt.

Ik weet niet of er veel verschil onderling inzit ?

• Odeklontje
  • Niet online
Racer89 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:12:
Je merkt wel dat het regio afhankelijk is, @Odeklontje pellets die jij bv. gebruikt zijn hier niet echt bekend en of te verkrijgen. Of je moet natuurlijk al de Cranenbroek pellets pakken. Wellicht is het ook handig om een overzicht te maken hoeveel Kwh uit een kg pellets komt ? Zie bijvoorbeeld op jou onderste foto erbij staan hoeveel vermogen er uit één kg pellets komt.

Ik weet niet of er veel verschil onderling inzit ?
Je hebt helemaal gelijk. Vandaar dat ik ook ervaring in de titel had gezet omdat kwaliteit van de pellets nogal wisselend is. Ik zal een voorzetje doen voor een standaard opmaak met prijs/kg, kWh/kg, asgedeelte etc. :)

• Odeklontje
  • Niet online
Zaterdag 12 maart 2022 08:00 - 10:00 uur 20% korting op alles bij Welkoop:
  • Pelfin Premium Quality Pellets - 100% Naaldhout - 12,5 kg €5,50 €4,40 €0,35/kg.
  • Pelfin Premium Quality Pellets - 30% Naaldhout, 70% Loofhout - 12,5 kg €5,50 €4,40 €0,35/kg.
  • Agri Select - Houtpellets - 100% Naaldhout - 10 kg €4,49 €3,59 €0,36/kg
Max. 9% CashbackXL extra korting.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:27

B2

wa' seggie?

Odeklontje schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:09:
Welkoop: Pelfin Premium Quality Pellets
100% Naaldhout, 12,5 kg per zak
7 x 12,5kg voor €36,00 (0,41/kg)

[Afbeelding]
Heb hier vorig jaar een paar zakken van bijgekocht aan het eind van het seizoen. Mijn ervaring was dat ze veel meer rotzooi gaven dan mijn standaard pellets, dwz Masterfire Pellets. Jammer genoeg zijn deze enorm in prijs gestegen. Kocht ze augustus 2021 nog voor 330 euro (990kg), nu is dat al opgelopen naar 475 euro.

• Racer89
  • Niet online
Ben eigenlijk wel benieuwd of de prijs in de zomer gaat zakken, anders maar een paar zakken inslaan in de zomer.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jazeker, haal m'n pellets altijd in België in de zomermaanden. Zijn ze altijd goedkoper.
Je hoeft ze in principe niet eens op te halen, maar kunt ze 'reserveren' en in de winter op te halen, maar heb liever zelf boter bij de vis. Scheelt met de huidige prijzen gewoon 100€ voor een pallet. Wil ik best in de zomer wat moeite voor deon.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
De informatie van de Cranenbroek pellets bij gewerkt. Hier zit niet zo heel veel verschil in, persoonlijk dacht ik dat er meer in zou zitten.

Sun-heat 4,8 kWh/kg
Greenpower 4,6 kWh/kg.

• Racer89
  • Niet online
Kom net bij Cranenbroek vandaan, dacht neem nog een paar zakken mee... daar heb ik maar even mee gewacht prijs is verhoogd naar 6.25 per zak Green power.... Gewoon even 2 euro meer per zak...

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 09:29
Racer89 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:15:
Kom net bij Cranenbroek vandaan, dacht neem nog een paar zakken mee... daar heb ik maar even mee gewacht prijs is verhoogd naar 6.25 per zak Green power.... Gewoon even 2 euro meer per zak...
Ik zie dat de prijs bij meer leveranciers omhoog gaat. Hopelijk zakt de prijs in de zomer weer wat in zodat we een voorraad kunnen inslaan, maar als de prijzen zo door stijgen kan ik beter gas gaan stoken (oud contract).

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, is slowchat hier niet de bedoeling. Discussie over prijsverhogingen en verwachtingen van aanbiedingen mag dan ook achterwege blijven hier.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Racer89
  • Niet online
Prijstechnisch lijken deze interessant vooral nu met de prijzen, zelf hier nog geen ervaring mee:

Omschrijving:

Verbrandingswaarde ca. 17,4 MJ/kg

Op de zak staat 4.6 kWh/kg.

De Royal Energy pelletkorrels geproduceerd door Plospan zijn met name geschikt om in kleine, maar ook middelgrote automatische installaties te stoken. De houtpellets zijn bijzonder massief en produceren daardoor een goed controleerbare en vooral schone verbranding. De pellets beschiken over een EN+ en A1 certificering.

Deze houtpellets zijn gemaakt van 70% loofhout en 30% naaldhout wat resulteert in een rustig vlambeeld en hoog rendement. De pellets komen tot stand door middel van het verzamelen van reststromen van de houtindustrie. Bestaand uit schoon en onbehandeld hout.

Hornbach Houtpellet Plospan

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Racer89 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:04:
Prijstechnisch lijken deze interessant vooral nu met de prijzen, zelf hier nog geen ervaring mee:

Omschrijving:

De Royal Energy pelletkorrels geproduceerd door Plospan zijn met name geschikt om in kleine, maar ook middelgrote automatische installaties te stoken. De houtpellets zijn bijzonder massief en produceren daardoor een goed controleerbare en vooral schone verbranding. De pellets beschiken over een EN+ en A1 certificering.

Deze houtpellets zijn gemaakt van 70% loofhout en 30% naaldhout wat resulteert in een rustig vlambeeld en hoog rendement. De pellets komen tot stand door middel van het verzamelen van reststromen van de houtindustrie. Bestaand uit schoon en onbehandeld hout.

[Afbeelding]
Het gaat hierbij wel om zakken van 14kg, wat qua prijs mogelijk een vertekend beeld geeft.

• Odeklontje
  • Niet online
Xilion schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:27:
[...]

Het gaat hierbij wel om zakken van 14kg, wat qua prijs mogelijk een vertekend beeld geeft.
€4,99 / 14kg = 0,36€/kg

Bij een pellet afname van 56 stuks zelfs €4,45 per stuk = €0,32/kg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Racer89 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:04:

Omschrijving:

[Afbeelding]
70% loofhout en 30% naald. Ben daar niet zo gek op. Stook eigenlijk alleen maar 100% naaldhout pellets.

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 18:23
B2 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:35:
[...]

70% loofhout en 30% naald. Ben daar niet zo gek op. Stook eigenlijk alleen maar 100% naaldhout pellets.
Zou je dat willen toelichten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Adeo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-06 16:26
Odeklontje schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:33:
[...]

€4,99 / 14kg = 0,36€/kg

Bij een pellet afname van 56 stuks zelfs €4,45 per stuk = €0,32/kg.

[Afbeelding]
@Odeklontje , Mooi dat je hier een eigen topic van hebt gemaakt.
Zelf gebruiken wij al jaren Plospan (bruine pellets) vanwege de hogere temperatuur in vergelijking met de witte Plospan.
We hebben, bij het in gebruik nemen van de pelletkachel, ook de parameters moeten aanpassen voor het gebruik van deze pellets.

Blijkt dus dat Hornbach ook deze pellets verkoopt onder de naam "Royal Energie by Plospan".
Wat me opvalt is dat de waarden hetzelfde zijn als bij de originele Plospan bruin, verder valt het me op dat de reviews nog al verschillend zijn, de ene vind ze geweldig en de andere wil ze niet weer hebben.

Zou dat mogelijk te maken hebben met het feit dat je maar niet zomaar van witte pellets kan overstappen naar bruine zonder de instellingen te hebben gewijzigd?.

Wie het weet mag het mij vertellen.

Plospan bruin vind ik hier https://www.krattenwasser....nl/houtpellets-hoogeveen
en dan voor € 325,- voor 56 zakken van 14 kilo ( nu 100 euro duurder dan in 2021)

[Voor 6% gewijzigd door Adeo op 29-04-2022 18:21]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
*knip* Tweakers is niet bedoeld voor V&A, buiten V&A en Vraag & Aanbod overig om.

[Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 29-04-2022 19:40]

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:46
*knip* Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen. Je vraag past dan ook beter in Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 thuis.

[Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 29-04-2022 19:39]

• karazz
De prijzen willen nog niet echt omlaag heb ik het idee. Zijn er mensen die vaker in de zomer hebben gekocht die kunnen zeggen of dat dat doorgaans pas later (juli? augustus?) gebeurd of dat ze dit jaar sowieso niet gaan zakken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 09:29
karazz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:03:
De prijzen willen nog niet echt omlaag heb ik het idee. Zijn er mensen die vaker in de zomer hebben gekocht die kunnen zeggen of dat dat doorgaans pas later (juli? augustus?) gebeurd of dat ze dit jaar sowieso niet gaan zakken?
Normaal gesproken zakt de prijs in het voorjaar / zomer (minder vraag). (dit zeg ik op basis van 2 jaar genoteerde prijzen)

Ik ben bang dat we dit jaar pech hebben. Tot nu toe zie ik de prijs vooral stijgen.

Ik schrijf zo nu en dan even de prijzen op van mijn leverancier en dat zag er de afgelopen maanden als volgt uit (en ter referentie ook de prijzen van zomer 2021 en 2020):
aug 2020: 3,83 per zak van 15kg (249,- per pallet)
aug 2021: 4,14 per zak van 15kg (269,- per pallet)
feb 2022: 5,75 per zak van 15kg (374,- per pallet)
mrt 2022: 5,98 per zak van 15kg (398,- per pallet)
mei 2022: 6,60 per zak van 15kg (439,- per pallet)
jun 2022: 7,46 per zak van 15kg (485,- per pallet)

Excuses dat dit een beetje offtopic is, maar ik vermoed dat we allemaal zitten te wachten op een goede aanbieding :'( .

[Voor 5% gewijzigd door filerijder op 22-06-2022 12:01]

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 13:43

mindcre8r

The Baka Crow..

@filerijder Dank voor het overzicht hierboven, welke leverancier heb je het hier over?

Ik stook de afgelopen 2 jaar op Masterfire, maar die zijn nu met 555 voor 990 kilo absoluut duur. ik ben dus zoekende naar een goedkoper alternatief, maar wel met dezelfde schone verbranding want qua kwaliteit heb ik niks te klagen.

Tameguchi kitten ja ney o

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 22:44
Ik vind het ook echt lastig inschatten of het slim is om nu toch maar alvast in te kopen, verwacht niet dat het over een paar maanden heel anders eruit gaat zien in de wereld. Als mensen dan weer massaal gaan inslaan kan het tekort zelfs nog veel groter worden en de prijzen dus nog verder stijgen.

• Racer89
  • Niet online
Plospan is bij Hornbach nu ook van 4,99 naar 5,99 gegaan 😢

• B2

B2

wa' seggie?

mindcre8r schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:38:
@filerijder Dank voor het overzicht hierboven, welke leverancier heb je het hier over?

Ik stook de afgelopen 2 jaar op Masterfire, maar die zijn nu met 555 voor 990 kilo absoluut duur. ik ben dus zoekende naar een goedkoper alternatief, maar wel met dezelfde schone verbranding want qua kwaliteit heb ik niks te klagen.
Hier hetzelfde, ook altijd Masterfire en op zoek naar iets goedkopers. Ik denk echter dat we er niet aan gaan ontkomen om een 500 euro prijs te moeten betalen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 12:17
Hier in België zijn de prijzen ook bijna verdubbeld. De leverancier waar ik al bijna tien jaar koop heeft normaal een zomeractie waarbij de prijzen zeer voordelig zijn maar vorige week heb ik bericht gehad dat deze niet door gaat en de koopvoorwaarden zijn een stuk strenger geworden (vroeger kon je een jaar je pellets bij hun laten stockeren, nu maar 6 maanden etc.).

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ja, klopt. Ik haal ook altijd pellets in België. Maar zag inderdaad ook al flink gestegen prijzen.

De opslag boeit me niet zo, haal ze vaak in de zomer al meteen op, dan heb ik ze vast thuis liggen.
Maar goed, helaas zullen we flink gestegen prijzen moeten betalen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik heb 2 pallets Agriselect met 975kg besteld bij De Jager Houtpellet Handel voor 995 euro. Wordt gebracht door eigen vervoer met kooiaap, dat is in mijn geval ook wel handig.

In deze tijden nog een redelijke prijs. Voorheen altijd Masterfire, maar die zijn 589 euro per pallet inmiddels. En altijd gedoe met de chauffeur over het lossen hier..

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 08:18

Perkouw

Moderator General Chat
Het topic lijkt nu ietwat in een ''algemeen'' discussie topic te verzanden. Let op we hebben het hier over aanbiedingen en nog specifieker het posten van aanbiedingen ;) Dus graag weer back on-topic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Perkouw schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:11:
[mbr]Het topic lijkt nu ietwat in een ''algemeen'' discussie topic te verzanden. Let op we hebben het hier over aanbiedingen en nog specifieker het posten van aanbiedingen ;) Dus graag weer back on-topic.[/]
Er zijn nu en waarschijnlijk in de komende tijd geen aanbiedingen te vinden, behalve soms wat (kleine) kortingen bij het bestellen van meerdere pallets.
Mijn hier bovengenoemde prijs is overigens met een korting van 20 euro bij het bestellen van 2 pallets tegelijk. Dus in die zin wel een 'aanbieding', ook de goedkoopste prijs die ik voor Agriselect kon vinden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
De prijzen gaan denk ik nog wel harder stijgen richting de wintermaanden. Levertijden lopen op en de beste aanbiedingen/prijs van dit moment ligt rond de €0,50-€0,55 per kilo.

Pure Pellets (Praxis)
1 zak 15kg voor €7,99 (€0,53/kg)

Agri Select Pellets (Welkoop)
8 zakken 10kg voor €44,00 (€0,55/kg)

Pelfin witte/bruine houtpellets (Welkoop)
7 zakken 12,5kg voor €55,00 (€0,63/kg)

Goedkoopste die ik kon vinden is bij Logispan (Bustotaal.nl) los gestort voor €0,38/kg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Hornbach is wederom gestegen. 6,29 per 14 kg komt neer op 0,44 / kg nog altijd goedkoper dan de rest zo te zien? Behalve die van 0,38 / kg dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02

slaay

Natuurbeleven.com

Racer89 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:39:
Hornbach is wederom gestegen. 6,29 per 14 kg komt neer op 0,44 / kg nog altijd goedkoper dan de rest zo te zien? Behalve die van 0,38 / kg dan.
Zo te zien is het nu alweer 6,95 per 14 kg. Oftewel 0,50 / kg.

Ik kwam toevallig bij dit topic uit en vond de 'pellets' wel heel erg op https://www.hornbach.nl/s...0-l/10329445/artikel.html lijken.
Daar betaal je 5,49 voor per 10 kg (=20 liter) oftewel 0,549 / kg. Voor de kattenbak is het dus beperkt lonend om de grote zakken van 14 kg te kopen ipv deze zakken. :9

Dich bis echt unne foëzen haas

• karazz
Ik was deze tegengekomen en vond het een prachtige deal. 975KG voor €450 Elite pellets groen.

Maar, zoals dat vaak met hele prachtige deals gaat, gaat dat hier ook niet lukken. Vorige week eerst per contactformulier en e-mail contact opgenomen en niets terug gehoord. Zojuist even gebeld en toen kreeg ik een zaakwaarnemer aan de lijn die alleen support voor bestaande klanten voor zijn rekening neemt. De eigenaar zelf zit met een burn-out thuis en heeft de website ook al tijden niet meer aangepast.

Een typisch gevalletje van helaas pindakaas in dit geval...

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-05 12:52
*knip* Offtopic

[Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 14-07-2022 17:03]

• karazz
Voorlopig blijven ze nog wel behoorlijk duur vrees ik...

Denk dat het ook nog wel even kan duren voordat ze weer op het oude niveau komen te zitten, als dat al gebeurt

• Odeklontje
  • Niet online
Racer89 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:39:
Inmiddels op 7,99 per 14kg (0,57/kg).

Pure Pellets (Praxis)
1 zak 15kg voor €7,99 (€0,53/kg) €8,99 (0,60/kg)

Agri Select Pellets (Welkoop)
8 zakken 10kg voor €44,00 (€0,55/kg) €49,00 (0,61/kg)

Pelfin witte/bruine houtpellets (Welkoop)
7 zakken 12,5kg voor €55,00 (€0,63/kg) €60,00 (0,69/kg)

Ondanks de prijsstijging van Hornbach, is dit nog steeds de beste 'aanbieding'.

• Racer89
  • Niet online
@Odeklontje Dit had ik nog niet eens gezien, vraag me af waar dat heen moet, schijnbaar komen alle pellets tegenwoordig uit Oekraine....

• Odeklontje
  • Niet online
Racer89 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:40:
@Odeklontje Dit had ik nog niet eens gezien, vraag me af waar dat heen moet, schijnbaar komen alle pellets tegenwoordig uit Oekraine....
Bij Bauhaus heb je nog pellets voor €0,49 per kg bij afname vanaf 66 stuks 15kg zakken, anders €0,53/kg.
Deze komen van Emex Energy uit Hamburg Duitsland. Als ik op de link van de Duitse bouwmarkten klik uit de eerste posts dan zitten ze daar al bijna aan de €0,90 per kg (als ze tenminste al leverbaar zijn).

[Voor 7% gewijzigd door Odeklontje op 29-07-2022 22:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Aanbieding bij Karwei met Click&Collect en zo los in de winkel met 20% Keuze Korting t/m 31 juli 2022.

Woodflare Pelletkorrels Mix van Decor uit Son uit de fabriek van Plospan.
Zakken van 10kg voor €0,47/kg met de 20% Keuze Korting.

• karazz
Deze advertentie op marktplaats is ook netjes geprijsd. Weet alleen niets van dat merk/type...

Of zal het een oplichter zijn...?? Wel risicovol zoiets natuurlijk.

edit; zelfde afbeeldingen als in deze advertentie

[Voor 22% gewijzigd door karazz op 02-08-2022 14:25]

• Racer89
  • Niet online
Advertentie is volgens mij al offline gehaald? Ik kan hem tenminste niet meer vinden in je eerste link. Tweede link is ook raar, als ik bij verkoper zelf kijk zie ik de advertentie niet. Beetje vreemd...

• Adeo
Ter verduidelijking : @karazz en @Racer89
Het gaat in beide bovenstaande berichten over Jekro Houtpellets
De link hiervoor is https://www.kleinkromhof.nl/houtpellets/

• Odeklontje
  • Niet online
Adeo schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:40:
Ter verduidelijking : @karazz en @Racer89
Het gaat in beide bovenstaande berichten over Jekro Houtpellets
De link hiervoor is https://www.kleinkromhof.nl/houtpellets/

De aanbieding: 13kg per zak voor €5,50 = 0,42/kg (70% hardhout en 30% naaldhout).

• Racer89
  • Niet online
*knip* Een prijsstijging is geen aanbieding.

[Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 09-08-2022 11:59]

• kleiner
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04 22:26
*knip*, zie topicwaarschuwing :) dit is geen aanbieding helaas.

[Voor 82% gewijzigd door Perkouw op 17-08-2022 17:48]

• Odeklontje
  • Niet online
De goedkoopste zijn nu rond de €0,60 per kg.
  • €0,59/kg Karwei/Gamma - Woodflare Pelletkorrels Mix 10kg zak á €5,99
  • €0,60/kg Praxis - Pure Pellets pelletkorrels 100% Naaldhout 15kg zak á €8,99
  • €0,61/kg Welkoop - Agriselect 100% Naaldhout 10kg zak á €6,50
  • €0,61/kg Hornbach - Royal Energy Plospan Houtpellets Bruin 14kg zak á €8,49
  • €0,80/kg Bauhaus - Fireland Houtpellets 15kg zak (70% naaldhout, 30% loofhout) á €11,99
Extra korting met keuzekorting bij Gamma (en soms ook Karwei).
De zakken van Plospan bij de Hornbach worden €0,25 per week duurder.

Edit 20 Augustus: Krijg 250 punten cadeau bij het registreren van je Gamma-kaart. €0.57/kg.

[Voor 25% gewijzigd door Odeklontje op 20-08-2022 16:46]

• Racer89
  • Niet online
Beperkt aanbod bij Gamma, living flame 10 kg zakken voor 4.49 helaas hier nergens meer in de buurt op voorraad...

https://www.gamma.nl/asso...me-pellets-10kg/p/B625163

[Voor 3% gewijzigd door Racer89 op 20-08-2022 18:02]

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59
*knip* Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet om te melden wat je hebt gekocht.

[Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 20-08-2022 21:13]

Specs

• Odeklontje
  • Niet online
Odeklontje schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:58:

De zakken van Plospan bij de Hornbach worden €0,25 per week duurder.
Inmiddels zitten deze 14kg Plospan zakken op €9,99 (0,72/kg).
De vaste laagste prijs bij Praxis is nu €9,99 voor 15kg (0,666/kg).

Helaas niet te combineren met een kortingscode maar nog altijd goedkoper dan elders.

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-06 15:52

Bij vanCranenbroek nu max 10 zakken per klant, twee maal zo duur als vorig jaar maar nog wel relatief goedkoop en zeker in Belgie.

• Racer89
  • Niet online
Even ter info, toevallig net hierover gebeld. Klopt inderdaad 10 per klant en beste v.t.v. bellen of er nog voorraad is aangezien ze nu eruit vliegen als warme broodjes.

• Laroil
Racer89 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:51:
Even ter info, toevallig net hierover gebeld. Klopt inderdaad 10 per klant en beste v.t.v. bellen of er nog voorraad is aangezien ze nu eruit vliegen als warme broodjes.
Gisteren gehaald in Dongen en ze hadden voldoende. Werd zelfs voor mij in auto geladen. Lijkt nieuwe voorraad omdat zak net iets anders is vergeleken met vorig jaar. Je mag er ook van een ander soort 10 bij doen. Sun 10 kg dennenhout 6,89 euro

• Racer89
  • Niet online
Cranenbroek heeft ook de Sun-Heat 15 kg zakken weer, staan echter niet op de site.

8,99 per zak 15 kg - 0,59.- per kg

Heb ze kunnen verspreiden over 2 bonnen, in totaal 20 zakken kunnen ophalen.

• Adeo
https://www.amazon.nl/Pal...rren-vocht/dp/B091KVY65G/

Gratis bezorgen en Amazon staat garant

• Xilion
Het gaat in dit geval om grenen/sparren hout, persoonlijk geen idee wat het verschil gaat zijn ten opzichte van naaldhout.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Xilion schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:47:
[...]

Het gaat in dit geval om grenen/sparren hout, persoonlijk geen idee wat het verschil gaat zijn ten opzichte van naaldhout.
Grenenhout komt van de grove den, sparrenhout van de spar. Beide zijn naaldbomen. ;)

• Laroil
Te mooi om waar te zijn en ik lees elders dat de leverancier niet weet dat het op Amazon staat. Groot risico en ook met creditkaart grote rompslomp om je geld terug te krijgen

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 15:29
Soort van aanbieding ... Bij de welkoop in someren lagen er nog genoeg

• frank0xtkpiq4
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-04 09:28
Laroil schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:35:
[...]

Te mooi om waar te zijn en ik lees elders dat de leverancier niet weet dat het op Amazon staat. Groot risico en ook met creditkaart grote rompslomp om je geld terug te krijgen
Het product is niet meer beschikbaar (voor zover het ooit echt beschikbaar is geweest).

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 18:40
https://nl.bauhaus/brands...nd-houtpellets/p/25487527

Net pallet besteld in Hengelo. Ze hadden daar nog genoeg en kregen ook nog genoeg. 0,8 de kilo.

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 13:52
*knip* Algemene vragen horen niet in een aanbiedingentopic.

[Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 15-09-2022 20:35]

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:30
Afgelopen week de pelletkachel laten plaatsen.
Even een voorraadje aangelegd, aanbieding bij de Welkoop 7,- per 10 kilo Agriselect.
Even kijken hoeveel we verbruiken, zijn geen grootverbruikers en verwarmen ook elektrisch.

Maargoed, even ontopic een waarschuwing voor kaufenia in Duitsland met een Frans bankrekening…is een scam.

• panel1954
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-10-2022
Beste allen

Heeft iemand ervaring met deze advertenties van 4 bedrijven die pellets verkopen en die ik tegenkwam op internet met steeds verschillende namen met dezelfde site opmaak waar geen telefoonnummers bijstaan maar wel adressen van bv. een Duitse site en de advertenties lijken allemaal op elkaar en de pelletprijzen zijn absurd laag .

Rekening nummer is bij de Nederlandstalige overboeken naar een Frans rekeningnummer terwijl men in Duitsland naar het creditcard nummer vraagt !!

https://www.warmworden.co...ey=wc_order_omVhCbxnjrEjU

https://www.kleineprijs.c...67&utm_term=pellets+kopen

https://smartselektronik....ets-blue-enplus-a1-15-kg/

https://hauspelletexpress.com/content/1-levering

Groeten

Henk

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 12:17
Als het te mooi is om waar te zijn...

• Ruud351
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 19:14
Geen aanbieding, maar wel een link. In Duitsland zakt de gemiddelde prijs naar onder de €600,-/ton:

https://www.holzpellets.net/pelletspreise/

• Xilion
Ruud351 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:37:
Geen aanbieding, maar wel een link. In Duitsland zakt de gemiddelde prijs naar onder de €600,-/ton:

https://www.holzpellets.net/pelletspreise/
Volgens deze site (ook Duits), zelfs onder de €550: https://www.heizpellets24.de/charts/holzpellets

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 11:41
Deze drie lijken mij ook geen zuivere koffie:
https://houtpellet-winkel.com/
https://huis-vangaard.com/
https://geraxbois.com/
Ook allemaal dezelfde website stijl en veel te goedkoop.

[Voor 27% gewijzigd door ERMAWG op 21-11-2022 17:07. Reden: nog een derde gevonden]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Dit topic is geen waarschuwingstopic voor (mogelijke) scamwinkels, maar een aanbiedingentopic. Is het dan ook mogelijk dat hier aanbiedingen geplaatst worden in plaats van alleen waarschuwingen?

• venigo
  • Laatst online: 18-05 13:34

venigo

Thanks! Greetz!

De Cranenbroek heeft ook (voor nu redelijke prijzen) houtpellets. Ik stook hier de 15kg, ze branden lang en geven prima warmte:
https://www.cranenbroek.n...verwarming/verwarming.php

€10,85
15kg DIN Plus | Green Energy
Artikelnr: TAL220-043151

Weet iemand hoe het nu staat in Duitsland? Wat een ton moet kosten inclusief bezorgen?

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:49
ERMAWG schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:01:
Deze drie lijken mij ook geen zuivere koffie:
https://houtpellet-winkel.com/
https://huis-vangaard.com/
https://geraxbois.com/
Ook allemaal dezelfde website stijl en veel te goedkoop.
Houtpellet-winkel kan ik langs, zit vlakbij.

-Edit-

Dit zijn dropship partijen zijn met een standaard webshop template. Dan lijkt het al snel op elkaar. Het lijkt een handige snuiter of het is een adres van iemand anders 😬

[Voor 9% gewijzigd door Krilo_89 op 13-12-2022 18:24]

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-03 21:03
venigo schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:50:
De Cranenbroek heeft ook (voor nu redelijke prijzen) houtpellets. Ik stook hier de 15kg, ze branden lang en geven prima warmte:
https://www.cranenbroek.n...verwarming/verwarming.php

€10,85
15kg DIN Plus | Green Energy
Artikelnr: TAL220-043151

Weet iemand hoe het nu staat in Duitsland? Wat een ton moet kosten inclusief bezorgen?
Dat weet ik niet maar zag dat toppellets (de lange) ook +/- €730 de ton vraagt nu, inclusief bezorgen.

Gasloos sinds okt 2019 - WP Hewalex 3kW - ZB Hewalex 6m2/300l - PV 6900Wp - Pelletkachel - Tesla Model 3 SR+ - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• B2

B2

wa' seggie?

mvdklip schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:16:
[...]

Dat weet ik niet maar zag dat toppellets (de lange) ook +/- €730 de ton vraagt nu, inclusief bezorgen.
Masterfire inmiddels op 699,-

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Deze heb ik ruim een maand geleden besteld voor € 700 (excl bezorgen) voor 990 Kg.
Nu dus alewer goedkoper, € 650.

https://www.bustotaal.nl/...lus-a1-66-zakken-a-990kg/

Ben er nog niet overuit of de kwaliteit goed is ivm thermostaat op aan laten staan voor 1,5 week.

Volgens de experts de beste pellets, maar is het het verschil waard.
https://www.onlinehoutpel...kg-per-pallet-990-kg-295/

[Voor 25% gewijzigd door djmuggs op 15-12-2022 09:28]

Tesla Model 3 LR AWD

• Ruud351
djmuggs schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:33:
Deze heb ik ruim een maand geleden besteld voor € 700 (excl bezorgen) voor 990 Kg.
Nu dus alewer goedkoper, € 650.

https://www.bustotaal.nl/...lus-a1-66-zakken-a-990kg/
Nog steeds een groot verschil met de prijzen in Duitsland, daar voor €519,- gevonden:

https://www.oekobrix.de/s...lus-a1-palette-mit-990kg/

• mvdklip
Ruud351 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:13:
[...]
Nog steeds een groot verschil met de prijzen in Duitsland, daar voor €519,- gevonden:

https://www.oekobrix.de/s...lus-a1-palette-mit-990kg/
Dat is dan wel én een aanbieding én exclusief verzendkosten én uberhaupt maar de vraag of ze het naar je willen opsturen vanuit omgeving Frankfurt. :P

Gasloos sinds okt 2019 - WP Hewalex 3kW - ZB Hewalex 6m2/300l - PV 6900Wp - Pelletkachel - Tesla Model 3 SR+ - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• BierKoning
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04

BierKoning

Bier 4 Ever!!

Vanmiddag pellets gehaald bij https://german-pellets.nl/ in Wijchen. Naast dat het ontzettend vriendelijke mensen zijn, ook een nette prijs voor goede pellets:

German Holz pellets, 100% naaldhout met alle keurmerken etc 10 euro voor 15 kg (0.66 per kilo).

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:30
*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet om naar ervaringen te vragen.

[Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2022 20:39]

• Ruud351
Diverse vestigingen van Obi, https://www.obi.de/ , hadden de afgelopen dagen zakken van 15 kilo voor €6,99. Overigens allemaal verschillende merken, maar wel altijd met de bekende keurmerken.

• Odeklontje
  • Niet online
Voor €0,70/kg bij Bauhaus en bij afname vanaf 66 zakken á 15kg €0,67/kg.
Alle vestigingen hebben nu nog voorraad en je kan reserveren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Mocht je in de buurt van de grens wonen, in Duitsland bij Bauhaus zijn ze goedkoper.

Fireland > € 9,49 per 15 kg
Kleiner Heizling > € 9,49 per 15 kg.

Bij Obi:

Sparky Holzpellets zit op € 9,99 per 15 kg.

• Adeo
Heel langzaam aan worden ze hier in Nederland ook wat goedkoper.

https://www.krattenwasser....nl/houtpellets-hoogeveen

Plospan Bruin 56 zak (14kg per zak) €450,- en de witte €525,-

• Racer89
  • Niet online
Hornbach zit sinds kort weer onder de 9 euro per 14 kg zak. ( 8,99 )

In Duitsland zijn de prijzen nu gelijk getrokken tussen Bauhaus en OBI met 9,49 per 15 kg zak.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
Masterfire heeft ook zijn prijzen verlaagd.

€ 569 voor een pallet van 66 zakken á 15 kilo.
Dus €8.62/15kg.

Waarbij als je een account hebt, krijg je nog eens een €10,- korting.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
German Pellets heeft ook z'n prijzen verlaagd, hierbij een snippet uit hun aanbieding email:

code:
1
2
3
4
5
                                             Afhalen            Leveren  
1 x palet (66 x 15 kg = 990 kg)              € 450,00           € 499,75     
2 x palet (2 x 66 x 15 kg = 1980 kg)         € 895,00           € 994,50     
3 x palet (3 x 66 x 15 kg = 2970 kg)         € 1.335,00         € 1.484,25   
> 3 x palet                                  Op aanvraag        Op aanvraag

• mvdklip
Toppellets (de lange) zit inmiddels op €377 per pallet van 66x15kg.

• mierenfokker
  • Laatst online: 22:24
*knip* Offtopic.

[Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 19-02-2023 10:38]

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 17:49
xtr3me schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:03:
German Pellets heeft ook z'n prijzen verlaagd, hierbij een snippet uit hun aanbieding email:

code:
1
2
3
4
5
                                             Afhalen            Leveren  
1 x palet (66 x 15 kg = 990 kg)              € 450,00           € 499,75     
2 x palet (2 x 66 x 15 kg = 1980 kg)         € 895,00           € 994,50     
3 x palet (3 x 66 x 15 kg = 2970 kg)         € 1.335,00         € 1.484,25   
> 3 x palet                                  Op aanvraag        Op aanvraag
dat is wel heel goedkoop? troep of kwalitatief nog ok?

Heb zelf altijd purepower, al moet ik zeggen dat kwaliteit daar ook minder is dit jaar

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 17:49
mvdklip schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:22:
Toppellets (de lange) zit inmiddels op €377 per pallet van 66x15kg.
zelfde vraag: iemand ervaringen met kwaliteit?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Dit is niet het topic om ervaringen te delen, dit mag elders worden gedaan. Dan kunnen hier weer aanbiedingen worden gedeeld.

• Odeklontje
  • Niet online
In Winsum (gr.) afhaal bij BusTotaal:

• Ruud351
https://www.pellets2burn....r-houtpellets-en-plus-a1/

€445,- 65*15kilo, ex bezorgen. Af te halen in Burgum.
Voorraad is beperkt.

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Op Toppellets.nl inmiddels weer redelijk normale prijzen:

Eco pellets (bruin):
Aantal zakken: 66 × 15kg
Prijs per pallet: € 377,74 (Exclusief verzending, verzendkosten € 67,08 per pallet)

Top pellets basis (bruin):
Prijs per pallet: € 389,72 (Exclusief verzending, verzendkosten € 67,08 per pallet)

Top pellets premium (bruin):
Prijs per pallet: € 420,86 (Exclusief verzending, verzendkosten € 67,08 per pallet)

Top pellets excellent (wit):
Prijs per pallet: € 456,80 (Exclusief verzending, verzendkosten € 67,08 per pallet)

Leuk spelletje zo, ik gok op eind voorjaar/begin zomer op het ideale moment om mijn schuurtje te vullen :)

[Voor 17% gewijzigd door verwijderd69 op 01-03-2023 13:58]

I live inside that bubble, reality of the naive.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElderingE
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05 13:08
Helaas zijn de prijzen exclusief bezorging....
67,08 euro per pallet komt er nog overheen.... :-(
verwijderd69 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:17:

Eco pellets (bruin):
Prijs per pallet: € 377,74 (thuisbezorgd)

Top pellets basis (bruin):
Prijs per pallet: € 389,72 (thuisbezorgd)

Top pellets premium (bruin):
Prijs per pallet: € 420,86 (thuisbezorgd)

Top pellets excellent (wit):
Prijs per pallet: € 456,80 (thuisbezorgd)

Leuk spelletje zo, ik gok op eind voorjaar/begin zomer op het ideale moment om mijn schuurtje te vullen :)

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
ElderingE schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:50:
Helaas zijn de prijzen exclusief bezorging....
67,08 euro per pallet komt er nog overheen.... :-(

[...]
Oh kak, zie het ja. Je hebt gelijk, zal het ff aanpassen.

I live inside that bubble, reality of the naive.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
verwijderd69 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:17:

..

Tnx, zie dat afhalen in Moerdijk ook mogelijk is, dat is lekker dichtbij.
Ga deze in de gaten houden in de zomer.

Volg je bankbiljetten

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Ervaringen met houtpellets (en andere vragen over pelletkachels) mogen in Het pelletkachel topic worden gedeeld.

• Vergeet niet om bij aanbiedingen rechtstreeks naar de website te linken. Referrals worden verwijderd.
• Geef ook zoveel mogelijk specifieke informatie over de aanbieding, dus niet alleen de melding.
• Vergeet niet om de aanbiedingsprijs te vermelden bij je aanbieding.
• Melden wat je besteld hebt, is niet de bedoeling van het topic.
• Vragen naar aanbiedingen is ook hier niet de bedoeling.
• Kortingscodes mogen in het topic geplaatst worden, per DM uitdelen is niet de bedoeling.
• Slowchat mag hier achterwege blijven.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee