Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 17:12
Mijn probleem:
Ik ben al een aantal weken bezig om een decoratie led lamp goed te laten werken.
Geheel willekeurig knipperen deze soort lampen soms, ik probeer te achterhalen wat de oorzaak is maar ik kom er niet uit.

De volgende lampen heb ik tot nu toe getest en hebben allemaal hetzelfde probleem:
Hema: https://www.hema.nl/wonen...ogel---goud-20020080.html
Hema: https://www.hema.nl/wonen...lobe---goud-20020065.html
Blokker: https://www.blokker.nl/ca...100k-dimbaar/2142164.html
Praxis, Eglo: https://www.praxis.nl/ver...e27-245lm-g95-4w/10042248
Plus nog een aantal anderen (merkloze).

Dit zijn nu na veel verschillende geprobeerd te hebben 2 die wel werken:
Praxis, Sencys: https://www.praxis.nl/ver...-scl-g80g-flv-4w/10067555
Praxis, Osram: https://www.praxis.nl/ver...arm-wit-e14-1-5w/10074149

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Diverse andere lampen/ merken (waarvan 2 met succes).
Andere plekken in huis getest op andere fittingen (armaturen).
Als ik een paar van deze lampen in verschillende ruimtes heb knipperen deze geheel willekeurig maar als ze knipperen dan doen ze dit wel allemaal tegelijk.

Dit is mijn vraag:
Ik heb dit probleem alleen met dit type led lampen.
Andere led lampen hebben dit probleem niet en ik heb vandaag dus eindelijk 2 led lampen gevonden die dit probleem ook niet hebben maar ik wordt zo wel erg beperkt in de keuze van decoratie led lampen.

Echter ben ik nu wel benieuwd hoe dit kan, waar dit vandaan komt en waarom het per led lamp verschilt of dit probleem er wel of niet is. Ik kan het duidelijk testen door een lamp erbij te testen die het probleem wel heeft, zo weet ik of bepaalde lampen wel of niet met dit probleem kampen.

Ik gebruik geen dimmer(s).

Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 07-03-2022 20:07 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Laat je netbeheerder je nul doormeten.

Ik had precies hetzelfde, random geknipper soms en dat werd steeds erger. Tot op een dag recentelijk ineens alles uit sprong. Maar niet voordat er 400 volt over mijn huisnet gejaagd werd en ik best wel grote schadepost had (die overigens door de netbeheerder keurig opgelost werd).

Je kunt je netbeheerder bellen en die kunnen op afstand je aansluiting uitlezen (tenminste die van mij wel). Een nul die aan het vergaan is zal bij ledlampen en andere gevoelige elektronica gaan storen namelijk. Random geknipper op random plekken is het gevolg. Vooral lampen hebben hier last van.

Even laten checken kan in dit geval geen kwaad ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb een huurwoning.

De woningbouw geeft aan dat als er ook lampen zijn die wel goed werken en het specifiek een paar lampen zijn dit niet aan de stroomtoevoer ligt.

Kan ik dit ook zelf meten (zonder de meterkast open te hoeven maken)?
Ik heb een multimeter in huis. Het is ook best lastig testen, soms kan er wel een paar uur tussen zitten.
Het knipperen is meestal vrij kort, enkele seconden.

[ Voor 19% gewijzigd door knorde op 08-03-2022 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Je hebt niet met je verhuurder te maken tenzij het in de installatie na de meter zit. Je hebt een leveringscontract met je netbeheerder, in eerste instantie is het hun probleem. Als zij vaststellen dat het niet in het netwerk van hen zit, dan is verhuurder aan zet.

[ Voor 44% gewijzigd door ds23man op 08-03-2022 17:27 ]

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
even volgen.. hier heb ik een stel Osram GU10s die sporadisch knipperen.. maar ook de klokken die de 50hz frequentie gebruiken ofzo hebben ook de neiging om continu voor te gaan lopen :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Mocht je nog een raspberry pi hebben liggen dan kun je een P1 > USB kabel kopen en met bijvoorbeeld Domoticz het daadwerkelijke voltage loggen, hier fluctueert dat ook zo'n 10 volt

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan het inductiespanning zijn die tussen naast elkaar getrokken kabels optreedt? LED lampen hebben zo weinig nodig, dat ook een heel kleine inductiespanning al voldoende 'opbouwt' om dan kort vrij te komen door je lamp. Zoiets had ik in ieder geval en nu tijdelijk heb ik een ouderwetse 30W spot gemonteerd. Die heeft geen last. (Ik was ook vrij... verbaasd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik zou lekker je netbeheerder bellen. Je aansluiting zit in de hakkast daar mag je niet aan en je kunt bar weinig doormeten. Gewoon je netbeheerder laten controleren...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Even een update:

Ik heb zojuist contact gehad met de netbeheerder.

Zij geven aan het niet vanaf afstand te kunnen meten, zij kunnen alleen meten hoeveel spanning er op dit moment op staat maar zij kunnen niet meten of er verschillen in spanning zijn.

Wel kunnen zij een 24 uurs meter in de meterkast plaatsen, deze meet 24 uur lang de spanning in huis. Dit kastje kunnen zij later dan uitlezen om te meten of er teveel spanningswisselingen zijn.

Dit is nu doorgestuurd naar een andere afdeling die met mij contact opneemt binnen 1 week. Zij bepalen of het 24 uur kastje wel of niet geplaatst gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:07
knorde schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:38:
Ik heb een huurwoning.

De woningbouw geeft aan dat als er ook lampen zijn die wel goed werken en het specifiek een paar lampen zijn dit niet aan de stroomtoevoer ligt.

Kan ik dit ook zelf meten (zonder de meterkast open te hoeven maken)?
Ik heb een multimeter in huis. Het is ook best lastig testen, soms kan er wel een paar uur tussen zitten.
Het knipperen is meestal vrij kort, enkele seconden.
Complete bullshit: er zijn legio scenarios waarbij het wel aan de toevoer kan liggen |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik ben teruggebeld door de netbeheerder (snel gezien de binnen 1 week).

De betreffende man gaf aan dat dit een zeer bekend probleem is bij led verlichting en deze klacht veel voorkomt. Je moet een soort van geluk hebben dat je een type treft die hier niet zo gevoelig voor is.

Het komt waarschijnlijk door apparaten die uit/aan slaan binnenshuis en veel led verlichting reageert daar dan op. Hij was evengoed bereid een 24 uurs kastje te plaatsen maar hij gaf aan dat de toevoer in de wijk gewoon goed is (dit kon hij wel vanaf afstand meten).

Ik weet dus niet zo goed wat verstandig is, de beste man gaf aan dat ik er ook wel even over na mag denken en het later mag laten weten als ik het alsnog wil. Het duurde wel ongeveer 2 a 3 weken voordat het geplaatst kon worden.

Was een heel aardig persoon die ook echt de tijd voor mij nam en hij klonk als iemand die echt wist waarover hij praat. Wat is jullie advies hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:58
ik zoe een los snoer met stekker en fitting halen of maken en dan een willekeurig wcd pakken en kijken of het dan alsnog knippert en ook andere groepen proberen. als het hetzelfde is bij iemand anders gaan proberen en kijken of het daar wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-04 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Valt er peil te trekken op de momenten dat het voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Toerq schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:41:
ik zoe een los snoer met stekker en fitting halen of maken en dan een willekeurig wcd pakken en kijken of het dan alsnog knippert en ook andere groepen proberen. als het hetzelfde is bij iemand anders gaan proberen en kijken of het daar wel werkt.
Dat heb ik wel, zo heb ik het boven ook getest (uiteraard ook in een aantal armaturen). Wel een goed idee, ik ga de lamp vanavond in de woonkamer een tijd testen (dit is een andere groep dan de slaapkamers).

Stel dat het op de andere groep wel goed werkt, dan zijn we al een stukje verder. Wat zou ik dan kunnen doen/ moeten doorgeven aan de netbeheerder/ woningbouw (uiteraard kan de uitkomst ook nog zijn dat ik daar hetzelfde ervaar, ik laat het weten!)?

EDIT

Zojuist na 20 minuten knipperde hij weer. Het is dus niet groep afhankelijk.
MikeyMan schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:44:
Valt er peil te trekken op de momenten dat het voorkomt?
Nee, de ene keer is het ongeveer na een half uur en de andere keer kan er 2 uur tussen zitten.
Ik heb wel het idee dat het in de avond vaker is.

[ Voor 15% gewijzigd door knorde op 09-03-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

Flikkerende LED lampen tijdens TF/CAB (daltarief) signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja if only...
Dat project is nog verre van afgerond.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 09-03-2022 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Nou is het TF signaal van nature heel voorspelbaar: dag/nacht (bestaat niet meer) en nu nog de straatverlichting. Dus je hoeft alleen uit het raam te kijken als je lamp knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Even weer een update vanuit mijn kant.

Ik heb gemerkt dat de afgelopen 2 avonden precies om 23.59 de betreffende lampen flikkeren.
Overdag heb ik ivm werk en klussen niet meer kunnen testen.

Vanavond ga ik weer om 23.59 testen.

Daarnaast wil ik overdag ook weer een keer testen en de tijden opschrijven.
Deze tijden zal ik dan een volgende dag weer testen.

Vandaag ben ik 2 uurtjes bij mijn schoonouders geweest.
1 van de betreffende lampen heb ik meegenomen en hij heeft daar tot nu goed gewerkt.
Ik heb de lamp daar achtergelaten zodat ze hem vanavond ook in de gaten kunnen houden.

Zij hebben het alleen nog niet gezien dus het is wat lastig uitleggen waar ze op moeten letten.
Uiteraard kom ik binnenkort weer met een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
Hierbij de volgende update:

Ik heb nu 4 avonden achter elkaar getest en om precies 23.59 is het elke avond raak.
Inmiddels heb ik ook sinds vrijdag 1 van de betreffende lampen bij mijn schoonouders geplaatst.
Tot nu toe stipt om 22.00 in de avond hadden hun hetzelfde (aangezien ze op tijd naar bed gaan hebben ze niet kunnen testen om 23.59 maar zij ervaren het dus ook).

Volgens mij is bij deze mijn thuissituatie wel uitgesloten en komt dit ergens van buitenaf (of jullie moeten nog tips hebben). Mijn schoonouders wonen trouwens wel in hetzelfde dorp maar in een andere wijk.

[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 13-03-2022 01:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Ben er een beetje ingedoken. Veel netbeheerders sturen in de avond nog steeds TF signalen uit voor het daltarief om te zorgen dat werkelijk alle meters op daltarief komen te staan, in de ochtend zie je geen TF voor hoogtarief meer. Het geknipper om 22.00 is het TF signaal voor verkeerslichten om knipperstand te gaan. Dat signaal is er officieel ook uit maar het kan zijn dat in bepaalde gebieden in overleg met de wegbeheerders door vertraging van de aanpassing van de installaties het nog wel in gebruik is. Het TF signaal voor de openbare verlichting blijft.

Leuk filmpje:

YouTube: Toon Frequent Zender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ga eens kijken of er rond die tijd niet iets aanspringt? De diepvries, CV ketel, of een andere verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb gisterenavond alle groepen uitgezet (hierdoor hadden alleen de badkamer en de slaapkamers stroom) en weer was het raak om 23.59. Ik weet zeker dat er niets aan stond verder. Ik blijf dit vreemd vinden. Overigens zag ik het eerder op de dag ook weer een keer, rond 19.00.

[ Voor 12% gewijzigd door knorde op 14-03-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

19:00 toevallig het moment dat het daltarief ingaat?

👨‍🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:36
Rond 18.40 is de zonsondergang.
Een deel van de openbare verlichting gaat aan op of rond zonsondergang. Een deel gaat uit als het laat op de avond is. De rest gaat uit op of rond zonsopkomst.

[ Voor 72% gewijzigd door GekkeRipper op 14-03-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb het zojuist ook al rond 15.00 gezien dus er is geen touw aan vast te knopen.
Enige wat ik nog kan testen is of dit ook vaste tijden zijn dagelijks zoals die van 23.59.
Verder houden mijn opties op.

[ Voor 5% gewijzigd door knorde op 14-03-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullwaning
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46
Heb je meerdere fase's.
Kan ook zijn dat iemand in de buurt dat veroorzaakt die op dezelfde fase zit.

Zo kon ik hier altijd zien wanneer de overbuurman met zijn lasapparaat aan de gang was.

PVoutput (WH-MDC05H3E5) 12880WP /// SWW Atlantic Explorer v4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Dus gewoon de netbeheerder laten komen.

Zeker als de groepen uit staan. Afstrepen die handel zou ik zeggen.

Pagina: 1