Met het oog op duurzaamheid wil ik graag overstappen op oplaadbare batterijen ipv. elke keer nieuwe kopen en weggooien als ze leeg zijn. Ik heb het dan vnl. over AA en AAA-batterijen. Nu heb je die te koop met verschillende capaciteiten. Bij Ikea heb je bijv. 2450, 1900 en 750mAh. Nu snap ik wel dat speelgoedautootje met een 2450 batterij ws. langer zal blijven rijden dan met een 750 batterij. Is het (los van de meerprijs) daarom verstandig om alleen maar batterijen met hoge capaciteit te kopen? Of zitten er ook nadelen aan, zoals langere laadtijd of sneller leeglopen? Voor een afstandsbediening of een klokje heb je natuurlijk niet zo' n zware batterij nodig, maar om nou allemaal verschillende type batterijen in huis te hebben vind ik onoverzichtelijk.
Ik zou daarom het liefst een lading dezelfde oplaadbare batterijen in huis hebben die dan circuleren tussen de apparaten die batterijen gebruiken, zonder aldoor te hoeven kijken of je een hoge of lage mAh-batterij in handen hebt.
Ik zou daarom het liefst een lading dezelfde oplaadbare batterijen in huis hebben die dan circuleren tussen de apparaten die batterijen gebruiken, zonder aldoor te hoeven kijken of je een hoge of lage mAh-batterij in handen hebt.