Connect box ziggo vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickding
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-09-2022
Momenteel heb ik de standaard connectbox van Ziggo als modem(internet en TV). Graag wil ik een upgrade van de hardware.
Wat is een goeie vervanger voor deze box? momenteel heb ik in mijn pc 2.5Gbps Lan. is het nodig om hardware te hebben die ook 2.5 Gbps poorten heeft?

Mijn dank is groot :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wat is volgens jou de noodzaak om te upgraden? Loop je tegen beperkingen aan?

Sneller internet dan 1Gbps kan je bij Ziggo nog niet krijgen, dus 2,5Gb poorten heb je alleen lokaal wat aan. Makkelijkst om dat voor elkaar te krijgen (indien echt nodig) is om er een switch achter te hangen met 2,5Gb poorten en de PCs die 2,5Gb nodig hebben daar op aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Inderdaad, wat bedoel je met een "upgrade"? Wat wil je bereiken?

- Als je alleen 2.5 Gbps ethernet wil in je huis is de optie van @Shinji de simpelste en goedkoopste
- Als je meer mogelijkheid qua routing wil, kun je je modem in bridge mode laten zetten en er zelf een router met de gewenste functionaliteit achter hangen.
- Als je WiFi niet goed is, sluit op andere plekken in je huis bedrade access points aan.
- Als je echt het modem wilt vervangen, dan raad ik je dit topic aan: Ziggo Vrije modemkeuze eind januari 2022

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-03-2022 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De enige op dit moment in NL beschikbare kabelmodem die 2.5GbE heeft, is de AVM Fritz!Box 6690. Die kun je met vrije modemkeuze aansluiten op je Ziggo-lijn (althans, als dat op jouw postcode beschikbaar is).

Maar inderdaad, dat ding is behoorlijk duur, en aangezien Ziggo nog geen abo heeft >1Gbps, ga je op je internetverbinding nul winst hebben eraan tov de Ziggo Connectbox Giga, die zelfde onderliggende chipset heeft. Op je LAN ga je ook geen voordeel eruit halen omdat de 6690 maar een 2.5GbE-poort heeft. Wil je twee apparaten met 2.5GbE aansluiten op je LAN terwijl je WAN <=1Gbps is, dan kun je veel beter een Ethernet switch met minstens twee 2.5GbE-poorten nemen.

Wil je "op de toekomst voorbereid zijn", dan is dat bij ICT-apparatuur erg onverstandig. Als je een premium feature nu niet nodig gaat hebben, betaal je er wel de hoofdprijs voor. Die prijs gaat geheid dalen. Veel beter idee is om te wachten tot er daadwerkelijk reden is tot upgrade (bijvoorbeeld als je ISP een verbinding van >1Gbps levert), dan te kijken wat de situatie is (als je ISP iets >1Gbps levert, krijg je er geheid een modem bij die dat aankan) en pas dan kijken of het voldoet danwel dat je iets anders nodig hebt. Er is op dat moment geheid ook meer keuze.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickding
Bedankt voor jullie reacties!

Wat ik hieruit begrijp kan ik inderdaad toch beter de connectbox blijven gebruiken en eventueel in bridge zetten met een wifi router naar keuze erachter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Sickding schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:58:
Bedankt voor jullie reacties!

Wat ik hieruit begrijp kan ik inderdaad toch beter de connectbox blijven gebruiken en eventueel in bridge zetten met een wifi router naar keuze erachter.
Dat ligt er nog steeds aan wat voor jou de reden is om iets anders te willen, waar loop je tegen aan? Slecht WiFi bereik? Heb je meer instel opties voor DHCP/DNS of welke andere feature ook nodig want ….?

Voor 99,9% van de mensen voldoet het ding gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickding
Uiteindelijk voldoet dit gewoon.. Ik was benieuwd of ik een betere modem nodig had voor stabieler internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Sickding schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:19:
Uiteindelijk voldoet dit gewoon.. Ik was benieuwd of ik een betere modem nodig had voor stabieler internet.
Want je ervaart concreet stabiliteitsproblemen? Omschrijf eens wat de klachten concreet zijn. Soms is het anders configureren van wat settings, met name bij wifi vaak het geval, al genoeg om eventuele issues op te lossen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

lier

MikroTik nerd

Wat bedoel je exact met "stabieler internet"?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is als vragen of je een ander motorblok nodig hebt als je auto niet lekker rijdt. Heel misschien kan het, maar het kan ook zijn dat de bandenspanning te laag is, de auto toe is aan een onderhoudsbeurt, of trouwens dat je verkeerde brandstof tankt of niet in optimale versnelling rijdt,

Begin bij het probleem te ontdekken. Pas als dat duidelijk is gaan kijken naar oplossingen. Allerlaaste stap is overwegen om hardware te vervangen - indien het aan de hardware ligt. Lukraak honderden EUR over de balk gooien voor een andere modem helpt je in het geheel niet als het probleem lag aan een slechte coaxverbinding waar je de modem op aansluit, aan een te drukke, vervuilde WiFi-omgeving in de lucht of aan softwareproblemen (slechte/ontbrekende drivers, malware) op je clients.

We wilen graag helpen, maar dan moet jij beginnen met meer info over het probleem en minder speculatie over potentiele oplossingen die je - met alle respect - niet goed begrijpt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Noem eens wat dingen zoals:
  • wifi valt uit
  • wifi bereik
  • packet loss
  • crasht
  • apparaat valt om