Slechte performance AMS icm Reverb G2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Heb sinds een paar dagen het volgende probleem dat ik totaal geen performance meer uit AMS2 haal met mijn HP Reverb G2. Voorheen had ik geen problemen.

Mijn CPU lijkt de bottleneck te zijn als ik FPSVR bekijk.

Specs zijn:
AMD Ryzen 5 5600X Boxed
Gigabyte Aorus B550I PRO AX
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti
G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX

Ik heb al integrity check gedaan. Draai het meeste op low of medium.

Integrity check gedaan. SteamVR draait op 52% reso. Super Sampling op 1.5.

Iemand suggesties? Voorheen haalde ik makkelijk 90FPS en als het wat drukker was ging het naar 75FPS. Nu haal ik soms maar 35FPS. Bizar gewoon. Ook bij timetrial haal ik dit soort lage FPS.

Suggesties zijn zeer welkom.

Bijgaand een screenshot op het moment dat ik in het spel kom en nog niet eens in de pitbox sta...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3LfdW550H7WySgr_GxfZe6vNvA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hu1buMdhDkLMEJFcWmEEfHUf.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Mystikal op 02-03-2022 21:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Is er geen update gedaan aan AMS zelf? Bij AC haal ik met een 2600 nog prima 80/90 fps zonder de CPU te throttelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
nldls schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:03:
Is er geen update gedaan aan AMS zelf? Bij AC haal ik met een 2600 nog prima 80/90 fps zonder de CPU te throttelen.
Nee, geen update geweest. Ook geen nieuwe proggies geïnstalleerd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:05
Mystikal schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:28:
Heb sinds een paar dagen het volgende probleem dat ik totaal geen performance meer uit AMS2 haal met mijn HP Reverb G2. Voorheen had ik geen problemen.
Ik had iets soortgelijks met mijn Rift S. Ik zag dat er meldingen waren over de laatste service pack van Windows 10 die geinstalleerd moest zijn, anders zou je dit gedrag kunnen zien. Windows wilde om wat voor reden dan ook niet meer updaten (bleek dat ik al wat patches achter liep) en dat kreeg ik met geen mogelijkheid gefixt. Omdat een ongepatchte Windows een no-go is maar een herinstall gedaan en toen was het probleem zowel met updates als performance verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
SlaadjeBla schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:17:
[...]

Ik had iets soortgelijks met mijn Rift S. Ik zag dat er meldingen waren over de laatste service pack van Windows 10 die geinstalleerd moest zijn, anders zou je dit gedrag kunnen zien. Windows wilde om wat voor reden dan ook niet meer updaten (bleek dat ik al wat patches achter liep) en dat kreeg ik met geen mogelijkheid gefixt. Omdat een ongepatchte Windows een no-go is maar een herinstall gedaan en toen was het probleem zowel met updates als performance verholpen.
Vanochtend alle updates gedraaid. Drivers waren al up to date. Geen verschil. Het vreemde is dat wanneer ik het spel opstart blijft CPU laag. Wanneer ik een spelmodus laad, CPU laag. Het moment dat op het circuit kom (zwevend boven het circuit) dan is mijn CPU meteen 100% volgens FPSVR. CPU in windows blijft relatief laag. Temp CPU is rond de 95 graden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 16:27
Mystikal schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:08:
[...]

Vanochtend alle updates gedraaid. Drivers waren al up to date. Geen verschil. Het vreemde is dat wanneer ik het spel opstart blijft CPU laag. Wanneer ik een spelmodus laad, CPU laag. Het moment dat op het circuit kom (zwevend boven het circuit) dan is mijn CPU meteen 100% volgens FPSVR. CPU in windows blijft relatief laag. Temp CPU is rond de 95 graden.
hmm ik weet niet maar temp van je processor op 95 graden lijkt me aardig hoog.... zeker als ie zegt dat je geen tot weinig processen hebt draaien. Als je een stress test deed lijkt me 95 graden wel even ok, maar daarbuiten.. misschien eens even de compressor door de ventilator halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:38
Het vreemde hier is denk ik ook vooral dat, zoals ik het begrijp uit @Mystikal's verhaal, in FPSVR de CPU op 100% zit en in Windows er aangegeven wordt dat dit niet zo is.

Daarnaast is natuurlijk de 95 graden niet wat je zou willen hebben nee. Dus ik denk dat je er vanuit kan gaan dat FPSVR in dit geval gelijk heeft.

Zou het kunnen zijn dat, omdat Windows het zelf niet ziet, er misschien ook andere componenten zijn die het niet "doorhebben" waardoor bijvoorbeeld ook de fans niet (goed) aangestuurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Nederlandhc schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:02:
Het vreemde hier is denk ik ook vooral dat, zoals ik het begrijp uit @Mystikal's verhaal, in FPSVR de CPU op 100% zit en in Windows er aangegeven wordt dat dit niet zo is.

Daarnaast is natuurlijk de 95 graden niet wat je zou willen hebben nee. Dus ik denk dat je er vanuit kan gaan dat FPSVR in dit geval gelijk heeft.

Zou het kunnen zijn dat, omdat Windows het zelf niet ziet, er misschien ook andere componenten zijn die het niet "doorhebben" waardoor bijvoorbeeld ook de fans niet (goed) aangestuurd worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAU4Dl5aRNnTztXBENxJ1fAdqqo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A9NzevzI1v0lBzakOMWdtzJq.jpg?f=user_large

Heb nog een software proggie gedownload van de Corsair H100i watercooler die erop zit. Die geeft dezelfde temps aan. Fans draaien op de cooler. Heeft niets met Simracing te maken en zal eens een apart topic aanmaken om te kijken of iemand me kan helpen hoe ik dit op kan pakken?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sillyjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 14:46
Mystikal schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:27:
[...]

[Afbeelding]

Heb nog een software proggie gedownload van de Corsair H100i watercooler die erop zit. Die geeft dezelfde temps aan. Fans draaien op de cooler. Heeft niets met Simracing te maken en zal eens een apart topic aanmaken om te kijken of iemand me kan helpen hoe ik dit op kan pakken?
Heb je hem zelf in elkaar gezet? 90 graden voor 50% load is wel heel erg.

Al een tijd geleden dat ik weer een pc zelf heb gebouwen.
Maar 3 dingen die ik als eerste zou controleren
1 zit er wel genoeg koel pasta tussen de cpu en het water blok
2 als ik me niet vergis zitten er 4 fans op de radiator. Misschien goed om te kijken dan ze niet tegen elkaar in blazen.
3 horen dat de waterkoeler wel echt het water rond pompt. (Met een stukken pomp heb ik ooit een cpu geroosterd)

Beetje lastig te zien in het screenshot maar is temp3 de cpu temp?

[ Voor 9% gewijzigd door Sillyjan op 06-03-2022 18:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 16:27
eens met Silly hierboven, zou de pomp als eerste checken, daarna of er genoeg of te veel koelpasta (te veel is ook niet goed).
Pagina: 1