Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:41

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
Naar aanleiding van deze eerste post in het Simracing topic ben ik inmiddels wat verder en ligt waarschijnlijk aan mijn CPU of H100i koeler of moederbord.

Allereerst mijn specs:
AMD Ryzen 5 5600X Boxed (Corsair H100i waterkoeler)
Gigabyte Aorus B550I PRO AX
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti
G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX
BitFenix Prodigy Zwart
HP Reverb G2
Windows 10
Alle drivers en Windows zijn up to date.

CPU gaat naar dik 90 graden en daardoor geen performance meer.
Koelers van de H100i draaien (in performance mode zelfs hard).
Heb 12 maanden prima gespeeld met deze setup en verder niets verandert in de tussentijd. Het is een zelfbuild overigens.

Slangen zijn warm van de waterkoeling, dus ik vermoed dat de pomp het nog doet? Die lijkt volgens de software ook gewoon te draaien op ruim 2000 toeren.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit nu moet aanpakken. Iemand suggesties? Nog wat plaatjes van de temps:

FPSVR

Corsair Link

Icue Software

[Voor 12% gewijzigd door Mystikal op 06-03-2022 16:43]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:06
Hoor je de pomp ook als je de kast open hebt? en heb je de header voor de pomp voluit staan?
Maakt de koeler wel goed contact?Al gecheckt?

[Voor 20% gewijzigd door freaky35 op 06-03-2022 17:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
freaky35 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:34:
Hoor je de pomp ook als je de kast open hebt? en heb je de header voor de pomp voluit staan?
Maakt de koeler wel goed contact?Al gecheckt?
Net nog eens goed gekeken. Er is een knik gekomen in de tube van de H100i die helaas niet te voorkomen is icm de kast. Kast is te laag en daardoor moeten de slangen een behoorlijke bocht maken. 12 maanden geleden was dit ook al pielen, maar lukte het uiteindelijk. Waarschijnlijk door warmte uiteindelijk toch een knik ontstaan. Ik ga nu maar voor een alternatieve koeler op lucht.

Suggesties zijn altijd welkom.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is een goede air cooler in deze kast misschien niet een goede optie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
Viper® schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:30:
Is een goede air cooler in deze kast misschien niet een goede optie?
Zoals ik al schreef, ben ik inderdaad op zoek naar een lucht gekoelde. :) Inmiddels een Noctua besteld.

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
Inmiddels de fan binnen, maar loop nu tegen een ander probleem aan.
Gigabyte Aorus B550I PRO AX heeft 2 sys fan connectors, maar het zijn wel 2 verschillende. Allebij 4 pins, maar ik kan er dus maar 1 gebruiken ivm andere connector lay-out.

Weet iemand hoe deze 2 verschillende connectoren heten? Zodat ik een verloopje kan zoeken? Ik wil eigenlijk 4 fans aansluiten. (front intake, back outtake en 2x top outtake).

De rechter (case fan1) past wel.

Dit is de linkerkant van het mobo (case fan 2) en deze past dus niet op mijn 4pins case fans die ik heb.

Basement Bios ---- Exo-S

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:56
4 pin fan splitter :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
Kan dat op 1 poort (sysfan 1)?

Vindt wel net dit, al kan ik hem vreemd genoeg niet meer vinden in de doos, terwijl ik altijd alles wel bij elkaar hou in de doos van het moederbord. :'(
The adaptor for sys_fan 2 is in the box. It is the connector used for the chipset fan on x570 but it became a sis fan connector on b550.
Link

[Voor 59% gewijzigd door Mystikal op 08-03-2022 20:19]

Basement Bios ---- Exo-S

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:56
Volgens mij wel een fan trekt niets, tegenover een pomp dat gemakkelijk >1A kan trekken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
Damic schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:18:
Volgens mij wel een fan trekt niets, tegenover een pomp dat gemakkelijk >1A kan trekken.
Inmiddels alles aangesloten met 4 fans. Draait nu op 41 graden in (bijna) idle.

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee