Toon posts:

(Para)militair bootcamp Europa met wapentraining

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:59
Mijn vraag.
Met het oog op de agressie vanuit Rusland en de wil van Finland en Zweden om bij de NAVO te komen, wil ik voorbereid zijn op een herhaling van Oekraïne in Scandinavië. Het frustreert me dat ik hulpeloos moet toe kijken hoe mijn Europese broeders en zusters worden afgeslacht wetende dat ik ook niets bij KAN dragen en wetende dat de vraag naar capabel kannonenvoer er zeker wel is.

Ik ben dan ook op zoek naar een partij in de EU waar ik een korte periode(weken tot 2 maanden) een (para)militaire engelstalige basis training kan volgen tegen betaling.
Denk hierbij aan basisinterventies, wapenbeheersing, navigatie en communicatie.

Ik heb wel een paar partijen in de US gevonden maar vanwege de kosten doe ik dat liever Europees.
In Europa lijkt het zich te beperken tot generieke en specifieke wapentrainingen.

Ik ben meer op zoek naar een complete 'rifleman crashcourse', bij voorkeur op NATO fundament gestoeld.

P.s. Reservist worden is geen optie vanwege de illegaliteit die daarbij komt kijken wanneer je dan onder een andere vlag vecht.

Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:11

Herman

FP ProMod
Dit draagt niks bij. Gelieve voortaan achterwege te laten. Als je vind dat TS niet aan ons beleid voldoet, kun je 'n TR indienen.

[Voor 80% gewijzigd door Ardana op 06-03-2022 22:09]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• eL_Jay
Diverse partijen die dit in Zuid-Afrika en US aanbieden.
In Europe vind ik dus alleen maar losse wapentrainingen of trainingen voor defensie.

Nu is het natuurlijk wel een optie om allemaal losse modules bij elkaar te shoppen, maar ik vrees dan niet verder te komen dan lange/korte wapens en CQC(B)/300-meter-baan. En dus de bulk van alles anders dan wapenbeheersing moet missen

Aantal Europese voorbeelden:
https://www.risks-incorpo...-firearms-training-europe
https://www.tacticaleurope.com/basic-military-training/
https://bz-academy.com/courses/timeline-view
https://euro-tactical.co.uk/
https://ebssa.net/
https://ttiops.org/
https://artancenter.com/

Helaas veel in Servie en dat is vaak op Russisch fundament gestoeld.

[Voor 2% gewijzigd door Ardana op 06-03-2022 22:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 16:25
eL_Jay schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:01:

P.s. Reservist worden is geen optie vanwege de illegaliteit die daarbij komt kijken wanneer je dan onder een andere vlag vecht.
Volgens mij mag dit gewoon. Je mag het niet als beroepsmilitair en het mag niet als wij in oorlog zijn met het land waar je, je bij aansluit.
Dienen in een buitenlands leger is voor Nederlandse burgers niet verboden, verzekerde minister Kajsa Ollongren van Defensie maandag in de Tweede Kamer. Mits dat leger niet in oorlog is met Nederland, want dan verliest de vrijwilliger subiet zijn of haar paspoort. Toch raadt de minister deelname aan de strijd af. ‘Het reisadvies voor Oekraïne is rood, dat betekent dus dat het dringende advies is om niet af te reizen.’ Het Openbaar Ministerie (OM) onderstreept dat volgens het oorlogsrecht alleen militairen rechtstreeks mogen deelnemen aan de strijd. ‘Burgers die zonder in dienst te treden van een krijgsmacht deelnemen aan een gevecht, kunnen strafbaar zijn voor het plegen van geweldsmisdrijven.’
https://www.volkskrant.nl...ar-iemand-doden~b49cadb1/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eL_Jay
ex87 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Volgens mij mag dit gewoon. Je mag het niet als beroepsmilitair en het mag niet als wij in oorlog zijn met het land waar je, je bij aansluit.

[...]

https://www.volkskrant.nl...ar-iemand-doden~b49cadb1/
Volgens mij ben je als reservist in dienst van het Nederlandse leger en is het dan dus illegaal. En als ik als reservist naar Estland wordt gestuurd kan ik natuurlijk niet zelf naar Finland of Zweden zonder te desserteren. Tot slot zit ik nog liever kansloos in Nederland dan vanuit Estland Srebrenica 2.0 onder mijn neus te zien plaatsvinden en niet mogen ingrijpen |:( :F ;(

[Voor 10% gewijzigd door eL_Jay op 05-03-2022 14:43]

• ex87
eL_Jay schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:37:
[...]

Volgens mij ben je als reservist in dienst van het Nederlandse leger en is het dan dus illegaal. En als ik als reservist naar Estland wordt gestuurd kan ik natuurlijk niet zelf naar Finland of Zweden zonder te desserteren. Tot slot zit ik nog liever kansloos in Nederland dan vanuit Estland Srebrenica 2.0 onder mijn neus te zien plaatsvinden en niet mogen ingrijpen |:( :F ;(
Ah zo bedoel je het, ja dan snap ik je probleem. Geen idee dan!

• eL_Jay
Nog wat verder ingedoken en de short list lijkt nu te bestaan uit:
BZ- Polen. Voornamelijk wapengeorienteerd (+/- €800 voor 2,5 dag, inclusief +/- 400 a 500 stuks ammo, gemiddelde cursus 2 tot 5 dagen)
Artan - Oekraine. Lijkt wat breder aanbod te hebben met voertuigen en parachutesprongen bij specifieke pakketten (€200 per dag wapentraining, specials zoals VCQB €350 en Airborne €250 p.d. cursussen duren 3 tot 14 dagen).

Ik ga Artan benaderen om te kijken of zij nog actief zijn aangezien ik me kan voorstellen dat ze met de oorlog in Oekraine hun handen vol hebben. Ziet er ook aardig professioneel uit, kan me voorstellen dat ze de cursussen niet aan non-pro's geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-01 19:50
In Nederland kan je volgens mijn alleen losse trainingen doen.

pistool schieten leren bij een schietvereniging*, parachute springen leer je bv op Texel (Tessel)
Klimmen of werken op grote hoogte kan bij diverse Alpen verenigen.
Zwemmen (gelijk aan bv Kampfswimmer )kan bij diverse Duitse zwem verenigen.

Als je dit wilt combineren zou je echt naar de USA moeten gaan en iets van een Ranger training moeten volgen.

*dwz de basis, houding, onderhoud. Let wel op dat niet alles is toegestaan in Europa op de schietbaan,

[Voor 12% gewijzigd door onno oliver op 06-03-2022 19:19]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:16

DirtyBird

Praktiserend denker

Of je opgeven voor Kamp van Koningsbrugge :)

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:00
De manier schieten zoals ts bedoeld/wilt, dan wel het type wapen ervaring wat je in een gewapend conflict nodig hebt leer je ZEKER niet bij een schietvereniging.

Je bent van de baan geschopt op het moment dat je het eerste persoons target op hebt opgehangen

En 18 schoten in 5a7 seconden vinden de baancommandanten niet cool (ook je mede schutters op de baan vinden daar wat van)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Anoniem: 93050
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
eL_Jay schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:23:

Artan - Oekraine. Lijkt wat breder aanbod te hebben met voertuigen en parachutesprongen bij specifieke pakketten (€200 per dag wapentraining, specials zoals VCQB €350 en Airborne €250 p.d. cursussen duren 3 tot 14 dagen).

Ik ga Artan benaderen om te kijken of zij nog actief zijn aangezien ik me kan voorstellen dat ze met de oorlog in Oekraine hun handen vol hebben. Ziet er ook aardig professioneel uit, kan me voorstellen dat ze de cursussen niet aan non-pro's geven.
Ik vrees dat Artan, in de Oekraïne, nu wat meer 'praktijk gericht' bezig is. Daarheen afreizen is sowieso niet erg verstandig, en lastig, maar daar heengaan voor een (wapen) cursus is dom. De kans dat de Russen bij je zijn voor je je 'diploma' hebt is groot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Anoniem: 93050 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:50:
[...]

Ik vrees dat Artan, in de Oekraïne, nu wat meer 'praktijk gericht' bezig is. Daarheen afreizen is sowieso niet erg verstandig, en lastig, maar daar heengaan voor een (wapen) cursus is dom. De kans dat de Russen bij je zijn voor je je 'diploma' hebt is groot.
Een gratis oefening voor marteling, gevangenschap en weet ik veel... Ik gok dat TS zich ook daar op wil voorbereiden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
DirtyBird schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:14:
Of je opgeven voor Kamp van Koningsbrugge :)
Wellicht is dit semigrappig bedoeld, maar er zit een kern van waarheid in. Ray en Dai hebben namelijk een trainingsbureau wat commercieel eea aanbiedt. Volgens mij meer gericht op werken in onveilige landen ed, maar wellicht is er in maatwerk meer mogelijk? De benodigde skills en contacten zullen ze wel hebben.

Dit allemaal even los van het daadwerkelijke nut, dat kan ik niet inschatten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
ZieMaar! schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:43:
[...]

Wellicht is dit semigrappig bedoeld, maar er zit een kern van waarheid in. Ray en Dai hebben namelijk een trainingsbureau wat commercieel eea aanbiedt. Volgens mij meer gericht op werken in onveilige landen ed, maar wellicht is er in maatwerk meer mogelijk? De benodigde skills en contacten zullen ze wel hebben.

Dit allemaal even los van het daadwerkelijke nut, dat kan ik niet inschatten.
Tja, als je nooit van je leven iets hebt gedaan dan is je nut snel voorbij... Leuk als je een wapen kan gebruiken, maar daar niet eens 5 kilometer mee kan wandelen.

Het is zinvoller om je voor te bereiden op survival, zodat je jezelf maar ook anderen kan helpen. Zorg dat je een waterput hebt of dat je weet waar waterbronnen zijn en hoe je deze kan gebruiken. Zorg ervoor dat je weet hoe je het in huis warm kan maken in de winter, zorg ervoor dat je weet wat je in zomer en winter in het bos kan gebruiken als eten, etc. Op die manier kan je zelfs soldaten ondersteunen, wat minstens zo belangrijk is...

O en misschien iets van electronica, zodat je bijvoorbeeld buitenlandse radio kan luister of berichten kan sturen?

[Voor 4% gewijzigd door President op 06-03-2022 09:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Enkele weken opleiding om jezelf met geweer in de hand echt nuttig te maken, dat lijkt me onwaarschijnlijk. De algemene militaire opleiding duurt vier maanden en daarna 'begint het leren pas echt'. Maar goed, om te helpen is dat niet nodig. Leren parachutespringen allerminst. Ondersteuning bij de logistiek, koken, etc. misschien meer.

Zeg ik AFAIK zonder kennis van zaken.
President schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:12:
zorg ervoor dat je weet wat je in zomer en winter in het bos kan gebruiken als eten,
Voor overleven? Stap 1 is dan wel a) wonen in de buurt van een bos dat b) geen honderdduizenden mensen op fietsafstand heeft. En dat lukt nergens in Nederland. Het bos is binnen een maand platgestampt.

Maar goed, dat was ook niet de vraag in de TS. In Noord-Zweden of -Finland lukt dat nog wel me dunkt. Al is Fins leren vziw wat lastiger dan Zweeds leren. Toch prettig als je degene naast je kunt verstaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
ex87 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:33:
[...]
Je mag het niet als beroepsmilitair en het mag niet als wij in oorlog zijn met het land waar je, je bij aansluit.
Een paar aanvullingen/aanverwante zaken daarop staan in deze blog:

https://blog.iusmentis.co...in-de-oekraiense-invasie/

Ik zou sowieso afraden om mee te gaan doen, maar het lijkt mij verstandig dat iedereen die dit soort dingen desondanks serieus overweegt zich laat adviseren door een strafrechtadvocaat voordat er daadwerkelijk stappen worden gezet. Enkel afgaan op een krantenartikel lijkt mij niet erg verstandig. Zoals in de blog wordt benoemd kan afhankelijk van de omstandigheden bijvoorbeeld ook een bepaalde handelswijze leiden tot provocatie waardoor Nederland onbedoeld betrokken raakt en dat is (logischerwijs) strafbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:37

Kek

3flix

Ik weet dat je aangaf dit in de EU te willen doen, maar ik verwacht dat in de USA hier een groter aanbod voor is...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
<knip> HK-opmerkingen mogen in de HK blijven.

[Voor 81% gewijzigd door Ardana op 06-03-2022 22:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Real
  • Niet online
En dat is dus ook verboden (zie blog). Oproepen daartoe lijkt mij dus ook niet erg verstandig,

[Voor 28% gewijzigd door Ardana op 06-03-2022 22:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Real schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:15:
[...]

En dat is dus ook verboden (zie blog). Oproepen daartoe lijkt mij dus ook niet erg verstandig,
Ik roep niks op, maar zie dit hele topic wel als een soort verkapte oproep.
Zo van "hey, ik heb een idee. Misschien willen meer mensen dit, hoe gaan we dit doen?"

Met dit soort akties ben je voor zover ik weet 'on your own', geen backup van de Nederlandse overheid of verzekeringsmaatschappij.
Dus waarom dan wel hulp vragen op een openbaar forum? Tis beetje grijs gebied, mag het nou wel of niet?
Maar ik roep niet op, vind het niet verstandig om je als burger te mengen in een vreemde oorlog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:37

Kek

3flix

M!chel schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Ik roep niks op, maar zie dit hele topic wel als een soort verkapte oproep.
Zo van "hey, ik heb een idee. Misschien willen meer mensen dit, hoe gaan we dit doen?"

Met dit soort akties ben je voor zover ik weet 'on your own', geen backup van de Nederlandse overheid of verzekeringsmaatschappij.
Dus waarom dan wel hulp vragen op een openbaar forum? Tis beetje grijs gebied, mag het nou wel of niet?
Maar ik roep niet op, vind het niet verstandig om je als burger te mengen in een vreemde oorlog.
maar je begint een discussie die hier niet gaande was.. Er werdt gevraagd of en waar dit soort trainingen te volgen zijn..

Wat je er vervolgens mee gaan doen is aan een ieder... Mss komen de Russen wel naar NL en kan je de training dus alsnog goed gebruiken..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Kek schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:33:
[...]
maar je begint een discussie die hier niet gaande was..
Het was blijkbaar sarcastisch/niet serieus bedoeld. Zie edit van de reactie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
<knip> HK-opmerkingen mag je in de HK-laten.

[Voor 90% gewijzigd door Ardana op 06-03-2022 22:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:23
Kom anders even een jaartje in Zweden wonen. Heb ik ook gedaan, inmiddels woon ik in Denemarken. In heel Scandinavië is de bereidheid om elkaar te verdedigen zeer sterk aanwezig. Veel mensen hebben hier en daar nog wel wat wapens liggen (meestal voor de jacht maar ook ter verdediging) en veel huizen hebben kelders met een paar maanden aan proviand. De dreiging is hier en in Zweden niet zo sterk aanwezig als men denkt, dus voor veel mensen in heel Scandinavië zijn dit soort berichten bijna hilarisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-01 09:00

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het is me onduidelijk wat dit met Studie, Loopbaan en Persoonlijke Financiën te maken heeft: dit is zeker geen studie en ik betwijfel of je je er je loopbaan van wil maken. Daarom schopje naar AZ.

No good deed goes unpunished.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Paar jaar geleden gingen er mensen ook vechten in Syrië.
Dit werd gezien als strafbaar feit, bij terugkomst kon men rekenen op vervolging.
Dat zal nu niet anders zijn, denk dus goed na voordat je een domme fout maakt.
Strijd is strafbaar

Het Openbaar Ministerie meldt dat ‘actieve deelname aan de strijd tegen IS in beginsel strafbaar is’. ,,Deelname aan een gewapende strijd kan al snel leiden tot strafbare feiten, oorlogsmisdrijven of gewone misdrijven. Wanneer daar voldoende verdenking ontstaat, kan het OM overgaan tot strafrechtelijk onderzoek en vervolging”, stelt een woordvoerder. Zo werd de ex-militair Jitse Akse na zijn terugkeer in Nederland door de politie aangehouden en verhoord. Omdat er geen verder bewijs was voor zijn bewering dat hij meerdere IS-strijders had gedood, werd zijn zaak geseponeerd. Justitie en de veiligheidsdiensten lijken er minder bovenop te zitten dan bij teruggekeerde IS-strijders. Het gaat, stelt een bron, om de intenties waar mee iemand terugkeert.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl...den-op-tegen-is~ad609dd1/

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Orangelights23 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:23:
De dreiging is hier en in Zweden niet zo sterk aanwezig als men denkt, dus voor veel mensen in heel Scandinavië zijn dit soort berichten bijna hilarisch.
Voor Finland ligt die dreiging al weer heel anders. En Zweden heeft niet voor niets de militaire aanwezigheid op Gotland uitgebreid. Hoewel een meerdere frontenstrijd voor Putin niet echt voor de hand ligt, blijkt ook dat landen die niet onder de nucleaire paraplu van de VS/Nato vallen én waarop Rusland volgens Putin een claim heeft niet direct veilig te zijn.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Voor Finland ligt die dreiging al weer heel anders. En Zweden heeft niet voor niets de militaire aanwezigheid op Gotland uitgebreid. Hoewel een meerdere frontenstrijd voor Putin niet echt voor de hand ligt, blijkt ook dat landen die niet onder de nucleaire paraplu van de VS/Nato vallen én waarop Rusland volgens Putin een claim heeft niet direct veilig te zijn.
Daar merk je in Finland overigens niets van.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:43:
[...]

Daar merk je in Finland overigens niets van.
Ik woon niet in Finland dus ik moet afgaan op nieuws berichten, maar dit soort berichten wijst toch wel op een bepaalde spanning: https://www.atlanticcounc...and-sweden-join-nato-now/

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Ik woon niet in Finland dus ik moet afgaan op nieuws berichten, maar dit soort berichten wijst toch wel op een bepaalde spanning: https://www.atlanticcounc...and-sweden-join-nato-now/
Het grootst merkbare is hier eigenlijk het gebrek aan geluiden over Nato toetreding.

https://yle.fi/news/3-12345523

Dat is overigens zowiezo wel een fijne news-source als je af en toe over de Finse hoek in het Engels wilt lezen.

https://yle.fi/news

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een goede maatstaf of je dit überhaupt kán overwegen zijn je fysieke en mentale gesteldheid.
Fysiek kun je kijken naar wat de minimale eisen zijn voor defensie (en dan de zwaarste categorie, je zult immers in je eentje moeten overleven), korte greep daaruit:
Met 6km/u:
20 minuten (= 2 km) lopen met een rugzak van 25 kg;
20 minuten (= 2 km) lopen met een rugzak van 35 kg
8 minuten (= 800 meter) lopen met een rugzak van 45 kg

Tillen (en 25 meter verplaatsen)
Voor functieclusters 3, 5 en 6:
10 herhalingen met een munitiekist van 20 kg;
10 herhalingen met een munitiekist van 30 kg;
5 herhalingen met een munitiekist van 40 kg.

Hardlopen:
In 12 minuten 2700 meter kunnen rennen

Daarnaast zijn er nog graaftesten en parcourstesten, die kun je zelf moeilijk toetsen. Als bovenstaande niet lukt ben je simpelweg fysiek zwakker dan de 100.000+ Russen die tegenover je staan en is je overlevingskans vrijwel nul. Koppel dat aan een gebrek aan gevechtservaring en de kans dat jij sterft voor je ook maar een gericht schot hebt gelost is 99,9%

Maar, veel belangrijker, psychisch. Als je enigszins emotioneel bent aangelegd of nu al mentaal moeite hebt met de situatie is oorlogsgebied gaan opzoeken wel een van de slechtste ideeën. Het stressniveau als je beschoten wordt en omringd door de dood is even wat hoger dan wat we hier dagelijks ervaren.

Overigens oordeel ik niet over je keuze, als ik op dit moment in mijn leven had gestaan zoals mijn leven een jaar of acht geleden was (geen gezin, weinig binding) had ik het ook overwogen, echter ben ik met een gemiddelde conditie en een lengte van 2.04 meter een lopende schietschijf.

[Voor 19% gewijzigd door pagani op 07-03-2022 10:09]

• ex87
Real schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Een paar aanvullingen/aanverwante zaken daarop staan in deze blog:

https://blog.iusmentis.co...in-de-oekraiense-invasie/

Ik zou sowieso afraden om mee te gaan doen, maar het lijkt mij verstandig dat iedereen die dit soort dingen desondanks serieus overweegt zich laat adviseren door een strafrechtadvocaat voordat er daadwerkelijk stappen worden gezet. Enkel afgaan op een krantenartikel lijkt mij niet erg verstandig. Zoals in de blog wordt benoemd kan afhankelijk van de omstandigheden bijvoorbeeld ook een bepaalde handelswijze leiden tot provocatie waardoor Nederland onbedoeld betrokken raakt en dat is (logischerwijs) strafbaar.
Interessante aanvulling, de hoek dat je dan Nederland kan betrekken bij de oorlog had ik me niet bedacht.

Ik denk persoonlijk dat specifieke overlevingstechnieken wel nuttig zijn om te leren (hoe maak ik vuur, hoe kampeer je veilig in het wild meer dat soort dingen) voor iedereen maar, het vechten laat ik liever over aan de beroepsmensen (tot dat het niet meer anders kan, maar ook dan hoop ik op een basis training voordat ik ergens heen wordt gestuurd)

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:04

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Ik ben van mening dat Tweakers met een bovengemiddelde kennis van communicatiesystemen, netwerken en computertechnologie (inclusief hacking/cracking) beter tot hun recht komen op dat vlak ipv op het strijdveld. Dus schoenmaker, blijf bij je leest.

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-02 17:05

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee