Voor wie hem bij de Energiewacht heeft besteld. volgens een monteur worden ze (pas) in augustus verwacht. Daarna is het de vraag waar je in de rij staat wanneer je hem kunt verwachten.
Zowel Elga Ace 4 als 6 staan te koop op Marktplaats, soms nieuw in doos, soms met factuur.
[ Voor 11% gewijzigd door Tukkertje op 02-03-2023 14:39 ]
December 2021 besteld en maart 2023 geleverd.
De 6kw variant.
De 6kw variant.
5 december 2022 offerte voor een Elga Ace 4KW gevraagd bij WarmLand, 7 maart j.l. geplaatst
:strip_exif()/f/image/89xvNARP6q8lCObvEpkgKkQj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door connos op 20-03-2023 15:44 ]
18 maart 2022 Ace 4kw icm Calenta Ace besteld bij Energiewacht, ze zijn hem vandaag aan het plaatsen. Iets langer dan een jaar moeten wachten.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Vandaag weer een update van Remeha;
Voorbereidingen nieuwe productielijn hybride warmtepomp op schema.
Beste relatie,
Afgelopen oktober hebben wij u geïnformeerd over de bouw van onze nieuwe productielocatie in Apeldoorn waarmee we de productie van onze hybride warmtepomp Elga Ace naar Nederland halen en de productie opschalen om aan de groeiende vraag naar hybrides te kunnen voldoen. Met dit bericht willen wij u een update geven over de realisatie van de nieuwe productielocatie, die volledig volgens planning verloopt. Conform verwachting zullen wij vanaf april de productie opstarten en dit jaar nog 50.000 stuks Elga Ace produceren.
Dit jaar al 50.000 hybrides
Momenteel loopt de realisatie van de nieuwe productielocatie volgens schema. Vanaf april zal er gestart worden met de productie van de Elga Ace in Apeldoorn. Om in juli 2023 de gewenste aantallen te kunnen produceren zal de productie iedere week verder opgeschaald worden.
Volgens planning zullen in juli de eerste Elga Ace’s in grotere aantallen van de moderne productielijn af komen om uiteindelijk dit jaar nog zo’n 50.000 hybrides te produceren in Apeldoorn.
Wanneer de productielocatie gereed is zullen hier een maximum aantal van 80 medewerkers over twee shifts werken om dagelijkse Elga Ace’s te produceren. Vanaf 2024 worden er op deze locatie dan jaarlijks zo’n 140.000 hybrides geproduceerd.
Vanaf nu zullen wij u maandelijks op de hoogte brengen van de voortgang van de bouw van de nieuwe productielocatie en van de beschikbaarheid van onze hybride warmtepomp Elga Ace.
Positieve impact op levertijd Elga Ace
Met de bouw van de nieuwe productielocatie in Apeldoorn en het opvoeren van de productie van de Elga Ace verwachten we voor het einde van het jaar de Elga Ace uit voorraad te kunnen leveren.
Bezoek zelf de moderne productielocatie in Apeldoorn
We bieden onze klanten graag de mogelijkheid om de nieuwe moderne productielijn te bezoeken. Intekenen voor deze unieke ervaring kan vanaf nu op remeha.nl/bezoek-elga-ace.
Nadere informatie over het bezoek volgt in de volgende update.
Vragen
Mocht u naar aanleiding van deze mail vragen hebben, dan adviseren wij u contact op te nemen met uw accountmanager.
Of bel rechtstreeks met (055) 549 69 69.
Please state the nature of the technical emergency
Wat een knutselaars, Vaillant opent in mei een extra fabriek met 300.000 stuks WP capaciteit bovenop de 200.000 die ze al produceren:
https://www.vaillant-grou...s-heat-pump-business.html
17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6
Toevallig deze week een Elga Ace 6kW geplaatst bij ons. In December besteld door de aannemer, zo te lezen hebben we geluk gehad
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Ik heb bij Vaillant geen product gevonden dat zo compact is als de Elga Ace, en op een bestaande CV ketel wordt aangesloten. Ken jij wel een Vaillant product ik in plaats van de Elga ACE kan gebruiken?ds23man schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:40:
[...]
Wat een knutselaars, Vaillant opent in mei een extra fabriek met 300.000 stuks WP capaciteit bovenop de 200.000 die ze al produceren:
Een Vaillant Arotherm plus monoblok kan met elke cv ketel samenwerken, je hebt niet eens een binnenunit nodig....Tukkertje schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 21:37:
[...]
Ik heb bij Vaillant geen product gevonden dat zo compact is als de Elga Ace, en op een bestaande CV ketel wordt aangesloten. Ken jij wel een Vaillant product ik in plaats van de Elga ACE kan gebruiken?
Ligt eraan, je kunt nu wel enorm gaan opschalen, maar op een bepaald punt zal de vraag/aanbod gaan stabiliseren…ds23man schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:40:
[...]
Ik weet ook niet wat de afzetmarkt is van Remeha betreft de ELGA ACE, ze zijn na Bosch en Vaillant de grootste speler in de wereld.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
In principe is de WP markt net zo groot als de ketel markt alleen wordt deze vergroot door het voortijdig vervangen van ketels. Als je nu als grote fabrikant pas je productie naar 50.000 stuks weet te verhogen ben je gewoon te laat en heb je zitten suffen....
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het gebied van de levertijden?
In de automotive branch lopen de levertijden inmiddels weer redelijk terug. Lijkt mij dat deze ontwikkelingen zich ook binnen andere branches moeten laten zien?
Ik heb ergens in mei 2022 een Elga Ace 6kw besteld en ben benieuwd wanneer ik deze kan verwachten.
In de automotive branch lopen de levertijden inmiddels weer redelijk terug. Lijkt mij dat deze ontwikkelingen zich ook binnen andere branches moeten laten zien?
Ik heb ergens in mei 2022 een Elga Ace 6kw besteld en ben benieuwd wanneer ik deze kan verwachten.
In februari 2022 besteld en in mei 2023 geleverdsmartsys schreef op zondag 30 april 2023 @ 18:49:
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op het gebied van de levertijden?
Ja, dat kan een oplossing zijn, maar wie gaat-em dan installeren?Tukkertje schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:37:
Zowel Elga Ace 4 als 6 staan te koop op Marktplaats, soms nieuw in doos, soms met factuur.
Ik kan ook een jonge gebruikte warmtepomp (in het kader van duurzaam!) op de kop tikken, maar vraag me af of installateurs in deze markt wel op komen draven voor het installeren van een gebruikt product, waar ze dus geen marge op maken.
Ideeën en ervaringen zijn meer dan welkom!
Nu er meer installaties worden opgeleverd ben ik wel benieuwd naar installatie foto'sminicraft schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:03:
Remeha elga ace 4kw geleverd
Was besteld in januari 2022
en eventuele instellingen
Zelf heb ik hem zelf geinstalleerd en van ochtend de subsidie mogen ontvangen
:strip_exif()/f/image/VcnBjEA7MdS45hi3eXWqovXD.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat doet die "kortsluit kraan" die op het grijze buffervat zit?? (Nu dicht)
Begrijp dat je het buffer vat er tussen uit kunt halen maar is dat de enige reden?
Begrijp dat je het buffer vat er tussen uit kunt halen maar is dat de enige reden?
ik kan inderdaad zo mijn buffervat er tussen uit halen in geval van problemenjumjum schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:09:
Wat doet die "kortsluit kraan" die op het grijze buffervat zit?? (Nu dicht)
en stel dat we buiten temperaturen krijgen dat de warmtepomp niet meer rendabel draait ( te lage cop )
en de cv moet het allemaal doen dan hoef ik geen buffervat warm te stoken
ook zijn er buiten temperaturen dat de buitenunit niet ontdooit hoeft te worden ook dan heb ik geen buffervat nodig er is genoeg inhoud en flow in de installatie
Of dat in de praktijk werkt zo als ik het in mijn gedachte heb is nog te bezien
maar de mogelijkheid is er nu
Aanname lijkt mij juist wat je beschrijft
Ik zie momenteel overal websites die beweren de Elga Ace in 4 en 6KW op voorraad te hebben.
Dat was twee weken geleden nog niet het geval.
Zou het kunnen dat de nieuwe fabriek van Remeha al op stoom draait en de achterstanden eerder dan verwacht worden weggewerkt?
Of naaien deze websites de boel?
Zou het kunnen dat de nieuwe fabriek van Remeha al op stoom draait en de achterstanden eerder dan verwacht worden weggewerkt?
Dan bestel je er toch 1? Door de wet koop op afstand kan je er binnen een bepaalde tijd er weer van afzien.smartsys schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:32:
Ik zie momenteel overal websites die beweren de Elga Ace in 4 en 6KW op voorraad te hebben.
Ja, maar dan het aansluiten nog. Denk je dat mijn vaste loodgieter en partij die onderhoudt uitvoert hier de boel komt aansluiten of daarna hier nog komt als ik dat zou doen?ds23man schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:38:
[...]
Dan bestel je er toch 1? Door de wet koop op afstand kan je er binnen een bepaalde tijd er weer van afzien.
Ik blijf braaf wachten. Als ze overal op voorraad komen moet ik ook eerdaags aan de beurt zijn.
Heb in Augustus 2022 een Remeha elga 6Kwh besteld, Met wat geluk is de installatie datum januari 2024, dat is 18 maanden na bestelling.
Ga maar op zoek naar een alternatief of zie af van een hybride warmtepomp.
Wij zijn dan halverwege de 70 en vragen ons af of dit nog verstandig is. Wij hebben een vast contract voor levering van gas en elektra en sinds enkele maanden zonnepanelen.
Ga maar op zoek naar een alternatief of zie af van een hybride warmtepomp.
Wij zijn dan halverwege de 70 en vragen ons af of dit nog verstandig is. Wij hebben een vast contract voor levering van gas en elektra en sinds enkele maanden zonnepanelen.
In maart 2022 2 Elga Ace systemen besteld. In juni 2023 beide geleverd.
Nu afwachten wat de prestaties worden.
Nu afwachten wat de prestaties worden.
6kW Elga Aca, besteld begin februari 2022, nog niet binnen. Er is gewoon niet achter te komen hoe ver het met je order staat. Gezien het vorige bericht hoop ik dat ie binnen een paar maanden komt.
Het is allemaal heel wazig. Mijn ene warmtepomp zou eerst op 8 juni komen en de 2e zou pas in januari 2024 komen. Een week later kwam het bericht dat ze tegelijk zouden worden geïnstalleerd.
Ik heb de indruk dat er ook veel afgezegd worden.
Ik heb de indruk dat er ook veel afgezegd worden.
Eindelijk.
Demissionair ministers Hugo de Jonge en Rob Jetten openden maandag 28 augustus een warmtepompfabriek in Apeldoorn. In de fabriek rolt er om de 82 seconden een hybride warmtepomp van de band.
Mag nu toch wel verwachten dat mijn installateur na 20 maanden mijn Elga Ace binnen krijgt.
Demissionair ministers Hugo de Jonge en Rob Jetten openden maandag 28 augustus een warmtepompfabriek in Apeldoorn. In de fabriek rolt er om de 82 seconden een hybride warmtepomp van de band.
Mag nu toch wel verwachten dat mijn installateur na 20 maanden mijn Elga Ace binnen krijgt.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met de kosten van de Elger Ace 6KW. Ik heb in juni 2022 een offerte gekregen voor €6500,- inclusief installatie, hier heb ik akkoord op gegeven maar toen kon de leverancier niet leveren. Nu heb ik een maand geleden weer een offerte opgevraagd bij dezelfde partij met exact dezelfde configuratie en nu komt er een prijs van €9200,- uit. Navraag naar het prijsverschil krijg ik als antwoord te kort aan het apparaat en kwestie van vraag en aanbod. Uiteraard heb ik hier vanaf gezien maar ik ben nu benieuwd naar de kosten die jullie hebben gemaakt voor de volledige installatie.
Mocht iemand een goede installateur weten in de buurt van Hoorn! Dan hoor ik dit graag.
Mocht iemand een goede installateur weten in de buurt van Hoorn! Dan hoor ik dit graag.
Vandaag de nieuwe Etwist software door de 'strot' gedrukt gekregen van Remeha. Oude software werkt niet meer.
Het heet geen Etwist meer maar Remeha Home. Zit vol met gimiks, maar de Elga instellen is er allemaal uitgehaald. Alleen je stook agenda zit er nog in.
Geen instelling meer voor stooklijn (met grafiek), geen max water temperatuur, opwarmsnelheid weg, keuze regelstrategie weg. Vakantie mode alleen met vorst beveiliging, zullen de beesten leuk vinden
Verder veel toeters en bellen toegevoegd wat niets met instellen etwist te maken heeft.
Ga mijn oude Isense maar weer terug plaatsen, mis ik alleen internet...
Aanschaf Etwist weggegooid geld.
Het heet geen Etwist meer maar Remeha Home. Zit vol met gimiks, maar de Elga instellen is er allemaal uitgehaald. Alleen je stook agenda zit er nog in.
Geen instelling meer voor stooklijn (met grafiek), geen max water temperatuur, opwarmsnelheid weg, keuze regelstrategie weg. Vakantie mode alleen met vorst beveiliging, zullen de beesten leuk vinden
Verder veel toeters en bellen toegevoegd wat niets met instellen etwist te maken heeft.
Ga mijn oude Isense maar weer terug plaatsen, mis ik alleen internet...
Aanschaf Etwist weggegooid geld.
Elga ACE ligt gewoon op voorraad bij groothandel, dus ik zou effe bellen!Tukkertje schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:27:
Eindelijk.![]()
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Heb net de menu's van de Etwist in de huiskamer doorgelopen maar kan daar niets vinden mbt instellen stooklijn.minicraft schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:56:
Stooklijn kan je in de etwist instellen
Als je de Etwist app bedoeld JA daar kun je de stooklijn in instellen, maar deze app gaat er gefaseerd uit en daarvoor in de plaats komt verplicht de Remeha Home app. In deze app is alles verwijderd met betrekking tot instellen van je Elga Ace en je CV.
Als ik nu zou moeten kiezen op basis van wat ik nu weet zou ik zeker niet meer voor de Remeha oplossing kiezen.
Nou breekt mn klomp, waar zie je dat precies????
update
Heb het gevonden onder instalateur, kun je zien altijd de app gebruikt.
Dank voor je antwoord
update
Heb het gevonden onder instalateur, kun je zien altijd de app gebruikt.
Dank voor je antwoord
[ Voor 55% gewijzigd door jumjum op 01-09-2023 22:45 ]