• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:40
Ik zit er zelf aan te denken om ook eens een film streaming dienst te proberen maar ik lees verschillende dingen dat deze dienten niet veilig zijn voor je privacy.

Maar gezien ik amper verstand hebt van internet technology begrijp ik veel dingen niet.

Deze website heeft het bijv over dat Netflixt bijv alles bij houd waar je naar kijkt.
Dit lijkt mij niks anders dan cruciaal omdat ze jou als klant toch 1 of ander manier jou een film/serie moeten sturen.... Is dat boeiend/gevaarlijk?

Daarnaast heeft de website het over DRM en dis-services die niet breekbaar zijn.
Hier begrijp ik helemaal niks van maar blijkbaar slecht voor je privacy..

Ook heeft ie het over restrictive antisocialization contract oftewel "End User License Agreement",
en dat Netflix has joined with the MPAA to campaign for repression of sharing on the net,
Bron: https://stallman.org/netflix.html

Wat ik ook lees op andere sites is dat:
- Tijdens het streamen virussen en malware op de pc kan worden geinstalleerd.
(ik wou het via een internet browser kijken maar ik twijfel nu of dit wel veilig is)
- Netflix accounts worden gehackt, verkocht en dus gebruikt door andere op jou kosten.
(ik las ook al dat er hier een tweaker zat die dit overkwam)
Netflix (Nederland) gehackt?

Blijkbaar is lid worden van een film streaming dienst paar risico's waar ik niemand over hoor.
Wat betekend dit allemaal, hoe serieus moet ik dit nemen en wat kan ik er tegen doen als ik toch van de dienst gebruik wil maken?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:57
Ik vind het wel een beetje over-the-top allemaal.

Ja, Netflix houdt bij wat je kijkt.
Je meldt je aan met een emailadres, maar ze hebben ook bankgegevens nodig om automatisch af te kunnen schrijven.
Lijkt me logisch.
Maar Netflix weet niet welke boodschapen ik doe. Dat weet de AH dan weer met hun klantenkaart en App.
Netflix weet ook niet wat ik bestel bij Thuisbezorgd en wat voor auto ik rij.

Verder, als je een onveilig wachtwoord kiest, kan dat makkelijk gehackt worden.
Gebruik een password manager met wachtwoorden van minimaal 16 tekens en voor ieder account een uniek wachtwoord, dan heb je een stuk minder problemen.

Virussen die tijdens het streamen worden geinstalleerd, heb ik nog niet gezien.
Ook hier geldt dat het wel slim is om wat beveilingingsmaatregelen in het algemeen te nemen.
Stel, je (laat) je Ziggo modem in bridge mode zetten en doet verder niets, dan kan de hele wereld zo binnenlopen op je netwerk. Lijkt me niet slim.
Ik stream vanaf de TV zelf (SmartTV) of via de telefoon naar Chromecast en heb nog geen problemen gehad.
Netflix zelf gaat niet expres een virus meesturen met hun stream, want dan haken vanzelf alle kijkers af.
Er is tegenwoordig genoeg concurrerend aanbod, zoals Videoland, Disney+, Amazon Prime en noem zo maar op.

Ik zou vooral je Netflix account niet delen met andere, want die geef je dan wel onbeperkt toegang...

Maar... het is een vrije wereld. Iedereen heeft recht op een eigen mening.
En er zijn altijd mensen te vinden die tegen het een of ander zijn of wat voor reden dan ook.

[Voor 12% gewijzigd door GarBaGe op 03-03-2022 15:12]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee