Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingofping
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2020
Deze nacht was mijn Netflix account overgenomen, de extra profielen gewist, account geüpgraded naar hoogste abonnement, email adres aangepast en een nieuwe Frans profiel bijgemaakt. Ik heb de Nederlandstalige service desk van Netflix gebeld maar daar was de wachttijd erg hoog (weet niet of dit normaal is of niet) en heb dan via keuze menu de Engelse support gekozen. Account restored maar de verwijderde profielen kunnen ze niet terugzetten.

Hebben meer mensen dit meegemaakt vandaag? Of was ik de enige pechvogel?

Beste antwoord (via thekingofping op 02-09-2017 17:28)

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:58
Waarschijnlijk hebben ze gewoon geprobeerd om met een eerder uitgelekt wachtwoord en email van een andere dienst die jij gebruikt in te loggen op je Netflix en nadat dat succesvol was hebben ze je account te koop aangeboden.

https://haveibeenpwned.com/

Mocht je hetzelfde wachtwoord voor meer diensten gebruiken i.c.m. het zelfde email adres mag je al die wachtwoorden even gaan resetten anders is het een kwestie van tijd dat je weer gehackt gaat worden.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 10:29
Ik denk eerder dat jouw account is overgenomen. ;)
Dit gebeurt vaker door middel van phishing bijvoorbeeld.
Deze accounts worden op de zwarte markt verkocht voor een lage prijs totdat ze ontdekt worden.

Daarom is het slim om af en toe te kijken welke ip-adressen inloggen op je account:
Netflix.com -> Account -> Kijkactiviteit -> Recente toegang tot account bekijken

[ Voor 29% gewijzigd door Onno_Devine op 02-09-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingofping
Het zou kunnen. Ik wilde in ieder geval anderen dit laten weten dan kunnen ze hun account in de gaten houden, of het password veranderen. Er is niks ergs gebeurt maar als je profielen weg zijn moet je je lijst weer opbouwen. dat is onhandig.

Phishing is het zeker niet. Ik heb ook niks gekregen om op te klikken of zo.

Dank voor je reactie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:58
Waarschijnlijk hebben ze gewoon geprobeerd om met een eerder uitgelekt wachtwoord en email van een andere dienst die jij gebruikt in te loggen op je Netflix en nadat dat succesvol was hebben ze je account te koop aangeboden.

https://haveibeenpwned.com/

Mocht je hetzelfde wachtwoord voor meer diensten gebruiken i.c.m. het zelfde email adres mag je al die wachtwoorden even gaan resetten anders is het een kwestie van tijd dat je weer gehackt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingofping
ik ken have I been powned, ben daar al lang ingeschreven en heb geen bericht gehad van ze. Ik heb gecheckt en alleen 1 gamesite die 2016 gehackt was komt op mijn mailadres voor. Heel misschien dat die toevallig hetzelfde wachtwoord had maar die gamesite gebruik ik al heel erg lang niet meer. Anyway ik heb geen schade ondervonden, ik was er heel vlug bij. Ik wilde de rest alleen even vragen / waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 09-10 13:47
Ik heb vanavond ook een mailtje gehad dat ik zogezegd mijn wachtwoord had gewijzigd?
Heb toen m'n Netflix gecontroleerd en kon inderdaad niet meer inloggen.
Heb toen zelf een aanvraag gedaan om een nieuw wachtwoord en een nieuwe aangemaakt en kan nu weer gewoon inloggen.
Bij de kijkactiviteit vond ik geen verdachte inlog pogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:04

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb het nu ook zojuist. Ik zeg netflix op, krijg een mail dat ik op heb gezegd. Uurtje later krijg ik een email dat ik mijn abbo weer voortzet en dezelfde minuut een mail dat mijn email en wachtwoord is gewijzigd.

Morgen ff bellen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thekingofping schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:28:
ik ken have I been powned, ben daar al lang ingeschreven en heb geen bericht gehad van ze. Ik heb gecheckt en alleen 1 gamesite die 2016 gehackt was komt op mijn mailadres voor. Heel misschien dat die toevallig hetzelfde wachtwoord had maar die gamesite gebruik ik al heel erg lang niet meer. Anyway ik heb geen schade ondervonden, ik was er heel vlug bij. Ik wilde de rest alleen even vragen / waarschuwen.
Ik kan me voorstellen dat ze alle gegevens van die gamesite in een database hebben gezet, zoals bijv. Geboortedatum en woonplaats, en aan de hand daarvan wachtwoorden genereren. Of denk ik dan te veel secret service? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had dit laatst met Spotify. Zag op mijn telefoon ineens aldoor dat er vanaf een ander apparaat vreemde nummers werden gespeeld. Dacht eerst nog dat ik dat zelf per ongeluk had gedaan, dus zette het op stop. Maar het werd steeds weer geresumed. Terwijl ik nog zat te denken wat er aan de hand was kreeg ik een mailtje dat mijn e-mailadres was gewijzigd naar een of ander .it adres. Toen wist ik natuurlijk genoeg...

Ik logte in Spotify altijd in via Facebook single sign-on. Daardoor was ik me er niet meer van bewust dat ik ooit in 2010 ook nog een heel simpel/oud wachtwoord had ingesteld voor de normale login-methode. Tja, en die komt vast wel voor in een of andere gehackte wachtwoorden database. Vind het wel slecht van Spotify dat ze nooit verzocht hebben het wachtwoord te wijzigen. Toen ik Spotify nam werd je ook gepushed om het aan je Facebook-account te koppelen, dus logisch dat je andere logingegevens dan in de vergetelheid raken.

Heb naar aanleiding hiervan wel direct een overzichtje gemaakt van belangrijke sites en voor deze allemaal een nieuw, uniek, sterk wachtwoord ingesteld, welke ik heb opgeslagen in KeePass. Vind zulke dingen toch best wel tricky. Vooral als je google account overgenomen wordt kun je daar best veel gedoe mee krijgen.

[edit] Overigens wel snel geholpen door Spotify. Moest een mailtje sturen naar een abuse-adres en daar vroegen ze mij om door te geven vanaf welke devices ik afgelopen jaar Spotify heb gebruikt om aan te kunnen tonen dat ik de echte eigenaar ben van het account.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 15-11-2017 15:35 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:04

Turfschipper

Hup NAC

Netflix gebeld, was zo weer geregeld. Vraag me wel af hoe het kan. Ik heb nergens last van, ik zeg mijn lidmaatschap op en ineens verandert mijn email, wachtwoord en een duurder pakket op meerdere schermen. Terwijl ik die avond op bekende sites zit te lezen met netflix op de Tv aan. En verder niks doe.

Maar goed... als het maar niet meer gebeurt.
Pagina: 1