USB C naar hdmi mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greijbear
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-03-2022
Beste
Mijn vraag is of USB C naar hdmi goed genoeg is voor goede video.
Ik heb vaker te horen gekregen dat normale usb naar hdmi heel erg slecht is. Dit heb ik ook ervaren. Dit kwam blijkbaar omdat dan de processor wordt gevraagd om video te sturen ipv de videokaart.
Dus mijn vraag is of USB C naar hdmi fatsoenlijk beeld geeft. Want momenteel is het bij mijn usb naar hdmi maar erg traag. alsof ik 10 fps heb ahah :)

Mvg, Cas
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Jazeker kan dit, zeker voor laptops is deze constructie vrij gebruikelijk. Zie bijvoorbeeld deze Verbatim USB-C naar HDMI 4K-adapter

Als je een normale USB poort voor zoiets wil gebruiken moet je wel goed controleren dat het een USB 2.0 of 3.0 poort is (blauwe connector). Een gewone USB poort heeft een veel te lage bandbreedte voor video zoals je gemerkt hebt. USB-C poorten zijn meestal* sneller.

*) reviews: De USB-standaard blijft onduidelijk - De weg van PS/2 naar USB 4

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greijbear
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-03-2022
Hallo Marky

ik wil zelf graag deze laptop aanschaffen. https://www.bol.com/nl/nl...FNxw.2_32.39.ProductTitle

Ik heb al 2 extra monitoren om op te werken en vroeg me af of alles snel en goed zal gaan als ik 1 via hdmi verbindt en de andere via usbc - hdmi.

Of denk je dat de processor beter moet zijn?

Gr. Cas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:57
Volgens de specificaties: 1x USB-C 3.2 Gen 1 (support data transfer only). Het lijkt me niet dat deze DP of HDMI alt-mode ondersteunt, dus geen manier om het videosignaal rechtstreeks via usb->hdmi aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 16:25
Het probleem van USB-C dat is dat het een standaard is voor een connector. Er wordt niet bij gespecificeerd welk signaal eroverheen gaat. In theorie kan USB-C alleen een usb 2.0 signaal bevatten. Hierop is geen video mogelijk. Een aantal laptops heeft een displayport of HDMI signaal op de usb-c poort staan en andere hebben weer Thunderbolt in combinatie met video. Er zijn ook laptops die alleen USB 3.0 op een usb-c poort hebben.

Er is hier een thread waar ze proberen te achterhalen welke apparaten met elkaar via bepaalde protocollen communiceren omdat dit juist een heel lastig onderwerp is.

Ik kan het topic niet zo snel vinden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic over een onderwerp is (meer) dan geneog. Crossposten is op GoT niet toegestaan. Graag verder in je originele topic:
2 extra monitoren naast mijn laptop

Sowieso is het aansluiten van monitoren iets dat in Videokaarten & Beeldschermen thuishoort, niet Overige hardware.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.