Toon posts:

USB C naar hdmi mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Vraag

• Greijbear
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-03-2022
Beste
Mijn vraag is of USB C naar hdmi goed genoeg is voor goede video.
Ik heb vaker te horen gekregen dat normale usb naar hdmi heel erg slecht is. Dit heb ik ook ervaren. Dit kwam blijkbaar omdat dan de processor wordt gevraagd om video te sturen ipv de videokaart.
Dus mijn vraag is of USB C naar hdmi fatsoenlijk beeld geeft. Want momenteel is het bij mijn usb naar hdmi maar erg traag. alsof ik 10 fps heb ahah :)

Mvg, Cas
...

Alle reacties

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jazeker kan dit, zeker voor laptops is deze constructie vrij gebruikelijk. Zie bijvoorbeeld deze Verbatim USB-C naar HDMI 4K-adapter

Als je een normale USB poort voor zoiets wil gebruiken moet je wel goed controleren dat het een USB 2.0 of 3.0 poort is (blauwe connector). Een gewone USB poort heeft een veel te lage bandbreedte voor video zoals je gemerkt hebt. USB-C poorten zijn meestal* sneller.

*) reviews: De USB-standaard blijft onduidelijk - De weg van PS/2 naar USB 4

🖥️ | 🚗

• Greijbear
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-03-2022
Hallo Marky

ik wil zelf graag deze laptop aanschaffen. https://www.bol.com/nl/nl...FNxw.2_32.39.ProductTitle

Ik heb al 2 extra monitoren om op te werken en vroeg me af of alles snel en goed zal gaan als ik 1 via hdmi verbindt en de andere via usbc - hdmi.

Of denk je dat de processor beter moet zijn?

Gr. Cas

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:01
Volgens de specificaties: 1x USB-C 3.2 Gen 1 (support data transfer only). Het lijkt me niet dat deze DP of HDMI alt-mode ondersteunt, dus geen manier om het videosignaal rechtstreeks via usb->hdmi aan te sluiten.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:28
Het probleem van USB-C dat is dat het een standaard is voor een connector. Er wordt niet bij gespecificeerd welk signaal eroverheen gaat. In theorie kan USB-C alleen een usb 2.0 signaal bevatten. Hierop is geen video mogelijk. Een aantal laptops heeft een displayport of HDMI signaal op de usb-c poort staan en andere hebben weer Thunderbolt in combinatie met video. Er zijn ook laptops die alleen USB 3.0 op een usb-c poort hebben.

Er is hier een thread waar ze proberen te achterhalen welke apparaten met elkaar via bepaalde protocollen communiceren omdat dit juist een heel lastig onderwerp is.

Ik kan het topic niet zo snel vinden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic over een onderwerp is (meer) dan geneog. Crossposten is op GoT niet toegestaan. Graag verder in je originele topic:
2 extra monitoren naast mijn laptop

Sowieso is het aansluiten van monitoren iets dat in Videokaarten & Beeldschermen thuishoort, niet Overige hardware.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee