Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greijbear
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-03-2022
Mijn vraag
Ik heb een Lenovo IdeaPad 520-15IKB 80YL00N7MH - Laptop - 15.6 Inch.
Deze heb ik al 5/6 jaar en heb nu besloten om 2 extra monitoren te kopen omdat ik dan liever op deze werk voor school en het scherm van de laptop eigenljik niet meer. Maar ik merk dat 1 monito heel vloeiend werkt maar de andere is heel erg traag. Alsof de Fps dan heel erg laag is. Komt dit omdat ik een te lage videokaart heb?

Intel Core i5 processor
Lenovo IdeaPad 520-15IKB 80YL00N7MH
NVIDIA GeForce 940 MX videokaart

Mvg, Cas Greijmans

Beste antwoord (via Greijbear op 02-03-2022 17:13)

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 19:23

Prx

Dat betekent dat het tweede scherm niet door de videokaart wordt aangestuurd, maar dat je gebruik maakt van je processor om het tweede scherm aan te sturen. Dat zou zomaar te zwaar kunnen zijn voor die laptop, of dat je beperkt bent in de verversingssnelheid van je scherm (30Hz ipv 60Hz). Dat zou verklaren waarom je dat gedrag ziet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-06 13:20
Je geeft te weinig informatie. Hoe heb je de monitoren op je laptop aangesloten? Welke drivers gebruik je voor je NVidia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx

Prx

Als ik kijk naar de gebruikershandleiding van deze laptop dan zie ik maar één HDMI poort. Hoe heb je de twee schermen aangesloten?

https://pcsupport.lenovo....520-15ikb/80yl/80yl00n7mh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greijbear
Ik heb de eerste monitor (degene die het beste werkt) aangesloten met HDMIkabel en de andere deed ik via USB naar HDMI. Ik had eerst ook USB C geprobeerd maar mijn usb c was te oud om beeldschermen mee aan te sluiten.

Sorry voor de kleine hoeveelheid informatie. Dit is pas de eerste keer dat ik tweakers gebruik :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Prx

Prx

Dat betekent dat het tweede scherm niet door de videokaart wordt aangestuurd, maar dat je gebruik maakt van je processor om het tweede scherm aan te sturen. Dat zou zomaar te zwaar kunnen zijn voor die laptop, of dat je beperkt bent in de verversingssnelheid van je scherm (30Hz ipv 60Hz). Dat zou verklaren waarom je dat gedrag ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:34

Barrycade

Through the...

Greijbear schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:47:
Ik heb de eerste monitor (degene die het beste werkt) aangesloten met HDMIkabel en de andere deed ik via USB naar HDMI. Ik had eerst ook USB C geprobeerd maar mijn usb c was te oud om beeldschermen mee aan te sluiten.

Sorry voor de kleine hoeveelheid informatie. Dit is pas de eerste keer dat ik tweakers gebruik :)
Het antwoord zit in je uitleg: video via USB gaat traag. Als je dit wil oplossen zal je naar een docking station moeten kijken met grafische output. En die zijn meestal redelijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greijbear
Zoon idee had ik al. Is er misschien een aanrader voor een docking station?
Ik gebruik trouwens de Geforce game ready driver van NVIDIA. Versie 511.79

Ik zat tegelijkertijd ook te kijken voor een nieuwe laptop die zowel een spel als league of legends op een goede framerate kan draaien en inderdaad 2 extra monitors kan handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:33
Een Matrox Dualhead2 Go misschien een oplossing of werkt dit niet met HDMI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx

Prx

vj_slof schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:52:
Een Matrox Dualhead2 Go misschien een oplossing of werkt dit niet met HDMI?
Vereist DisplayPort als je Full HD output wilt naar twee monitoren.

https://www.matrox.com/si...atrox-gxm-dh2go-th2go.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greijbear
Voor mij is het misschien wel beter om een betere laptop aan te schaffen ipv een docking station van 200+.
Ik merk dat hij gewoon achter komt te liggen aangezien ik hem al +- 5 jaar heb.
Het probleem is alleen dat laptops tegenwoordig erg duur zijn geworden. Dus daarom is een desktop ook een erg verlangende keuze. Ik ben dan alleen bang dat het overbrengen van bestanden en gegevens moeilijk zal zijn. Of zijn hier ook opties voor?

Alvast bedankt allemaal voor de feedback. Ik ben nog een beetje nieuw in de computerwereld en ik sta open om van alles te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-06 13:20
Neem een laptop met usb-c en displayport-altmode/Thunderbolt. Dan kun je ook beeldschermen aansluiten op je usb-c poorten en dan werkt dat wel goed.

Ja, hardware is prijzig, en goede hardware is nog prijziger helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

PhilipsFan schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:01:
Neem een laptop met usb-c en displayport-altmode/Thunderbolt. Dan kun je ook beeldschermen aansluiten op je usb-c poorten en dan werkt dat wel goed.

Ja, hardware is prijzig, en goede hardware is nog prijziger helaas...
Helemaal leuk: Als je een beetje goed kiest, kun je de notebook via USB-C van stroom voorzien. :)
Waarmee een van de beeldschermen, als die power over USB-C kan leveren, meteen als soort van dockingstation kan dienen.

Zelf heb ik op die manier mijn werklaptop aangesloten. USB-C naar mijn monitor voor stroom en beeldinformatie én USB. Monitor dient als USB HUB en daar is dan mijn toetsenbord en muis weer op aangesloten met een KM switch zodat ik makkelijk van PC naar laptop kan wisselen.

2e beeldscherm heb ik via HDMI aangesloten.

Blijft dat ondanks de prijs, ik zelf een dockingstation wel fijner vind. Één enkele stekker (USB-C/TB) er in en meteen de mogelijkheid 3 beeldschermen aan te sluiten plus wat andere periferie. Als TS toch een nieuwe notebook gaat aanschaffen, kan zoiets de moeite waard zijn. (Nadeel is wel dat dergelijke docks behoorlijk aan de prijs zijn: pricewatch: Dell Thunderbolt-dockingstation - WD19TB )

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1