Ik vroeg me af welke bezwaren effectief zijn als je wilt dat je gemeentebelasting omlaag gaat.
Ik woon voor het eerst in een zelfstandige huurwoning en schrok een beetje van de aanslag gemeentelijke belastingen. De rioolheffing kan ik wel inkomen, want elk huis heeft een aparte aansluiting, of je nu alleen woont of met een groot gezin. Maar de afvalstoffenheffing vond ik voor mijn eenpersoonshuishouden erg hoog.
Ik produceer ongeveer drie pedaalemmerzakjes afval per week (inclusief bol.com-dozen en wijnflessen), ik heb geen kliko's en het wordt ook niet opgehaald. Ik breng ze zelf naar een ondergrondse container. Dat kost me omgerekend meer dan 2 euro per pedaalemmerzak belasting.
Ik woon voor het eerst in een zelfstandige huurwoning en schrok een beetje van de aanslag gemeentelijke belastingen. De rioolheffing kan ik wel inkomen, want elk huis heeft een aparte aansluiting, of je nu alleen woont of met een groot gezin. Maar de afvalstoffenheffing vond ik voor mijn eenpersoonshuishouden erg hoog.
Ik produceer ongeveer drie pedaalemmerzakjes afval per week (inclusief bol.com-dozen en wijnflessen), ik heb geen kliko's en het wordt ook niet opgehaald. Ik breng ze zelf naar een ondergrondse container. Dat kost me omgerekend meer dan 2 euro per pedaalemmerzak belasting.
Edit voor de duidelijkheid: Ik betaal OMGEREKEND meer. Het maakt niet uit hoeveel afval ik produceer, ik blijf hetzelfde betalen. Maar omdat ik een eenpersoonshuishouden ben betaal ik dus voor heel weinig afval veel geld. Voor een vierpersoonshuishouden is het afvalstoffenheffingtarief waarschijnlijk wel reeel. Die betalen zo'n 50 cent per pedaalemmerzak.
Ik las al ergens dat het argument "ik produceer weinig afval" niet effectief is bij bezwaar maken. Welke argumenten werken wel? De WOZ-waarde van mijn huis is volgens het woz-loket niet bekend.[ Voor 17% gewijzigd door rozenbottel op 01-03-2022 23:14 ]